Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

*Hornet Plaza 9* 'De Zomer Editie'

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

Überprutser.

Reg. datum:
27 mrt. 2008
Omgeving Hilversum (NH) en Leeuwarden (Fr).
'T ding gaat sowieso nog een keertje terug. De koppeling is niet goed, 't klinkt alsof ik een oude diesellocomotief heb als de motor stationair draait. Koppeling ingetrokken draait ze gewoon schattig. :+

Maar het voornaamste probleem is opgelost. Die koppeling kan ik nog wel even uitrekken, anders moet ik de komende weken met het OV naar de basis, en boodschappen doen zit er dan ook niet echt in zonder OV. Over 9 weken ben ik terug in de beschaafde wereld, dan kan ik de motor best even missen als het echt moet. :P
Honda CBR600F4i '03 & Kawasaki GT550 '84. Verkocht - Kawasaki GT550 '84

Reg. datum:
22 okt. 2004
quote:
Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 23:17:
'T ding gaat sowieso nog een keertje terug. De koppeling is niet goed, 't klinkt alsof ik een oude diesellocomotief heb als de motor stationair draait. Koppeling ingetrokken draait ze gewoon schattig. :+

Maar het voornaamste probleem is opgelost. Die koppeling kan ik nog wel even uitrekken, anders moet ik de komende weken met het OV naar de basis, en boodschappen doen zit er dan ook niet echt in zonder OV. Over 9 weken ben ik terug in de beschaafde wereld, dan kan ik de motor best even missen als het echt moet. :P

Ook dat is een normaal verschijnsel bij de Honda 599 919 motorblokken. :Y
Riding faster than everyone else only guarantees you'll ride alone...

Fortuna Favet Fatuis

Reg. datum:
27 jul. 2009
quote:
LoSBoL schreef op 01 oktober 2009 @ 22:09:

[...]

Motor heeft geen injectie, en ook geen brandstofpomp, dus die hoor je ook niet.

Klinkt bij mij als in de oren als... benzine op.
Nes had er ook last van, als je die niet snel genoeg naar reserve zette (al rijdend), en je kwam stil te staan, kon je na het op reserve zetten doorstarten wat je wou, maar starten ho maar... Aanlopen was de enige optie.

Ook gehad vorige maand... Motor viel stil, te laat op reserve gezet en helaas. Niet meer starten! :X Ook laten aanduwen en aangeleerd dat ik 10 km eerder ga tanken... _O-
Hornet-86 wijzigde dit bericht op vrijdag 02 oktober 2009 12:28 (0%)
Honda CB600S

Reg. datum:
27 jul. 2009
quote:
Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 23:17:

Als je een soort van "schurend" geluid hebt hoef je je niet druk te maken, hoort er inderdaad bij :P
Honda CB600S

Reg. datum:
16 mrt. 2009
ik had dat rammelend geluid gehoort bij jou, als het niet erger is geworden dan is het gewoon normaal
het kan verder geen kwaad maar als het gerammel harder gaat is het niet goed en moet je um weg brengen
If you don't know where you're going, any road will get you there.

best snel, voor een gele..

Reg. datum:
20 apr. 2004
quote:

vindt hem ook bijzonder lollig. ook omdat je de anwb naar enschede stuurde.. _O-

shit happens he.. je kan niet alles weten. ik had waarschijnlijk dezelfde fout gemaakt. -O- :$
Fear is temporary, regret forever

Motorloos!

Reg. datum:
19 okt. 2004
quote:
Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 22:38:
Daar ben ik weer. En de motor is ook weer thuis.

Het is inderdaad aanlopen geworden. Heb m'n stiefvader en de shoarmaboer laten duwen. :9

Godver, moet ik dan nu op zoek naar een blunder-topic? :')

_O- _O-

Maar ook verbaasde ik me met de kennis van die ANWB-monteur. Hij moet dat ook wel weten.

_O- _O-
Zoekt nog een leuke motor

The power of dreams - Born to be wild

^Honda CB600F Hornet^

Reg. datum:
10 okt. 2007
quote:
Cayman schreef op 02 oktober 2009 @ 12:48:

[...]

_O- _O-

Maar ook verbaasde ik me met de kennis van die ANWB-monteur. Hij moet dat ook wel weten.

_O- _O-

:} :} ANWB
Hebben wij u ooit de verkeerd kant op gestuurd?

Nee maar de mensen die bellen wel :+

Maarja al met al beetje klote maar gelukkig was het niets ernstig
Heb het ook keer gehad hoor met mijn eerste motor :(
I'm insane but i'm happy
Boerenkip zoekt vrouw met oven
Suzuki GS500E 25KW
Honda CB600F hornet
Honda XR600R
Trabant P601S

Speedy Gonzales

Reg. datum:
18 jul. 2008
quote:
Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 21:58:
Ik ben op stage in Leeuwarden, op de vliegbasis waar ik dan doordeweeks intern verblijf. Maar een aantal van mijn stagegroep moest nog terug naar hun gemeente om een uitreksel voor de sollicitatie te halen, dus iedereen mocht vanmiddag al naar huis. Voor mij was het niet nodig, maar hea, een dag extra weekend is nooit weg, dus ik ben lekker op de motor gestapt om naar huis te rijden.

'T ging niet echt lekker, leek wel anders dan anders te rijden. Maar dat gevoel heb ik nu al dik 1000km, en ik kan er niet de vinger op leggen dus mezelf weer wijsgemaakt dat het wel niets zal zijn en lekker doorgereden.

De laatste twee stoplichten voordat ik de A32 op zou rijden slaat de motor elke keer af. De eerste keer bij het wegrijden, maar dat deed ik dan ook wat slordig, dus dat zal mijn schuld geweest zijn.

De tweede keer bij het afremmen voor het stoplicht. Koppeling in en terugschakelen, terwijl de motor nog wat uitrolt. Hee? Olielampje brandt? F*ck, motor is gewoon weer afgeslagen terwijl ik de koppeling nog ingetrokken had?

Whatever, ik zal wel echt slecht rijden, en mezelf dus weer de schuld gegeven...rij ik lekker de A32 op, begint de motor af en toe wat in te houden. Niet echt schokkend, daar heb ik al een kleine 1000km wat last van af en toe, en het is nauwelijks merkbaar. Dus nog steeds lekker doorrijden, en uiteindelijk maar even inhalen....dat is het mooie van Friesland, ik ben er geen fotopaal tegengekomen, dus de gemiddelde snelheid lag aardig hoog. Begin wat te versnellen om een bus voorbij te gaan, waar ik al eventjes achter zat. 100-110-120-130...en opeens hoor ik de motor niet meer? Nadat reactie ook uitbleef na een flinke slag extra aan de gashendel maar de dodemansknop ingedrukt, koppeling in en de vluchtstrook opgedoken.

Nadat de motor nog niet wou starten na het roken van een peuk, heb ik de pechservice maar gebeld...en per ongeluk de A35 doorgegeven. Na een half uur wachten wordt ik gebeld door iemand die "nu bij Enschede rijdt, maar mij niet ziet staan..." Gloeiende, ik sta iets voor Leeuwarden meneer, sorry. :')

Uiteindelijk is er een hulpdienst gekomen, die heeft even onder m'n buddy geluisterd toen ik contact erop zette....brandstofpomp draait niet. Grappig, want ik verkeerde in de veronderstelling dat carburateurs met het venturi principe werken, en zelf brandstof aanzuigen. Goed, inladen dan maar, en even een belletje met de verzekering. Mijn vriendelijke chauffeur belt even met miep van de alarmcentrale...."Nee, meneer heeft alleen het doorvoeren van de motor naar een dealer naar keuze in het pakket, geen recht op eigen vervoer. Dus eh...breng dat ding maar weg en zet meneer maar op de trein."

Hij hangt op, kijkt mij aan..."waar moet je naartoe?" "Huizen meneer..." "Oh, dan overleg ik even met m'n chef, misschien dat ik gelijk doorrij dan, ben daar nog wel een beetje bekend. Dan zeggen we wel tegen de verzekering dat we de motor morgen doorvoeren en dat ik je op de trein heb gezet..." Hea, prima. ;)

Bottomline is, m'n Hornetje heeft me laten staan binnen een maand na aanschaf. Geen beste beurt, 't ding kan zich nu maar beter even snel gedragen. B|

_O- _O- Sorry, maar het is wel grappig.
Je hebt iig weer wat geleerd. ;)

15.200 Rebel miles!

Reg. datum:
20 jun. 2007
quote:
Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 22:38:
Daar ben ik weer. En de motor is ook weer thuis.

Het is inderdaad aanlopen geworden. Heb m'n stiefvader en de shoarmaboer laten duwen. :9

Godver, moet ik dan nu op zoek naar een blunder-topic? :')

Blundertopic?? nee joh ik denk zo dat de meesten wel eens zonder benzine gestaan hebben :Y . het verschil zit hem er alleen in dat de meesten hem dan op reserve zetten :9 ipv de anwb bellen! "Al doende leert men" zullen we maar zeggen...
Rebel rijden is een zeer goed idee. Op een hornet kun je ook rebels rijden...

Überprutser.

Reg. datum:
27 mrt. 2008
Ik had em toen ook al op reserve gezet. Maar niet starten dus toen maar even pechservice gebeld, zat toch in m'n pakket. :P

15.200 Rebel miles!

Reg. datum:
20 jun. 2007
Deze valt niet onder de gratis mods en het kost wel wat tijd... maar hijs wel leuk!

Hier heb ik de bochtjes er aan gehecht om eens te passen, het is wel een gefriemel met een aansluiting onder de achterbrug....
http://home.kpn.nl/jobbema/cb600f/K-bankschroef.jpg

Hier is het resultaat te zien.
http://home.kpn.nl/jobbema/cb600f/K-klaar1.jpg

En het geheel past ook weer netjes in elkaar!
http://home.kpn.nl/jobbema/cb600f/K-resultaat.jpg

Door de verwisselbare stukjes kan ik kiezen uit open (ook wel herrie genoemd) of gedempt (goed geluid). Ik ga proberen er nog ff een filmpje van te maken...

Goos

15.200 Rebel miles!

Reg. datum:
20 jun. 2007
quote:
Lankho09 schreef op 02 oktober 2009 @ 16:41:
Ik had em toen ook al op reserve gezet. Maar niet starten dus toen maar even pechservice gebeld, zat toch in m'n pakket. :P

ow dan was die goed leeg...
toen ik hem net had heb ik ook een keer door gereden tot die leeg was om te proberen hoever je er mee kunt rijden. gelukkig stopte hij er mee in Arnhem noord, op reserve gezet de heuvel afgerold en toen de koppeling laten schieten. ging precies goed :Y .

Iets Met 185PK!..

Reg. datum:
08 feb. 2007
quote:
LoSBoL schreef op 01 oktober 2009 @ 23:19:

[...]

Ook dat is een normaal verschijnsel bij de Honda 599 919 motorblokken. :Y

Sterker nog elke honda heeft er last van :Y
Alleen bij de oudjes hoor je t meer dan bij de nieuwere honda's
Kawasaki ZX10R 04' *Pure Hardcore*

Live Life On The Edge!...

Oderint Dum Metuant

Reg. datum:
07 mei. 2005
weet even zo gauw niet wie het was, maar er is iemand die een nwe type kont op een 98-er wil zetten. Je zal even moeten zoeken, maar volgens mij heb ik ooit op ebay een italiaanse site gezien die het nwe model heeft nagemaakt voor het oude model. Dan kan je dus je eigen zadel gebruiken, maar daar gaat dus wel het puntige achterlicht in.

dus effe zoeken, heb u geen tijd voor je. Zal morgen ook nog eens kijken. Staat me bij dat ze wit polyesther kleur zijn, dus je zal hem zelf moeten spuiten.

suc6 :W
cbr 400 rr zwart cb 600 f hornet zwart

Überprutser.

Reg. datum:
27 mrt. 2008
Dat was ik, ik heb bij Flaterik geinformeerd naar zijn kuipwerk. Maar daar zou dan inderdaad ook het nieuwe zadel op moeten, evenals een andere undertail en achterlicht en de zijpanelen. Om het écht goed te doen heb je geloof ik ook de nieuwere tank nodig.

http://www.hondahornet.co...t=10481&highlight=fit

Het is absoluut ook te doen zonder de zijpanelen en de tank, en het ziet er best goed uit, maar de afwerking moet ook goed zijn, anders is het me de moeite niet waard. Dan kan ik net zo goed afdekplaatjes halen en me het geld en de moeite besparen.

Dus nu heb ik een kontje op het oog van het 99-02 model, die zonder verdere aanpassingen moet passen. Dat is an sich wel wat duurder dan het kontje van Flaterik, maar het totaalplaatje komt wel weer wat gunstiger uit.

Bijkomend voordeel is dat ik het kontje van het '03- model wel mooier vindt, maar nog niet zeker weet of dat ook wel mooi aansluit bij de lijnen van de topkuip en de tank. Wat dat betreft heeft een S toch aanzienlijk meer kuipwerk, en het nieuwere model kontje moet daar dan ook wel bij staan.

Dus dat nieuwere kontje gaat misschien ooit nog wel eens komen, maar dan als de cashflow wat ruimer is (er staan op dit moment nog meer dingen op stapel.) en ik er iets beter over uit ben of de scherpere lijnen van het nieuwe model wel passen bij mijn topkuip, en voorlopig heb 'k gewoon een passende kont. :Y

Die van Ebay heb je afgelopen week geloof ik nog gepost, dat is inderdaad een mooie kit, maar kost me wel erg veel zakgeld en dan ben ik nog steeds niet erover uit of de scherpere lijnen wel in het totaalplaatje passen. Als ik uiteindelijk over een tijdje het nieuwere kontje zou willen dan is dat zeker een optie, maar voorlopig gaat dat hele plan de koelkast even in. :]
Lankho09 wijzigde dit bericht op vrijdag 02 oktober 2009 22:49 (11%)

Motorloos!

Reg. datum:
19 okt. 2004
Goedemorgen allemaal :W

@Lankho09: Nu heb je weer geleerd van dit soort situatie.
Voor veiligheid tank ik altijd na 200 km. Mijn hornet kan wel tot 240 km op 1 tank, zonder reserve te gebruiken, uithouden.

Reg. datum:
16 mrt. 2009
ik tank liever na +- 160km
keer leeg gehad op 157km en een keer op 200
lastig zonder benzine meter aangezien je niet altijd hetzelfde rijdt
If you don't know where you're going, any road will get you there.

Reg. datum:
12 mrt. 2004
quote:
DevilDriver schreef op 03 oktober 2009 @ 10:54:
ik tank liever na +- 160km
keer leeg gehad op 157km en een keer op 200
lastig zonder benzine meter aangezien je niet altijd hetzelfde rijdt

mijn 2005 hornet kon ik zonder probleem 230 km mee rijden
af en toe zelfs 250 km voordat het reservelampje begon te branden

maar ik tank meestal rond de 180 km

Iets Met 185PK!..

Reg. datum:
08 feb. 2007
Ik rij tussen de 140 en de 170 op een tank
Ligt een beetje aan de rijstijl

Oderint Dum Metuant

Motorloos!

Reg. datum:
19 okt. 2004
quote:
Flaterik schreef op 03 oktober 2009 @ 10:56:

[...]

mijn 2005 hornet kon ik zonder probleem 230 km mee rijden
af en toe zelfs 250 km voordat het reservelampje begon te branden

maar ik tank meestal rond de 180 km

:^ maar dan rond 200 km. Verder geen probleem!

Motorloos!

Reg. datum:
19 okt. 2004
Wat ik wel vaker heb gehoord of gelezen is dat oudere modellen Hornet minder zuinig met brandstof omgaat... :/ Maar dat hangt idd van je rechterhand af.
Bovendien hebben oudere modellen kleiner tankinhoud, ook vulpijp is in de loop van jaren aangepast zodat je iets meer kan aftanken. Gevolg= meer benzine-inhoud=meer kilometers.

Vanaf model 2003/2004 is goed te doen met meer dan 200 km voordat reservelamp aangaat, dan moet je tanken (je kunt nog ong. 15 km verder rijden). :Y *O*

*D

Iets Met 185PK!..

Reg. datum:
08 feb. 2007
quote:
Cayman schreef op 03 oktober 2009 @ 11:10:
Wat ik wel vaker heb gehoord of gelezen is dat oudere modellen Hornet minder zuinig met brandstof omgaat... :/ Maar dat hangt idd van je rechterhand af.
Bovendien hebben oudere modellen kleiner tankinhoud, ook vulpijp is in de loop van jaren aangepast zodat je iets meer kan aftanken. Gevolg= meer benzine-inhoud=meer kilometers.

Vanaf model 2003/2004 is goed te doen met meer dan 200 km voordat reservelamp aangaat, dan moet je tanken (je kunt nog ong. 15 km verder rijden). :Y *O*

*D

Is idd maar een klein tankie
En als je meer aan het gas hang istie een heel stuk onzuiniger maar dat istie met veel stadsverkeer ook

Oderint Dum Metuant

BMW F800R

Reg. datum:
16 jan. 2008
Zijn hier ook mensen met ervaring met een dynojet of factorypro setje op de 600?

Btw mijne doet altijd 1:15. Ligt vast aan mij.
De 2 belangrijkste wijsheden van het leven.... Eigenwijs en Rijbewijs
Zwart ORANJE is ECHT sneller!
Nieuwsmotor.nl -voor als je echt op de hoogte wilt blijven!-
Oliepeil.nl -beneden alle peil!-

Motorloos!

Reg. datum:
19 okt. 2004
quote:
artikel5 schreef op 03 oktober 2009 @ 11:56:
Zijn hier ook mensen met ervaring met een dynojet of factorypro setje op de 600?

Btw mijne doet altijd 1:15. Ligt vast aan mij.

Die van mij altijd 1:18/19

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True