Dit onderwerp is gesloten.
Überprutser.
quote:Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 23:17:
'T ding gaat sowieso nog een keertje terug. De koppeling is niet goed, 't klinkt alsof ik een oude diesellocomotief heb als de motor stationair draait. Koppeling ingetrokken draait ze gewoon schattig.![]()
Maar het voornaamste probleem is opgelost. Die koppeling kan ik nog wel even uitrekken, anders moet ik de komende weken met het OV naar de basis, en boodschappen doen zit er dan ook niet echt in zonder OV. Over 9 weken ben ik terug in de beschaafde wereld, dan kan ik de motor best even missen als het echt moet.
quote:LoSBoL schreef op 01 oktober 2009 @ 22:09:
[...]
Motor heeft geen injectie, en ook geen brandstofpomp, dus die hoor je ook niet.
Klinkt bij mij als in de oren als... benzine op.
Nes had er ook last van, als je die niet snel genoeg naar reserve zette (al rijdend), en je kwam stil te staan, kon je na het op reserve zetten doorstarten wat je wou, maar starten ho maar... Aanlopen was de enige optie.
quote:Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 23:17:
'T ding gaat sowieso nog een keertje terug. De koppeling is niet goed, 't klinkt alsof ik een oude diesellocomotief heb als de motor stationair draait. Koppeling ingetrokken draait ze gewoon schattig.![]()
quote:
quote:Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 22:38:
Daar ben ik weer. En de motor is ook weer thuis.
Het is inderdaad aanlopen geworden. Heb m'n stiefvader en de shoarmaboer laten duwen.
Godver, moet ik dan nu op zoek naar een blunder-topic?
quote:Cayman schreef op 02 oktober 2009 @ 12:48:
[...]
![]()
![]()
Maar ook verbaasde ik me met de kennis van die ANWB-monteur. Hij moet dat ook wel weten.
![]()
quote:Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 21:58:
Ik ben op stage in Leeuwarden, op de vliegbasis waar ik dan doordeweeks intern verblijf. Maar een aantal van mijn stagegroep moest nog terug naar hun gemeente om een uitreksel voor de sollicitatie te halen, dus iedereen mocht vanmiddag al naar huis. Voor mij was het niet nodig, maar hea, een dag extra weekend is nooit weg, dus ik ben lekker op de motor gestapt om naar huis te rijden.
'T ging niet echt lekker, leek wel anders dan anders te rijden. Maar dat gevoel heb ik nu al dik 1000km, en ik kan er niet de vinger op leggen dus mezelf weer wijsgemaakt dat het wel niets zal zijn en lekker doorgereden.
De laatste twee stoplichten voordat ik de A32 op zou rijden slaat de motor elke keer af. De eerste keer bij het wegrijden, maar dat deed ik dan ook wat slordig, dus dat zal mijn schuld geweest zijn.
De tweede keer bij het afremmen voor het stoplicht. Koppeling in en terugschakelen, terwijl de motor nog wat uitrolt. Hee? Olielampje brandt? F*ck, motor is gewoon weer afgeslagen terwijl ik de koppeling nog ingetrokken had?
Whatever, ik zal wel echt slecht rijden, en mezelf dus weer de schuld gegeven...rij ik lekker de A32 op, begint de motor af en toe wat in te houden. Niet echt schokkend, daar heb ik al een kleine 1000km wat last van af en toe, en het is nauwelijks merkbaar. Dus nog steeds lekker doorrijden, en uiteindelijk maar even inhalen....dat is het mooie van Friesland, ik ben er geen fotopaal tegengekomen, dus de gemiddelde snelheid lag aardig hoog. Begin wat te versnellen om een bus voorbij te gaan, waar ik al eventjes achter zat. 100-110-120-130...en opeens hoor ik de motor niet meer? Nadat reactie ook uitbleef na een flinke slag extra aan de gashendel maar de dodemansknop ingedrukt, koppeling in en de vluchtstrook opgedoken.
Nadat de motor nog niet wou starten na het roken van een peuk, heb ik de pechservice maar gebeld...en per ongeluk de A35 doorgegeven. Na een half uur wachten wordt ik gebeld door iemand die "nu bij Enschede rijdt, maar mij niet ziet staan..." Gloeiende, ik sta iets voor Leeuwarden meneer, sorry.
Uiteindelijk is er een hulpdienst gekomen, die heeft even onder m'n buddy geluisterd toen ik contact erop zette....brandstofpomp draait niet. Grappig, want ik verkeerde in de veronderstelling dat carburateurs met het venturi principe werken, en zelf brandstof aanzuigen. Goed, inladen dan maar, en even een belletje met de verzekering. Mijn vriendelijke chauffeur belt even met miep van de alarmcentrale...."Nee, meneer heeft alleen het doorvoeren van de motor naar een dealer naar keuze in het pakket, geen recht op eigen vervoer. Dus eh...breng dat ding maar weg en zet meneer maar op de trein."
Hij hangt op, kijkt mij aan..."waar moet je naartoe?" "Huizen meneer..." "Oh, dan overleg ik even met m'n chef, misschien dat ik gelijk doorrij dan, ben daar nog wel een beetje bekend. Dan zeggen we wel tegen de verzekering dat we de motor morgen doorvoeren en dat ik je op de trein heb gezet..." Hea, prima.
Bottomline is, m'n Hornetje heeft me laten staan binnen een maand na aanschaf. Geen beste beurt, 't ding kan zich nu maar beter even snel gedragen.
quote:Lankho09 schreef op 01 oktober 2009 @ 22:38:
Daar ben ik weer. En de motor is ook weer thuis.
Het is inderdaad aanlopen geworden. Heb m'n stiefvader en de shoarmaboer laten duwen.
Godver, moet ik dan nu op zoek naar een blunder-topic?
Überprutser.

quote:Lankho09 schreef op 02 oktober 2009 @ 16:41:
Ik had em toen ook al op reserve gezet. Maar niet starten dus toen maar even pechservice gebeld, zat toch in m'n pakket.
quote:LoSBoL schreef op 01 oktober 2009 @ 23:19:
[...]
Ook dat is een normaal verschijnsel bij de Honda 599 919 motorblokken.
Überprutser.

quote:DevilDriver schreef op 03 oktober 2009 @ 10:54:
ik tank liever na +- 160km
keer leeg gehad op 157km en een keer op 200
lastig zonder benzine meter aangezien je niet altijd hetzelfde rijdt
quote:Flaterik schreef op 03 oktober 2009 @ 10:56:
[...]
mijn 2005 hornet kon ik zonder probleem 230 km mee rijden
af en toe zelfs 250 km voordat het reservelampje begon te branden
maar ik tank meestal rond de 180 km
quote:Cayman schreef op 03 oktober 2009 @ 11:10:
Wat ik wel vaker heb gehoord of gelezen is dat oudere modellen Hornet minder zuinig met brandstof omgaat...Maar dat hangt idd van je rechterhand af.
Bovendien hebben oudere modellen kleiner tankinhoud, ook vulpijp is in de loop van jaren aangepast zodat je iets meer kan aftanken. Gevolg= meer benzine-inhoud=meer kilometers.
Vanaf model 2003/2004 is goed te doen met meer dan 200 km voordat reservelamp aangaat, dan moet je tanken (je kunt nog ong. 15 km verder rijden).![]()
![]()
quote:artikel5 schreef op 03 oktober 2009 @ 11:56:
Zijn hier ook mensen met ervaring met een dynojet of factorypro setje op de 600?
Btw mijne doet altijd 1:15. Ligt vast aan mij.
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3