Sabre span krijgt een 2e leven

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
3
Even de stilte te doorbreken die het voltooien van het VFR als trekker project met zich mee brengt. Zoals de titel al doet vermoeden heb ik het span samen met Lasmoat terug gekocht van de eigenaar. Inmiddels zijn we op zoek naar een nette Honda Sabre die als nieuwe trekker gaat dienen.

In dit topic kunnen jullie de vorderingen weer volgen. Zaterdag halen we het span met (behoorlijke) schade aan de motor op en kunnen we zo langzamerhand gaan starten met het project... Je moet toch iets hebben wat je plaagt.

Ik zal zaterdag wat foto's maken.

JFJ.
 
Leuk plan, met helaas een minder leuke aanleiding.

Succes, ik kijk uit naar jullie verslag.
 
leuk!
heeft Honda niet meer modellen met dat blok of dat frame gemaakt?
dat zou je zoekgebied kunnen vergroten.

Halflive vindt de sabre nogal leluk :X
 
Even de stilte te doorbreken die het voltooien van het VFR als trekker project met zich mee brengt. Zoals de titel al doet vermoeden heb ik het span samen met Lasmoat terug gekocht van de eigenaar. Inmiddels zijn we op zoek naar een nette Honda Sabre die als nieuwe trekker gaat dienen.

In dit topic kunnen jullie de vorderingen weer volgen. Zaterdag halen we het span met (behoorlijke) schade aan de motor op en kunnen we zo langzamerhand gaan starten met het project... Je moet toch iets hebben wat je plaagt.

Ik zal zaterdag wat foto's maken.

JFJ.


hm, waarom had ik dit nou eigenlijk wel verwacht. ;)
 
Even bellen met Woesthoff in Brummen? www.woesthoff.nl. Heeft misschien nog wel een Sabre staan ergens in een hoekje. :)
 
http://link.marktplaats.nl/284427748 (klik)

hoeveel cc is jouwe?

Dat is de 750cc versie van de sabre. Die heb ik ook gehad. Die hebben net als de VF750F die nokkenas problemen. "Pidding" heet dat en dan slaan er stukjes van het hardchroom af. Ook zijn de olieleidingen naar de kop te klein. Dat is ook de reden van het eerder genoemde. Wij zijn op zoek naar de V65 1100cc versie. Die zijn ok en hebben 130PK.

Leuk die reacties!
 
Laatst bewerkt:
Past een VF1000F niet? Zal toch ook wel voldoende vermogen in zitten?
 
Staan die ook op internet dan?

http://link.marktplaats.nl/261336349

Zoiets? Mooie prijs. Staan ook nog veel duurdere mocht je dat willen :P. Zijn alleen misschien wat te sportief voor dat span, dat was toch zo'n semi-klassieke EML? DOe anders even nog een fotootje van de bak. :)
 
En JFJ, was het iets dat span of viel het tegen in het echt?? Of was het zo leuk dat je er meteen aan bent begonnen en geen tijd hebt om foto´s te plaatsen.
 
Tja, Lasmoat zou zijn schuur opruimen om het span er in te kunnen zetten... maarja... dat was nog niet gebeurt. In de loop van deze week halen we hem op. Foto's volgend dus nog..

Hij viel idd tegen, maar dat hadden we al wel gezien. Het is ook daarom dat we een andere motor zoeken. Ik denk dat het kwa kosten het beste is om een Sabre aan te schaffen.
 
Het moet een Sabre zijn? Ga je er zelf mee rijden of is-tie voor de verkoop? Als je het gaat verkopen zou je aan een Yamaha Diversion 900 kunnen denken, da´s een allemansvriendje en genoeg vermogen en een cardan.(het is maar een idee, als je het niets vindt kun je het nog uitprinten en in de vuilnisbak gooien 8-) )
 
Ja, denk wel dat dat doorgaat.. Het is de goedkoopste en makkelijkste weg. Idd nu gaat het om verkopen en dan is het beter zo lijkt me. Bovendien, de Sabre is een wolf in schaapskleren. Het is wel een 130PK V4 met een flink koppel van 105Nm. Het is een super motor om mee te rijden. Dat kan ik bevestigen. We zijn bezig met een tweetal gegadigden. Kump goed!
 
Inderdaad lijkt me het beste om weer een Sabre te nemen, je hebt dezelfde aanbouwdelen dus je hoeft niets aan te passen. Een ander voordeel is dat je het wrak nog goed kan benutten voor reserveonderdelen, er zal vast nog wel wat goeds op zitten.
 
Klopt Ratman, dat was ook ons uitgangspunt. Nou, de bak is er ook niet geheel zonder (kleer) scheuren afgekomen hoor.. Maar dat valt te fixen. We gaan er met een andere Sabre ook met km's flink op vooruit.
 
Om jullie even op de hoogte te houden, we gaan zaterdag kijken bij de tweede Sabre. De
eerste stond in Kampen en had toch wel heel veel mijlen gelopen. Omgerekend zo'n
200000km. Dat zal dus bij de verkoop niet gaan helpen. Zie ook:

JanFillemJansen in "TK. Honda V65 Sabre 1100"

We gaan zaterdag weer op pad om te kijken naar een sabre die 52000 gelopen heeft. Dit lijkt een hele nette motor en denk dus ook wel dat het gaat lukken. Als dat zo is wordt de blauwe bies op de combinatie vervangen voor een rode. In die tijd werden die motoren geleverd in de zelfde kleur met als uitzondering de keuze tussen blauw of rode bies. Daar gaat hij er wel heel anders van uitzien.

We hebben de combinatie nog niet opgehaald, omdat we de ruimte waar het moet gaan
gebeuren nog aan het inrichten zijn. Komende dinsdag gaat dat gebeuren en kunnen we
starten.

We houden jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
Om jullie even op de hoogte te houden, we gaan zaterdag kijken bij de tweede Sabre. De
eerste stond in Kampen en had toch wel heel veel mijlen gelopen. Omgerekend zo'n
200000km. Dat zal dus bij de verkoop niet gaan helpen. Zie ook:

JanFillemJansen in "TK. Honda V65 Sabre 1100"

We gaan zaterdag weer op pad om te kijken naar een sabre die 52000 gelopen heeft. Dit lijkt een hele nette motor en denk dus ook wel dat het gaat lukken. Als dat zo is wordt de blauwe bies op de combinatie vervangen voor een rode. In die tijd werden die motoren geleverd in de zelfde kleur met als uitzondering de keuze tussen blauw of rode bies. Daar gaat hij er wel heel anders van uitzien.

We hebben de combinatie nog niet opgehaald, omdat we de ruimte waar het moet gaan
gebeuren nog aan het inrichten zijn. Komende dinsdag gaat dat gebeuren en kunnen we
starten.

We houden jullie op de hoogte.


Even voor mij nieuwsgierigheid. Hoekwam je er achter dat de motor een ton meer gelopen had?? Ik vond de kilometerstand wat weinig voor zijn leeftijd.
 
Even een piccie van de motor die we morgen gaan bekijken.

full



Als hij net zo mooi is als de foto doet geloven hoop ik dat de koop doorgaat.
Toch wel een stoere motor hoor!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan