Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Poll: Ben jij met je eerste motor onderuit gegaan?

Pagina's:
«
»

yzf 600 r Thundercat

Reg. datum:
23 sep. 2009
met de motor nog niet, maar de brommert heb ik een keertje laten vallen met regen
En ook de echt de laatste bocht voor school |(
Maar leermomentje, hopelijk hoeft dat nu niet meer op de motor *O*
Yamaha Thundercat camping-choranche

Hmm :/ Wegglijden in de berm.

Reed fanatiek O-) door een bocht waar zand lag. Mn achterband schoof weg en van schrik trek ik mn motor op. En rijd op een berm af waar los zand lag. Ja en remmen op zand gaat hem niet worden.

Ben blij als ik dit zo allemaal lees dat ik niet de enige ben :$ . Btw mn eerste motor ;)
Kawasaki zx6r '98

Niet meer motorloos

Reg. datum:
17 jul. 2009
Geldt vallen met je les ook? :+
CBR600F '95 Verkocht; Aprilia SL1000 Falco '00

Reg. datum:
01 apr. 2009
quote:
mark-k schreef op 12 oktober 2009 @ 18:30:
Geldt vallen met je les ook? :+

Ik hoop 't niet, want m'n eerste eigen motor zou dan al #3 zijn die ik al eens heb moeten recht zetten...
:/

Reg. datum:
27 jun. 2006
Mijn eerste motor heb ik wel een ongeluk mee gehad, maar dat was niet mijn schuld.

Mijn 2e motor wel, die heb ik laten vallen.... heel lullig ook.... aan de ene kant blij dat niemand het zag, aan de andere kant balen, want nu was er ook niemand die me kon helpen. Ik had hem nog vast, maar moest hem toch laten vallen, ik kan geen 200 kg + volle tank houden...
wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver

cb en cbx 750 F2

Reg. datum:
05 mrt. 2007
Vanavond me tor ook laten vallen helaas. ;(

Had um tijdelijk aan de kant van de weg geparkeerd op de zij standaard
normaal zet ik um dan niet opslot (schijfrem slot)
Naja ik dacht nog ff snel rondje gummen was wel lekker weertje.
Dus je raad het al krak boem ho. ;( Ik wilde dus keren maar kon
um net niet houden dus op de grond moeten leggen. '(

Resultaat linker knipper krak
Koppeling handel verschoven niet afgebroken gelukkig.
Spiegel op half 7
Met de remmen lijkt gelukkig niks aan de hand ging ook maar stapvoets.

Naja foutje

Dé sociale Harry

Reg. datum:
08 feb. 2004
Klopt het af, maar ik ben nog nooit gevallen / onderuit gegaan met de motor *O*

Wel 9 jaar terug op de brommâh, toen het ijzelde |(

Ook met lessen niet. wel één keer geluk gehad, stond de motor in 1 (ik dacht 2), liet koppeling erg fanatiek opkomen waardoor het achterwiel ineens een stuk minder snel ronddraaide dan gewenst in de bocht. Een piepend achterbandje en een geschrokken Chef. Gelukkig was het droog, anders kon ik de lesmotor waarschijnlijk uit de berm halen.
Ooit wil ik nog een keer mijn eigen zwaaitopic openen...

How Blue Can You Get

Reg. datum:
15 apr. 2007
Ik ben 1x gevallen om te oefenen met de les motor.. gelukkig was dit uit bijna stilstand en niet mijn eigen pak ;). Na 6 maanden mn eerste eigen motor ook laten kletteren, gelukkig geen schade (erbij) Maar de eerste 5 minute zit de schrik er toch goed in ;)
I don't care, said Pierre, I'm from France

GSX 750 F

Reg. datum:
28 jul. 2007
Helaas hoor ik sinds gisteren bij de groep die met hun eerste motor zijn gevallen. Zat een auto voor me die twijfelde of hij wel of niet naar mijn baan kwam, en net toen het te laat was kwam hij wel. Hij gaf toe dat hij me te laat zag. Ik heb mezelf onderuit geremd, maar heb het gevoel dat ik niet eens zo hard remde. Ik vermoed dat er toch ook wat olie o.i.d. op het wegdek lag, waardoor mijn achterwiel is gaan schuiven.

Ik zit nu thuis met een gebroken duim, moet later deze week naar het ziekenhuis voor een operatie om de breuk te fixeren. De motor heeft wat schuifschade en een kapotte carterpandeksel. Ook nog wat flinke krasen op m'n helm en vizier en een gaatje in m'n broek. Ging niet eens zo hard: 30-40 km/h max.

En aangezien er niks geraakt is, wordt 't weer lastig om 't te verhalen op de autobestuurder :(.
Nu ook met motor!

CBR600F 1996

Reg. datum:
18 sep. 2008
Nog nergens last van gehad! Gelukkig.

Wel met de lesmotor twee keertjes (met 50km/u vol in de voorrem op natte parkeerplaats, en een keertje te laat met het voetje bij de grond terwijl je net stil staat).

Maar hé, das niet mijn eerste motor he ;)
Weer of geen weer... Altijd motorfiets weer! Al zijn gladde wegen en windkracht 7 de limiet!

Reg. datum:
19 mrt. 2004
Nope, en ook niet met de tweede, derde, vierde en vijfde :)
Gemiddeld verbruik GSR600
Communicate with the future, through sound

TDM 850

Reg. datum:
11 nov. 2007
gelukkig nog niet, maar vandaag scheelde het niet veel. Vanui de binnenstad van Utrecht naar huis in Hilversum. Blok al lekker op temp, maar banden door al dat stadsverkeer nog net zo koud als de omgeving. Bij het aanremmen was het achterbandje opeens even de grip kwijt, maar ach, kan gebeuren. Helaas was het bandje bij het uitaccelereren opeens zo vriendelijk om een flink stuk opzij te stappen wat me best van m'n stuk bracht....
Bridgestone BT021 trouwens, prima bandje op zich, maar de buitentemp gaat weer omlaag. Toch maar weer wat temperen tot het weer April/Mei is.

p.s. leuk om te zien dat er nog relatief veel motoren op de weg zitten, heeft toch wel iets.
onderhoud en reparatie motoren voor Hilversum e.o. - www.kooij.info

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Kooijtje schreef op 13 oktober 2009 @ 17:59:Bij het aanremmen was het achterbandje opeens even de grip kwijt, maar ach, kan gebeuren. Helaas was het bandje bij het uitaccelereren opeens zo vriendelijk om een flink stuk opzij te stappen wat me best van m'n stuk bracht....
Bridgestone BT021 trouwens, prima bandje op zich, maar de buitentemp gaat weer omlaag.

Bekend probleem bij deze banden. Dat is ook de reden dat ze in de vergelijkingstests maar matig tot slecht scoren. Kou en regen zijn ze niet erg dol op.....
www.motorbanden.eu

Altijd blijven lachen!

Reg. datum:
23 jan. 2009
Ja ik ook al 2x men motor om laten 'vallen'

1 Keer af laten slaan bij een weg oprijden en toen ging ik plat(op valbeugels)

1 keer parkeerplaats oprijden in 1 of ander gootje woops weer naar rechts neer moeten leggen

Mja 270 kilo is best zwaar heb ik het idee, vooral als het gewicht hoog ligt....

Maar toch wel veel van geleerd :Y
Yamaha XJ900 + Honda CB650C

live free and die ridin'

Reg. datum:
27 jun. 2006
Vast weer een nieuwe lading motorrijders die op hun bek gegaan zijn op hun eerste motor rijden O-)
nadenken kost me te veel moeite, dus ik heb gewoon meteen mijn oordeel klaar

Reg. datum:
08 feb. 2011
Technisch gezien was het niet mijn eerste motor. Ik heb hem na een gecrashte proefrit namelijk niet meer gekocht :)
Maar voor de telling heb ik "ja" gestemd.

azijn zeikerd

Reg. datum:
01 aug. 2007
lesmotor en de eerste :Y

én de derde ook 's, de tweede niet :)
Life has no rewind so you might as well play as your time slips away

Kawasaki Ninja 250r

Reg. datum:
13 apr. 2009
Ook ja gestemd..... gelukkig (bijna) geen schade omdat het gras in het weiland erg hoog stond :X. Motor nieuw gekocht en was toen net een half jaar oud, gelukkig niet te duur.
Let the good times roll

Suzuki GSX 600R SRAD '97

Reg. datum:
15 okt. 2010
Ik ben ook nog nooit met de motor gevallen gelukig, ben alleen nu al aan het lessen en heb ik ook nog steeds geen problemen meegehad binnen kort mag ik gelukkig afrijden en dan begint pas het echte werk.

Het meetse heb ik met de brommer wel afgeleerd:}

Dus nog niet
Suzuki TL 1000'98 Suzuki GSX 550 ES 1983 en 1988 Suzuki RG 250

Nu met een beetje titanium *O*

Reg. datum:
09 dec. 2002
De eerste motor helemaal heel gehouden *D
tweede 2x laten vallen, 3de keer TL gereden (ongeluk niet mijn schuld, ambu door rood)
derde 1x onderuit, 2de keer TL gereden (ongeluk niet mijn schuld, aangetikt door andere rijder op circuit)
Vierde: helemaal heel *O*
vijfde: 1x TL gereden (ongeluk niet mijn schuld, geschept door auto die door rood kwam)
zesde: nog niks :+

Heb nogal wat pech met ongelukjes . . .
Blauwe thundercat *O*

GPZ550 & GPZ600r

Reg. datum:
01 apr. 2010
Niet met de eerste wel met de 2e. Vorige week. Nam op mn gemak een rotonde (in de buurt van een Benzinestation...) Ineens: Zwiep achterwiel weg en BAM op de grond.
Heel naar om je motor waar je veel tijd en geld hebt gestopt voor je uit te zien schuiven met vonken en al. Zelf niets meer dan een pijnlijke knie en spierpijn aan overgehouden. Motor had uiteindelijk alleen een krom stepje en een kras op de uitlaat *O*

Weer een ervaring rijker denk ik maar :/
Koud? Welnee!

*848*

Reg. datum:
02 sep. 2009
eerste motor niet 2e niet... 3e motor wel :+

voorband was het niet eens met de hoeveelheid grip die dag :')
svenxtx wijzigde dit bericht op donderdag 11 augustus 2011 14:18 (6%)
´The reason i do it is because if you get it wrong, It´ll kill you. If you think it's too dangerous then go home and cut your grass and leave us to it' ~Guy martin

1998 FZS 600

Reg. datum:
28 mei. 2011
jep, 3 dagen voor ik mijn examen moest doen.
Ongelooflijke vertrouwensboost :+
Everybody is a genius! But if you judge a fish by it's ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid

Reg. datum:
26 mrt. 2008
alleen laten vallen is de optie keus, het zou moeten zijn, zachtjes neergelegd.

Geen schade en veel van geleerd, dubbel geluk dus :D
Kawasaki KLR650 Kawasaki ZZR1100 Yamaha XJ900F Honda NTV650Derbi gp1 250cc

azijn zeikerd

Reg. datum:
01 aug. 2007
quote:
Team Olsene schreef op 11 augustus 2011 @ 14:03:
lesmotor en de eerste :Y

én de derde ook 's, de tweede niet :)

omvallen telt ook :?

dan allemaal _O-
Life has no rewind so you might as well play as your time slips away

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True