Info Garmin nuvi 510 *O*

Mijn Nuvi ook vanmiddag opgehaald. Meteen even getest in de auto en eerste indruk is erg goed. Ben nu bezig met de de kaarten Europa 2010(is van 2009 maar verkooptechnisch gaat dat beter als je het 2010 noemt... :s) Ben benieuwd...


Ff wachten... Ondertussen even flesje bier halen beneden
Ff wachten nog...


Oh stom stom stom
Ik zit een SD kaart op te laden met de kaarten van Europa, maar dat gaat niet passen want het moet met MicroSD Even de Nintendo DS halen!

Even wachten weer... Flesje bier is haast leeg... :p
Even wachten nog...


Klaar om te testen!

Succes! :D:D:D:D:D:D

WLF46 heeft binnen 10 minuten de gehele kaart van Europa 2010 op zijn Nuvi 510 staan!

Iemand interesse hoe..? PM me maar

*Even vlug getest met een route naar Italië, Tavullia!

Tof om te horen! Goed dat het werkt... Ik kan je niet PM'em... schijnt niet aan te staan ofzo...
 
Ik heb het hem maar eens even uitgelegd hoe dat PM aanzetten werkt... Ik denk dattie doof is ofzo, mensen roepen al 3x dat het nog uitstaat

Hij gaat zo aan de gang

Greetz,
"Het Broertje :P

haha... nu maar hopen dat hij dit wél leest. Zal vast wel. :P
 
Even een stukje wezen proberen en met helm en BT werkt het perfect alleen als ik de BT uit zet en gewoon een stukje met de auto ga lult ze niet meer tegen me :? , snap er niks van. Ik krijg dr ook niet meer aan de praat alleen met BT en de helm op maar dat staat zo raar in de auto bovendien zit het warm. Iemand een idee ??

EDIT : Gevonden , het snoertje van de oplader moet erin anders heb je geen gesproken info via de speaker
 
Laatst bewerkt:
Vandaag m'n Nuvi 510 daadwerkelijk kunnen testen op de motorscooter. Dit werkt echt supergoed. Geluid doet het wel zonder voedingskabeltje eraan hoor. Ik hoor haar gewoon alle straatnamen opnoemen etc. is dus denk ik een instelling die niet goed bij je staat. Wel een TTS stem geselecteerd? Enige nadeel is dat ik de stemmen niet meer hoor boven zeg 30km/u ivm m'n uitlaat en de wind. Dus ik heb het nu op dempen staan, ik moet nog een keer een leuk klein bt-oortje kopen ofzo. Maar zonder werkt ook prima.

De triplog is ook leuk en uiteraard de snelheidsmetertjes waarop je de max snelheid kan zien die je gereden hebt.

Ook meteen even een Case Logic GPSP1 tasje gekocht voor 17,95 bij BCC.

Ik ben helemaal in m'n nopjes, nogmaals bedankt fzr 600rw voor het onder de aandacht brengen van deze 510 in het Sixteen topic!! *O* Je ziet het, een week later zit ie bij mij er ook op :P
 
Laatst bewerkt:
He , nou gefeli *O* dan , maar blij dat ie je goed bevalt. Heb je stukje op het suzuki topic ook nog even gelezen. Wat die stem betreft weet ik het ook niet , volgende week neem ik m een paar dagen mee naar het werk en zal ik eens aan het puzzelen. Groeten
 
Laatst bewerkt:
Puzzel er maar eens mee, het werkt dus wel. Voor in de auto handig, op de motor heb je echt BT nodig (of een goed schermpje en scherpe oren).

Wel jammer dat ie binnendoor niet tot Marseille kan berekenen. Ik liet 'm even stressen, het berekenen duurde denk ik een uur ofzo (ben ondertussen in slaap gevallen omdat ik in m'n nest nog even met de GPS aan het prutsen was) en toen kwam de melding dat ie onvoldoende geheugen had ofzo. Dus dat zou je met tussenstops moeten doen.

Daarnaast jammer dat je een berekening van een route niet kunt stoppen, door een andere route in te voeren (misschien wel als je de powerknop 10 sec. inhoud). Ik kon dus geen andere routes kiezen, ondanks de 'Stop' knop in het hoofdscherm.

Maargoed, hoe vaak ga je nou binnendoor naar Marseille? Ik was het in elk geval niet van plan.
 
Heb de Garmin Nuvi 510 uitgebreid getest door 3 dagen door Duitsland te toeren. 1e dag binnendoor naar de Eifel, en toen richting het Zwarte Woud. Maar door de regen eerder gestopt. 2e dag vanaf Kaiserslautern naar het Zwarte Woud. In het Zwarte Woud aangekomen, even stoppen langs de kant van de weg, mooi wegje op de navi zoeken, weg aantikken en Go! Resultaat: 450 km (bijna) alleen maar mooie stuurwegen. 3e dag nog even naar de Rheinfall in Schaffenhausen geweest en toen de Fazer op de Autobahn gezet vanaf Konstanz. Tijd van aankomst was volgens de 510: 19:59. Door flink door te rijden was ik om 19:55 thuis, is dus vrij accuraat. (643 km in 6,5 uur gereden incl. stops)
Met BT werkt echt ideaal in je helm, helaas was de laatste dag mijn headset leeg en was de oplader vergeten, maar dat rijdt ook nog niet eens zo slecht, is alleen beter opletten.
 
Ik heb al even een zoekpoging gedaan op het digitale karrespoor, maar weet iemand welke accessoires je allemaal bij de Nuvi 510 erbij krijgt? Er staat wel iets van een fiets/scootersteun bij, maar is deze ook bruikbaar voor op de motor? Het is trouwens voor een Fazer 600, modeljaar 2000. Die heeft als het goed is een 22mm buis voor het stuur.

Alvast bedankt voor de reactie(s) :Y
 
Heb even voor je gekeken bij meer als 17mm dikte moet het met trekbandjes op gelost worden maar pas ie niet op de spiegel steun zoals hier op mijn motorscooter
090725_131020.jpg
 
Nuvi 510 is binnen. De 'scootermount' die standaard meegeleverd wordt is inderdaad een beetje krap bemeten met de schroeven. Ze doen er twee hele korte setjes bij. Had hier gelukkig nog wat mooie lange zwarte imbussen liggen. Die heb ik 5mm ingekort en die maar gebruikt. Het geheel zit nu heel netjes op een stuurbuis van 22mm. De USB poort is ook nog mooi vrij. Ik heb de RAM mount ook al besteld, maar die is dus niet meer nodig.

Vandaag eventjes gereden met de Nuvi op het stuur. Prima te lezen, alles is groot genoeg. Nog geen routes erin gezet overigens. Geluid heb ik in mijn geval niks aan. Dus dat heb ik maar uitgezet. Bluetooth headsetje is inmiddels onderweg. Ik ga eerst proberen hoe het bevalt om een Samsung SBH-650 headsetje te gebruiken. Lekker goedkoop van Ebay kunnen plukken (zal wel Chinese nep zijn, maargoed, alsnog geen geld :+ )
 
Nuvi 510 is binnen. De 'scootermount' die standaard meegeleverd wordt is inderdaad een beetje krap bemeten met de schroeven. Ze doen er twee hele korte setjes bij. Had hier gelukkig nog wat mooie lange zwarte imbussen liggen. Die heb ik 5mm ingekort en die maar gebruikt. Het geheel zit nu heel netjes op een stuurbuis van 22mm. De USB poort is ook nog mooi vrij. Ik heb de RAM mount ook al besteld, maar die is dus niet meer nodig.

Vandaag eventjes gereden met de Nuvi op het stuur. Prima te lezen, alles is groot genoeg. Nog geen routes erin gezet overigens. Geluid heb ik in mijn geval niks aan. Dus dat heb ik maar uitgezet. Bluetooth headsetje is inmiddels onderweg. Ik ga eerst proberen hoe het bevalt om een Samsung SBH-650 headsetje te gebruiken. Lekker goedkoop van Ebay kunnen plukken (zal wel Chinese nep zijn, maargoed, alsnog geen geld :+ )

Gefeli *O* , route's er in zetten gaat goed met de beschikbare garmin software http://www8.garmin.com/macosx/ (HIER) voor mac en HIER voor windows. Ik hoop dat de software voor windows de goede is , dat gebruik ik namelijk zelf niet. De programma's voor mac kan ik je wel mee helpen
 
Laatst bewerkt:
@fzr 600rw
Vandaag de eerste tour gereden met de Garmin ;) . Kaarten van Europa heb ik al (2009 versie, 2010 nog niet kunnen vinden). Werkt wel makkelijk met MapSource moet ik zeggen. Met iets van 7 of 8 waypoints was de route binnen 5 minuten klaar. Erop zetten gaat ook makkelijk. Accu is vandaag zo een 4,5 uur gebruikt en had toen nog één blokje over. Daarbij het geluid uit, scherm op 60% en BT uit.

Wat ik wel netjes van de Garmin vind, als ik fout rijd (ja het is me gelukt :+ ), dan krijg ik niet het gejammer dat ik om moet keren, maar dan laat de Garmin me bij de eerst volgende kruising keren, of een blokje rijden of hij pakt gewoon de eerst volgende kortste route naar de eerstvolgende Waypoint op de route.

Voor mensen met een iets krapper budget iets de Garmin een prima keuze :}
 
Gister in de auto nog even gebruikt en de batterij raakte leeg nadat ik 'm al een tijdje niet gebruikt had. Als je de melding krijgt dat de batterij leeg is (en BT staat uit en scherm van 20% naar 10%) dan gaat ie ongeveer nog een half uur mee. Daarna krijg je geen waarschuwing meer en is het meteen *plop* op zwart.

Nu laad ik 'm weer op aan de PC, uiteraard zat er geloof ik ook een 12v kabel enz. in de doos, maar ik heb ook nog een oplader van een GSM met USB poort. Deze sloot ik even aan, werkt wel, maar ik heb geen indicatie dat ie aan het laden is.

Hoe laden jullie de Nuvi op? Via PC of gewoon op een 12v aansluiting van je motor/auto of ook met zo'n losse USB lader? Ik vraag me dus af of die losse USB lader werkt, na een minuutje aangesloten te hebben trok ik 'm los en meteen gaf ie aan dat ie uit zou worden geschakeld binnen 30 sec. Nu is dat natuurlijk een véééél te korte test, maar ik heb ook geen zin om eerst een paar uur zo op te laden en erachter te komen dat ie helemaal niet laad, maar puur spanning erop houd om te navigeren...
 
Ik gebruik een losse USB lader van een telefoon. Maar als je de melding krijgt dat hij binnen 30 seconde uitgaat, na het loskoppelen van het laadsnoer, dat lijkt mij een teken dat er wel een laadstroom is. Maar als ik het zo lees lijkt het erop dat je accutje redelijk terminaal is. Nieuwe accu's zijn niet zo heel duur als je goed zoekt. Ik zou dus een nieuwe accucel proberen en kijken of het dan beter wordt.
 
Laatst bewerkt:
Waarop baseer je dat de accu terminaal is? In een minuutje is hij niet opgeladen hoor...
Een USB-lader doet hetzelfde als de USB-poort van de PC, dus die kun je prima gebruiken.
 
Ik vraag me dus af of die losse USB lader werkt, na een minuutje aangesloten te hebben trok ik 'm los en meteen gaf ie aan dat ie uit zou worden geschakeld binnen 30 sec.
Is dat niet de standaardmelding? :')
 
Waarop baseer je dat de accu terminaal is? In een minuutje is hij niet opgeladen hoor...
Een USB-lader doet hetzelfde als de USB-poort van de PC, dus die kun je prima gebruiken.

Omdat ik uit zijn verhaal op (denk) te maken dat een opgeladen accu nog maar een half uurtje meegaat.
 
Dat haal ik er niet uit, maar ik ben het met je eens dat het verhaal niet helemaal duidelijk is.
Misschien kan Monomuis nog even uitsluitsel geven?
 
\
Als je een route wilt importeren krijg ik een complete lijst in mijn Nuvi, weet iemand hoe ja dat weg/leeghaalt?

Edit:
Dit wil ik graag weten omdat Mapsource zegt dat de routes naar de Nuvi zijn geupload, maar ik ze niet kan vinden op het apparaat. Kan dit omdat het apparaat vol zit? Maar hoe krijg ik die lijst leeg of alsnog de routes op de Nuvi.



Extra>>pijltje naar beneden>>Mijn gegevens>>Importeer route uit bestand

Selecteren>>Importeer
Dan terug>> Waarheen>> 2x pijltje naar beneden>>Aangepaste routes>> route kiezen.

Mijn gegevens heb ik wel, maar er staat niet importeer route.
Ik heb een 255w garmin nuvi. Ik heb een route staan in Mapsource, maar ook ik heb problemen met de verschillende bestandstypen. Ik heb ze al allemaal op de navi gezet, maar kan het nergens terug vinden als ik de navi aan zet.
Iemand enig idee wat ik fout doe of waar ik de route kan vinden?
Of sla ik hem verkeerd op?
Het gbd of gpx. Ik snap er niks van.
Plz help, wil graag de route rijden vanmiddag :)
Thnx
 
Met een 255w heb ik geen ervaring, ondersteund deze wel routes?

Wat ik hier is dat hij geen routes kan lezen. Tenminste er staat niets en bij de 510 staat er duidelijk 10.

Weet ook niet of het wel mogelijk is hoor, met een apparaat dat ver onder de 200 euro verkrijgbaar is.
 
Wie weet er of de standaard houder die is meegeleverd, deze dus:

full


Op een houder past van RAM mount? Of moet ik dan ook deze bijbestellen als ik wat van RAM mount wil hebben?

RAMHOLGA32U.JPG


P.s. is de 500/550 hetzelfde qua maten als de 510? Ja toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan