nog geen rijbewijs maar wil wel alvast een motor

Lp

Rookie
24 mrt 2004
10
0
kan ik ook zonder rijbewijs alvast een motor kopen...ik verwacht dat ik (helaas) pas in april af kan rijden?!

wie kan mij wat meer info geven>??<

alvast bedankt

Lp
 
Hé LP, het is wel moglijk. Mijn vrouw heeft dat ook gedaan, het kenteken staat ook gewoon op haar naam, en daarvoor hoefde ze enkel haar paspoort te laten zien. Maar weet wel dat het errug moeilijk is om hem te laten staan als je hem eenmaal thuis hebt... '(
 
dus het is wel mogelijk!

haha fatzo dat van dat laten staan ja dat begrijp ik...maar moet ook gelijk sleutel aan het vrouwtje geven...(snik snik)

dus het is wel gewoon mogelijk?!

geen problemen bij overschrijven, verzekering etc etc???
 
Nee hoor, je hoeft geen rijbewijs te hebben om een motor te kopen. Houdt er wel rekening mee dat ie wel verzekerd moet zijn en dergelijke ook al rij je er niet op. Tenzij je natuurlijk het kenteken schorst, dan hoeft dat niet.
 
Ook geen problemen bij overschrijven kentekenbewijs. Verzekering staat ook op haar naam, maar met mij als regelmatige bestuurder. Kon allemaal telefonisch geregeld worden, dus als je al een autoverzekering hebt, en een goede tussenpersoon, dan hoeft het geen probleem te zijn.
Suck6, en veel plezier met poetsen |(
 
Ook geen problemen bij overschrijven kentekenbewijs. Verzekering staat ook op haar naam, maar met mij als regelmatige bestuurder. Kon allemaal telefonisch geregeld worden, dus als je al een autoverzekering hebt, en een goede tussenpersoon, dan hoeft het geen probleem te zijn.
Suck6, en veel plezier met poetsen |(

Waarom een tussenpersoon en een autoverzekering?

Zonder dat kan je ook een verzekering afsluiten.
 
hey luitjes...

te gek man..bedankt voor jullie snelle reacties!!

thanx !!!!
 
Het is allemaal niet zo simpel hoor.
Kopen kan idd, maar verzekeren is niet bij elke maatschappij zo makkelijk.
Sterker nog ik heb er 3 gehad die me keihard afwezen.
Alleen diegene waarbij ik mn auto ook had, wilde het wel doen.
Met een hoop voorwaarde natuurlijk.
Maar ja wettelijk moet'ie nu eenmaal verzekerd zijn.
Daarbij komt dat laten staan niet te doen is, of je moet de sleutel afgeven.
Ben ook een aantal malen weggeweest ermee voor ik had afgereden.
Resultaat was zelfs dat ik geflitst was in die periode hahhahaha.
Maar ja bewijs maar s dat ik dat ben he, dhussss.
Het kan wel, maar ik raad het niet aan.
Suc6.

Grt ie$je.
:]
 
Mijn vrouw heeft al jaren een motor zonder rijbewijs. Een Suzuki GN400 in ranzige staat die ze met alle geweld zelf wil opknappen en reviseren.

Bij het overschrijven en (elk jaar) bij het verlengen van de schorsing moet ze een paspoort EN een uittreksel uit het bevolkingsregister laten zien.

RDW: Bij een keuring of onderzoek op het keuringsstation of overschrijving op het postkantoor moet de eigenaar een origineel legitimatiebewijs kunnen tonen. De eerste mogelijkheid is een geldig Nederlands rijbewijs. De tweede mogelijkheid is een geldig paspoort of ander geldig identiteitsbewijs plus een recent afschrift van de gegevens uit de ‘basisadministratie persoonsgegevens’ van de gemeente. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan drie maanden en het adres moet overeenkomen met het feitelijke woonadres.

Tom
 
ik heb ook een motor gekocht en heb mijn rijbewijs nog niet, maar hij staat al wel op mijn naam en ik heb hem gelijk verzekerd bij unive. bij hun maakt het niet uit of je een rijbewijs hebt of niet. mijn vriend rijd ook wel eens op die van mij ( hij heeft zelf ook 2 motors ) dus ik wou hem wel verzekerd hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan