Triumph Thruxton

Motorvirus

BigTwin
16 jun 2008
38.234
255
Wie van jullie heeft er ervaring met een Triumph Thruxton

Heeft deze motor veel onderhoud nodig ?

En waar moet ik bij aanschaf op letten bij deze motor ?

En kan je vriendin op deze motor een beetje normaal achterop zitten ?
full
 
Wie van jullie heeft er ervaring met een Triumph Thruxton

Heeft deze motor veel onderhoud nodig ?

En waar moet ik bij aanschaf op letten bij deze motor ?

En kan je vriendin op deze motor een beetje normaal achterop zitten ?
[afbeelding]


Gave motor :P

Volgens mij gewoon een moderne en verbeterde fiets in een retro jasje. Ik verwacht eigenlijk dat ze dus net zo goed zijn als alle andere Triumph's van vandaag de dag. Betrouwbaar en redelijk onderhoudsvriendelijk.

Vraag me alleen af of je hier op MF veel reacties gaat krijgen. Je zou je eens aan kunnen melden bij http://triumphriders.nl/ (startpagina) voor meer info, denk dat je daar op het forum veel meer info gaat vinden, en reacties gaat krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Gave motor :P

Volgens mij gewoon een moderne en verbeterde fiets in een retro jasje. Ik verwacht eigenlijk dat ze dus net zo goed zijn als alle andere Triumph's van vandaag de dag. Betrouwbaar en redelijk onderhoudsvriendelijk.

Vraag me alleen af of je hier op MF veel reacties gaat krijgen. Je zou je eens aan kunnen melden bij http://triumphriders.nl/ (startpagina) voor meer info, denk dat je daar op het forum veel meer info gaat vinden, en reacties gaat krijgen.



Het is zeker een gave fiets.

Ik denk ook dat ik hier weinig mensen tref met een Thruxton.

Maar ik kan het altijd proberen ;)

En bedankt voor je tip
 
Of je vriendin hier normaal achterop kan zitten hangt volledig af van de specificaties van je vriendin. *O*
 
Ik vind het in ieder geval een leuk ogende fiets, ik hou wel van die retro-café racer modellen.
Er hangt inderdaad een modern blok onder en Triumph staat niet bekend als een ramsj-merk. Daar zal een reden voor zijn, denk ik.....

Alleen die duokant van het zadel ziet er m.i. niet héél comfortabel uit......
 
Een vrouw die gamed... :o Zeg wil jij gelijk die motor kopen en trouwen met die dame.



... Moeilijk gedoe over onderhoud :+



Trouwen dat kost een hoop centjes

En dan houd ik niks meer over voor deze motor ;)


Maar we dwalen af.

Ik begrijp dat er niemand op deze forum in bezit is van een Thruxton.
 
Trouwen dat kost een hoop centjes

En dan houd ik niks meer over voor deze motor ;)


Maar we dwalen af.

Ik begrijp dat er niemand op deze forum in bezit is van een Thruxton.

Liefhebbers? Ja, dat wel :Y

Probeer anders te zoeken via MotorStek naar leden met een Thruxton. Zullen vast een paar die jouw vragen willen beantwoorden. :)
 
Ik heb een Bonneville uit '07; deze is grotendeels gelijk aan de Thruxton. De belangrijkste verschillen zijn stuur, voetsteunen en uitlaten en een ietsje meer vermogen. Onderhuids zijn er geen verschillen.
Onderhoud: om de 10.000 km. Overigens zijn deze motoren totaal niet te vergelijken met de Triumphs van vroeger; ze zijn degelijk, betrouwbaar en lekken geen olie. De blokken zijn behoorlijk overgedimensioneerd, waardoor ze ook heel goed op te voeren zijn.
Echte aandachtspunten zijn er niet, behalve dat het chroom een beetje roestgevoelig is en ook de zijdeksels van het blok willen bij de oudere modellen snel geoxideerd raken.
De Bonneville had in het begin 790 cc, later 865 cc, maar ontlopen elkaar niet veel qua prestaties. De Thruxton kwam later, dus ik weet niet of die ook in 790 cc geweest is. In 2008 hebben ze injectie gekregen, maar wel vermomd als carburateurs. Door de injectie is de benzinetank groter gemaakt (om de benzinepomp kwijt te kunnen), persoonlijk vind ik ze minder fraai.
Tja en verder, de standaard vering is wat aan de slappe kant, veel eigenaren zetten er aftermarket spul op. Dat geldt ook voor de uitlaten, die produceren standaard wel een erg bescheiden geluid. Er is een ruime keus aan vervangingsuitlaten.
 
info en andere T-rijders:

Triumph Vlaanderen
http://www.triumphrat.net/twins-talk/

hopen duur en niet-duur aftermarket spul voor te vinden.
Er zijn misschein wel meer dan 10 verschillende type zadels voor te vinden.

Rij zelf met T100, wegens slechte knie.
Solo-zadel met rack er op ter vervanging van de standaard plank.
Onderhoud verschilt niet van andere simpele motoren.
Enige nadeel voor sommigen is het "gebrek" aan power.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Bonneville uit '07; deze is grotendeels gelijk aan de Thruxton. De belangrijkste verschillen zijn stuur, voetsteunen en uitlaten en een ietsje meer vermogen. Onderhuids zijn er geen verschillen.
Onderhoud: om de 10.000 km. Overigens zijn deze motoren totaal niet te vergelijken met de Triumphs van vroeger; ze zijn degelijk, betrouwbaar en lekken geen olie. De blokken zijn behoorlijk overgedimensioneerd, waardoor ze ook heel goed op te voeren zijn.
Echte aandachtspunten zijn er niet, behalve dat het chroom een beetje roestgevoelig is en ook de zijdeksels van het blok willen bij de oudere modellen snel geoxideerd raken.
De Bonneville had in het begin 790 cc, later 865 cc, maar ontlopen elkaar niet veel qua prestaties. De Thruxton kwam later, dus ik weet niet of die ook in 790 cc geweest is. In 2008 hebben ze injectie gekregen, maar wel vermomd als carburateurs. Door de injectie is de benzinetank groter gemaakt (om de benzinepomp kwijt te kunnen), persoonlijk vind ik ze minder fraai.
Tja en verder, de standaard vering is wat aan de slappe kant, veel eigenaren zetten er aftermarket spul op. Dat geldt ook voor de uitlaten, die produceren standaard wel een erg bescheiden geluid. Er is een ruime keus aan vervangingsuitlaten.



Bedankt voor je reactie hier kan ik wel wat mee !

Het is ook een motor die je bijna niet tegen komt op straat, en dat vind ik het leuke er aan en het is gewoon een mooi stoer model :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan