Twijfel: originele onderdelen houden of verkopen?

Johnnepon

MF'er
23 jul 2009
135
0
Utrecht
Hey mensen!

Bij m'n Virago XV700 uit '85 heb ik nog allemaal orignele spullen liggen die ik niet meer gebruik. Origineel stuur, zadel, controls (zitten forward controls op nu), ruitje voor op 't stuur, en de tassen. Nou vraag ik me af: is het verstandig die spullen te houden, of op marktplaats te zetten? En wat vraag je dan voor zoiets?

Had wel bedacht dat ik over een tijdje misschien een grotere motor wilde kopen dan de 700cc nu. En omdat deze setup me echt heel erg goed bevalt wil ik dan gewoon de boel overschroeven naar bijvoorbeeld een XV1000. Dan kan ik de huidige XV700 gewoon verkopen. Maar met of zonder tassen etc is toch niet echt een groot verschil in de verkoopprijs toch?

Graag jullie mening :) Dankjewel!
 
Tassen zou je kunnen verkopen.

Niet dat het veel opbrengt (een paar tientjes misschien) maar anders liggen ze alleen maar in de weg en, als het leer is, worden ze er ook niet beter op.

Rest van de spullen zul je toch echt moeten bewaren om terug te schroeven als je die 700 weer wilt verkopen en de accesoires zelf wilt houden.


Denk ik zomaar. :Y
 
Laatst bewerkt:
hallo john, als je er al over nadenkt om de motor te verkopen ken je het beste alles bewaren. kun je het terug zetten op de motor als je haar verkoopt. en anders alsnog weg gooien.
 
Goed poetsen allemaal, schoon lekker goed inpakken en bewaren, je zult zien bij de verkoop straks gaat dat allemaal mee met de nieuwe eigenaar, die het dan ook weer niet gaat gebruiken, maar hij WIL het persé hebben!! :')

Na de verbouwing van je motor, waar je alles instopt zoals JIJ het wil hebben, wil bij verkoop de nieuwe eigenaar ZIJN zin gaan doen :')

Kortweg, bewaren voor het geval dat! :Y
 
Als je geen originele onderdelen bij een aangepaste motor hebt (bij de verkoop) denk ik sneller aan een schademotor.. Ik zet het er in de advertentie altijd bij, en als de koper er niks om geeft verkoop ik het los na verkoop van de fiets.

Dat zou ik moeten doen, mn schuur zit vol ouwe zooi van motorfietsen die ik al lang niet meer heb..
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor alle reacties! Bewaren is inderdaad wel het handigst met oog op eventuele verkoop.

Oké, bedankt jongens! Vraagstuk opgelost!

Groeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan