Andrea Dovizioso

De Honda's hebben al laten zien de hoogste topsnelheid te kunnen halen, maar alleen daarmee win je geen races.
...

Ik heb meer het idee dat ze het probleem niet kunnen verhelpen en de boot maar blijven in gaan met topvermogen.
Topvermogen is leuk, maar wat als je een rijwiel gedeelte hebt welke de banden opvreet ( zelfde geldt voor de Suzuki's )


Hmm ik heb je dit al eens eerder zien posten, dus ik was benieuwd of het ook echt zo was..heb het dus even uitgezocht. Ik heb gekeken naar de hoogst behaalde snelheid dat weekend (onafhankelijk van welke sessie). Ik neem de Top-8, en kijk hoeveel van die 8 nou eigenlijk Honda's zijn. (Volgens jouw redenatie zouden alle Honda's dus continu in de Top-8 moeten staan).

Afgelopen vier races:

Portugal: 1 Honda (Toni Elias, dus niet eens de Repsols) - 3 Yamaha en 2 Ducati

Australie: 4 Honda's (echter plek 5-8) - 2 Yamaha en 2 Ducati (1 en 2)

Maleisie: 2 Honda's - 2 Yamaha en 3 Ducati

Valencia: 5 Honda's (hier lijkt je theorie dus hout te snijden) - 1 Yamaha en 2 Ducati

Kortom: het klinkt leuk, maar de feiten blijken heel anders. Het is niet zo dat Honda alleen maar topvermogen heeft en verder ruk is. Volgende stelling graag.
 
Volgende stelling graag.
Probeer mijn stelling eens:
Weinig mis met de Honda, maar de Fiat Yamaha motor is beter dan de Honda, en de Fiat coureurs zijn beter dan de Repsol coureurs.

Edwards heeft het flink aan de stok met Dovizioso: gelijkaardig talent op gelijkaardig materiaal misschien? Hayden komt soms in de top 6, soms zijn dat Elias of de Angelis of de Puniet, allemaal op Honda fietsen. Gelijkaardig talent en gelijkaardig materiaal?

Knip je die ongelofelijke Lorenzo, Rossi en Stoner weg, zie je dat de rest van het veld ontzettend aan elkaar gewaagd is, ongeacht coureur of motor. Wat als Rossi, Stoner of Lorenzo op een Honda hadden gezeten? Zouden zij misschien nét zo vooraan rijden in Repsol kleuren, als dat ze nu doen in hun eigen kleuren?

Dovizioso en Pedrosa hebben vaak genoeg aangegeven dat hun Honda's onderdoen voor de Fiat Yamaha's, maar ik denk dat het verder wel meevalt met hoe slecht de Honda motoren zijn. Net iets minder goed materiaal en net iets minder goede coureurs... Geen wonder dat ze dan niet winnen, daarvoor moet je de beste rijder zijn met de beste motor!
 
Probeer mijn stelling eens:
Weinig mis met de Honda, maar de Fiat Yamaha motor is beter dan de Honda, en de Fiat coureurs zijn beter dan de Repsol coureurs.

Edwards heeft het flink aan de stok met Dovizioso: gelijkaardig talent op gelijkaardig materiaal misschien? Hayden komt soms in de top 6, soms zijn dat Elias of de Angelis of de Puniet, allemaal op Honda fietsen. Gelijkaardig talent en gelijkaardig materiaal?

Knip je die ongelofelijke Lorenzo, Rossi en Stoner weg, zie je dat de rest van het veld ontzettend aan elkaar gewaagd is, ongeacht coureur of motor. Wat als Rossi, Stoner of Lorenzo op een Honda hadden gezeten? Zouden zij misschien nét zo vooraan rijden in Repsol kleuren, als dat ze nu doen in hun eigen kleuren?

Dovizioso en Pedrosa hebben vaak genoeg aangegeven dat hun Honda's onderdoen voor de Fiat Yamaha's, maar ik denk dat het verder wel meevalt met hoe slecht de Honda motoren zijn. Net iets minder goed materiaal en net iets minder goede coureurs... Geen wonder dat ze dan niet winnen, daarvoor moet je de beste rijder zijn met de beste motor!

Zit wat in... Alhoewel pedrosa wel erg snelle rondes kan maken op de repsol.

(offtopic) RU werkt nu prima bij mij, lag idd aan virus scan en bit-torrent was niet goed geinstaleerd. Nog bedankt voor je hulp. Zal nu de 250 cc nog effe kijken die had ik moeten missen. (offtopic) ;)
 
Hmm ik heb je dit al eens eerder zien posten, dus ik was benieuwd of het ook echt zo was..heb het dus even uitgezocht. Ik heb gekeken naar de hoogst behaalde snelheid dat weekend (onafhankelijk van welke sessie). Ik neem de Top-8, en kijk hoeveel van die 8 nou eigenlijk Honda's zijn. (Volgens jouw redenatie zouden alle Honda's dus continu in de Top-8 moeten staan).

Afgelopen vier races:

Portugal: 1 Honda (Toni Elias, dus niet eens de Repsols) - 3 Yamaha en 2 Ducati

Australie: 4 Honda's (echter plek 5-8) - 2 Yamaha en 2 Ducati (1 en 2)

Maleisie: 2 Honda's - 2 Yamaha en 3 Ducati

Valencia: 5 Honda's (hier lijkt je theorie dus hout te snijden) - 1 Yamaha en 2 Ducati

Kortom: het klinkt leuk, maar de feiten blijken heel anders. Het is niet zo dat Honda alleen maar topvermogen heeft en verder ruk is. Volgende stelling graag.

Ik heb het over "kunnen" dat is iets anders dan dat het daadwerkelijk zo is.
Overigens 4 races vergelijken van de in totaal 17 levert een nogal scheve verhouding op.
 
Mooie 3e plaats gehaald in Qatar, hopen dat hij de rest van het seizoen ook de voorste bij kan blijven tot het eind..

Hier nog een paar mooie plaatjes:P

150577.jpg


mgp_100410_qat_115.jpg


mgp_100410_qat_116.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie 3e plaats gehaald in Qatar, hopen dat hij de rest van het seizoen ook de voorste bij kan blijven tot het eind..

Hier nog een paar mooie plaatjes:P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik hoop het ook want het is een killer hoor , en sterker nog ik zie hem nog gaan voor de titel want alle ogen zijn gericht op Rossi en kornuiten , maar ik zeg altijd maar zo als er twee honden vechten om een been gaat de derde er mee heen.
 
Pak ziet er heel cool uit, met dat Monster logo... Erg gaaf ja.
Jammer dat ze bij Tech3 / Spidi geen butget meer hadden voor fatsoenlijke laarzen met een slidertje hier en daar...
 
Ben benieuwd hoe die het nu gaat doen, de druk als fabriek coureur is er nu niet meer.

Stiekem toch ook weer een beetje wel. Dovi aast op Ben z'n zitje voor 2013. Dovizioso wil in ieder geval goed genoeg presteren voor een kans bij het fabrieksteam, dus zal hij dit jaar moeten bewijzen dat hij die gok waard is.

Ik denk zelf dat hij naast de pot zal pissen, en dat Yamaha uiteindelijk Ben Spies vervangt met een jongere coureur (Bradley Smith?). Ik zie niet gebeuren dat Dovizioso met de Yamaha kan doen, wat hem bij Honda niet lukte. Maar goed, die druk heeft hij zichzelf wel opgelegd...

Eerst maar eens zien of hij Crutchlow voor kan blijven, daar zal hij al een flinke kluif aan hebben!
 
Smith mag niet direct promoveren naar een fabrieksteam, dus het zou zomaar kunnen zijn dat Dovi op Spies' plekje terecht komt en Bradley naar Tech3 gaat.
 
Laatst bewerkt:
Smith mag niet direct promoveren naar een fabrieksteam, dus het zou zomaar kunnen zijn dat Dovi op Spies' plekje terecht komt en Bradley naar Tech3 gaat.

Bradley heeft al een Motogp contract voor 2013 bij Tech3 Yamaha. Hangt er natuurlijk vanaf wat Lorenzo eind 2012 doet, volgens mij loopt zijn contract ook af eind dit seizoen?!
 
Bradley heeft al een Motogp contract voor 2013 bij Tech3 Yamaha. Hangt er natuurlijk vanaf wat Lorenzo eind 2012 doet, volgens mij loopt zijn contract ook af eind dit seizoen?!

Hm ja, wat Twonka schrijft kun je op verschillende maniere interpreteren las ik net.
Maar wie zal er dan plaats moeten maken voor Smith? De huidige rijders zijn nog jong en gretig genoeg.
 
Ik persoonlijk vind dat Tech3 wat voorbarig hebben gehandeld met het laten tekenen van Bradley.... Hij is nog erg jong en ze hebben nu 2 goede rijders waarvan er strakt één moet vertrekken.

Ik denk dan Cal het dit jaar beter gaat doen dan Dovi
 
Laatst bewerkt:
Hm ja, wat Twonka schrijft kun je op verschillende maniere interpreteren las ik net.
Maar wie zal er dan plaats moeten maken voor Smith? De huidige rijders zijn nog jong en gretig genoeg.
Key word is 'uiteindelijk', inderdaad. Mijn verwachting:

2012: Fabrieksteam: Jorge Lorenzo & Ben Spies
2012: Tech3: Andrea Dovizioso & Cal Crutchlow
2013: Fabrieksteam: Jorge Lorenzo & Ben Spies
2013: Tech3: Cal Crutchlow & Bradley Smith
2014: Fabrieksteam: Jorge Lorenzo & Ben óf Bradley
2014: Tech3: Cal Crutchlow & nieuw talent.

Andrea doet een jaartje Tech3, en verhuist daarna naar een ander klantenteam.

Maar, bij bovenstaande maak ik natuurlijk talloze aannames. Namelijk dat Lorenzo twee jaar bijtekent, dat Ben genoegen neemt met een jaarcontract, dat Yamaha niet verder buiten de deuren kijkt, dat Dovi niet goed genoeg presteert, dat er twee Britten bij één team rijden, etc etc etc. Is wel héééééél erg koffiedik kijken, en ik zou net zo goed nog andere scenario's kunnen opnoemen...

Is het al tijd om te racen? :')
 
Key word is 'uiteindelijk', inderdaad. Mijn verwachting:

2012: Fabrieksteam: Jorge Lorenzo & Ben Spies
2012: Tech3: Andrea Dovizioso & Cal Crutchlow
2013: Fabrieksteam: Jorge Lorenzo & Ben Spies
2013: Tech3: Cal Crutchlow & Bradley Smith
2014: Fabrieksteam: Jorge Lorenzo & Ben óf Bradley
2014: Tech3: Cal Crutchlow & nieuw talent.

Andrea doet een jaartje Tech3, en verhuist daarna naar een ander klantenteam.

Maar, bij bovenstaande maak ik natuurlijk talloze aannames. Namelijk dat Lorenzo twee jaar bijtekent, dat Ben genoegen neemt met een jaarcontract, dat Yamaha niet verder buiten de deuren kijkt, dat Dovi niet goed genoeg presteert, dat er twee Britten bij één team rijden, etc etc etc. Is wel héééééél erg koffiedik kijken, en ik zou net zo goed nog andere scenario's kunnen opnoemen...

Is het al tijd om te racen? :')

denk idd wat jij zegt dat hij naast de pot pist, ik weet nog hoeveel indruk Ben Spies om mij maakte in zijn Rookie year.. iedereen had het toen gelijk over iemand die je in het rijtje kan zetten van rossi stoner lorenzo pedrosa... dat heeft hij afgelopen jaar niet helemaal waar kunnen maken, maar potentie is er wel, mijn verwachtingen zijn daarom dit jaar wederom hoog voor ben.

maar je weet maar nooit .. mss gaat yamaha net als honda het eens een keer met 3 fabrieks motors proberen. :+
 
Hoezo Dovizioso al volledig uitvlakken? Het uiteindelijke doel van Dorna is een compleet CRT startveld. Het zou zomaar eens kunnen dat Tech 3 van prototype blokken afstapt om de overstap naar Yamaha R1 productieblokken in een prototype chassis te maken, wat betekent dat we drie Tech 3's zullen zien: Crutchlow, Smith en Dovizioso. Eerst stapt het Tech 3 team over waarna in navolging het fabrieksteam zal overstappen...
 
Smith mag niet direct promoveren naar een fabrieksteam, dus het zou zomaar kunnen zijn dat Dovi op Spies' plekje terecht komt en Bradley naar Tech3 gaat.

Cal heeft een contract tot 2013 met Yamaha , dus die gaat of op de plaats van JL of die van BS en denk als hij voor de keuze staat dat hij naar Zeelenberg gaat want zijn nml dikke maatjes die twee.
 
Ik geloof niet dat we Crutchlow op een fabrieks yamaha zullen zien.
Er zijn te veel goede(betere) coureurs en maar 2 zitjes.
 
Hoezo Dovizioso al volledig uitvlakken? Het uiteindelijke doel van Dorna is een compleet CRT startveld. Het zou zomaar eens kunnen dat Tech 3 van prototype blokken afstapt om de overstap naar Yamaha R1 productieblokken in een prototype chassis te maken, wat betekent dat we drie Tech 3's zullen zien: Crutchlow, Smith en Dovizioso. Eerst stapt het Tech 3 team over waarna in navolging het fabrieksteam zal overstappen...
Yup, zou ook nog zomaar kunnen. Maar ik vermoed dat de heren GP-rijders er alles aan gelegen is om op prototype fabrieksmotoren te blijven rijden. Alhoewel, Dovi gaf de Honda 'vrijwillig' op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan