Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil het best doen, maar ik heb alleen de topkoffer. De zijkoffers liggen ergens bij de dealer in de berging. Morgen rijd ik weer, ik laat het wel weten.
 
Laatst bewerkt:
Verrek zeg, inderdaad, 80 rijden, stuurtje los, en het stuur gaat heel zachtjes heen en weer. Als je je handen zomaar bovenop het stuur legt, gewoon open, dan voel je al niets meer, maar met de handjes los zie je het stuur gaan.

Was me nooit opgevallen, maar 't is er wel.

Met goedgevulde topkoffer en (erg) lichte bagagerol.
 
Laatst bewerkt:
Verrek zeg, inderdaad, 80 rijden, stuurtje los, en het stuur gaat heel zachtjes heen en weer. Als je je handen zomaar bovenop het stuur legt, gewoon open, dan voel je al niets meer, maar met de handjes los zie je het stuur gaan.

Was me nooit opgevallen, maar 't is er wel.

Met goedgevulde topkoffer en (erg) lichte bagagerol.


Kijk eens aan, en welke banden heb je, en hoe ver zijn ze gesleten?
:o

Ik ben een beetje allergisch voor dit verschijnsel, daarom rijd ik nooit met een topkoffer.
 
Verrek zeg, inderdaad, 80 rijden, stuurtje los, en het stuur gaat heel zachtjes heen en weer. Als je je handen zomaar bovenop het stuur legt, gewoon open, dan voel je al niets meer, maar met de handjes los zie je het stuur gaan.

Was me nooit opgevallen, maar 't is er wel.

Met goedgevulde topkoffer en (erg) lichte bagagerol.

kan je het ook doen zonder goedgevulde topkoffer en (erg) lichte bagagerol.
te vergelijk.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, en welke banden heb je, en hoe ver zijn ze gesleten?
Michelin Pilot Road 2, bijna nieuw: voor 4000 km, achter 1000 km

kan je het ook doen zonder goedgevulde topkoffer en (erg) lichte bagagerol.
te vergelijk.
Ja, dat is best interessant. Ik rijd alleen zelden tot nooit zonder die topkoffer, maar als je geduld hebt lees je het hier vanzelf.
 
Michelin Pilot Road 2, bijna nieuw: voor 4000 km, achter 1000 kmJa, dat is best interessant. Ik rijd alleen zelden tot nooit zonder die topkoffer, maar als je geduld hebt lees je het hier vanzelf.

Met (bijna) nieuwe banden is het effect meestal minder, zonder topkoffer zal het waarschijnlijk minimaal zijn.

Ik heb het eens met een Fazer 1000 gehad, een nieuwe motor.
De eerste voorband kreeg ik van de dealer: geen resultaat. Pas de derde voorband, een Pirelli, elimineerde het effect voor 100%.
Maar ja, toen was ik wel 20.000km verder. :(
 
Och, ik ben net aan mijn tweede setje bezig, de eerste zet is net een vervangen met minder dan 2mm en ook toen heb ik er niets van gemerkt. Ik ga er verder niet aan dokteren.
 
De door mij proefgereden ST had slechts 3000km op de teller.
Het kan exemplarisch zjn geweest en het is ook gemakkelijk om de Bridgestone 020 de schuld te geven, maar omdat ik bijna altijd op kleine weggetjes rijd met lage snelheid heb ik toch maar een Tiger gekocht.
Op de wegen waar ik meestal rijd zit ik heel vaak in het shimmy-gebied tussen 60 en 80 km/u. Denk hierbij aan kleine dijkweggetjes in Nederland en bergwegen met korte bochten in het buitenland.
Als ik een motor heb die daar gevoelig voor is rijd ik eigenlijk altijd met een slaand stuur rond.
De Tiger heeft dit gelukkig helemal niet, ik kan te allen tijde ook het stuur loslaten.
Bridgetone 020 cupt enorm. Zeker bij een zwaardere motor. Dat heb ik zelf mee mogen maken. Met Pilot Roads, Pilot Powers en Conti Road Attacks niets geen last mee gehad.

Dat was met zijkoffers. Topkoffer doe ik niet aan O-)
 
Laatst bewerkt:
Topkoffer zou ik ook liever niet aan doen, maar het is de enige mogelijkheid om mijn laptop fatsoenlijk mee te nemen.

Heb totaal geen last van de topkoffer. Merk niet eens dat dat ding er op zit.
Maar nu word het toch een beetje te fris om op de motor te gaan.
Of gaan jullie de hele winter door op de motor??? Hebben jullie textiel of leren pakken?
Ik had bij mij vorige motor een leren pak, maar ben toe aan een nieuwe. Maar zit nog een beetje te dubben over een leren of een textiel...
 
Heb me een pekelfietsje gekocht en ga gewoon door.
Voor wat de keuze van een nieuw pak betreft blijft natuurlijk heel persoonlijk en als je s`winters toch niet doorrijdt zou ik voor leer kiezen. Ziet beter uit en is toch nog steeds veiliger dan de textielpakken. :Y
 
Ik heb textiel, en binnenkort waarschijnlijk ook een verwarmde binnenjas en verwarmde zooltjes.

Alleen leer lijkt me niets, dat blijft toch kleding voor relatief mooi weer. Als je dan tijdens een meerdaagse trip wat dagen hebt met af en toe een stevige bui, dan rijd je hele dagen in je regenoverall, lekker klef.
 
27625.jpg
 
voor de liefhebber gevonden.

NIEUWE! open uitlaat triumph sprint st 1050
Prijs: € 80,=
http://www.marktplaats.nl/index.php...ric%3Bosi%3A2&ppu=0&q=triumph&fromps=1&xref=1


wel ff goed na vragen of dit ook de TOR-uitlaat is. er moet op de uitlaat staan 'not for road use'

Had ik al naar gevraagd. Het is eigelijk alleen een nieuw tussenstuk. Het eindstuk moet je er gewoon weer op zetten. Ik wil wel beetje geluid, maar hij kon me niet vertellen of er veel geluid in zat. Ik neem de gok niet in ieder geval. Dan maar iets duurder, maar dan weet ik zeker dat ik de uitlaat heb die ik wil. Ga toch voor de tridents denk ik.
 
Het klinkt gewoon goed naar mijn idee, in iedergeval niet overdreven hard.
Mijn ervaring is dat hij wel al meer geluid gaat maken, als je hem er net onder gedaan hebt valt het wel mee.
Het voordeel vand deze demper vind ik dat Triumph speciaal voor deze demper software heeft gemaakt!
Als je de demper dus gemonteerd hebt moet je nog even langs de dealer voor nieuwe software(5 minuuten werk)
Het is dus niet de originele demper maar de open versie!!


Dit was de reactie die ik van hem kreeg....
 
Had ik al naar gevraagd. Het is eigelijk alleen een nieuw tussenstuk. Het eindstuk moet je er gewoon weer op zetten. Ik wil wel beetje geluid, maar hij kon me niet vertellen of er veel geluid in zat. Ik neem de gok niet in ieder geval. Dan maar iets duurder, maar dan weet ik zeker dat ik de uitlaat heb die ik wil. Ga toch voor de tridents denk ik.

er komt duidelijk meer db(geluid) uit de TOR uitlaat dan de standaard demper.
er onder zetten kost ongeveer 1,5 uur (als je niet snel doet ;) )
dan het inladen van de software kost ongeveer 30min.(dus geen 5min)
 
er komt duidelijk meer db(geluid) uit de TOR uitlaat dan de standaard demper.
er onder zetten kost ongeveer 1,5 uur (als je niet snel doet ;) )
dan het inladen van de software kost ongeveer 30min.(dus geen 5min)

Maar die uitlaat die op marktplaats staan, is dat die TOR uitlaat dan?

En er onder zetten, moet je daar superhandig voor zijn of is een beetje handig ook goed genoeg.... Ik ben wel beetje handig maar echt heel erg ook alweer niet.
 
info.

Haynes Manual for:

Triumph Daytona, Speed Triple, Sprint & Tiger Workshop Manual:

T509 Speed Triple 885cc 1997 - 1998
955i Speed Triple 955cc 1999 - 2004
T595/955i Daytona 955cc 97 - 2005
Sprint ST 955cc 99 - 04
Sprint RS 955cc 2000 - 2003
Tiger 885cc 99 - 00
Tiger 955cc 2001 - 05

Haynes Book No. 3755
Title: Triumph Daytona, Speed Triple, Sprint & Tiger Owners Service & Repair Manual
Format: Hardback Book 352 pages
Publisher: Haynes Publishing
Pub date: April 2006
ISBN: 9781844252916



Triumph 1050 Sprint ST, Speed Triple & Tiger 2005 to 2008 & 2009

Sprint ST 1050cc 2005 - 2006 to 2009
Speed Triple 1050cc 05 - 09
Tiger 1050cc 2007 - 09

Haynes Book No. 4796
Title: Triumph Sprint ST, Speed Triple & Tiger Service & Repair Manual
Format: Hardback Book
Publisher: Haynes Publishing
Pub date: November 2009
ISBN: 9781844257966
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan