How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Uietaraard ja. Het moet genoeg schelen om het de moeite waard te maken. Wat vind jij wat het moet schelen voor jij er moeite voor gaat doen? 1000 euro minimaal?
Transport gaat me iniedergeval niet meer dan 30 euro kosten (eigen auto + AHW) en een 3 uur rijden vind ik ook niet erg. En het is natuurlijk altijd lastig van tevoren te bepalen hoe "goed" een motor nu is. Het blijft een gok.
 
Voor mij ligt het eraan. Is de motor voor mezelf of is het een beetje particuliere handel?

Als het handel is ga ik tot het gaatje natuurlijk en als het een motor is die ik gewoon per se wil ben ik ook bereid uiteindelijk dezelfde prijs als in NL te betalen (incl invoeren enzo).
 
Ja dat heb ik ook ja. Als het een motor is die ik graag wil hebben wil ik ook best iets meer betalen. Maar volgens mij ben je sowieso goedkoper uit dan in NL, tenzij je pech hebt met een miskoop bijvoorbeeld natuurlijk.
 
Dat koopcontract, dat moet je ook overhandigen bij het RDW? En de hoogte van de BPM hangt ook af van de prijs welke je aan een particulier hebt betaald voor een bepaalde motor, niet?
 
Hmm, maar als je die BPM calculator doet van paulguzzi moet je een vraagprijs invullen en als je deze wijzigd dan veranderd het BPM bedrag ook, maar dat klopt dus niet?

En de duane zit ook op het terrein bij het RDW?
 
Hmm, maar als je die BPM calculator doet van paulguzzi moet je een vraagprijs invullen en als je deze wijzigd dan veranderd het BPM bedrag ook, maar dat klopt dus niet?

En de duane zit ook op het terrein bij het RDW?

Vraagprijs invullen? Nee, consumentenprijs. Met de vraagprijs/betaalde prijs doe ik niet :?
 
Nou ja, om de hoogte van de BPM zeker te weten heb ik de duane gebeld en voor betreffende motor zal ik 396,- euro moeten betalen aan BPM en geen BTW. Dat valt me nog mee. Volgens de BPM calculator van paulguzzi had ik 550 euro moeten betalen, maar die heb ik dan vast verkeerd ingevuld. Hoe dan ook, het wordt nu nog aantrekkelijker ;).

Ik heb een afspraak gemaakt op 21-11 om te gaan kijken naar de motor dus ik ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Vertel me de datum 1e tenaamstelling en de consumentenprijs eens dan? Ben dan wel benieuwd want het kan met Paulguzzi z'n calculator niet mis gaan tenzij je de verkeerde prijs invuld. (Die je opgezocht heb op Unive.nl?)
 
Datum 1e tennaamstelling is: 06/2003. Consumentenprijs is: Euro 13698,- (volgens unive).
Bij Geef hier de waarde aan van verkoop aan particulieren vul ik 3700 euro in (heb al wat van de prijs af kunnen snoepen, dus BPM valt ook iets lager uit). Heb ik het zo goed ingevuld?

BPM is dan 470 euro. Komt iniedergeval wel in de buurt.
 
Datum 1e tennaamstelling is: 06/2003. Consumentenprijs is: Euro 13698,- (volgens unive).
Bij Geef hier de waarde aan van verkoop aan particulieren vul ik 3700 euro in (heb al wat van de prijs af kunnen snoepen, dus BPM valt ook iets lager uit). Heb ik het zo goed ingevuld?

BPM is dan 470 euro. Komt iniedergeval wel in de buurt.

Maar er staat ook óf! Je moet dus niet alle 3 invullen. Alleen consumentenprijs en 1e tenaamstelling en dan kom ik op 400 euro BPM uit.
 
Nou snap ik 'm, tsjonge jonge, zit ik 't elke keer verkeerd in te vullen.. Pannekoek.. Maar goed, 400 pleuro dus. Hoop dat ik nog iets van die 3700 euri af kan knabbelen tot ongeveer 3500 en dan ben ik met +-4000 euri klaar voor een motor welke in NL particulier zo'n 5400 euro wordt gevraagd. Lijkt me netjes.
 
Laatst bewerkt:
Er schiet me nog wat te binnen trouwens. Als ik de motor koop, moet hij op mijn naam gezet worden bij het"strassverkehrsamt" (postkantoor o.i.d.). Kan dat wel op zaterdag in Duitsland?
 
Er schiet me nog wat te binnen trouwens. Als ik de motor koop, moet hij op mijn naam gezet worden bij het"strassverkehrsamt" (postkantoor o.i.d.). Kan dat wel op zaterdag in Duitsland?

Nee hoor. De verkoper moet zorgen dat hij hem uitschrijft en that's it. Staat ook in de OP. De tijd tussen het uitschrijven van de verkoper en het inschrijven/uitvoeren van de nieuwe eigenaar staat eigenlijk gelijk aan ons schorsen.
 
Maar als hij hem dus uitschrijft kan ik er dus eigenlijk geen proefrit mee maken toch? En voor hij hem uitschrijft wil ie er waarschijnlijk zeker van zijn dat ik hem koop, anders doet ie dat niet denk ik. Ik ga even kijken hoe ik dat ga doen, want ik weet natuurlijk pas echt zeker of ik hem koop als ik hem gezien heb en er op gereden heb.
 
Maar als hij hem dus uitschrijft kan ik er dus eigenlijk geen proefrit mee maken toch? En voor hij hem uitschrijft wil ie er waarschijnlijk zeker van zijn dat ik hem koop, anders doet ie dat niet denk ik. Ik ga even kijken hoe ik dat ga doen, want ik weet natuurlijk pas echt zeker of ik hem koop als ik hem gezien heb en er op gereden heb.

Klopt idd. Weet niet of je bij het strassenverkersamt op een zaterdag terecht kan... Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb dit in Bocholt bij mijn laatste fiets zelf gedaan.
 
heb je ook zo een C.O.C. geval nodig omhem hier in te voeren?
 
Laatst bewerkt:
Klopt idd. Weet niet of je bij het strassenverkersamt op een zaterdag terecht kan... Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb dit in Bocholt bij mijn laatste fiets zelf gedaan.

Ik woon niet echt in de buurt van de grens. Ik ga nog even kijken of ik het dan doordeweeks kan doen, want die gozer zal er ook wel niet zo happig zijn om 'm uit te schrijven voor ik 'm überhaupt gekocht heb. Al weet ik eigenlijk al wel zoveel van de motor dat ik het bijna wel aandurf om van tevoren te zeggen dat ik 'm wel wil kopen (mits het klopt wat die knakker over zijn motor verteld heeft natuurlijk). Jij hebt dat ook al eens gedaan toch?

CVO heb ik wel nodig volgens mij, de motor is van na 1999, daar moet ik nog achteraan.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag allen,

a.s. maandag mag ik 789 euro's aftikken voor mijn zx10r 2006 die ik om 06.00 op ga halen, althans dat is de vertrektijd uit zwolle, verwacht rond 14.00 weer in zwolle te zijn, geen probleem, totaalplaatje scheelt nog 20 - 30% met de prijzen in NL.

ben benieuwd hoe het gaat verlopen, het verslag komt hier volgende week te staan, + poserpic van de ingevoerde motor :)
 
Goedemiddag allen,

a.s. maandag mag ik 789 euro's aftikken voor mijn zx10r 2006 die ik om 06.00 op ga halen, althans dat is de vertrektijd uit zwolle, verwacht rond 14.00 weer in zwolle te zijn, geen probleem, totaalplaatje scheelt nog 20 - 30% met de prijzen in NL.

ben benieuwd hoe het gaat verlopen, het verslag komt hier volgende week te staan, + poserpic van de ingevoerde motor :)

Klinkt goed! Mag ik vragen hoe en of jij de motor verzekerd hebt? Ik wil namelijk graag de motor verzekeren in de periode dat ik de motor koop en hem op NL kenteken laat zetten bij het RDW. Ik heb al wat maatschappijen aan de phone gehad en die doen allemaal moeilijk. Op framenummer doen ze niet meer en op kenteken kan niet, het is immers Duits..

(Sorry dat ik dit hele topic zit vol te spammen hoor.. :X)
 
12. Kan in principe een ieder doen die de papieren van de motor heeft. Dat kan de verkoper dus ook al gedaan hebben voor jij er uberhaubt bent maar deze SRAD heb ik zelf afgemeld bij mij in de buurt terwijl de motor (normaal) in zuid Duitsland op naam stond.

Wéér een vraagje.. Ik snap bovenstaande niet helemaal. Bedoel je dat de motor die je ging kopen nog in Duitsland stond bij de duitse eigenaar en jij hebt hem ín NL vóór je hem kocht, hebt afgemeld bij het postkantoor?
 
Laatst bewerkt:
Ik woon niet echt in de buurt van de grens. Ik ga nog even kijken of ik het dan doordeweeks kan doen, want die gozer zal er ook wel niet zo happig zijn om 'm uit te schrijven voor ik 'm überhaupt gekocht heb. Al weet ik eigenlijk al wel zoveel van de motor dat ik het bijna wel aandurf om van tevoren te zeggen dat ik 'm wel wil kopen (mits het klopt wat die knakker over zijn motor verteld heeft natuurlijk). Jij hebt dat ook al eens gedaan toch?

CVO heb ik wel nodig volgens mij, de motor is van na 1999, daar moet ik nog achteraan.

Ja, maar bij mij was het prijsje ook wel érg scherp.

En lees die OP nu eens goed... ;)
CVO is NIET meer nodig. Alleen met CVO kan je een wat vollediger kentekenbewijs krijgen.

Wéér een vraagje.. Ik snap bovenstaande niet helemaal. Bedoel je dat de motor die je ging kopen nog in Duitsland stond bij de duitse eigenaar en jij hebt hem ín NL vóór je hem kocht, hebt afgemeld bij het postkantoor?

Nee, dat heb je verkeerd begrepen.

Ik heb de motor gekocht en betaald terwijl hij nog op naam van de verkoper stond. Ik ben toen met de papieren naar Duitsland gegaan (15km voor me) en heb hem toen afgemeld.
 
sjaaktrekhaak,

ik ben assurantietussenpersoon en neem hem gewoon in voorlopige dekking, maar is inderdaad lastig. Maar moet bij een verzekeraar wel te regelen zijn als je em daarna daar ook onderbrengt, lijkt me.

maar heb eerlijk er eerlijk gezegd verder niet over nagedacht, omdat ik me eigen spul verzekerd heb zodra ik het denk.


Roy, ik begrijp net in een ander forum dat ik maandagmiddag een afspraak had moeten maken omdat er maar tot 12 uur afspraakloos gekeurd wordt :S

verdikkeme, dus NOG geen motor thuis staan dan................m
 
Tsja, en ik ben maar een eenvoudige arbeider zonder verstand van verzekeringen.. ;). Ik heb net AON gebeld (heb mijn auto en vorige motoren daar verzekerd) en de meneer aan de telefoon vertelde mij dat ik hem (toch wel dus..) gewoon op chassisnummer wa+ kan verzekeren tegen het gewone tarief, lijkt me geregeld dus.

Ik heb nog even contact gehad met degene waar ik misschien een motor van ga kopen en die vertelde mij dat de motor al geschorst is, vanwege het winterseizoen. Hij is dan dus al afgemeld toch?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan