quote:Op woensdag 07 april 2004 11:48 schreef Xenon het volgende:
Misschien een te simpele gedachte, maar waarom promoot je de uit-stand van de schakelaar niet gewoon tot aan-stand? En omgekeerd.
quote:Op woensdag 07 april 2004 09:38 schreef z716F1 het volgende:
Ik heb op vehikel een gashandle met dodemansknop gekocht van een voor mij onbekend japans merk.
Vreemd is dat de dodemansknop niet het contact onderbreekt, maar maakt, bij inschakeling (zie schets)
(Afbeelding)
Ik heb een motor (z650) met conventionele contact punten en dacht slim te zijn door met de knop beide 'grounds' op de bobines met de knop door te verbinden.
Wanneer de knop ingeschakeld wordt zou in theorie het onderbreken (dus vonken van de bougies) van de contactpunten teniet gedaan moeten worden.
Helaas vonken de bougies dan op een willekeurig tijdstip.
Zal wel iets met de condensatoren en draadweerstanden te maken hebben denk ik.
Heeft iemand een oplossing voor zo'n dodemansknop, of kan ik dit alleen maar oplossen met een relais.
O ja ik heb een volledige draadboom voor de motor zelf inelkaar gestoken passend op ondermeer deze schakelaar, andere schakelaas is eigenlijk geen optie.
quote:Op woensdag 07 april 2004 11:05 schreef z716F1 het volgende:
Hoe moet ik het ontstekings systeem dan kort sluiten.
Volgens mij doe ik dit (zie mijn eerst verhaal)
Maar de bougies vonken dan volgens mij op willekeurige volgorde.
(heb het nog niet gestest op een lopende motor)
Misschien heeft iemand een schema'tje hiervan.
quote:Op woensdag 07 april 2004 12:16 schreef z716F1 het volgende:
[...]
dodemansknop heeft 3 standen, als je hem omgekeerd gebruikt heb je 2 standen waarin de motor blijft lopen. dit geeft in paniek bij anderen misschien verwarring.
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1