Oliefilter vervangen Virago

Newbie

Rookie
5 apr 2004
2
0
Eemnes
ik ben nog helemaal groen op het gebied betreffende sleutelen aan mijn motor.

Ik ben nu bezig met olieverversen maar loop vast bij het vervangen van mijn oliefilter.

Op de zijkant van het motorblok zit een chromedeksel waar achter het oliefilter zit. Nu is het zo dat de chrome deksel vast zit met 3 kruiskopschroeven die ik niet loskrijg. Het ziet er niet veroest uit of zo.

Kan iemand mij zeggen of er een truc is om die schroeven er uit te krijgen of zouden ze een ander tapdraad hebben?

Hier heb ik ook wel eens van gehoord, dat je de andere kant op moet draaien. Ik wil dit niet zomaar doen omdat ik bang ben dat ik ze doldraai
 
Schroeven draaien gewoon de normale kant op (tegen de klok in = los). Flink inspuiten met kruipolie, even laten weken en dan nog eens proberen. :)
 
:}
Goed PASSEND bitje ( Phillips GEEN Pozidrive, dat gebruiken ze in de bouw :( ), overredend klapje met een hamer en als je die hebt een booromslag of speedhandle gebruiken. Kan je n.l. op leunen en draaien gaat makkelijker.
Suc6
En zoals Ralfie de prutser al zei: Linksom dus TEGEN de wijzers van de klok in om ze LOS te draaien.
 
Bedankt voor de reactie's,

Kreeg gisteren ook nog de tip om mijn schroevendraaier er in te zetten en eerst een goeie tik te geven. Daarna ging het vrij makkelijk, dus ik kan weer verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan