Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Mijn vrouw rijdt zo'n 30.000 km per jaar. Dat kost haar dus zo'n € 900,- aan km-heffing, maar de wegenbelasting is € 105,- per maand, dus dat is een forse besparing.

De BPM op onze auto is zo'n € 8.700,- daar gaat ook nog 19% BTW overheen. Dus een nieuwe auto wordt zo'n € 10.000,- goedkoper in aanschaf. Dan loont het om een nieuwe te kopen i.p.v. een auto van 2 jaar oud.

Van mij mogen ze dit morgen al invoeren.

Ik vraag me alleen af hoe ze de autobranche gaan compenseren, want niemand koopt in 2011 nog een nieuwe auto, maar even een jaartje wachten en je bespaart zo'n € 10.000,-


reken je zelf niet rijk ,, wat je inruil is ook ineens niks meer waard.
ik heb een diesel waar ik in 2007 een 14 K voor heb betaald die zelfde auto is door de veranderde BMP mag ik blij zijn als ik een 5 a 6 K vang na 2 jaar en 45 K km......
Dus dat is een beste afschrijving , 2 x hoger ,,,, en verder zakken dan in het buitenland zullen de auto's niet anders worden ze massaal geëxporteerd.
 
Mijn vrouw rijdt zo'n 30.000 km per jaar. Dat kost haar dus zo'n € 900,- aan km-heffing, maar de wegenbelasting is € 105,- per maand, dus dat is een forse besparing.

De BPM op onze auto is zo'n € 8.700,- daar gaat ook nog 19% BTW overheen. Dus een nieuwe auto wordt zo'n € 10.000,- goedkoper in aanschaf. Dan loont het om een nieuwe te kopen i.p.v. een auto van 2 jaar oud.

Ik vind het heel lief en schattig dat je zo naief bent te denken dat de regering je erop vooruit laat gaan :j :+
 
Wie betaalt dan "de kastjes"?
Heel de infrastructuur en organisatie voor inning en vernietiging van dit geld zal toch ook door iemand betaald moeten worden......

Heb vernomen, dat die kastjes werken op 24 of 12 V in auto's.
Leuk als je nog een motor hebt met 6 V. Dan géén kastje!
Kun je een moderne motor terugbrengen naar 6 V?
De mijne, denk ik, niet. Mijn startmotor werkt dan niet meer.
 
Mijn vrouw rijdt zo'n 30.000 km per jaar. Dat kost haar dus zo'n € 900,- aan km-heffing, maar de wegenbelasting is € 105,- per maand, dus dat is een forse besparing.

De BPM op onze auto is zo'n € 8.700,- daar gaat ook nog 19% BTW overheen. Dus een nieuwe auto wordt zo'n € 10.000,- goedkoper in aanschaf. Dan loont het om een nieuwe te kopen i.p.v. een auto van 2 jaar oud.

Van mij mogen ze dit morgen al invoeren.

Ik vraag me alleen af hoe ze de autobranche gaan compenseren, want niemand koopt in 2011 nog een nieuwe auto, maar even een jaartje wachten en je bespaart zo'n € 10.000,-
KM heffing wordt 6.7 cent he... dus dan kost het je al 2010 euro per jaar...
En een nieuwe auto gaat echt niet 10.000 goedkoper worden... net als bij de euro zullen in de aanloop naar de invoering de autoprijzen beetje bij beetje worden opgehoogd, zodat er tegen die tijd misschien weer 5000 euro vanaf kan :z
 
Heb vernomen, dat die kastjes werken op 24 of 12 V in auto's.
Leuk als je nog een motor hebt met 6 V. Dan géén kastje!
Kun je een moderne motor terugbrengen naar 6 V?
De mijne, denk ik, niet. Mijn startmotor werkt dan niet meer.
Anders lees je het topic even, of op zijn minst het nieuwsbericht... :N
 
Laatst bewerkt:
Dit is gewoon een ordinaire regel om de burger in al zijn doen en laten te kunnen volgen en meer niet.

Als men het rijden wil belasten en niet het hebben van een auto is het heel simpel om de brandstof prijs met 1 cent per liter te verhogen, dan betalen de buitenlanders ook gewoon mee voor het gebruik van onze wegen.

Ze kunnen dus gewoon bpm en wegenbelasting afschaffen de prijs van brandstof verlagen met 10ct hebben we gelijk het kwartje van Kok terug en klaar zijn ze.

Eurlings wilde eerst zelfs een hogere heffing om zo de filedruk te verminderen maar hier kwam Bos tegenin omdat ie dan minder in de staatskas zou ontvangen.

Zoals altijd worden we gewoon genaaid waar we bij staan en de meesten hebben het niet eens in de gaten.

Gratis schoolboeken, kilometerheffing, belastingverlaging van 60 naar max50%enz enz. komt alleen ten goede aan de rijkeren onder ons en niet aan de gewone man.

Reken maar eens uit de BPM op een porsche, bugati,ferrari en meer van dat soort bakken en zet daar dan de kilometer heffing maar eens tegenover, en wij maar slikken....

Verbaast me echt dat niemand dit ziet in Nederland en iedereen gewoon maar slikt en slikt, word echt tijd om nu eens de bariccaden op te gaan en dat zooitje in den haag eens goed af te rekenen op de diefstal van de "gewone" man en vrouw.

Denk om uw stem en breng hem uit op een partij die ECHT iets voor de normale" burger doet en stem nu eens niet als een schaap die de rest maar volgt!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
KM heffing wordt 6.7 cent he... dus dan kost het je al 2010 euro per jaar...
En een nieuwe auto gaat echt niet 10.000 goedkoper worden... net als bij de euro zullen in de aanloop naar de invoering de autoprijzen beetje bij beetje worden opgehoogd, zodat er tegen die tijd misschien weer 5000 euro vanaf kan :z


ze beginnen met € 0,03 per km en dat word die € 0,067 maar er komt een aanschaf belasting op co/co2 uitstoot die eigenlijk de BMP vervangt die slurptax die blijft gewoon staan,, heb echt niet het idee dat de aanschaf echt gaat zakken en dat we onder de prijzen van het buitenland zullen duiken
 
Komt nog bij dat hele volksstammen in Nederland niet eens financieel gezien een nieuwe auto kunnen betalen, en zo dus van het voordeel van een nieuwe auto zonder BPM niet kunnen meegenieten. Die gaan dus alleen maar FORS meer betalen, wat ook niet te bekostigen is.
M.a.w, die mensen kunnen hun auto verkopen en worden domweg in de steek gelaten door de overheid.
Want hoe moet je dan naar je werk rijden....
 
Komt nog bij dat hele volksstammen in Nederland niet eens financieel gezien een nieuwe auto kunnen betalen, en zo dus van het voordeel van een nieuwe auto zonder BPM niet kunnen meegenieten. Die gaan dus alleen maar FORS meer betalen, wat ook niet te bekostigen is.
M.a.w, die mensen kunnen hun auto verkopen en worden domweg in de steek gelaten door de overheid.
Want hoe moet je dan naar je werk rijden....
Mwah die BPM zit natuurlijk ook in de 2ehands prijzen verwerkt heh, dus dat "voordeel" werkt wel gewoon door.
 
OK, dus geen PVV, maar wat dan? :?


De SP is tegen de km heffing en de PVV ook VVD ook

maar op nu hier op te stemmen ???

SP heeft de laatste tijd een beter verhaal dan onder Marijnissen , maar ze hebben nog genoeg dingen die tegen hun pleiten ,, PVV denk als die echt zouden gaan regeren we een 2e LPF klucht gaan krijgen,, en VVD die hebben ook veel dingen die nadelig zijn voor de gewone man ,, dingen als ontslagrecht, versobering van allerlei sociale voorzieningen in hoe verre die niet door J.P al niet om zeep geholpen zijn....

maar vergeet het CDA en PVDA en D66
 
De SP is tegen de km heffing en de PVV ook VVD ook

maar op nu hier op te stemmen ???

SP heeft de laatste tijd een beter verhaal dan onder Marijnissen , maar ze hebben nog genoeg dingen die tegen hun pleiten ,, PVV denk als die echt zouden gaan regeren we een 2e LPF klucht gaan krijgen,, en VVD die hebben ook veel dingen die nadelig zijn voor de gewone man ,, dingen als ontslagrecht, versobering van allerlei sociale voorzieningen in hoe verre die niet door J.P al niet om zeep geholpen zijn....

maar vergeet het CDA en PVDA en D66
Oh kut, D66 was eigenlijk mijn keuze... maar ik zie dat die inderdaad helemaal voor zijn... VVD kan nu misschien wel, nu Verdonk daar weg is. Hmm.
 
Mwah die BPM zit natuurlijk ook in de 2ehands prijzen verwerkt heh, dus dat "voordeel" werkt wel gewoon door.

Nee want die BPM die je niet meer betaald spaar je dan om je extra kosten voor rekeningrijden uit te betalen.
Zodra je dat éxtra' bedrag niet hebt liggen word je dus gewoon genaaid.
En geloof nu maar niet dat een auto van zeg eens 5 jaar oud dan opeens nog maar 2000 euro gaat kosten
 
Leuk die jammers maar men weet ten alle tijde wie het kastje stoort en wie niet, vergeet dat niet.


Als men ineens geen signaal meer heeft van jouw kastje weet men ook gelijk dat je aan het storen bent of het kastje is stuk...

Je bent ALTIJD te volgen he er is niet zoiets als uit of aan....
 
En geloof nu maar niet dat een auto van zeg eens 5 jaar oud dan opeens nog maar 2000 euro gaat kosten
Nee dat geloof ik inderdaad ook niet, geen enkele dealer gaat ineens per auto ongeveer 1000 euro afschrijven :N Uiteindelijk zal het wel doorwerken, maar dat gaat de wat minder bedeelde NLer pas merken als de eerste BPM-loze auto's in hun prijscategorie gaan vallen -O-
 
Heb vernomen, dat die kastjes werken op 24 of 12 V in auto's.
Leuk als je nog een motor hebt met 6 V. Dan géén kastje!
Kun je een moderne motor terugbrengen naar 6 V?
De mijne, denk ik, niet. Mijn startmotor werkt dan niet meer.

:') Dan druk je 'm toch ff aan.

Zit veel meer met de ontsteking O-)
 
Laatst bewerkt:
REVOLUTIE!!

Ik roep iedereen op; algehele werkstaking in de NL.

WE ZIJN AL LANG GENOEG GENAAIT!

Is toch niet normaal dat je nog een keer gepakt wordt, omdat je naar je werk MOET :r

Je betaalt al belasting genoeg!

Hoezo na het zuur komt het zoet???

Afzetten die leugenaars daar...

Bah
 
Leuk die jammers maar men weet ten alle tijde wie het kastje stoort en wie niet, vergeet dat niet.


Als men ineens geen signaal meer heeft van jouw kastje weet men ook gelijk dat je aan het storen bent of het kastje is stuk...

Je bent ALTIJD te volgen he er is niet zoiets als uit of aan....


je kan altijd aankomen die dingen hebben een zekere reikwijdte dat de auto voor je een grijze golf :+ met een aso erin ......

maar ik denk ook dat er vast wel mensen zijn die installatie onklaar maken langs de weg
 
REVOLUTIE!!

Ik roep iedereen op; algehele werkstaking in de NL.

WE ZIJN AL LANG GENOEG GENAAIT!

Is toch niet normaal dat je nog een keer gepakt wordt, omdat je naar je werk MOET :r

Je betaalt al belasting genoeg!

Hoezo na het zuur komt het zoet???

Afzetten die leugenaars daar...

Bah


Tja, ik denk dat meer mensen deze gevoelens koesteren, maar tijden van revolutie en opstanden zijn toch wel een beetje voorbij. Niemand zal je helpen, mensen zijn veel te bang voor een boete oid.

Het is trouwens genaaid :)

Ik ben het wel voor de volle 100% met je eens dat werkende mensen altijd de l*l zijn van alles. Men zou werkende mensen moeten belonen, je kan ook uit je neus gaan vreten en een WW aanvragen.
 
Nee dat geloof ik inderdaad ook niet, geen enkele dealer gaat ineens per auto ongeveer 1000 euro afschrijven :N Uiteindelijk zal het wel doorwerken, maar dat gaat de wat minder bedeelde NLer pas merken als de eerste BPM-loze auto's in hun prijscategorie gaan vallen -O-


de prijzen zullen nooit onder die van het buitenland dalen
 
Die signaaljammers zijn ideaal als je in een gestolen S-klasse zit op weg naar het Oostblok...
 
Terug
Bovenaan Onderaan