Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
WIDM als nog bedankt voor de handkappen *O* :Y bijna alles past de lange schroeven zijn dus te lang en moeten nog ingekort worden :( Grrr
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een rondje Den Bosch gemaakt met mijn bijna nieuwe (1week oud) Burgman.
Helaas zat het weer niet echt mee,harde wind en af en toe een drupje regen.
Na 60 km rijden begon mijn benzinemeter toch wel gevaarlijk onderaan in het rood te komen en ik besloot om in Den Bosch te tanken,er stond inmiddels 155 km op mijn teller, ik heb 10liter getankt is dus 1 op 15km,mijn display gaf constant 1 op 20-21km aan.
Maar nu komt het vreemde:na het tanken besloot ik naar huis te rijden, over dezelfde weg als de heenweg,maar nu geeft mijn display 1op 25-26 aan, ik hou mijn toerental tussen de 4000 en 5500 want ik ben 'm nog steeds aan het inrijden.
Hebben meer bezitters van een nieuwe Burgman dit ook gehad of ben ik weer een uitzondering?
Overigens gaat er een waarschuwingslampje branden als de benzine bijna op is?
 
1:15 zou extreem zijn. Maar misschien dat hij niet 100% vol zat en het zou kunnen zijn dat de allereerste km's iets onzuiniger zijn.

Ik zou me geen zorgen maken, vooral ook omdat er de afgelopen dagen nogal wat wind stond. Meestal is het feitelijk verbruik (gereden km's/getankte liters) ietsje gunstiger dan wat het display aangeeft. Er zit trouwens GEEN waarschuwingslampje op. Na een tijdje weet je precies wanneer je moet tanken. Ik ga meestal uit van 12,5 maal het aangegeven verbruik volgens het display. Wat mij verder wat extra geruststelling geeft is dat ik 2 kleine FuelFriend tankjes in het dashboardkastje heb zitten van ieder 0,5l. Dat heb ik één keer nodig gehad tijdens de laatste meters naar dat tankstation met 11 cent korting ;) !

Het verbruik zal trouwens niet helemaal uitkomen op de beste waarden die je op dit forum leest, omdat de temperaturen inmiddels al weer wat lager zijn. Dat scheelt gauw zo'n 1,5-2 km/l in het verbruik.

Heb je al een vette "Burgman-grijns" op je snoet?!
 
@stradje, bedankt voor je informatie.Maar als ik kijk naar mijn high-tech dashboard vind ik het maar raar dat er wel info word gegeven over het verbruik in lt. en km. trip a trip b en buitentemperatuur maar niet over de resterende tankinhoud.
En inderdaad mijn Burgman glimlach word steeds breder. :]
 
en had je wel de goede display aan want was het 1op 25 de tank of 1op 25 over het gehele aantal gemaakte kilometers.
 
Volgens de wphb heeft de AN400 een led voor het brandstof niveau. Deze gaat aan (knipperen) om en nabij de laatste 2 liters. Als het juist is, zit het ledlampje onder het "benzinepomp" teken in de benzinemeter.

Pluis de gebruikershandleiding nog eens na.
 
Laatst bewerkt:
Chopper! ik heb Stradje er nog nooit over gehoord ondanks zijn 2 feul friends _O- en van Lyonel ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Volgens de wphb heeft de AN400 een led voor het brandstof niveau.

Er staat niets over in het [vrij dikke] instructieboekje.
Heb de wijzer al helemaal beneden gehad, maar geen lampje gezien en: als je 'm op contact zet bij de testmodus gaat er daar niets branden hoor.
 
Haringkje je hebt idd gelijk en het wordt door ZZZ nogmaals bevestigd, dan is waarschijnlijk het benoemde ledje in de wphb voor de verlichting en niet als verklikker. Hoogst waarschijnlijk is de VS uitvoering anders, zie bericht "Low fuel waring light?".
 
Laatst bewerkt:
Stradje ik ben je echt niet dankbaar :9 voor de link naar Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
Ik heb me vandaag kapot gekocht in Wessel 2 integraal klaphelmen, 2 paar winter handschoenen, 1 paar laarsen, 1 jas, 1 broek, iets zwaardere stuurgewichten, handverwarming (SAITO II) nabestelt, 1 accu als reserve
Ik ben nog even wezen kijken naar andere LSL UNIVERSAL spiegels erg mooi.
Gewoon niet leuk meer zo goedkoop ipv de Hollandse prijzen alles bij elkaar toch weer wat geld besteed.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik zal mij hier even voorstellen.

Ik ben Pim & heb sinds vorige week een Burgman 400 (2001)
Dit topic nog niet helemaal doorgelezen, omdat ik eerst dacht dat het voor 2007 & nieuwer was, maar las in het begin al meer posts over oudere.

Scooter bevalt goed, maar is wel even wennen na een KLE of BMW K100rs.

Het verbruik is nu 1:20, maar ben wel aan het testen, rijd niet rustig en de hele familie al achterop gehad.

Foto-Y8TLP4RL-D.jpg

Foto-YVL33VTU-D.jpg

Foto-RZMJLMN3-D.jpg
 
Hallo allemaal,

Ik zal mij hier even voorstellen.

Ik ben Pim & heb sinds vorige week een Burgman 400 (2001)
Dit topic nog niet helemaal doorgelezen, omdat ik eerst dacht dat het voor 2007 & nieuwer was, maar las in het begin al meer posts over oudere.

Scooter bevalt goed, maar is wel even wennen na een KLE of BMW K100rs.

Het verbruik is nu 1:20, maar ben wel aan het testen, rijd niet rustig en de hele familie al achterop gehad.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

veel plezier en succes ermee , veilige km's vooral

groet smokey :W
 
Zo rij ik naast de Burgman op een 16jaar oud 150pk pakhuis waar nog zelf aan gesleuteld kan worden omdat het simpele recht-toe-recht-aan techniek is zoals carburateurs, electra zonder canbus, geen lamba-sonde etc. etc.
Bij nieuwere auto's en motoren is de techniek dusdanig dat zelf sleutelen bijna onmogelijk is (met/zonder speciaal gereedschap). Zelfs een lampje bij plaatsen of extra 12v-aansluiting is bijna onmogelijk.
Onderhoud door dealer is deels vanuit commercieel oogpunt en vooral vanwege het feit dat het de 'doe-het-zelver' bijna onmogelijk wordt gemaakt door de nieuwerwetse techniek.

hi nr1

mmm een lampje bijplaatsen zal wel lukken hoor er zijn best veel dingen die zelf in de gaten gehouden of gecontrolleerd en of vervangen kunnen worden ...
het gaat uiteindelijk nog altijd om die verbrandingsmotor van ergens eind 1800..
dus bougie's , kleppen , filters remmen aandrijving moet geen probleem zijn..
het kost tijd dat is al...

die electronica all zijn sensoren die dan een functie voor het rendement hebben of veiligheid ...
en ja ben het met je eens dat maakt het moeilijker ...ik heb ook best een hekel aan dat soort zaken wanneer het de machine zodanig kan beinvloeden dat je niks meer kunt ...
als we dus een sleutel verliezen met een vakantie trip dan liggen we er goed uit met die startonderbreker...daar heb ik ook een hekel aan ...voor mij hoeft dat ding niet ..
ze worden toch wel gestolen ....

maar voor de rest kan er nog steeds heel veel zelf is mijn mening...

groet smokey :W
 
Laatst bewerkt:
Chopper! ik heb Stradje er nog nooit over gehoord ondanks zijn 2 feul friends _O- en van Lyonel ook niet.
Ik heb nog geprobeerd om mijn fuel-vriendjes op te nemen als vriend bij Facebook, maar ze wilden niet! :+

En nou zijn wij ook al geen vriendjes meer omdat jij zo'n verkwister bent en mij daar dan de schuld van geeft! :( ;) ;) ;)

Even over "vriendjes": Theunie heeft mij afgelopen zaterdag zijn oude scherm van de total loss SW400T gegeven voor verdere fliptop experimenten. Tof he?! :} :W Dat betekent dat fliptop 2 (van de inmiddels 4) inmiddels beschikbaar zou zijn voor Lyonel, tegen inlevering van fliptop 1.

Wie ook eens wil experimenteren met fliptops moet zich maar even melden via een persoonlijk berichtje. Ik heb er nog minimaal 1 in de aanbieding. In de geest van dit forum/topic nog goedkoper dan www.louis.de, namelijk gratis :9 . Die fliptop die Lyonel er nu op heeft, zou volgens mij ook wel op een origineel scherm te monteren zijn, maar dat is wel een one-way experiment.

Nog even een korte update over de variator/riem-ellende: er lijkt (mooi) licht aan het einde van de tunnel :Y (en het ziet er niet uit als een aanstormende trein ;) ). Zodra het definitief goed is gekomen meld ik meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Pim & heb sinds vorige week een Burgman 400 (2001)
Dit topic nog niet helemaal doorgelezen, omdat ik eerst dacht dat het voor 2007 & nieuwer was, maar las in het begin al meer posts over oudere.
Hoi Pim, leuk dat dit topic ook hebt ontdekt! We wisselen hier inderdaad eigenlijk alles over alle modeljaren met elkaar uit. Er zijn immers veel meer overeenkomsten dan verschillen.

Ik ben benieuwd hoe je scooterbestaan je gaat bevallen. Ga je de winter doorrijden? Zo ja, dan kan ik je zeker aanraden om je eens in te lezen op de Termoscud, een typisch scooter verschijnsel. Sinds ik die licht gemodificeerd heb ben ik daar helemaal mee in mijn sas, hoewel de "looks" wel even wennen is!
 
Stradje mag je eigenlijk nog wel zoveel op het forum reageren? dadelijk heb je een ban _O-
(kleine waarschuwing aan je adres nu niet gaan kwijlen he op je toetsenbord.
Ik ga vanavond weer zeer lekker indisch eten )
})
 
Laatst bewerkt:
Pimmobiel welkom op het forum *O* ik rij op een 2000 type ik zie dat jij al hele andere velgen hebt.
Veele veilige kilometers toegewenst :]
 
@ Allemaal,

Bedankt alvast voor de reacties.

Ik ga inderdaad de winter doorrijden, net als altijd.
Op mijn allroad had ik 4 x per jaar het idee, vandag had ik beter niet op de motor kunnen gaan.
Storm, -18, sneeuw, of heel erg veel regen.

@ Stradje, thermoscud zal ik zeker lezen, en misschien kom ik ook nog eens terug op je schermverhoging, erg leuk & mooi project.

@ Harinkje; ik heb een 99 er gezien, deze is verkocht als zijnde een uit 2000, maar was een 01., en ik heb ook nog een 2002 gezien met 14K op de teller, en deze had er maar 8 op staan.

Tot nu toe bevalt het goed, gaat steeds beter.
Het scherm mag ifdd wat hoger, en de schokbrekers wil ik een keer na laten zien, want heb af en toe het idee dat die wat tekort schieten.

Snelheid is aardig, zo'n 145 red ik, maar het verbruik valt wat tegen, 1:20.
Dat is al een hele verbetering, maar ik heb begrepen dat dit beter moet kunnen.

Ennuh, welk werkplaatshandboek kan ik het beste gebruiken?
Liefst digitaal natuurlijk :-)
 
@ Allemaal,

de schokbrekers wil ik een keer na laten zien, want heb af en toe het idee dat die wat tekort schieten.

Ennuh, welk werkplaatshandboek kan ik het beste gebruiken?
Liefst digitaal natuurlijk :-)

Links achter net onder de body ter hoogte van het Suzuki merk zit de stel schroef om je vering achter strakker te zetten.
Heb je hem gevonden kijk dan eventjes welke kant hij op moet voor strakker of losser.
You have mail.
 
Net terug van een rondje Nijmegen(202km) lekker veel heuveltjes en steile klimmetjes gedaan.
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van deze Burgman.Geen enkele moeite met bergop bergaf en zandpaadjes.Terugweg langs de grote rivieren, fijne dijkwegen mooi asfalt,langs dorpen en een stukje snelweg voor de welverdiende pauze in een wegrestaurant.
Met de pont overgestoken naar Megen en weer thuis.Het weer zat vandaag mee veel zon maar wel een vrij harde wind.
Het verbruik over de hele dag 1 op 25 volgens display.

Hopelijk komen er dit jaar nog een paar van zulke dagen.

ps ook vandaag geen enkele 3wieler gezien (wel bij een kleuterschool :? )
 
ps ook vandaag geen enkele 3wieler gezien (wel bij een kleuterschool :? )
Bij ons in Oeteldonk rijd er 1 een silveren 3 wieler rond (Mp3) volgens mij zit hij niet op dit forum.
Goed te horen dat hij bevalt en dat hij los begint te komen, hoeveel staat er nu op?
 
Laatst bewerkt:
Pimmobiel je hebt als het goed is nu de Wph.
Ik hoop dat je het allemaal kan lezen, niet te hard scheuren he! :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan