CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp het zelf niet volledig maar het staat in de volgende pdf jes. Succes!

Honda CB250N-CB400N Owner Manual (1979 version) blz62

Honda CB250N-CB400N Owner Manual (1981 version) blz88

Dank voor de links, maar helaas, hierin zeggen ze ook dat het zichzelf moet spannen. Ik denk eigenlijk dat dit ook wel zal gebeuren als er olie in het blok zit (de as die door de balansgewichten zit draait nu wat stroef) maar ik kom er net achter dat ik nog een pakking mis. Ik moet dus sowieso nog wat bijbestellen. Dus dan ook maar gelijk een nieuw spannerveertje erin.
 
Naja, ik weet er helaas nog niet al te veel van. Maar die spanners gaan wel vaker versleten. Alhoewel, ik heb al 94000km op die van mij en het zit al zeker sinds 50000km erop en het is nog steeds goed. Ik hoor in iedere geval geen geratel uit de motor.


Er was nog iemand met een CB250N uit de CB250 topic, met een vraag over de sproeiers. Weet iemand hier wat meer van?
Ik heb het al gefixt! Kwam toevallig een vervangings collector tegen met uitlaten die gewoon goed waren *O*
Nu een lekker stuk gereden, Utrecht-Den Haag-Zeeland-Den Haag-Utrecht en nu kom ik er achter dat mn bougie's ietswat wittig zijn... '( Nu een paar vragen voor het geval als iemand dit toevallig uit z'n hoofd weet:
- Wat is de standaard sproeier-bezetting voor een cb250 uit 1980?
- Moet ik alleen de hoofdsproeier vervangen? Of ook de secundaire sproeier? (ooit eens een prachtige afbeelding gezien wanneer de secundaire en de hoofdsproeier gebruikt worden, maar ik kan m niet meer vinden :( Dus ook geen idee welke invloed dit heeft op de toeren, alleen laag of hoogtoerig? )
- Hoeveel maten moet ik (ongeveer) omhoog gaan? 1 of meteen 5?

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik vrij hoogtoerig rij, dus iets rijker mag van mij wel!! Anders ben ik echt bang voor een big-bang... -O-

Alvast bedankt! *O* :Y :W



Trouwens, ik wil ook wel ooit een beetje mijn CB250 pimpen... er zit nu een 26mm carburateur erop. Weet iemand wat ik zou kunnen proberen om het motortje sneller/krachtiger te maken? Zou een groter carburateur beter werken? Of moet dan ook de luchtfilter, uitlaat, sproeier ook vervangen worden?
 
Ik heb ooit een iets groter achtertandwiel op de 250 van m'n vriendin gezet. Het scheelde best veel, de topsnelheid bleef ongeveer gelijk maar hij trok wat feller en in de hoogste versnelling klom hij hoger in de toeren.

Carburateur maakt volgens mij niet zo heel veel uit want in de laatste mm dat je het gas opendraait voel je ook nauwelijks verschil. Maar als je het toch wil proberen kun je vrij eenvoudig de carbs van een 400 er op zetten, die zijn hetzelfde en volgens mij niet echt lastig te krijgen. Denk er wel aan dat je dan ook de rubbers mee vervangt. En bij voorkeur trouwens gelijk van de donorfiets afhaalt want ze zijn iets van 25 euro per stuk.
 
Eigenlijk zie ik nu pas wat voor een onzin ik hierboven getikt heb.. tenminste, zoals het er staat :+

Vaak daalt de topsnelheid bij een groter tandwiel. Dat was in dit geval juist niet zo, integendeel, ipv met veel pijn en moeite 125 haalde hij juist betrekkelijk makkelijk de 135. Zeker niet langzamer dus, maar juist sneller.
 
Waarschijnlijk kon je met de oude tandwiel, dan beter in de vier doortrekken ipv doorschakelen naar de 5. Met de oude tandwiel ga je sneller met minder toeren wind mee. Maar nu kan je waarschijnlijk ook wind tegen in zijn 5 goed doorrijden.
 
Ik ben nog bezig met de zomerprojekten :')

CB500T
CX500E
CB400F
ZXR750
GSX600R

De CB500t is een eind klaar, nog andere dempers/bochten, carterontluchting verder afwerken, soortje zijkapjes maken, testbank afstelling, nog wat elektrawerk maar de 1e kilometers zijn gemaakt :)

full
 
Laatst bewerkt:
mijn cb gaat uitelkaar en word gestraald en gespoten en verder aangepast.

maar als ik het frame ga stralen , wat moet ik dan doen met me frame nummer en het alu plaatje wat op het frame gepopt zit??

het frame nummer is ook wat roestig dus moet wel weer schoon en gespoten worden maar wel zichbaar blijven
 
wel rustig hier ja,heb zelf mijn kroegmonster in een stoffig hoekje geplaats. :z
wil deze winter mijn gsxr ombouwen naar straatbeuker.

dus ook rust aan deze kant,wat betreft deze topic. :W

laters
 
Ik ben nog bezig met de zomerprojekten :')

CB500T
CX500E
CB400F
ZXR750
GSX600R

De CB500t is een eind klaar, nog andere dempers/bochten, carterontluchting verder afwerken, soortje zijkapjes maken, testbank afstelling, nog wat elektrawerk maar de 1e kilometers zijn gemaakt :)

[afbeelding]


Waar laat jij je accu en het circuitje van de electronica?
 
:o Zo!

esthetisch is het super, kwa gewicht verdeeling, meh... maar goed ik rij ook rond met een topkoffer dus ja zoveel boeit het idd niet.
 
Ik ben nog bezig met de zomerprojekten :')

CB500T
CX500E
CB400F
ZXR750
GSX600R

De CB500t is een eind klaar, nog andere dempers/bochten, carterontluchting verder afwerken, soortje zijkapjes maken, testbank afstelling, nog wat elektrawerk maar de 1e kilometers zijn gemaakt :)

[afbeelding]
Wat is dat eigenlijk voor een uitlaat, is dat aluminium?
 
Alhoewel ik niet erg actief was in dit topic, ga ik jullie toch verlaten, m'n cb400n is de deur uit. Het ging niet meer, de machine werd te slecht voor op de openbare weg.
Ik ga het kenteken opzeggen, en dan word ie een crosser voor m'n neefje. Zal wel geen lang leven beschoren zijn....

Succes met jullie twinnetjes, mannen !!! (ik heb geen vrouwen in dit topic gezien, dacht ik).

Bob
 
Alhoewel ik niet erg actief was in dit topic, ga ik jullie toch verlaten, m'n cb400n is de deur uit. Het ging niet meer, de machine werd te slecht voor op de openbare weg.
Ik ga het kenteken opzeggen, en dan word ie een crosser voor m'n neefje. Zal wel geen lang leven beschoren zijn....

Succes met jullie twinnetjes, mannen !!! (ik heb geen vrouwen in dit topic gezien, dacht ik).

Bob

Bye bye Bob en suk6 met je volgende aankoop, in welk topic kunnen we die gaan "bewonderen"?

Iets voor je neefje? Off/Allroads & SM *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan