Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Kijk ook maar eens op de website van Teo Lamers Nijmegen www.tlm.nl, daar staat onder webshop een subpagina beurtdelen als je je eigen onderhoud wilt doen. Voer aantal cc's en model in en je krijgt de artikelen te zien die je voor een beurt nodig hebt met prijs en wat zij op voorraad hebben. de motorolie wordt per liter verkocht voor 16,51 euro per liter (agip).


Geinig,...bedankt voor de tip,..
 
Even navraag gedaan bij de technische mensen van Kroon-oil (ingenieur aldaar), de 10w60 Emperol olie van Kroon is goed te gebruiken in de Guzzi met droge koppeling.

Aan Kroon olie is makkelijker te komen hier in de buurt,....makkelijk om te weten als je eens een litertje nodig hebt.
 
Het gaat natuurlijk om 10W60 en niet om het merk van de olie, voor mij is Agip weer makkelijker aan te komen, omdat ik een stuk dichter bij Italië woon....... |( ik bedoel Nijmegen.
 
Vraagje.

Ik heb een Breva 850, drie maanden oud en ik heb er 7500 KM mee gereden. Prima ding, hoop lol mee. Enkel 1 probleem, hij draaid niet altijd goed stationair.Soms 3000 t/m, soms 2000t/m.Ieder geval teveel. Het probleem komt onregelmatig voor. De dealer heeft de stappenmotor afgesteld en de inspuiting afgesteld. Echter niet met het juiste resultaat. Wie herkent dit en wie heeft raad.
 
Ik zou het niet weten Marianneke? Zou die dealer toch goed moeten kunnen krijgen?? De mijne draait warm of koud altijd 1100 rpm (Breva 1100) Je draait wel lekker kilometers met je motor zeg!! Ik heb zelf slechts 4000km gereden sinds half juli :X
 
Laatst bewerkt:
Zou het ook niet weten, de mijne draait ook 1100 toeren stationair.

Is het wel een echte Guzzi-dealer? Om de moderne Guzzi's goed af te stellen heb je een Aixone-computer nodig. (hiermee kan hij het hele injectie programma afstellen of een update geven) Ik weet niet of jouw dealer die heeft. Zoniet dan naar een Guzzi dealer die er wel 1 heeft.
 
Weet iemand of de 12volt stekker onder het zadel via het contactslot loopt of dat het een constante stroomdraad is?

Is natuurlijk wel achter te komen middels een multimeter maar vroeg het me nu net af. (Mogelijk dat ik daar elektrisch verwarmde handschoenen ga aansluiten namelijk. :]
 
Weet iemand of de 12volt stekker onder het zadel via het contactslot loopt of dat het een constante stroomdraad is?

Is natuurlijk wel achter te komen middels een multimeter maar vroeg het me nu net af. (Mogelijk dat ik daar elektrisch verwarmde handschoenen ga aansluiten namelijk. :]

Is een constante stroomdraad, ik heb geen multimeter, maar tijdens de vakantie de gsm opgeladen, terwijl de sleutel van het contact was. Zo ben ik erachter gekomen. Dus ik zou de handschoenen wel loskoppelen als je de motor parkeert.
 
Dank je voor je bericht Dolf, ik vermoedde het al een beetje, maar handschoenen laat je toch niet op je motor liggen als je afstapt. ;)
 
Ik ben achter het probleem van verhoogd stationair draaien.Als je de motor start eerst even het contact aanzetten, even afwachten tot het dachbord klaar is met spelen (toerenteller en snelheidsmeter geven een zwieper en alle lampjes gaan even aan en uit ) daarna pas starten.Ook daarna niet te lang wachten met starten.Laatste 600 KM geen probleem meer gehad
 
Ik ben achter het probleem van verhoogd stationair draaien.Als je de motor start eerst even het contact aanzetten, even afwachten tot het dachbord klaar is met spelen (toerenteller en snelheidsmeter geven een zwieper en alle lampjes gaan even aan en uit ) daarna pas starten.Ook daarna niet te lang wachten met starten.Laatste 600 KM geen probleem meer gehad


Mooi dat het nu goed gaat! *O*
 
Uit het verleden van de guzzi's komt ook mijn vraag vandaan, heb wel eens gehoord dat er aan de oudere modellen nog wel eens wat gesleuteld moet worden. Wat overigens ook niet erg is, blijft toch leuk werk ;)

Dat sleutelen aan oude Guzzi's valt ook erg mee. Bij mij staat een T3 California in de schuur uit 1975 en daar sleutel ik zelden aan terwijl ik er toch zo'n 4000-5000 km per jaar mee rij. Gewoon op tijd een beurtje en de zaken die versleten zijn vervangen. Olieverbruik is minimaal, benzineverbruik ruim 1:20 dus daar valt niet heel veel over te klagen.
 
Verbeeld ik het me of begint de Breva na 7000 km echt soepeler en lekkerder rijden?

Of ben ik er nu pas echt aan gewend? ;) :]
 
Verbeeld ik het me of begint de Breva na 7000 km echt soepeler en lekkerder rijden?

Of ben ik er nu pas echt aan gewend? ;) :]
Ik moet je zeggen dat ik het me niet kan herinneren.. :$ De mijne heeft nu zo'n 22.000 km. gehad, dus het is alweer even geleden. Mijne begint nu juist minder lekker te lopen voor mijn gevoel, maar hij moet zijn 20.000-km-beurt ook nog krijgen. Het bleef maar lekker weer :] ; daarom wilde ik hem nog niet missen voor onderhoud.
 
Tja een beetje onderhoud kan wel veel doen voor een mooie motorloop. Wat ben je ongeveer kwijt aan een 10000km beurt? Die van mij moet dat ook straks.
 
Tja een beetje onderhoud kan wel veel doen voor een mooie motorloop. Wat ben je ongeveer kwijt aan een 10000km beurt? Die van mij moet dat ook straks.

Volgens mij was ik toen zo'n E 300,-- kwijt...


ben alleen een beetje kwijt wat nu precies mijn 10.000-beurt was, want net daarvoor had ik een lekke achterband en in de periode na de bandwissel heb ik nog drie garantiegevallen gehad... Ik ben dus een paar keer teveel bij de dealer geweest, overigens niet voor de band.
 
Gewoon doen.
Ik had niet gedacht dat de Breva mij zo goed zou bevallen. Heerlijk rijden en dat geluid iedere keer weer als je optrekt. Wauw!
Tip: misschien kun je zo aan het eind van het jaar of direct in het nieuwe jaar ergens een showroommodel met wat korting kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan