CB Twintopic

Waar zijn de CB Twinnetjes gebleven?

  • Ze zijn destijds opgereden, gewoon versleten!

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit echt populair geweest, weinig verkocht!

    Stemmen: 5 4,7%
  • Nu in handen van liefhebbers, erbij naast een zware!

    Stemmen: 55 51,4%
  • Ze staan nog vergeten in schuren, kelders, garageboxen etc.

    Stemmen: 31 29,0%
  • Opknappen loont de moeite niet!

    Stemmen: 6 5,6%
  • Onderdelen te duur.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Onderdelen slecht te krijgen.

    Stemmen: 1 0,9%
  • Maakt niet uit waar, gewoon niet interessant.

    Stemmen: 5 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    107
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe ook woon-werk op een motorscootertje, vind het heerlijk.
We gebruiken het ook om tetoeren in de buurt in de zomer, heerlijk!
;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(
full
 
Laatst bewerkt:
Het is makkelijk, hond tussen de voeten en ff naar het bos. Of ff naar de albert kuyp markt.
Woon werk is voor mij op de scooter 7km en met de auto 18km.

Maar laten we on topic blijven.
Hoe gaat het met de cb,s??

Mijne ligt uitelkaar en frame gaat naar de spuiter.
velgen hebben nieuwe spaken en bt45 erom.
 
is er een site om de nummer van de cb carbs na tekijken?

ik kan aan een set carbs komen voor mijn cb450n maar de nummers zijn anders dan mijn originele carbs
 
Wat zijn de nummers dan? Waar staan ze?

Via cmsnl.com kun je de oorspronkelijke artikelnr's achterhalen, maar daar heb je in dit geval weinig aan want die staan niet op de carb zelf.
 
Weer wat sleutelplezier. Die CM400 was vastgelopen toen we hem kregen (was bekend), en er zat een tweede blok bij. Van dat tweede blok was de voetpakking lek, en er zou iets mis zijn met koppeling en ontsteking. Voor de rest was het ok.

Ik was tegelijkertijd een ander blok aan het reviseren voor haar eigenlijke motor, en dat lag even stil in afwachting tot de cilinderkop van het revisiebedrijf terug zou komen. Daarnaast is het de bedoeling om die andere motor toch pekelvrij te houden dus dat heeft nog even.

Dus nu aan dit blokje begonnen. Het was de eerste keer dat ik een cilinder+kop van een viertakt meercilinder motor losgehad heb. Het viel erg mee moet ik zeggen, uurtje uit elkaar halen en iets van 2 uur om hem met nieuwe pakkingen weer in elkaar te zetten. Dit weekend het oude blok loshalen, en het volgend weekend gaat dit blok onder die CM. Dan eens zien hoe het er met die ontsteking en koppeling voorstaat, misschien valt het mee. En anders zet ik ze om.

De zuigers gingen vrij makkelijk weer de cilinders in, beetje rammelen dichtknijpen en ze gleden er in. Ik heb begrepen dat er ook zuigerveerklemmen voor zijn en dat het zonder die dingen een beetje riskant is ivm mogelijk afbreken van zuigerveren. Hoe erg is het echt? Gebruiken jullie die dingen?

En als het blok omgelegd is komen de remmen aan de beurt. Ik heb al voorpoten+schijven, ik zoek alleen nog klauwen van een CB400n. Heeft iemand die nog? En eventueel een 16" comstar achterwiel?
 
Laatst bewerkt:
Dit is ze:

2ahyt0y.jpg


Zometeen het oude blok er onderuit, een en ander schoonmaken, en dan zsm het nieuwe er onder. Hoop dat het allemaal dit jaar nog gaat lukken :)

en hoewel het op deze foto wel meevalt, wordt het volgende project het opruimen van de garage :$
 
ik heb net mijn frame terug van de spuiter, hooooog glans zwart.
ik zie mezelf in het frame, misschien iets te mooi geworden want hij moet er wel gebruikt uitblijven zien.

nu nog ff denken over de kleur van de tank,en over wel of geen streep over de tank
 
Laatst bewerkt:
oke, de keuze is dus kentekenplaat blauw met een zilvere streep of zilver met een zwarte streep

het loopt ook door op het achterste gedeelte van het zadeltje

dus iets donkerder dan dit blauw en ook een ander zadel
full


of grijs maar met streep en meegespoten zadel
524100439_6_Jp53.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat blauwe wel mooi moet ik zeggen, is weer eens wat anders. Het is wel zo dat ik moeilijk vind om in te schatten of het mooi bij zo'n iets modernere tank zal staan, aangezien de kleur zelf klassieker is.
 
de tank is ouder dan de motor, de velgen weer ouder dan de tank ;)

ik ga toch voor blauw met een grijze streep, zal wel eind januari worden maar dat is niet erg
 
En het groene monster doet het!

Dat wil zeggen, het gaat de goede kant uit. Het andere blok ligt eronder. Volgens de vorige eigenaar waren koppeling en ontsteking van dat reserveblok kapot, en de voetpakking was lek.

Voetpakking heb ik vervangen, en de koppeling zag er na demontage zo uit:
2wbw9x5.jpg


Compleet gaar, helemaal pikzwart. Totaal verbrand. Wel mooi eigenlijk, want volgens mij valt daar he-le-maal niet meer mee te rijden dus de ontsteking had zogezegd geen tijd meer gehad om kapot te gaan.

En inderdaad, nieuwe koppelingsplaten en accu er in, en nieuwe bougies tegen de kop aan gehouden, en eens gestart. Hij vonkte! Dus gelijk de bougies er in gedraaid en wat startpilot in het luchtfilterhuis gespoten. Hij startte!! De ontsteking is dus waarschijnlijk ok. Da's heel mooi, want ik had wel een andere maar dat vliegwiel zat muur- en muurvast.

Nu nog het ding afbouwen, tank schoonmaken en nieuwe benzine erin, en nieuwe voorband+dubbele cb400 remmen eronder en hij kan de weg op :)

:]
 
Laatst bewerkt:
Zo! Veel werk maar dan heb je ook wat :Y


Ik ga morgen mijn nieuwe achterschokbrekers eronder zetten *D (hopelijk passen ze)
 
waar halen jullie je clip-ons voor je cbtje?
Ik zoek eigenlijk nog clip-ons voor mn cb400t vork.. en ook nog voor een 34mm vork, maar dat ter zijde
 
Ja, maar dat was niet de bedoeling -O-

De CM loopt nu met eigen tank op echte benzine ipv startpilot als een zonnetje. Dus nu weer het opbouwen. Het was de bedoeling om de enkele schijf met enkelzuiger klauw om te bouwen naar twee schijven met dubbelzuiger klauwen, van een CB400. Ik had van meerdere kanten gehoord dat je aan de kant waar geen schijf zat gewoon het beschermplaatje van het wiel af kan halen en dat hier achter schroefgaten zouden zitten.

Dat is niet zo -O-

2rxh2rm.jpg


Er zitten holtes zonder schroefdraad. Volgens mij zijn die gaten bedoeld om eventueel pennen in te kunnen zetten om een tandwiel mee vast te zetten, voor gebruik als achterwiel dus.

Kent iemand een type motor met dit type comstar wielen, dubbele remschijven en 18" voorwielen? (cb's hebben 19")
 
Volgens had ik eigenlijk die moeren niet eens los mogen draaien. Het ging ook heel stroef, er zat een soort borgpalletje in. Dit was een oud 19" wiel. Het 18" wiel heeft driehoekige moeren om het nog lastiger te maken.

Doorboren zou eventueel wel kunnen, met wat extra busjes. De holle gaten zijn dikker dan de schroefdraadgaten, en die schroefdraadgaten hebben niet genoeg vlees om de dikke diameter door te boren. Duidelijk iets waar ik een nachtje over moet slapen :)

Ik ga eerst eens 1 CB schijf er op zetten, dan remt hij iig weer. Het huidige blokje van de originele rem is verrot nadat de vorige eigenaar besloot om de remschijf in te vetten om roesten tegen te gaan :'). En nieuwe originele CM blokjes krijgen lukt toch niet binnen de week, los van het feit dat hij dan volgens mij nog voor geen meter remt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan