VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
mannen ik heb een vraag voor jullie en dan vooral de techneuten onder jullie.


ik heb een vf 500 f2 uit 87 en nu lekt de keering om het koppelingsasje aan de koppelingsylinder kant. Nou wou ik deze vervangen maar ik wou graag weten of ik daarvoor het hele blok moet splitsen of dat er toch een andere manier voor is.
 
Een 87 VF500F ??? De VF500F is gebouwd tussen 84 en 86 en werd in 1987 vervangen door de cbr600f dit terzijde..

Nee, de keering is zowel aan blok zijde als aan de zijde van de koppelingcylinder is los te vervangen. Het blok hoeft er niet voor gesplitst te worden.


Alleen bij vervanging van de dichting van de uitgaande as van de versnellingsbak dient het blok gesplit te worden. (De dichting achter het voortandwiel)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de vorkolie in mijn VF 1000 F vervangen. Peters werkboek schrijft atf olie voor.

Is elke atf goed. Japparts schrijft vorkolie sae30 voor, voor steverigere vering.

Wat is het beste?
 
Doe ik zelf.... Zij het op een adresje die maandelijks mijn inkomen overmaakt :+

doe je goed

maar toch nog een vraag over de carbs zit er een logica in om alles terug in elkaar te zetten
daar je al eerder aangaf dat de onderdelen niet verwisseld mogen worden
en nu alle onderdelen door elkaar heen liggen
 
Een 87 VF500F ??? De VF500F is gebouwd tussen 84 en 86 en werd in 1987 vervangen door de cbr600f dit terzijde..

Nee, de keering is zowel aan blok zijde als aan de zijde van de koppelingcylinder is los te vervangen. Het blok hoeft er niet voor gesplitst te worden.


Alleen bij vervanging van de dichting van de uitgaande as van de versnellingsbak dient het blok gesplit te worden. (De dichting achter het voortandwiel)
Bij de 500 heb je dus meer geluk als bij de 750 en 1100 modellen? (1000 weet ik niet)
bij dezen moet je splitsen of dremelen iig.
 
Bij de 500 heb je dus meer geluk als bij de 750 en 1100 modellen? (1000 weet ik niet)
bij dezen moet je splitsen of dremelen iig.

Bij zowel de VF750F als de VF1000F zit er een losse kap over de eindaandrijving. Door de kap te verwijderen kun je heel gemakkelijk alle keeringen vervangen.

Hier de VF750F zonder de kap:
dscf6006w.jpg


En hier met:
dscf6033x.jpg


Gewoon kapje los, keering eruit, pakkingresten verwijderen, nieuwe keering, nieuwe pakking en terugplaatsen... Hoeft dus niet gedremeld te worden.

De VF500F heeft dit losse kapje niet, echter is de koppelingsas keering wel te vervangen.

Edit: Warschijnlijk doelt maniac op de magna modellen dus de C's
 
Laatst bewerkt:
doe je goed

maar toch nog een vraag over de carbs zit er een logica in om alles terug in elkaar te zetten
daar je al eerder aangaf dat de onderdelen niet verwisseld mogen worden
en nu alle onderdelen door elkaar heen liggen

Wat is het nummer dat is ingeslagen op de carbs??? Begint met VD en dan 2 cijfers gevolgd door een letter. Bijvoorbeeld VD52A..

Verschil tussen voor en achter zit in:
Veerlengte van de gasschuifveer tussen vor en achter.
Verschil in gasnaalden tussen voor en achter.
Verschil in sproeierbezetting (hoofdsproeier) tussen voor en achter.
 
Bij zowel de VF750F als de VF1000F zit er een losse kap over de eindaandrijving. Door de kap te verwijderen kun je heel gemakkelijk alle keeringen vervangen.

Hier de VF750F zonder de kap:
[afbeelding]

En hier met:
[afbeelding]

Gewoon kapje los, keering eruit, pakkingresten verwijderen, nieuwe keering, nieuwe pakking en terugplaatsen... Hoeft dus niet gedremeld te worden.

De VF500F heeft dit losse kapje niet, echter is de koppelingsas keering wel te vervangen.

Edit: Warschijnlijk doelt maniac op de magna modellen dus de C's
inderdaad, mijn fout, ik heb voornamelijk ervaring met de cardan-modellen. bij m'n f heb ik nooit naar dit keerringetje hoeven kijken.
 
Wat is het nummer dat is ingeslagen op de carbs??? Begint met VD en dan 2 cijfers gevolgd door een letter. Bijvoorbeeld VD52A..

Verschil tussen voor en achter zit in:
Veerlengte van de gasschuifveer tussen vor en achter.
Verschil in gasnaalden tussen voor en achter.
Verschil in sproeierbezetting (hoofdsproeier) tussen voor en achter.

het ingeslagen nummer wat ik kan vinden is 60AA4D gevolgd door een # of een 7 of een + de VD zelf staat op een andere plek op de carbs, ga ik in de tussentijd proberen hem net zo mooi te krijgen als die van jou
 
Dat klopt... VD60A is de carbset voor een 1982 VF750Sc

De lange gasschuif veren komen op de voorste carbs voor cylinder 2-4
De kortere gasschuif veren dus op de achterste (1-3)

De sproeierbezetting is 38 voor de het ondergebied en 132 (sommige sets 128) op de hoofdsproeier.. Allemaal hetzelfde..

Gasnaalden moet ik ff uitzoeken.. Maar er zit wel degelijk verschil tussen voor en achter..

Wordt vervolgd dus...
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt... VD60A is de carbset voor een 1982 VF750Sc

De lange gasschuif veren komen op de voorste carbs voor cylinder 2-4
De kortere gasschuif veren dus op de achterste (1-3)

De sproeierbezetting is 38 voor de het ondergebied en 132 (sommige sets 128) op de hoofdsproeier.. Allemaal hetzelfde..

Gasnaalden moet ik ff uitzoeken.. Maar er zit wel degelijk verschil tussen voor en achter..

Wordt vervolgd dus...
Dutchy,

ik heb niet het idee dat het doodslaan van de motor aan de carbs ligt waarvan ik trouwens nu ook weet waar de lekkage zat namelijk in 1 van de kunststof verbindingen van de ene naar de andere carb die stuk bleek na het allemaal nader te hebben bekeken
dus ga ik maar weer meten en verbindingen bekijken en natuurlijk de carbs in elkaar zetten en poetsen
 
dus als ik het goed begrijp dan is het bij de 500 dus moeilijker te doen dan bij de 750 en de 1000 om die keering te vervangen omdat er bij de laatste 2 een los kapje voor zit en bij de 500 niet.

ik heb nog even goed gekeken en het lijkt wel of die bij de 500 gewoon op de splits lijn van het blok zit
 
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een vf 750 of een vf 1000.
In de specs las ik dat ze beiden hetzelfde drooggewicht hebben?
Ook begreep ik dat er nogal eens problemen waren met de nokkenassen.
Ik ben nog zoekende, maar als ik er een tegen kom, hoe kan ik dat probleem onderkennen?

Gr.,
Cor
 
ik heb een VF750F in de aanbieding............

Het probleem met de nokkenassen kun je horen.
 
Laatst bewerkt:
dus als ik het goed begrijp dan is het bij de 500 dus moeilijker te doen dan bij de 750 en de 1000 om die keering te vervangen omdat er bij de laatste 2 een los kapje voor zit en bij de 500 niet.

ik heb nog even goed gekeken en het lijkt wel of die bij de 500 gewoon op de splits lijn van het blok zit

Klopt...

Volgens mij kun je, als de tandwiel kap met de koppelingcylinder weg is de drukstift van de koppeling eruit trekken. daarna de keering eruit, nieuwe erin en de stift weer terug...
 
In de VF1000F wordt ATF olie voorgeschreven in de voorvork, Maar in de motor zaak hebben ze vorkolie SAE15 en 30

Welke is het nu?
 
atf olie kun je ook gewoon bij een automaterialen handel krijgen, zoals brezan.
Ik heb in mijn 750 olie van technoflex zitten, en dat is geloof ik SAE 10
 
Laatst bewerkt:
Ja ok dat kan. en dan zie ik 3 typen ATF olie. Iemand ervaring met welke olie goed voldoet in een VF1000F? Ik heb geen zin in dubbel werk namelijk. Of toch gewoon de SAE 15 er in kieperen.

Oh ja waar meten jullie de hoeveelheid mee? 380ml links en 400 rechts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan