Kawasaki ER-5

heeft er iemand goeie ervaringen met zijkoffersets voor de ER5?
Zou de ER5 willen gaan gebruiken merendeels ter vervanging van de wagen als het weer (ijzel enzo ) het toelaat.

gtz

Sven
 
Teller staat op 41000. Nu effe niet met de motor. De mist was gisteren flink aangevroren op de dijk. Effe de billen bij elkaar. Effe ontspannen en toch door gereden. Vandaag met de Ferrari picolla (Fiat cinquecento) naar het werk.
Starten doet de ER5 gewoon. Ketting onlangs vernieuwd en afgelopen zaterdag gespannen, zodat de ketting op de bok net de plastic strip op de achterbrug raakt. Ook schoongemaakt en in de vaseline tegen de pekel.

41000 is dat normaal voor een ketting?


nog een keertje de vraag: 41K is dat normaal voor een kettingset?
 
nog een keertje de vraag: 41K is dat normaal voor een kettingset?


dat is volgens mij langer dan normaal een ketting mee gaat.
Maar de ketting is niet zo zeer het probleem, controleer je voortandwiel ook goed.
De mijne was helemaal versleten en de ketting sloeg toen door (was bij de 35000 geloof ik).
(En dan sta je in oostenrijk en moet je nog 900km naar huis rijden |( dus in oostenrijk maar laten vervangen)
 
Uit de endurance karting heb ik de nodige ervaring met kettingen en tandwielen. Het hele setje was aan vervanging toe. Dus 41K is vrij veel? Voor dat ik eigenaar werd, zal het wel een damesmotor zijn geweest. Doe zelf geen wheelies, maar het gas gaat wel open, en bij afremmen gebruik ik altijd de motorrem erbij (misschien wel te veel)
 
voor zover ik weet is de ketting meestal aan vervanging toe tussen de 20000 a 30000km.
Bij mijn GSX600f was dat na een 24000km, wat dus niet overdreven snel is, winter,zomerweer.
41000km is echt waanzinnig lang, vind ik persoonlijk. Natuurlijk zal het vermogen er ook mee te maken hebben en in welke weercondities je meestal rijdt. niet te vergeten onderhoud ketting

gtjes

sven
 
voor zover ik weet is de ketting meestal aan vervanging toe tussen de 20000 a 30000km.
Bij mijn GSX600f was dat na een 24000km, wat dus niet overdreven snel is, winter,zomerweer.
41000km is echt waanzinnig lang, vind ik persoonlijk. Natuurlijk zal het vermogen er ook mee te maken hebben en in welke weercondities je meestal rijdt. niet te vergeten onderhoud ketting

gtjes

sven
Het enige dat ik weet is dat ik al 20.000km rij met een tweedehands motor en het setje nog lang niet aan vervanging toe is...
 
Ziet er goed uit

als je
erachter zijn de foto's hier ook zichtbaar zonder op de link te klikken
 
Laatst bewerkt:
Leuk,al die ER-5s!
Zelf paar jaar eentje gehad,niet de 25kw.maar de echte.
gekocht met 50000 op de teller,ex-les motor.Dus hier en daar een deuk,niet de mooiste.
Ruim 30000km mee gereden,zonder problemen.weer en wind,deed het altijd.
Echt trouw werkpaard.jammer dat ze niet nieuw meer geleverd worden.
full
 
Leuk,al die ER-5s!
Zelf paar jaar eentje gehad,niet de 25kw.maar de echte.
gekocht met 50000 op de teller,ex-les motor.Dus hier en daar een deuk,niet de mooiste.
Ruim 30000km mee gereden,zonder problemen.weer en wind,deed het altijd.
Echt trouw werkpaard.jammer dat ze niet nieuw meer geleverd worden.[afbeelding]
Mooie kleur he :+
 
Ik heb vlgs mij les gehad op een ER-5.
Reed best lekker.

Maar mijn voorliefde ging uit naar een 4-cilinder.
Het werd een ouwe CB 400F, die sinds 3 jaar vervangen is door een Yamaha Radian.
 
zijn deze motoren beetje wendbaar ik heb er 1 nodig voor mn motor instructeurs opleiding (rij zelf een gsxr1000 k4) en daar lukt langzaame slalom echt niet mee
net zoals denkbeeldige 8 Alvast bedankt ;)
 
Hallo mede ER5 bestuurders :),

4 maandjes geleden mijn rijbewijs gehaald en gelijk een ER5 25KW goedkoop kunnen overnemen :).

Ben er best tevreden mee, vind het geluid alleen nogal saai :)

Weet iemand de mogelijkheden voor andere uitlaat/demper met beetje mooi geluid? als ik op internet zoek vind ik vrij weinig voor de er5..

Hoor van jullie!?
 
als er iemand toevallig nog een er-5 over heeft..... ik hoop over een paar maanden mijn rbw. te hebben maar dan nog een brommer! er-5 lijkt me prima eerste motor en ook binnen mijn budget ong. 1k... het liefste geen 25kw want ja ik heb niet voor niets ff een paar jaar gewacht zodat ik meteen zwaar kon.
 
Hallo mede ER5 bestuurders :),

4 maandjes geleden mijn rijbewijs gehaald en gelijk een ER5 25KW goedkoop kunnen overnemen :).

Ben er best tevreden mee, vind het geluid alleen nogal saai :)

Weet iemand de mogelijkheden voor andere uitlaat/demper met beetje mooi geluid? als ik op internet zoek vind ik vrij weinig voor de er5..

Hoor van jullie!?
JA!! Ik heb er een Laser demper opzoeken, ik zal de gegevens even opzoeken voor je
 
als er iemand toevallig nog een er-5 over heeft..... ik hoop over een paar maanden mijn rbw. te hebben maar dan nog een brommer! er-5 lijkt me prima eerste motor en ook binnen mijn budget ong. 1k... het liefste geen 25kw want ja ik heb niet voor niets ff een paar jaar gewacht zodat ik meteen zwaar kon.
Ik! Een blauwe uit 99, bijna 40.000 km, laser demper motor in prima staat. 25 kW op kenteken maar motor is vol vermogen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan