Bandit topic XVII alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leer ook meteen even verder lezen, achterlijk stuk onbenul :WMja je moet toch iets met je leven, zal niet veel zijn als je al om 20:00 in de kroeg hangt. ;)

hoezo?, veel boeiend stond er verder niet hoor

ohnee want het is kerst en dan moet je natuurlijk gezellig met familie eten enzo
maar dat doe jij toch ook niet? :?
 
hoezo?, veel boeiend stond er verder niet hoor

ohnee want het is kerst en dan moet je natuurlijk gezellig met familie eten enzo
maar dat doe jij toch ook niet? :?

Nee klopt, dat doe ik niet. Omdat ik gewoon een schurft hekel aan kerst heb. Maar mijn laatste citaat vind ik eigenlijk toch wel wat ver gaan nu ik het teruglees in jouw reactie. Dus dat neem ik bij deze terug.

Ben gewoon over de zeik door die kut kerst.

Fijne avond en zuip ze!
 
Laatst bewerkt:
Nee klopt, dat doe ik niet. Omdat ik gewoon een schurft hekel aan kerst heb. Maar mijn laatste citaat vind ik eigenlijk toch wel wat ver gaan nu ik het teruglees in jouw reactie. Dus dat neem ik bij deze terug.

Ben gewoon over de zeik door die kut kerst.

Fijne avond en zuip ze!

lief van je!
ik heb ook niks met kerst
waarom denk je dat ik naar de kroeg ga _O-
kusjes!
 
Tuurlijk zijn PR2's goed zat, die gebruikt ie echt niet maar zo maximaal.


Ik zei nog tegen "m'n monteurtje" dat ik er nog over gedacht had om op m'n 600 powers te leggen, hij had 10 minuten nodig om bij te komen van het lachen zeg maar. Beetje overkill noemdie ie het :)
 
Tuurlijk zijn PR2's goed zat, die gebruikt ie echt niet maar zo maximaal.


Ik zei nog tegen "m'n monteurtje" dat ik er nog over gedacht had om op m'n 600 powers te leggen, hij had 10 minuten nodig om bij te komen van het lachen zeg maar. Beetje overkill noemdie ie het :)
hij kent jou duidelijk nog niet _O-
hoewel, heb je die pr2's al erg op de rand gereden?? (en dan bedoel ik niet de schaamrand)
 
hij kent jou duidelijk nog niet _O-
hoewel, heb je die pr2's al erg op de rand gereden?? (en dan bedoel ik niet de schaamrand)
Paar keer de achterkant wat naar buiten gehad, maar niet zoals die Pilot Activs daarvoor, dat leek nergens op :P Beperkende factor was echt de hellingshoek van de motor... Reed m'n zijstandaard danwel onderkuip aan de grond :+
 
How-to voor het verwisselen van je achterschokbreker voor die van een GSX-R 1000 K5/6.

Dit heb ik destijds op mijn 600 gedaan, wel geinig voor de huidige eigenaar om te zien hoe dat ging, maar vooral handig voor anderen om te zien hoe het moet, zodat zij het ook kunnen/gaan doen.

Voorbereiding:

- Zet hem ergens op met het achterwiel van de grond, HOOG! Alleen de middenbok is niet hoog genoeg als je een langere veer erop zet. Ik had m'n stenenstapeltje niet hoog genoeg (had geen middenbok) en kon dus met de krik in de weer. Een blokje hout onder je middenbok is genoeg, het scheelt niet veel maar genoeg zeg maar.

- Wiel eraf (bouten compleet losdraaien, as met beleid eruit werken met hamer en lange stang (schroevendraaier volstaat), beetje naar voren rollen, ketting eraf en je pakt hem er zo uit.

- Spatbord er compleet uit (anders kun je er voor geen ruk bij, en krijg je bovendien een shock met reservoir, en die heeft de GSX-R, er niet eens in). Zijn 6 schroeven, beetje bruut geweld heb je hem er (zodra je wiel eraf is) zo uit. Let er wel op dat je eerst je verlichting loskoppeld, anders kun je die weer lopen maken, blijf je aan de gang.

- Dogbones loshalen. Dat zijn die twee ringsleutel achtige dingen aan weerszijden van je shock. Let op; je achterbrug hangt nu los. Ja: Die bones kunnen verrekte vast zitten. Wat je ook doet, draai je bouten/moeren NIET dol. WD40/kruipolie is dan the way to go. Doe het niet met el-cheapo gereedschap, want dan draai je juist je gereedschap dol, ook zonde. Baco's zijn een no-go!

- Shock los halen & er uit (standaard shock kan nét onderlangs eruit, maar als je het spatbord los hebt pak je hem bovenlangs zo weg). Geldt hetzelfde voor als voor de dogbones, zit in de regel muurvast.

- Framelink loshalen. Dat is dat aluminium ding dat tussen de onderkant van je shock en je frame in zit.

- Werk de nieuwe shock bovenlangs naar binnen (reservoir past niet door de achterbrug heen, dus moet bovenlangs), en kijk waar hij tegen de framelink aanstoot. Dat is waar je dus gaat moeten slijpen, want zoals het nu is krijg je het zaakje niet in elkaar. Of wel, en dan heb je geluk en hoef je niks te modden (in het geval je een andere shock (GSX-R1100W of zo) hebt.


Dan het modden:

- Met een beetje logica en inzicht je framelink en shock iets bijslijpen totdat ze ver genoeg in kunnen zakken, en niet tegen elkaar aankomen in rust wanneer gemonteerd.

- Het kan nodig zijn dat je het frame ook iets bijslijpt waar de framelink tegen het frame aan ligt in rust. Als je een langere veer hebt heb je de extra hoek nodig.

- Indien je een shock met vast reservoir hebt moet je onder de accu een gat in je spatbord slijpen/zagen, anders kom je in de knoei. Dit is heel onschuldig, zie de laatste foto. Je komt niet eens in de buurt van je accu.

- Zaakje weer in elkaar zetten in omgekeerde volgorde.

Een kind kan eigenlijk de was doen :)

Dan nu de foto's:

Da's beter

DSCF4256Small.jpg


Alles los

DSCF4264Small.jpg


Shock erin

DSCF4270Small.jpg


Klaaaar *D

DSCF4282Small.jpg


Gat in spatbord (het is niks ernstigs, maar voor de toelichting)

DSCF4284Small.jpg


Wat moet je van de link afslijpen? Dit dus... En waar de link tegen het frame aanligt kun je ook wat wegslijpen, maar als je vervangingveer niet te lang is is dat niet nodig. (Bij de Busa wel, sommige GSX-R's ook). Hij is op de foto trouwens iets ingeveerd, in rust komt de shock net niet tegen de link aan.


DSCF4309.jpg




En wat zijn nou de voordelen?

Betere hellingshoek (hij staat een paar cm hoger), dus vlotter door bochten. Ook staat ie daardoor iets meer op z'n voorwiel en hij stuurt echt super lekker de bochten in :} Zeker met iemand achterop gaat het veel beter *D
 
Laatst bewerkt:
nou inderdaad...misschien zijn 2 wel leuk?! :+
Ben jij mal :P



Voordelen:
- Meer luchtdoorlaat/demping verhouding
- Looks :?

Nadelen:
- Weegt meer
- Kost meer dan twee keer zoveel
- Minder bodemspeling, je moet ze ergens laten
- Open uitlaat heeft al praktisch geen weerstand, en de 1200 heeft een tussendemper die de praktische meerwaarde al teniet doet
- Ziet er niet uit :+



Ik weet het wel :+
 
Dat je nog steeds niet weet of je nou een 650i of 1200 wil hebben? Antwoord: 1200, duh! :+Ah, daar staat vaak een vraagteken bij, vandaar de verwarring :+

Nee, weet alleen nog maar 'binnenkort' :P
650 NON-i ;)
mot dat moderne injectiespul niet, dar kan ik helemaal niks mee _O-

ook jouw 1200 bevestigde voor mij weer eens dat ik mijn lol niet haal uit veel koppel en/of vermogen... reed prima hoor, en remde ook prima (zelfs zo standaard als jij em kocht) maar ik vermaak me prima/beter op mn 600tje....
eerst maar eens zien of een 650 uberhaubt wel lekker rijdt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan