Motorrijders "Kop van Noord-Holland" deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijzondere vogel gespot in Alkmaar
Uitgegeven: 4 januari 2010 22:37
Laatst gewijzigd: 4 januari 2010 22:37
ALKMAAR - Een zeer bijzondere vogel is opgedoken in tuinen in Alkmaar. Het gaat om de baltimoretroepiaal. Het vogeltje heeft oranje-gele en zwarte veren en is voorzien van een puntige, scherpe snavel.

Hij broedt in Noord-Amerika en hoort in deze tijd in Latijns-Amerika te zitten.

Volgens voorzitter Arnoud van den Berg van de Dutch Birding Association is de vogelspotterswereld in rep en roer. Het is pas de tweede keer sinds 1890 dat het dier in ons land is gezien.

In totaal zijn er in Europa sinds 1890 welgeteld 34 waargenomen, waarvan de meeste in Groot-Brittannië. Meestal verdwalen ze tijdens hun trek boven zee.

Camera's

Van den Berg verwacht dat honderden liefhebbers met kijkers en camera's naar de Noord-Hollandse plaats afreizen.

Verschillende mensen hebben hem gezien. Hij bivakkeert in de wijk Oudorp en komt af op de vetbollen in de vele tuinen daar.

:')

Ik heb gegoogled op hoe die vogel eruit ziet, maar ze laten telkens een ander beest zien!

Tis nog geen 1 april hóór. :+
 
Vanochtend viel trouwens wel mee.
3 kwartier gedaan waar ik normaal een half uur over doe.(okee dat was rond 7e en nog redelijk rustig).
Vanochtend was de AC wel redelijk schoon, 1 sneeuw/ijzel/hagel buitje en binnen 5 minuten was het een spiegel.

Gisteravond was de AC ook prima te doen maar net voorbij Schearpet (kanoverhuur) ging ik in de bocht toch aan de glij, schrok er wel van want zo erg had ik nog nooit gehad.
100M verder lag er een auto op z'n kop naast de weg, bleek het stuk van af de bocht bij de Schapenweg tot de Langereis ook spiegelglad door opvriesing en/of ijzel.
Wel nog ff gestopt om eventueel hulp te verlenen, wel beetje verplicht vind ik als je BHV'er of EHBO'er bent.
De rest van de weg was niks aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
En dat op de motor, kon je niet tussen de file door dan?
Ik was binnen het half uur op de motor van Castricum bij Axel
in Heerhugowaard, thanx nog voor de lekkere soep.

Die jongen heeft nog niet eens z'n theorie joh. :+ ;)
 
Zit trouwens net even naar foto's te kijken op m'n computer. Kom ik deze tegen, van ik geloof 3 jaar terug of zo op de megameeting. Vette foto toch wel.

millemfmmdown.jpg
 
Zit trouwens net even naar foto's te kijken op m'n computer. Kom ik deze tegen, van ik geloof 3 jaar terug of zo op de megameeting. Vette foto toch wel.

[afbeelding]


haha ja ik zie hem hier regelematig nog langskomen ind e screensaver slide show.

megameeting 2007 of 08? wheelien vanaf de rotonde en er dan achterkomen dat er anderen voor eht rode licht staan :')

Failed.jpg

Facepalm1.jpg

Facepalm2.jpg

Facepalm3.jpg
 
echt? ik vind het echt een tergende klus. als ik klaar ben met een rit wil ik hem gewoon in de garage gooien zodat de politie me neit meer kan vinden.

ff een doekie over de voorkant halen valt nog mee, amar dat deed ik altijd met glasses wat dus vet slecht schijnt te zijn :X

maar echt wassen, bij de achterveer, die vette bende op de velgen, alle hoekies en gaatjes en luchtinlaten enzo, hopeloos. en dan denk je dat je klaar bent, droogt ie op, zit alles er nog ;(

De velgen maak ik niet altijd schoon, de achtervelg meestal wel want die kan je wat makkelijker ronddraaien als hij opgebokt is :P
 
haha ja ik zie hem hier regelematig nog langskomen ind e screensaver slide show.

megameeting 2007 of 08? wheelien vanaf de rotonde en er dan achterkomen dat er anderen voor eht rode licht staan :')

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

_O-

Maar hij is nog een flink stuk vóór de stoplichten onderuit gegaan, dus denk niet dat het een schrikreactie was om te gaan remmen of zo. Maar ik weet het fijne er ook niet van :P
En dat appeltje en flesje cola... _O- Mja, wel balen.

millemfmmdown2.jpg
 
Laatst bewerkt:
_O-

Maar hij is nog een flink stuk vóór de stoplichten onderuit gegaan, dus denk niet dat het een schrikreactie was om te gaan remmen of zo. Maar ik weet het fijne er ook niet van :P
En dat appeltje en flesje cola... _O- Mja, wel balen.

[afbeelding]

ik stond er naast, sta net niet op die 2e foto rechts. hij draaide eht gas dicht in zijn 1, door de compressie kwam de voorkant zo hard neer dat de achterkant loskwam, maar hij was in onbalans dus de achterkant kwam uit de lijn neer en gooide hem eraf. een soort highsider op een recht stuk :')
 
Wat klinkt zo'n Duc toch vet! Wellicht al bekend omdat ze oud zijn, maar toch wel de moeite waard :P


 
ik stond er naast, sta net niet op die 2e foto rechts. hij draaide eht gas dicht in zijn 1, door de compressie kwam de voorkant zo hard neer dat de achterkant loskwam, maar hij was in onbalans dus de achterkant kwam uit de lijn neer en gooide hem eraf. een soort highsider op een recht stuk :')

Krijg je he. Men wilt zich altijd maar wat graag uitsloven voor het volk wat langs de zijlijn staat te kijken :P
 
Die vierde foto.........dramatisch! :X

Het verbaast me toch weer iedere keer hoe weinig (zelf)perceptie sommigen kunnen hebben. Ze zal ongetwijfeld dolgelukkig met haar 'aanwinsten' zijn en dat is haar ook van harte gegund, maar fraai is anders.
 
Laatst bewerkt:
gewoon een vieze oude tang, prima dat mensen er zo bij willen lopen, maar ga dan niet lopen janken als een ander het wat minder fraai vindt en er wat van zegt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan