Motorvakantie 2010: Oostenrijk en Italie?

Wij kamperen altijd.. ;)

Het lijkt me leuk om eens in italie een oude guzzi (falcone of jaren '60 v7) te halen en daarop terug te rijden..
Vanuit india op een enfield is zo afgezaagd.. Bovendien heb ik al een enfield 8-)
Bij kamperen heb je meestal wel geluk. De meeste campings zijn juist in de winter dicht :+

Leuk idee trouwens om een Guzzi naar huis te brengen. Vraag me dan alleen af hoe je dan daar komt. Om op mijn vorige post voort te borduren: ... en een Norton uit GB, een DKW uit Duitsland, een Jawa uit Tsjechië... Maar om nu op een oude Suzuki vanuit Japan naar huis te rijden, nou, nee! (voordat er opmerkingen komen dat Japan een eiland is en dat dat moeilijk gaat met een motor: er zijn ook andere manieren om de Chinese Zee over te steken...)
 
Ehm vliegen of zo?
of op een goedkope jawa of mz die je daar weer verpatst(of wegggeeft, is wellicht goedkoper dan vliegen0, indien dat mogelijk is om het kenteken dan in het buitenland hier(bij de RDW) van je naam te krijgen.

en dan een leuke superalce op de kop tikken, het liefst ter plekke nakijken/overhalen en naar huis ploffen, met een omweg natuurlijk..
 
Dan zit je alleen nog met het op naam zetten. Ik denk niet dat jij als Nederlander in Italië een Italiaanse motor op naam gezet krijgt. Omzetten naar Nederlands kenteken werkt ook niet "op afstand". Misschien mogelijk: een Italiaans exportkenteken dat (minimaal) enkele dagen geldig blijft.
Het Nederlandse exportkenteken zou je moeten kunnen gebruiken om een eigen fiets in Italië te krijgen.
Ik moet vannacht werken, ik Google wel wat (als ik eraan toe kom).
 
Misschien zijn er speciale reisverzekeringen voor..
een MZ van me werd ook opgehaald door een duitser.. dus het moet andersom ook kunnen
 
Kijk hier eens:
404 | RDW

Laat je niet misleiden door de tekst in de link.
Misschien dat zoiets ook vanuit Italië kan. Invoeren via de RDW kan alleen als het voertuig al in Nederland is, dus dat werkt niet vanuit Italië.
 
Ehm vliegen of zo?
of op een goedkope jawa of mz die je daar weer verpatst(of wegggeeft, is wellicht goedkoper dan vliegen0, indien dat mogelijk is om het kenteken dan in het buitenland hier(bij de RDW) van je naam te krijgen.

en dan een leuke superalce op de kop tikken, het liefst ter plekke nakijken/overhalen en naar huis ploffen, met een omweg natuurlijk..

Naar Italië rijden met een motor die je daar achterlaat/verkoopt is geen probleem. Als je het nummerbord en alle kentekenpapieren van de motor terug meeneemt naar NL en daarmee naar een RDW-keuringsstation gaat dan kun je voor een kleine 12 Euro een "bewijs van uitvoer" krijgen. Een kopie van dat bewijs is voor de koper van de motor.
In geval van verkoop van de motor in Italië moet de koper jou wel vertrouwen dat je de kentekenpapieren plus dat "bewijs van uitvoer" opstuurt naar hem/haar.

Om een motor mee te nemen uit Italië kun je daar misschien net als in Duitsland een export-kenteken aanvragen. In Duitsland is dat meer dan 1 dag geldig, ik dacht max. 10 dagen of zo.
Vergeet dan niet via je eigen verzekering de motor op dat tijdelijk kenteken te verzekeren.
 
Hahahaha, wat een actief topic!!! Terwijl ik mijn verhaaltje type(geen 300 aanslagen per minuut :) ) nog meer reacties mbt tot uit- en invoer.
 
@Nick1966

We denken wel allemaal in dezelfde richting. Als het een serieuze optie is, zal Sammie er best wel uitkomen.

PS: Geen beter bouwjaar dan 1966 :}
 
Laatst bewerkt:
Het uitvoeren is bij mijzelf momenteel aan de orde vandaar dat ik daar wat van weet. Inderdaad even op RDW.nl kijken.
Ik heb namelijk een auto verkocht aan iemand uit België.
 
Wij kamperen altijd.. ;)

Het lijkt me leuk om eens in italie een oude guzzi (falcone of jaren '60 v7) te halen en daarop terug te rijden..
Vanuit india op een enfield is zo afgezaagd.. Bovendien heb ik al een enfield 8-)


zoiets als dit?
S8001212.jpg


die zijn we op de Brocon tegengekomen, volgens mij een lokaal clubje.
 
Prachtig! da's nou hetvtype falcone die ik echt mooi vind!
helaas vinden meerdere mensen dat en kosten ze denk ik 2 a 3 goede engelse 1pitters..
Misschien eerst oefenen op een sarolea 400 estafette vanuit belgie :')
 
Vandaag weer verder met een aantal routes, maar de rest ga ik echt met de rest van het gezelschap doen.
 
Wat ik in ieder geval al heb:
Op de heen- en terugreis overnachten in Bad Peterstal: Motorradhotel,Bikertouren,Schwarzwald,Bikerhotel,Motorradtreff,Bikerpension,Schwarzwald,Bikergasthof,Bikertreff, Peterstal,Bikerhaus,Gruppenhaus,Schwarzwald,Bikerübernachtung,günstig,Motorradpension,Bikerbetten,Motorradtouren,Bikertouren. en 2 overnachtingen in Egg: Gasthof Alpenrose Kaltenbrunnen.
In Italie zijn er hotels genoeg, kunnen we nog wel zien als we daar zijn.
Kosten tussen de 25 en 40 euro p.p.p.n inclusief ontbijt
 
Mag het iets duurder zijn, prijzen wel half pension. Heerlijk keuzemenu en genoeg.
Mooie wellnessruimte met mogelijkheid voor massage's. Motoren mogen gratis in de parkeergarage.

Let op! Eerste weekend van juli en de dagen daarvoor is het in die streek(oa Sella Ronda) heel druk vanwege een wielermarathon waar ruim 10000 wielrenners met hun aanhang op af komen.

Hotel Corvara 4 stelle: Arkadia in Alta Badia
 
Wat kost daaro nou een 'zimmer' voor twee?
Ik was gemiddeld € 35,-- kwijt voor een kamer met ontbijt. Tel daar gemiddeld € 15,-- voor een diner bij, en je hebt een goede indicatie wat je verblijf kost. Prijzen zijn per persoon. Bij B&B's wordt vaak niet gekeken naar het aantal personen. Je betaalt meestal hetzelfde bedrag per persoon.
 
Thanx for the tip.
Nu ik er over nadenk, halfpension is natuurlijk ook niet gek.
Alleen weiger ik pertinent om alleen maar van die pasta-bagger te eten :r
 
Thanx for the tip.
Nu ik er over nadenk, halfpension is natuurlijk ook niet gek.
Alleen weiger ik pertinent om alleen maar van die pasta-bagger te eten :r

Je kan natuurlijk ook schnitzel nemen :+
En er staat meer op het menu hoor, ook de Italianen zelf eten weleens iets anders :)
 
Laatst bewerkt:
Let op! Eerste weekend van juli en de dagen daarvoor is het in die streek(oa Sella Ronda) heel druk vanwege een wielermarathon waar ruim 10000 wielrenners met hun aanhang op af komen.

Hotel Corvara 4 stelle: Arkadia in Alta Badia


Ik ga eind juni ook weer die kant op, even gegoogeld na dit berichtje, dus ter info:

4-7-2010 Maratona dles Domoites
er komen 8800 wielrenners(!) op af... stel dat je daar 10% daarvan tegenkomt tijdens trainen-- wordt je écht niet blij van.

12-7-2009 Sella Ronda
Sella rondje is afgesloten voor gemotoriseerd verkeer!
 
Ik ga eind juni ook weer die kant op, even gegoogeld na dit berichtje, dus ter info:

4-7-2010 Maratona dles Domoites
er komen 8800 wielrenners(!) op af... stel dat je daar 10% daarvan tegenkomt tijdens trainen-- wordt je écht niet blij van.

12-7-2009 Sella Ronda
Sella rondje is afgesloten voor gemotoriseerd verkeer!

Vorig jaar op zo'n berg gewoon m'n veiligheidshesje aangetrokken en met zo'n ronde meegereden cq ingehaald... Dat was prima, geen probleem (ging niet zo hard, maar ok). Terug tegen de ronde in werd ik toch door de politie eraf gehaald haha. Toen met zo'n Italiaanse agent staan praten. Hij stond ronduit te praten over z'n Ducati, z'n wheelies en z'n 160 kmu rijden enzo haha :)

Maareh, beter zonder wielerrondes idd... In haarspeldbochten hebben ze ook een nare gewoonte om de bochten dik af te snijden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan