Het MF-Gooi Eifel weekend 2010

Premeet

  • 27 april

    Stemmen: 8 61,5%
  • 28 april

    Stemmen: 3 23,1%
  • 3 mei

    Stemmen: 1 7,7%
  • 5 mei

    Stemmen: 1 7,7%

  • Totaal aantal stemmers
    13

E®nst

MF veteraan
17 sep 2003
4.352
0
Noord-Holland
Het MF-Gooi Eifel weekend 2010



UPDATE 03-05-2010
Definitieve routes toegevoegd.

UPDATE 29-04-2010
https://www.motor-forum.nl/media/849032/full (Contactlijst), even invullen en naar mij mailen.
127


full

Wanneer
Vrijdag 7 tot en met maandag 10 mei. Uiteraard geldt voor iedereen vrijheid blijheid, wat betekent dat je ook zaterdag aan kunt komen of zondag weer vertrekken. Geef aan wat je plannen zijn zodat er rekening mee gehouden kan worden in het samenstellen van de groepen!

Waarheen
We gaan naar de Eifel, hotel Maas.
foto0029959_tn.jpg

Er is gereserveerd voor de hieronderstaande deelnemers *O*

Financiën
Kosten zijn €44,- per persoon per nacht inclusief ontbijt en avondmaal (halfpension). Bijkomende kosten zijn drank en lunch. Er mag bij vertrek betaald worden.

Routes
Verzamelen om 8.30 bij de Esso in Hilversum aan de Soestdijkerstraat. Om 9.00 moeten we gaan rijden. Dan komen we om een mooie tijd aan bij het lunchpunt. We moeten voor 14.00 bij de lunch zijn i.v.m. het sluiten van de keuken. Als we om 9.00 rijden kunnen we onderweg nog twee keer tanken (zowel motor als mens).

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XYAZKIHTDDBG.gdb (Definitieve routes)
http://www.megaupload.com/?d=X26FNCMX (Concept routes)

Vrijdag om 9.00 vertrekken betekent (incl. koffiestop) dat we om 13.00 bij het lunchadres zijn. Voort Bartje en Kato is de beste plek om aan te sluiten de tankstop in Vianden, Luxemburg of bij de koffiestop in Bitburg, Duitsland. Volgens planning zijn we rond 17.30-18.00 bij Hotel Maas.

Zaterdag is het eindpunt van de ochtendroute hotel maas i.v.m. uitslapers/aanhakers/slecht weer. Naar verwachting zijn we om 12.30 weer bij het Hotel en de middag rit zal naar verwachting eindigen rond 17.30.

Zondag is een lange rondrit, maar halverwege ook een optie voor een shortcut (regen of geen zin om verder te rijden en te relaxen). Geschatte tijd met shortcut: 14:00. Geschatte tijd volledige route: 17:00.

Maandag de terugrit. Tot het lunchpunt is een leuke route, waar we naar verwachting om 12.45/13.00 aankomen. Vervolgens beginnen we aan de ellendige snelweg en zijn we rond 17.30/18.00 hopenlijk in Hilversum.

De tijden heb ik zelf zo nauwkeurig mogelijk proberen te bepalen maar zijn alleen ter indicatie.
De tankstops zitten nooit verder als 175km uit elkaar.

Groepen
Gezien het aantal deelnemers is het verstandiger om in groepen te rijden. Omvang blijft beperkt, en we rijden in een ander gebied dan de meeste gewend zijn. Lunchplekken zullen uiteraard gezamenlijk zijn. De voorrijder zal peilen bij de groep of het sneller kan of langzamer moet, zodat iedereen in een fijn tempo rijdt.



Deelnemers
Post een bericht in dit topic en ik zal de lijst updaten. Geef tevens aan of je eventueel als voorrijden of hekkensluiter wilt fungeren.

  1. Westbest (2-persoonskamer)
  2. E®nst
  3. Plexat
  4. MZN
  5. Coonie
  6. Rabasa
  7. VFRedS
  8. Jantah
  9. Alexed9
  10. Bartje_twee-en-halfje
  11. Xtra
  12. JeGo
  13. Michiel85
  14. Nocer (aankomst vr. middag/avond / vertrek zondag)
  15. MTeun-03 (aankomst vr. middag/avond / vertrek zondag)
  16. Tosie (aankomst zaterdag)
  17. Achilleos (aankomst zondag)
De ik regel zelf een overnachtingers
  1. Kato (vertrek zondag) regelt zelf overnachting
  2. girlR1100S (vertrek zondag) regelt zelf overnachting
De OVB'ers
  1. Patje ZXR
Afmeldingen
  1. Stefan --
  2. Eener
  3. Michel
  4. Zot
  5. ErwinGTI
  6. Happily



Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje vantevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in nederland oprijden.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rijdt je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Rijdt baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden.


Bagage:
We hebben pakezels *O* Je bagage kan je eventueel kwijt bij Girl en Bartje. Let wel: Girl rijdt op zondag terug, houd hier rekening mee! Regel het zelf als je wilt dat jouw bagage meegenomen wordt.

Bart neemt het volgende mee waar iedereen gebruik van kan maken. Niet nodig om mee te nemen dus!
  • Gereedschap (wellicht basis gereedschap voor de heen- en terugrit
  • Tyraps
  • Ductape
  • Smeermiddelen
  • Busje 10W40
  • Busje koelvloeistof
  • Nog veel meer bende

Beddengoed en handdoeken zijn in het hotel aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Zot rijdt alleen of met max 2 anderen die ook levensmoe zijn en op 1 cilinders rijden.
 
:')
hmm ga je met de bus erheen?
Als er dan nog een plekkie voor mijn SM is :+

Als ik ga, ga ik met ut bussie en vertrek ik zaterdag middag/avond.
Plekkie voor een prak suzuki heb ik wel.
 
Laatst bewerkt:
Als ik ga, ga ik met ut bussie en vertrek ik zaterdag middag/avond.
Plekkie voor een prak suzuki heb ik wel.

hmm denk ik even over na...lijkt me ook wel leuk om daar met de SM even te knallen. Alleen erheen rijden zie ik dan weer niezo zitten op dat ding _O-
 
Hmmm........ tijdelijk nog maar ff OVB........ en dat geldt voor ons 2. *D

full


Routes.... genoeg maar niet onder de 250km p/d.
Voor- of achterrijden whatever.... kan allemaal, want de Eifel (en zeker bij Stefan) is altijd leuk!! :Y

Reden genoeg om de lijst aan te vullen :?
 
Hmmm........ tijdelijk nog maar ff OVB........ en dat geldt voor ons 2. *D

[afbeelding]

Routes.... genoeg maar niet onder de 250km p/d.
Voor- of achterrijden whatever.... kan allemaal, want de Eifel (en zeker bij Stefan) is altijd leuk!! :Y

Reden genoeg om de lijst aan te vullen :?
Is Stefan een hoteleigenaar? Als jij die 'kent' is het misschien slimmer als jij bij hem informeert naar prijzen voor overnachting. Is misschien soepeler in z'n prijsstelling.

Waar gaat trouwens een ieder z'n voorkeur naar uit?
Overnachting met ontbijt?
Half pension?

[edit]
http://www.hotel-maas.de/index.php?site=ansprechpartner&lang=nl&fsize=n0.0 Stefan Maas dus :+[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Is Stefan een hoteleigenaar? Als jij die 'kent' is het misschien slimmer als jij bij hem informeert naar prijzen voor overnachting. Is misschien soepeler in z'n prijsstelling.

Waar gaat trouwens een ieder z'n voorkeur naar uit?
Overnachting met ontbijt?
Half pension?

[edit]
http://www.hotel-maas.de/index.php?site=ansprechpartner&lang=nl&fsize=n0.0 Stefan Maas dus :+[/edit]

Nog nooit zelf een hotel geboekt? :+
Dit is je kans ;)

Stefan spreekt goed nederlands (voor een duitser) :Y
 
Nog nooit zelf een hotel geboekt? :+
Dit is je kans ;)

Stefan spreekt goed nederlands (voor een duitser) :Y
:? Daar gaat het niet om, wil voor iedereen een zo strak mogelijke prijs regelen. Ik kreeg de indruk dat Kato 'vaste' klant is van Stefan en daarmee meer geregeld kan krijgen.

Maargoed je hebt me uitgedaagd nu doe ik het zelf wel ;)
 
:? Daar gaat het niet om, wil voor iedereen een zo strak mogelijke prijs regelen. Ik kreeg de indruk dat Kato 'vaste' klant is van Stefan en daarmee meer geregeld kan krijgen.

Maargoed je hebt me uitgedaagd nu doe ik het zelf wel ;)

:+

Denk dat je bij Stefan weinig korting regelt :N
Zit echt bijna ieder weekend stampvol :Y
Misschien als je met 30 a 40 man komt?
Maar met een man of 10 a 15 denk ik dat je geen korting krijgt bij hem.
 
Daar was ik al 'bang' voor. Hij gaf in ieder geval aan dat het weekend nog vrij is. Ik heb hem nog gemaild met een prijsvoorstel. Ga ook nog informeren bij andere hotels.

Mocht hij de prijzen niet aan willen passen zou het voor halfpensioen komen op €44,-. Mijn voorkeur gaat naar half pension uit, zodat we niet 's avonds nog hoeven te rijden na het eten. Kan er lekker een biertje bij :Y :P
 
:? Daar gaat het niet om, wil voor iedereen een zo strak mogelijke prijs regelen. Ik kreeg de indruk dat Kato 'vaste' klant is van Stefan en daarmee meer geregeld kan krijgen.

Maargoed je hebt me uitgedaagd nu doe ik het zelf wel ;)
Als ie meer dan 20 euro rekent word je gefuckt hoor!
 
Niet incl. ontbijt en diner ;)
:^

Hij had het over dat Luxemburg maar 3% belasting hoeft te betalen en in Duitsland 19%. Excl. BTW komt het op het zelfde neer. Alleen daar heb ik even niets aan :+

Ook gaf hij aan wat Svijf al zei, z'n hotel zit naar verwachting in no-time vol dus vind hij het zonde om in prijs te zakken als het toch vol komt.

We hebben in ieder geval een optie! :]
 
Maas is een prima hotel.

Het eten vink niet bijzonder, maar ok.


ALS je iets anders zoekt, probeer dan iets dichterbij. De Eifel is dichterbij dan Maas :P
 
OK goede tip. Heb je ook suggesties? Alles wat ik tot nu toe bekijk is op de euro af exact hetzelfde bedrag. Verkapte gentleman's agreement -O-
 
OK goede tip. Heb je ook suggesties? Alles wat ik tot nu toe bekijk is op de euro af exact hetzelfde bedrag. Verkapte gentleman's agreement -O-
Prijs zul je niet veel goedkoper vinden denk ik hoor.
Dan moet je geen hotel nemen.
Ik denk dat het redelijke prijzen zijn :Y
 
Prijs zul je niet veel goedkoper vinden denk ik hoor.
Dan moet je geen hotel nemen.
Ik denk dat het redelijke prijzen zijn :Y
:^ Liever iets goeds dan geklooi en een halve euro besparen :Y Ik ben dus ook voorstander voor half pension :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan