Ervaringen Motor Arena Deurne

wat wil je er doen? motor kopen? onderhoud?
Ik ken de zaak zelf niet, maar op de foto's op de site vind ik het er een beetje "glazen paleis" uitzien :r
Ik heb (wat service betreft) wel goede ervaringen met quispel motoren in deurne.
 
Ik ben er in december voor een motor gaan kijken.
De zaak ziet er keurig uit, net als de motoren die worden aangeboden.
Prijzen waren redelijk scherp. Helaas niet tot zaken gekomen omdat we er mbt mijn inruil niet uit kwamen, anders had ik er de motor van m'n keuze gekocht.
Verder kan ik niet beoordelen of het een goede zaak is.
@magnamaniac: is zeker geen spiegelpaleis (hoewel dat op de foto's inderdaad wel lijkt). Wel een net pand, strak en modern. Pand is niet heel groot, ik reed er zo voorbij.
 
Laatst bewerkt:
wat wil je er doen? motor kopen? onderhoud?
Ik ken de zaak zelf niet, maar op de foto's op de site vind ik het er een beetje "glazen paleis" uitzien :r
Ik heb (wat service betreft) wel goede ervaringen met quispel motoren in deurne.

Ik meen dat hun hoofdzakelijk alleen handel bedrijven en geen onderhoud doen, meen ook te herinneren dat ik ergens gehoord heb dat 'echte' reparaties naar quispel gaan.
 
Laatst bewerkt:
ik meen me te herrineren dat ik ergens heb gehoord dat ze geen onderhoud doen.

Sorry maar dit topic is al geen stuiver meer waard.
Als er dit soort reakties komen van mensen die ooit eens hebben gehoord(of mischien ook wel niet) dat er geen onderhoud word gedaan(of mischien ook wel) dan ben ik van mening dat je beter niet kan reageren.
Waarschijnlijk goed bedoelt maar natuurlijk helemaal niks waard.
 
ik meen me te herrineren dat ik ergens heb gehoord dat ze geen onderhoud doen.

Sorry maar dit topic is al geen stuiver meer waard.
Als er dit soort reakties komen van mensen die ooit eens hebben gehoord(of mischien ook wel niet) dat er geen onderhoud word gedaan(of mischien ook wel) dan ben ik van mening dat je beter niet kan reageren.
Waarschijnlijk goed bedoelt maar natuurlijk helemaal niks waard.

Het heeft iig meer waarde dan jou nutteloze reaktie.. 8-)

Meuffels is een handelaar, doet veel import (niks mis mee), hij heeft z'n zaakjes goed op orde, maar doet zover ik weet zelf geen groot onderhoud. En zoals ik het begrepen heb gaan de grote(re) dingen naar quispel.

zo goed zeikerd? :X
 
Laatst bewerkt:
Ja als jij je direct persoonlijk voelt aangevallen is niet mijn probleem. Maar reaktie's van mensen de wel eens ergens iets hebben gehoord daar heb je gewoon geen fuck aan. Ik heb wel eens op de. Tv gehoord dat lady gaga hermafrodiet is, maar wil dit dan ook meteen zo zijn.

Dag hoor
 
Ben vandaag bij Meuffels motoren geweest, zijn hele vriendelijke en schappelijke mensen.

Zal ik even de rest onthullen, ze doen zelf onderhoud aan motoren en niet via Quispel motoren. Halen daar soms wel onderdelen als ze die met spoed nodig hebben.

Bedankt voor de reacties.
 
ik heb daar nu een motor gekocht, zonder inruil.
Magnamaniac: maar jou vraag had ik direct al beantwoord
 
Ik weet dat het een oud topic is meer wens toch een reactie toe te voegen. Afgelopen dinsdag vroeg ik telefonisch (ik woon op 270 km afstand) vrijblijvend info bij genoemd bedrijf over een motorfiets. Het gesprek had in eerst instantie een puur informatief karakter. Toen het bedrijf daarna een goed voorstel deed heb ik gemeld dat ik het thuis in de groep zou gooien en er de volgende dag op zou terugkomen. 's Avonds na de maaltijd waren mijn eega en ik het erover eens dat het aanbod van dien aard was om er een vervolg aan te geven. Toen ik drie uren later op de site van MotorArena keek om mijn eega de foto's te tonen bleek de motorfiets ineens verkocht. Kennelijk ben je met dit bedrijf niet in onderhandeling en zijn afspraken niets waard. In het telefoongesprek bleek niets van een andere belangstellende. Ik weet dat genoemde fiets al langer op de site stond. Dergelijke bedrijven gaan kennelijk voor geldelijk gewin en lapt serieus klantencontact/afspraken aan hun laars. Not my cup of tea. :N
 
Ik weet dat het een oud topic is meer wens toch een reactie toe te voegen. Afgelopen dinsdag vroeg ik telefonisch (ik woon op 270 km afstand) vrijblijvend info bij genoemd bedrijf over een motorfiets. Het gesprek had in eerst instantie een puur informatief karakter. Toen het bedrijf daarna een goed voorstel deed heb ik gemeld dat ik het thuis in de groep zou gooien en er de volgende dag op zou terugkomen. 's Avonds na de maaltijd waren mijn eega en ik het erover eens dat het aanbod van dien aard was om er een vervolg aan te geven. Toen ik drie uren later op de site van MotorArena keek om mijn eega de foto's te tonen bleek de motorfiets ineens verkocht. Kennelijk ben je met dit bedrijf niet in onderhandeling en zijn afspraken niets waard. In het telefoongesprek bleek niets van een andere belangstellende. Ik weet dat genoemde fiets al langer op de site stond. Dergelijke bedrijven gaan kennelijk voor geldelijk gewin en lapt serieus klantencontact/afspraken aan hun laars. Not my cup of tea. :N

Zou jij een motor vasthouden als daar een klant voor de deur staat, puur en alleen omdat je over diezelfde motor eerder die dag een telefoongesprek hebt gehad?

Als je hebt gezegd "ik wil die motor hebben, ik kom morgen langs voor een bezichtiging" oid dan snap ik je reactie. Ik ken geen een motorhandelaar die een motor vasthoudt omdat er morgen misschien wel iemand zich gaat melden voor die motor.
 
Zou jij een motor vasthouden als daar een klant voor de deur staat, puur en alleen omdat je over diezelfde motor eerder die dag een telefoongesprek hebt gehad?

Als je hebt gezegd "ik wil die motor hebben, ik kom morgen langs voor een bezichtiging" oid dan snap ik je reactie. Ik ken geen een motorhandelaar die een motor vasthoudt omdat er morgen misschien wel iemand zich gaat melden voor die motor.
:^ teksten als "ik gooi het in de groep"en "ik kom er op terug" zijn vaak genoeg synoniemen voor "je hoort helemaal niks meer van mij".
 
Hier in het Noorden houd men zich aan dergelijke afspraken. Het is mij al meermaals overkomen dat men zich daar beneden de grote rivieren niets van aantrekt. Ik heb dinsdag gebeld. In dat gesprek zijn al prijzen vastgesteld en de toon van het gesprek was van beide kanten uiterst serieus. Achteraf bleek dat ze op maandag al een afspraak met een andere koper hadden die op de dag dat ik belde kwam proefrijden en daarna over ging tot aankoop. Ze hielden mij kennelijk bewust aan het lijntje voor het geval de eerdere koper af zou haken. Dat hadden ze ook gewoon kunnen melden en was ik verder gaan kijken. Geen MotorArena meer voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Dergelijke bedrijven gaan kennelijk voor geldelijk gewin en lapt serieus klantencontact/afspraken aan hun laars. Not my cup of tea. :N

Ik kan uit jouw verhaal niet afleiden dat je toegezegd hebt, enkel dat je het er met jouw thuis erover zou hebben.

Ik snap die handelaar wel, die voert waarschijnlijk 100 van die gesprekken in de week waar ie nooit meer wat van hoort.
 
Laatst bewerkt:
Hier in het Noorden houd men zich aan dergelijke afspraken. Het is mij al meermaals overkomen dat men zich daar beneden de grote rivieren niets van aantrekt. Ik heb dinsdag gebeld. In dat gesprek zijn al prijzen vastgesteld en de toon van het gesprek was van beide kanten uiterst serieus. Achteraf bleek dat ze op maandag al een afspraak met een andere koper hadden die op de dag dat ik belde kwam proefrijden en daarna over ging tot aankoop. Ze hielden mij kennelijk bewust aan het lijntje voor het geval de eerdere koper af zou haken. Dat hadden ze ook gewoon kunnen melden en was ik verder gaan kijken. Geen MotorArena meer voor mij.

Nou vooruit, ze hadden misschien aan de telefoon moeten zeggen dat er al iemand komt kijken met serieuze interesse. Dan zul je weer zien dat je dat als "onderhandelingstactiek" gaat zien om je onder druk te zetten om sneller over te gaan tot aankoop. Zo is er altijd wel wat.

Afgelopen week bij de motorzaak hoorde ik een verkoper klagen: "het mooie weer komt eraan, dus alles en iedereen wil testrijden maar kopen ho maar". Da's weer de andere kant van het verhaal.
 
Nou vooruit, ze hadden misschien aan de telefoon moeten zeggen dat er al iemand komt kijken met serieuze interesse.

Dat doe ik wel als ik iets te koop heb. Als ik een mogelijke koper heb en er komt er nog een dan meld ik dat ik reeds in onderhandeling ben en laat vervolgens weten hoe het afloopt. Al dan niet verkocht. Elke betrokkene weet dan waar hij aan toe is. Lijkt mij niet meer dan netjes.
 
Ik heb er mijn motor ook gekocht. Goede zaak. Ziet er goed uit, klantvriendelijk.

Volgens mij doen ze er wel onderhoud. Ook groter onderhoud.

Ze hebben idd veel import motoren, vooral bmw.

Ik ben er iig wel over te spreken
 
Ook ik heb mijn motor hier vandaan. Niks mis mee, fijne zaak, aardige mensen. Houdt zich aan afspraken.
Oude motor ingeruild en mooie BMW r1100s voor terug. Met een beetje mokken omdat mijn oude motor niet helemaal in de staat was zoals ik misschien had voorgespiegeld :X .
Wel import, maar netjes met alle boekjes e.d. erbij.
 
Hier in het Noorden houd men zich aan dergelijke afspraken. Het is mij al meermaals overkomen dat men zich daar beneden de grote rivieren niets van aantrekt. Ik heb dinsdag gebeld. In dat gesprek zijn al prijzen vastgesteld en de toon van het gesprek was van beide kanten uiterst serieus. Achteraf bleek dat ze op maandag al een afspraak met een andere koper hadden die op de dag dat ik belde kwam proefrijden en daarna over ging tot aankoop. Ze hielden mij kennelijk bewust aan het lijntje voor het geval de eerdere koper af zou haken. Dat hadden ze ook gewoon kunnen melden en was ik verder gaan kijken. Geen MotorArena meer voor mij.

Maar je had helemaal geen afspraak.
In je eerste post geef je zelf aan dat je vrijblijvend info vroeg. Vervolgens heb je concreet afgesproken dat je het in de groep zou gooien en er de dag erna op terug zou komen. Meer niet. Zulke gesprekken heeft een motorzaak dagelijks.

Stel je eens even de andere kant voor.
Stel jij rijdt 270 km. naar die motorzaak. Je maakt een proefrit. Je wilt de motor kopen en hebt geld om hem te betalen. Meteen afhandelen, dus.
Maar dan zegt de verkoper: ik heb net een telefoongesprek met iemand gehad en die mot eerst toestemming van zijn vrouw krijgen het nog met zijn vrouw bespreken en belt morgen terug.

Ik moet de eerste motorzaak nog tegenkomen (ook in het Noorden) die op die manier een deal laat lopen.
 
Ik ben ook iemand van afspraak is afspraak.
Maar als jij mij belt en je bent geinteresseerd in wat ik te koop zou hebben. Je zegt dan ik gooi het in de groep en kom er morgen op terug. Dan staat opeens pietje aan de deur en zegt ik koop dat en betaald.
Denk je dan dat ik tegen pietje ga zeggen ff wachten maatje er is ieman die wat in de groep aan het gooien is en misschien belt ie zo???
Als jij spijkerhard tgen mij zegt hou dat ff vast voor me, morgen bel ik je of het ja of nee wordt,(dat je komt kijken) dan zeg ik tegen diezelfde pietje dat als ik om 5 uur die dag niks gehoord heb pietje de nieuwe eigenaar wordt.
Maar niet als ik op een groepsgesprek moet wachten met een voor mij onbekende uitkomst.

Volgende keer bij een andere zaak keihard afspreken dat je wil dat ie wat jij zou willen aanschaffen ff 1 dag vasthoudt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan