GSX 750 E/ES/EF

En, hoe bevalt de toerbuffel in de harde praktijk?? Gelukkig is het je ook gelukt om de temperatuur naar boven te krijgen. *D
Update; zojuist in de stromende regen van Hilversum naar IJmuiden gereden.
Niet koud gehad én mn handschoenen (nu wel winter btw, maar nog niet mn gerbings) bleven droog én mn jas is niet gaan lekken!

Normaal kwam het water op zo'n stuk altijd door mn jas heen (via de ritsen), met deze ruit dus niet meer *O*
 
haha word vast wel een snelle grasmaaier ja,
super bedankt voor de tekeningen nu kan ik weer verder met de maaier
TOP!!!
 
daar was ik weer
met een nieuwe vraag
zijn er meerdere uitladen die op dit blok passen?
Gaat eigenlijk om de aansluiting op het blok en dat ie onder het blok langs gaat,
verdere ophangingspunten ed. zijn niet belangrijk
voor de rest las ik het zelf wel af
en met de carburateur ben ik er ook nog niet uit.
welke van de aansluitingen ik moet nemen.
zal zo foto`s plaatsen.
mvgr mark
 
carbbu.jpg

hier zie je bij de eerste en de derde carb dat er een aansluiting op zit, op de derde zit ook nog een aansluiting met een slangetje eraan. Ik denk zelf dat dat de brandstofleiding is bij mij is die beschermd door een stalen veer ofzowiets.
01112009123.jpg

Hier kijk je precies in de aansluiting op de 2de carb.
 
Laatst bewerkt:
daar was ik weer
met een nieuwe vraag
zijn er meerdere uitladen die op dit blok passen?
Gaat eigenlijk om de aansluiting op het blok en dat ie onder het blok langs gaat,
verdere ophangingspunten ed. zijn niet belangrijk
voor de rest las ik het zelf wel af
en met de carburateur ben ik er ook nog niet uit.
welke van de aansluitingen ik moet nemen.
zal zo foto`s plaatsen.
mvgr mark
Voor zover ik weet zitten er geen (uit)laden aan of in het blok :N
Aansluitingen weet ik niet zo 1 2 3, misschien even een WPHB bekijken?
 
Vervangen zou ik niet weten, bij mij hielp bouten iets extra aandraaien heel behoorlijk.
Gewoon aandraaien tot 'ie stukgaat en dan een kwart slag terug... :+
 
hallo
Vandaag de gsx aan het lopen gekregen, helaas lekte de carburateurs nogal wat
hoe is dit op te lossen, heb ze net allemaal schoongemaakt.
die afsluitpennetjes gingen eerst ook heel erg stroef, heb ik toen soepel gemaakt.
gr
 
hey !
ik heb online wph gevonden van deze motor
http://www.kotinet.com/henkka/Suzuki/Suzuki%20GSX%20750%20ES%20Service%20Manual.pdf

hierin staat dat de vlotterhoogte 22,4 moet zijn met en afwijking van 1 mm
vlotterhoogte.jpg

waar tussen moet ik het meten?
tussen hoogste punt van de vlotten en laagste punt van carb?(waar pakking in ligt)
ik vind dit nogal onduidelijk in de tekening staan
 
Ik vond die tekenenig destijds ook niet zo duidelijk. Ik heb toe maar gemeten tussen het hoogste punt van de vlotter en de 'platte' (maar de dichting op zit) kant van de carb.
Dat is aardig gelukt.
 
Hebbie probleempje.
Na het ontkoppelen van de benzinetank, plaatsing van benzinefilter tussen benzinetank en carbs, en terug aansluiten ... komt geen benzine meer uit via de stand ON en RESERVE. PRI loopt wel.

Maar in geen een van de 3 standen wilt de motor aanslaan.
 
Hebbie probleempje.
Na het ontkoppelen van de benzinetank, plaatsing van benzinefilter tussen benzinetank en carbs, en terug aansluiten ... komt geen benzine meer uit via de stand ON en RESERVE. PRI loopt wel.

Maar in geen een van de 3 standen wilt de motor aanslaan.


Loopt de benzine wel door het filter, dit heb ik ook wel eens meegemaakt dat het filter de doorstromijng tegenhield, todat de bezine er eenmaal doorgegaan was.
De slang zelf kan geknikt zijn, er is namelijk erg weing ruimte bij deze suzuki's voor de benzine slang. :N
Heb je de vacuumslang wel weer aangesloten? -O- Verder is het zo dat de gewone en reserve stand pas werken als de motor draait (misschien al wel bij het starten, dat weet niet zeker). Ik zou dus eerst de motor starten met de kraan op stand PRI en dan terug naar stand ON :), maar of dit het is? Want je krijgt hem ook op stand PRI niet aan.
 
Daar zeg je me iets interessant :p ... vacuumslang. Waar zit die? Wat doet die?
Onder de benzinetank , aan de overzijde van de benzinekraan, zit een nippel met 2 draadjes. Die 2 draadjes zijn voor de benzinemeter op het dashboard. Moet die nippel afgesloten worden? Op dit moment is die gewoon onbedekt.

Er komt geen benzine tot aan de benzinefilter. De benzine wordt dus niet aangesloten. Als ik probeer te starten zonder de pri slang aangesloten en de kraan op ON of RES, dan pomp er benzine via de PRI nippel.
 
Laatst bewerkt:
Daar zeg je me iets interessant :p ... vacuumslang. Waar zit die? Wat doet die?
Onder de benzinetank , aan de overzijde van de benzinekraan, zit een nippel met 2 draadjes. Die 2 draadjes zijn voor de benzinemeter op het dashboard. Moet die nippel afgesloten worden? Op dit moment is die gewoon onbedekt.

Er komt geen benzine tot aan de benzinefilter. De benzine wordt dus niet aangesloten. Als ik probeer te starten zonder de pri slang aangesloten en de kraan op ON of RES, dan pomp er benzine via de PRI nippel.


Er zitten twee slangen, nou ja slangen, aan je benzinekraan. 1 de wat dikkere, daar zit je filter w.s. tussen, de ander, een wat dunnere gaat vanaf de benzine kraan naar de carburateurs, tussen 2 en 3, een stukje naar beneden zit een tuutje voor deze slang, dit is de vacuumslang, zodra de motor loopt, "zuigt" de vacuum van de carburateur het klepje in de kraan open, zodat de benzine kan gaan lopen. Een beveiliging.

Op je benzinekraan zit geen stekkeraansluiting voor de benzinemeter, die zit aan de binnenkant van je tank
 
Als je op deze pagina even naar boven scrollt, zie je hele duidelijke foto's
 
_O- _O- _O- *O* *O*
Succes ermee, dit is niet moeilijk op te lossen
 
Dit is de nafttank:

Wat is de nippel bij "????" ... is dit een overloop?


full


Is het voor de rest makkelijk om de benzineslang te vervangen, zonder de hele carbs los te werken? Op een foto hierboven in het topic, lijkt me dat heel onbereikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan