TK: Akrapovic 2in1 VTR1000-SP

Status
Niet open voor verdere reacties.

H@nsie

MF veteraan
4 nov 2002
4.422
0
ja
Hier nog iemand interesse aan een Akrapovic 2in1 systeem à la Durbahn?
IMG_1835.JPG

(http://honda-rc51.de/Acra...-1,do it yourself.htm)

Het is helaas niet schadevrij; de demper heeft namelijk een tik gehad! (is wel gasdicht)
Er zit ook een dB-killer bij...(niet op foto) maar die 'killed' ook niet echt veel dB's :/
Dit systeem schreeuwt/blaft/brult als geen ander ;)

De demper is een slip-on van een R1/Gixxer1000/.. en heeft een grotere doorlaat/uitlaat als gebruikelijk (omdat nu alles door 1 pijp moet) de achterkant is 54mm (inlaat 60mm zoals alle SP Akra pijpen)

Alles zit er verder bij; ophanging, carbon beugel, veertjes, titanium linkpijp.

more pics:
Index of /bike/akrapovic/akra

vraagprijs 600,-
 
Laatst bewerkt:
Heb je een pic hoe hij gemonteerd zit? Met name bij de achterste cilinder.

Dit omdat ik een andere schokdemper ophanging heb op mijn Mondial dan bij een normale SP1 :)

Bjorn
 
schade is toch makkelijk te maken pop nagels los boren en rustig terug kloppen

of de popnagels van het uiteinde los boren en dat stuk anders om er op zetten zodat je de demer op de kop monteerd dat de schade aan de achter(niet zichtbaare) kant komt te zitten

voor de rest heb ik geen intresse maar dacht meld het ff voor de nieuwe eigenaar

edit: owja wel ff de sticker verplaatsen dan heh anders ziet het er zo knullig uit
 
Laatst bewerkt:
Heb je een pic hoe hij gemonteerd zit? Met name bij de achterste cilinder.

Dit omdat ik een andere schokdemper ophanging heb op mijn Mondial dan bij een normale SP1 :)

Bjorn

poeh, da's een lastige!.... euhhh, want ik heb de motor niet meer! :)

Ik had een SP1 met een SP2 achterbrug en dat ging mechanisch prima.
Heb hem ook met de SP1 achterbrug gemonteerd gehad en ook dat werkte...

ff zoeken of ik nog ergens een foto heb die wat nuttigs laat zien... ;)
 
@Bjorn;

De Mondial heeft toch een SP2 blok, right?
SP1 en SP2 hebben een klein verschil in de flens-aansluiting op de kop.
SP1 heeft een ronde uitlaatpoort en de SP2 heeft een vlakke kant; een soort 'ovaal'. (zie pic)
Damon Stewart's Library

Mechanisch gezien is het geen probleem, maar misschien 'gas-flow-technisch' niet optimaal?

Andersom zou het iig niet werken omdat er dan een 'wandje' in de uitlaatpoort zou staan!

Daarom is de eigenaar van de foto (not me) creatief geweest met de vijl! ;)
Hij heeft zijn systeem met SP2 flenzen aangepast naar SP1.
(volgensmij zijn die flenzen ook het enige verschil)
 
Laatst bewerkt:
@Bjorn;

Volgensmij niet echt een antwoord op je vraag maar for now it's the best I can do! ;)

Hier nog langs de SP1 achterbrug;

00007_sm.jpg

00009_sm.jpg
 
He Hans,

Ik heb nu een eigenbouw systeem met (wist tot nu toe nog niet van het verschil) SP2 flenzen. Mijn Mondial heeft een SP1 blok aangezien ik hem zelf heb samengesteld :P

Ik ben benieuwd hoe het systeem vanaf de achterste cilinder langs het blok naar het beneden toe loopt. Dit omdat de schokdemper bevestigd zit aan het motorblok, en niet aan het frame zoals bij een SP. De huidige constructie is niet geheel naar mijn zin en word dus veranderd, maar wil wel graag weten of het systeem dan nog wel zou passen. :)
 
Net weer wat bijgeleerd!
Kreeg een reactie van een duitser, volgens hem gaat het niet helemaal goed passen op een SP2 want de SP2 flenzen zijn ook een stukje langer.

Dus: past iig wel op een SP1 met originele- of SP2 achterbrug.

(ik heb ff zijn foto's 'geleend')
Links: SP1, Rechts: SP2

1.jpg

2.jpg

3.jpg
 
He Hans,

Ik heb nu een eigenbouw systeem met (wist tot nu toe nog niet van het verschil) SP2 flenzen. Mijn Mondial heeft een SP1 blok aangezien ik hem zelf heb samengesteld :P

Ik ben benieuwd hoe het systeem vanaf de achterste cilinder langs het blok naar het beneden toe loopt. Dit omdat de schokdemper bevestigd zit aan het motorblok, en niet aan het frame zoals bij een SP. De huidige constructie is niet geheel naar mijn zin en word dus veranderd, maar wil wel graag weten of het systeem dan nog wel zou passen. :)


Ik weet niet of je in de buurt woont? (Oldenzaal)
Anders haal je 'm ff op en kijk je of het gaat passen :?

Grtz,
Hans
 
Ik woon niet direct in de buurt, maar wil er wel een ritje aan wagen van het weekend ofzo.

Zit momenteel nog even in het buitenland, maar neem van het weekend wel even contact met je op. Zou je mij vast jouw nummer willen mailen (staat in profiel)?

Groeten
 
Ik woon niet direct in de buurt, maar wil er wel een ritje aan wagen van het weekend ofzo.

Zit momenteel nog even in het buitenland, maar neem van het weekend wel even contact met je op. Zou je mij vast jouw nummer willen mailen (staat in profiel)?

Groeten

zie PM ;)

Grtz,
Hans
 
Ik bedenk me net dat ik volgens mij geen ruimte heb in de achterbrug om naast de schokdemper naar beneden te gaan met de uitlaat.

Ik ga zaterdagochtend eerst eens in de schuur kijken, daarna hoor je nog even van mij.

Ik heb je PM ontvangen trouwens.

Bjorn
 
Ik bedenk me net dat ik volgens mij geen ruimte heb in de achterbrug om naast de schokdemper naar beneden te gaan met de uitlaat.

Ik ga zaterdagochtend eerst eens in de schuur kijken, daarna hoor je nog even van mij.

Ik heb je PM ontvangen trouwens.

Bjorn

Okay :)
 
Yep! is ook een mooi en zeldzaam systeem!

Van harte @ jozefientje123
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan