TomTom Rider: Geen kaarten gevonden?

Gieliovd

MF veteraan
12 jun 2006
2.518
2
Omg. Alkmaar
Zo, heb ik eindelijk zelf eens een vraag voor op MF!

Zoals de titel van dit topic al duidelijk mag maken, ik heb een TomTom Rider 1 in bezig gekregen waar ik een probleempje mee heb. Namelijk, ik krijg mijn kaarten niet aan de gang!

Ik heb het SD'tje maar geformatteerd en via TomTom Home de nieuwe navigator erop geknalt (7.9 ofzo?) en vervolgens ook mijn kaarten er weer op. Deze geactiveerd maar goed...

Zelfde verhaal: bij het opstarten "Geen kaarten gevonden" terwijl er West Europa en Benelux op staan. Beide doen niks. Beide zijn 8.4 kaarten. Moet werken!

Nu heb ik me al dood gezocht op het net, geloof ik me ik kan wel Googlen, maar ik heb alle oplossingen tevergeefs geprobeerd.

Iemand een idee, ervaringen whatever? Ik zou het toch wel lekker vinden als hij het weer ging doen!

- Geen garantie meer.

Thanks voor de hulp!
 
Voor een rider met de originele Navcore heb je 840_2563 nodig.
full

En anders toch proberen met een SE versie Navcore.
En zoek dan gelijk ff naar de nieuwste 845 kaarten.

Groeten Ron
 
Ron, je plaatje is te klein om te lezen!

De x.2563 kaarten zijn 1.93 GB en ik heb een SD van 2 GB, past niet. Die x.2561 kaarten die ik heb zijn 1.29GB!

Ik ga straks even die SE navcore proberen te vinden.

Thanks!
 
Zo, het hield wat in maar ik heb het voor elkaar. Ik heb die TomTominternetclub website van onder tot boven doorgelezen, navcores gedownload, cracks, dll's, activators....

Ze hebben het over ttsystem vervangen, dat je bepaalde cores nodig hebt voor bepaalde kaarten, gecrackte cores, hogere core nummers en weet ik het allemaal...

Nou, ik was het zat:

Ik heb de originele 7.901 core via TTHome gedownload.
Vervolgens mijn Western_and_Central_Europe_2GB_840.2561 kaart erop gegooid en via de Easyusetools v2.1 optie 2 gekozen en vervolgens alle opties om alles te kraken inclusief TTHome.

Hiermee zijn de kaarten geactiveerd en blijkbaar ook de TT core gepatcht.

In ieder geval: HIJ WERKT.

Nou nog een beetje solderen aan het houdertje en deze op één of andere manier op mijn motor zien te knutselen. Ik heb een clipon stuurtje op de VF en daar kan die houder met die stuurklem dus niet op.

Ik moet ergens een andere klem ofzo vinden. Genoeg te doen weer!

Iedereen bedankt voor de tips en hulp en ik hoop dat dit voor andere mensen ook nog nuttig blijkt!
 
Een grotere versie van het plaatje kon er niet op.
Maar het is gelukt, mooi toch.
Als je een beetje in het engels kan lezen dan staat er op het ip-mart forum heel wat meer.
Bij de tomtominternetclub halen ze daar ook alles vandaan.
Maar sommige mensen geven zoveel informatie dat het de meeste mensen duizeld.
Met een rider heb ik geen ervaring, maar verder met alle andere types wel.
En tot nu toe is het nog iedere keer gelukt.

Groeten Ron
 
Bedankt Ron!

Ja, Engels geen probleem hoor!

Ik heb ook al ervaring met TomTom op PNA's (One, GO, etc.) en op PDA's (HTC WM6) maar ook Medion troep, Mio etc....

Maar dit keer wilde het gewoon niet! Eigenwijs barrel ;)

Nou nog op de motor monteren.... Stuur met clipons wordt lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan