Het Super Tenere 1200 topic

Kan er niet warm van worden, doet mij wat uiterlijk betreft teveel aan een Varadero denken (plomp). Ik mis het ranke, speelse dat een TDM wel had. Hopelijk rijdt hij wel beter dan een Varadero.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind deze 1200 zeker geslaagd. Helaas is de prijs flink mee gegroeid. Hopelijk komt er nog een keer een lichtere/goedkopere variant, net zoals BMW met de F800GS heeft gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind deze 1200 zeker geslaagd. Helaas is de prijs flink mee gegroeid. Hopelijk komt er nog een keer een lichtere/goedkopere variant, net zoals BMW met de F800GS heeft gedaan.

Dat zou ideaal zijn!!

De 1200 klasse is me gewoon te duur, hier rijden we allebei met de moto en dan weegt de aankoopprijs toch door.

Tot 10000€ vind ik nog kunnen, de F800GS pas daar net binnen. Zie deze dus nog steeds als ideale opvolger voor m'n Tenere.
 
Weet je wat nou zo grappig is. Ik zat net op een ander forum een discussie te voeren met iemand die zij dat de oude XTZ 660 195 kilo woog droog. En ik hield het bij 168 of 171 kilo. Jouw XTZ weegt 183 kilo droog en dat is maar 15 kilo minder dan mijn meer dan 2 keer zo sterke Tiger...

Ik heb me dus sterk gemaakt om jou merk te "verdedigen" en nu ga jij mij vertellen dat mijn eigen fiets veel zwaarder is dan ik weet .... ;)
:W

En om mij even in jouw woorden uit te drukken:
Ja, zo lust ik er ook nog wel ééntje. :X Ik weet toch zelf wel wat m'n motor weegt ! :(

;)
 
Dat zou ideaal zijn!!

De 1200 klasse is me gewoon te duur, hier rijden we allebei met de moto en dan weegt de aankoopprijs toch door.

Tot 10000€ vind ik nog kunnen, de F800GS pas daar net binnen. Zie deze dus nog steeds als ideale opvolger voor m'n Tenere.

Die F800GS staat bij mij al bijna 2 jaar op nr 1 ,, maar zo'n ding kost kaal 11.500 en dan moet je nog ruim € 800 aftikken voor het ABS , en dat wil je wel ,, en nog eens dingen als de boordcomputer , kleurloze knippers , en handvatverwarming zit je snel aan de 12.500 a 13.000 , een valbeugel staat goed is ook erg handig met kleine ongelukjes....

maar je heb gelijk dat die prijzen die ze nu vragen voor dergelijke nieuwe motoren gaat nergens over.......
 
Eigenlijk. Hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem vind. Alleen aan die koplamp kan ik niet wennen. Maar als je er 1 van een XT660Z er op zet, heb je volgens mij toch wel een erg stoere motor :).
 
Die F800GS staat bij mij al bijna 2 jaar op nr 1 ,, maar zo'n ding kost kaal 11.500 en dan moet je nog ruim € 800 aftikken voor het ABS , en dat wil je wel ,, en nog eens dingen als de boordcomputer , kleurloze knippers , en handvatverwarming zit je snel aan de 12.500 a 13.000 , een valbeugel staat goed is ook erg handig met kleine ongelukjes....

maar je heb gelijk dat die prijzen die ze nu vragen voor dergelijke nieuwe motoren gaat nergens over.......

In BE kost die wel wat minder. (Op 't salon 9500€ dacht ik)
Maar idd, met al die opties ga ik er met 10000€ ook niet meer aan geraken.
 
maar je heb gelijk dat die prijzen die ze nu vragen voor dergelijke nieuwe motoren gaat nergens over.......

Tjah dan blijft in de allroad stijl nog de veel goedkopere VStrom over.



De super tenere ziet er technisch heel goed uit, maar de "bril" voor zen ogen suckt big time.
Een pure we-gaan-op-reis-en-nemen-weinig-mee motor om zowel snelweg als stofpistes in Australie te gaan rijden. Maar vééél te duur, wie zoveel geld kan/wil uitgeven, kan er veelal nog een schep bovenop doen om een GS te kopen.

Een afgeleide daarvan als broertje van de TDM: dus een 900 allroad van een 200kilo droog met cardan was meschien beter geweest.
 
Laatst bewerkt:
Tjah dan blijft in de allroad stijl nog de veel goedkopere VStrom over.



De super tenere ziet er technisch heel goed uit, maar de "bril" voor zen ogen suckt big time.
Een pure we-gaan-op-reis-en-nemen-weinig-mee motor om zowel snelweg als stofpistes in Australie te gaan rijden. Maar vééél te duur, wie zoveel geld kan/wil uitgeven, kan er veelal nog een schep bovenop doen om een GS te kopen.

Een afgeleide daarvan als broertje van de TDM: dus een 900 allroad van een 200kilo droog met cardan was meschien beter geweest.


ik denk dat je daar een punt heb als je gaat winkelen in die 17 K klasse dan is de stap naar een R1200GS niet meer zo groot , zeker als je wat inruilt naast die 17 K in je zak
dan weet je zeker dat je ook nog eens weinig afschrijft en die R1200GS is helemaal geen verkeerde motor,, en in het mulle zand maakt ie weinig meer klaar dan die XTz 1200 .


maar de DL1000 word niet meer gevoerd dus vorm geen concurrentie meer als je voor nieuw gaat....
 
Maar vééél te duur, wie zoveel geld kan/wil uitgeven, kan er veelal nog een schep bovenop doen om een GS te kopen.

Waarom vind iedereen het vanzelfsprekend dat je in deze prijsklasse beter voor een GS kan gaan?

Ik vind de GS ook een prachtige machine, maar als ik op 't punt stond om een +15000€ Allroad te kopen werd het toch deze Super boven de GS.
 
Waarom vind iedereen het vanzelfsprekend dat je in deze prijsklasse beter voor een GS kan gaan?

Ik vind de GS ook een prachtige machine, maar als ik op 't punt stond om een +15000€ Allroad te kopen werd het toch deze Super boven de GS.

Niemand vindt dat

Maar als iedereen automatisch (maar daarom nog niet terecht) de GS als benchmark neemt dan komt dat over als dat de GS de ultieme allroad is.
Trouwens de verkoopscijfers bewijzen dit ook, de GS is simpelweg een van de best verkochte zware motoren (enkel de Vstrom650 doet in NL nog beter.)

En om eerlijk te zijn, de GS is gewoon technisch de beste ultieme allroad reismotor, neigend naar een cult status.
 
Als iets veel verkocht is wil dat niet per definitie zeggen dat het dan kwalitatief ook goed is.
Laten we dat even voorop stellen.
 
Wat een geld voor een brommertje :r
Mooie fiets wel,maar mij 10000 euro te duur..,is zelf nog een paar 1000 duurder dan mijn nieuwe auto..waar gaat dit allemaal over??
 
Iedereen maakt voor zichzelf uit wat ie wil spenderen aan zijn bike...

Volgens mij komt ie in basispakket voor een +/- 14000 € in 2011 naar Belgie . Incl ABS , cardan, middenbok. Reken daar nog een korting vanaf die je niet bij concurrent GS gaat krijgen...

Als je een sportieve cardanfiets wil, die voldoende power en duocomfort heeft , dan is de XT1200Z zonder concurrentie ! :)
 
Tjah dan blijft in de allroad stijl nog de veel goedkopere VStrom over.



De super tenere ziet er technisch heel goed uit, maar de "bril" voor zen ogen suckt big time.
Een pure we-gaan-op-reis-en-nemen-weinig-mee motor om zowel snelweg als stofpistes in Australie te gaan rijden. Maar vééél te duur, wie zoveel geld kan/wil uitgeven, kan er veelal nog een schep bovenop doen om een GS te kopen.

Een afgeleide daarvan als broertje van de TDM: dus een 900 allroad van een 200kilo droog met cardan was meschien beter geweest.


+1. Lijkt me een prima idee! BMW heeft dat gat in de markt al gespot en met veel succes!
 
Ik vindt het absoluut een killerfiets, maar inderdaad een 10k te duur....

Absurd om zo'n bedrag voor een motor te vragen...
 
Als iets veel verkocht is wil dat niet per definitie zeggen dat het dan kwalitatief ook goed is.
Laten we dat even voorop stellen.

nee, maar hoe groot acht jij de kans dat al die mensen puur op naam een motor kopen die vervolgens de beloftes niet waarmaken ??
Die R1xxxGS is een moneymaker wil je niet weten,,, dat houden ze echt niet jaren vol als het een schijtbak zou zijn,, en zelfs ondanks dat er kwaliteit problemen waren waar ze in Japan hun broek op de knieën lachen, moeten ze iets doen wat de kopers aantrekt.

En ik moet zeggen dat je met een GS alles kan behalve kortdraai werk off road met mul zand/modder ,, je kan er zalig sportieve 4 cilinders een veeg uit de pan me geven over bochtige wegen met matig asfalt ,,
 
Iedereen maakt voor zichzelf uit wat ie wil spenderen aan zijn bike...

Volgens mij komt ie in basispakket voor een +/- 14000 € in 2011 naar Belgie . Incl ABS , cardan, middenbok. Reken daar nog een korting vanaf die je niet bij concurrent GS gaat krijgen...

Als je een sportieve cardanfiets wil, die voldoende power en duocomfort heeft , dan is de XT1200Z zonder concurrentie ! :)


nou meestal is eerder kiezen uit wat kan ik krijgen voor m'n spaargeld en dan zo'n goed mogelijke motor zoeken , maar als er meer geld was worden dingen toch anders gedaan
dat betekend dat budget zwaarder weegt dan wensen en keuze & aanbod
 
Ik vind 'm hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier!! Wat een bak zeg..... :9~

En het is tenslotte een Tenere.....moet wat kunnen hebben. TKC80 erop en gaan!! De GS zie je ook op de gekste plekken, dus moet de ST het zeker kunnen!!
Als je veel lange Km's maakt en licht off-road is deze XT1200Z geknipt!
Denk ook dat ie best sterk is. :Y

Hou je van echt gekke dingen opzoeken en zwaar terrein en bomproof/crashbestendig en makkelijk op te tillen, dan is de XT660Z de juiste kanidaat! Deze werd ook erg onderschat, maar is een topper geworden qua kunnen. Een echte allrounder, oftewel een heuze All-Road!!!
En lekker zuinig en makkelijk in onderhoud!

Ja, dikke bak! Zou 'm best willen hebben....
Maar voor dat geld koop je een hoop moois. Een XT660Z(2e hands) en een WR250R(2e hands) en een TDR250(2e hands) :9~ ....en dan hou je nog veel geld over..nou dan ook maar een XT500(2e hands).....en toch een schuur vol speelgoed, hehehe }) .


Gr. Johan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan