Het Super Tenere 1200 topic

Ik zeg ook niet dat het onlogisch is......hoge yen en nieuwe fiets dus veel terug te verdienen ontwikkelingskosten, maar het blijft een hoop geld voor een brommerd.
En wat mij betreft een te grote hoop ;) De technische voordelen wegen m.i. niet op tegen het financiele nadeel. Ik vind ABS zeer nuttig/wenselijk maar verschillende mappings, UBS neigen me te veel naar zinloze gimmicks. Maar daar moet ik wel voor betalen het hangt nou eenmaal aan die fiets. :P


dan rest je de gebruikelijke truc ,, wachten dat de kop eraf is,, weet je ook meer of er kinderziektes zijn aan zo'n nieuw blok en nieuwe techniek uitgekristalliseerd is
 
Alhoewel de eerste aanblik op de avond van de 24e nou niet direct liefde op het eerste gezicht was, begin ik hem nu toch wel steeds mooier te vinden die Super Ténéré. Vooral die zwarte! Hopelijk komt die dan in 2011.

Alleen die prijs inderdaad... die is toch wel flink. Daarbij verwacht ik niet dat 'ie net zo zuinig zal rijden als bijvoorbeeld de TDM (1 op 20) maar deze is waarschijnlijk wel meer geschikt voor grotere afstanden. Ben benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen en testen.
 
Weet je wel hoeveel geld of dat is??,de rest is ook gewoon te duur...
Maar mocht je er genoeg van hebben,dan heb je mijn zegen hoor,geld moet rollen :)

Ik besef wel dat het veel geld is. Ook teveel om te kunnen betalen, maar in verhouding met de rest van de motor wereld is het niet te veel geld voor de motor. ik denk dat het te rechtvaardigen is. Zeker als je ziet dat die bak in Dld 2250 minder kost.

Maar goed, nog altijd minder geld dan een Volvo C30 bijvoorbeeld...

daarbij zal er schat ik volgend jaar of 2012 een 'kale' versie komen zonder koffers etc, die hier zo'n 15000 gaat kosten.
 
Laatst bewerkt:
mooie fiets over het geheel genomen. Lekker smal ogend ontwerp, wel zo prettig in de file.
Ze zullen wel goed nagedacht hebben wat er allemaal op moet (of niet) om een eigen identiteit tov de gs neer te zetten. De dingen die er dus niet op zitten zijn wel de dingen die ik juist mis.

Ik heb destijds een gsa gekozen ivm de goede zit (lekker over auto's heen kijken) de redelijk complete uitrusting, de grote tank en de cardan. Met name de uitrusting zie ik bij de st nog niet echt gebeuren. Als ze daar wat aan doen kijk ik over een paar jaar zeker naar deze als optie.


oja, die reactie stang zit aan de remklauw vast.
 
welke uitrusting/eigen identiteit mis je dan t.o.v. de gsa?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder dat de GSA wat mist :N

Zoals een 2 voudig instelbaar motormanagement en 3 voudig instelbare traction control !

Ook topkoffer,verstralers, hoge ruit en valbeugels staan in de optielijst
 
Laatst bewerkt:
zo voor een stelletje specificatie fetisjisten zijn jullie slecht op de hoogte van de uitrusting van de gsa. :+ Er zijn een aantal pakketten te krijgen, ik heb ze allemaal.

De mijne heeft dus ESA (180 voudig electronisch instelbare vering) en 3 voudig instelbare traction control. En ook handmatig instelbaar tweevoudig motormanagement: gas open en gas dicht.

edit: net ff gezocht op d-mode. kan leuk zijn maar ik mis het nog niet
 
Laatst bewerkt:
je moet toch echt even beter lezen. als je lifestyle en veiligheid kiest, kost ie bij elkaar 20.609,32. Enige los gekozen optie is diefstalalarm. (lifestyle en veiligheid maken comfort overbodig)

En nou niet de boel om gaan draaien hé. Aussie riep een paar dingen die de gsa niet heeft. Alleen geef ik aan dat de gsa die wel heeft. Alleen de d-mode niet.

Die laatste optie mis ik dus nog niet maar al die andere opties zoals esa en tpc gebruik ik erg vaak.

Zeker met het slechte wegdek van de laatste tijd is het erg makkelijk om onder het rijden je vering van sport naar comfort te zetten. Is wel fijn voor je rug.

De ST is zeker concurrend geprijsd, ik mis alleen al wat opties. Aangezien ik toch niet zo op de prijs hoef te letten ga ik gewoon voor alles d'r op en d'r aan.
 
Ik snap die pakketten optie niet zo helemaal opp de site van BMW. ik heb dat opgezocht met die configurator en zag wat die pakketten kostten en zodoende mijn (foute) berekening

Mijn excuus. Bedankt voor de opheldering.
 
Laatst bewerkt:
mijn grens ligt op wat ik van de baas mag uitgeven per maand. Als een kameel met gouden bulten in het budget had gepast had ik die er bij genomen.
 
mijn grens ligt op wat ik van de baas mag uitgeven per maand. Als een kameel met gouden bulten in het budget had gepast had ik die er bij genomen.

WW verkeer of ook echt zakelijk km's?

Dat is wel relaxed. hoe heb je het gedaan met het weer van afgelopen maanden?
 
alle km's zijn voor de baas. In ruil voor een vaste bijdrage in de maand ook mijn privé km's.

afgelopen maand was minder qua weer, paar keer met koekblik geweest (leve de tankpas). Paar keer met de trein (ook goed in combinatie met bedrijfsborrels) en een paar keer thuis gewerkt.
 
Mooi uitgeruste fiets Total ! Had me er inderdaad niet goed genoeg in verdiept.

Toch zitten er aardig wat spullen standaard al op de XTZ wat bij BMW opties zijn.

Je hebt ook altijd baas boven baas want qua vering is de BMW alweer voorbij gestreeft door de Multistrada;

"The suspension is more sophisticated than BMW’s ESA II in two ways: first, the rebound and compression damping are adjusted independently as each has its own controlling stepper motor, where the German system uses just one motor to control both simultaneously. Secondly, it’s possible to modify the default settings in each mode to your personal preferences. The system uses 5-25 out of a total of 30 damping settings, so you can make the bike firmer for example in Sports mode if you wish, and it will remember your settings, or if you get muddled, you can reset to default."
 
ik vraag me ook af of ik als sterveling profijt heb van een systeem zoals de MS (of de BMW wat dat betreft) maar kan me voorstellen als je wat meer vraagt van de motor, of regelmatig met of zonder duo rijd het wel fijn is.
 
de ms heeft 2 grote nadelen:
1 de kleine tank. 20l is erg weinig. ik heb geen zin om om de 2 dagen bij de pomp te staan
2 ketting. Na iedere regenbui of om de 2 dagen ketting smeren heb ik geen zin meer in. Heb ook nog geen fatsoenlijke plek ontdekt waar een smeerautomaat kan.

Ik vind hem wel erg mooi. Maar ja, hoe staat ie er bij als je 180k verder bent?
zag net ook dat ie net zo duur is als de gsa. Dat i.cm. mijn kilometrage zal de afschrijving torenhoog maken.
 
Maakt dat nog wat uit als de baas toch betaalt...?

Maar het is inderdaad zo; ga je voor de degelijke, lieve, ietwat gewichte en verzorgende dame of voor de bloedmooie diva met al haar nukken, en begerige blikken van andere mannen !
 
Laatst bewerkt:
Met die hele mooie (en dure :? ) Duc.draai je geen grindpad op,BMW wel (en die Yammie ook wel)


ik denk dat dit ook het punt is tegen een multistrada , ookal profileren ze hem nu meer als allround ,, en met de verschillende mapping kan je ook vermogens karakterstieken selecteren ,maar ze hadden ipv of als alternatief het lucht gekoelde 1100 2 klep blok kunnen gebruiken die 150 pk heb je gewoon niet nodig en die watergekoelde 4 kleps blokken zijn in onderhoud stukken duurder en meer delicaat 150 pk uit een twin is gewoon heel erg veel........

Maar ik ben gewoon benieuw hoe de XT 1200 in de praktijk zal rijden ,, denk wat ik links en recht gezien heb op youtube en de foto's denk wel dat het eens goed kon lopen....
 
die 150pk is nu juist het enige dat ik echt mis :P
Dat hok van mij gaat best snel naar de 180, maar om de top van 200 en een beetje te bereiken heb je nog drie kwartier nodig
 
Terug
Bovenaan Onderaan