Het merk Harley Davidson

Cijfers over HD:

95% of all Harley Davidson's ever sold is still on the road :Y



















The other 5% made it back home :+
 
Om een goede enquête te houden, moet je de juiste doelgroep zien te vinden. Doelgroep "motorrijders" is wat te algemeen daarvoor, dat zie je aan het hoge aantal oh zo grappig bedoelde comments van "rammelbak", "oliebak", "trilt uit elkaar" etc. Totaal nutteloos voor het doel dat je voor ogen hebt, vooral ook omdat de meesten d'r nog geen kilometer op gereden hebben.

Wellicht zou het helpen als je de mods vraagt het topic even te verplaatsen naar de subgroep "choppers, cruisers & customs" of zo. Scheelt al een hele hoop white noise.
 
ik denk dat je hier teveel van die..

"ik wil graag een harley, maar kan ze niet betalen, dus kraak ze maar af " types zijn..

_O- _O- :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo motor liefthebbers,

Voor mijn scriptie van mijn opleidng 'communicatie en media design' ben ik een onderzoek aan het doen naar Harley gebruikers. Ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Mijn scriptie gaat over merken als Harley Davidson. Hierbij wil ik te weten kommen wat z'on merk betekent buiten het product om, dus buiten de motoren zelf om. Het merk vind ik bijzonder mooi en de mensen die het gebruiken zijn levensgenieters, dit maakt het voor mij erg bijzonder!

Hieronder heb ik een paar vragen die ik jullie wil stellen. Mocht je niet willen antwoorden in het forum kun je ook een prive bericht sturen of mailen naar tim@walkalong.nl. Mocht Harley Davidson een bijzondere betekenis voor jou hebben die buiten de vragen valt en die je wel wil delen, ben ik daar uiteraard erg benieuwd naar!


Waarvoor gebruikt u de Harley motor?
Om op te rijden.
Of waarvoor zou u deze gebruiken?
Rijden
.
Waarom zou u Harley Davidson aanraden bij anderen?
Degelijk, makkelijk te rijden. Waardevast.
Is er spraken van een sub-cultuur binnen Harley Davidson?
Ja.
Zo ja, hoe ziet deze er uit?
Lastig.
"Outlaws"
Echte liefhebbers (meestal klassieke modellen).
Gewone liefhebbers.
wanna-haves (rijden niet, maar vertellen wel graag dat ze een harley hebben)
Als u het logo van het merk ziet staan, waar denkt u dan aan?
Solide, klassiek, betrouwbaar, krachtig, overlever.
Wat voor soort mensen spreek Harley Davidson volgens u aan?
Kweenie
.
Wat is volgens u typisch iets voor Harley Davidson?
Gezeik van anderen, en heel veel rij-plezier. en; V-TWIN met lage zware klappen :)
Hopelijk kunnen jullie mij meer vertellen over het merk en de vrijheid die het geeft!

Alvast bedankt.

[afbeelding]
 
ik denk dat je hier teveel van die..

"ik wil graag een harley, maar kan ze niet betalen, dus kraak ze maar af " types zijn..

_O- _O- :]

Wat is dat nu weer voor een kulverhaal,ik durf rustig te zeggen dat hd inferieure motoren zijn tov de gemiddelde jap.
Ik kan er voor jouw info morgen 1 cash kopen,maar wat moet ik nou met zo'n hok :Z .
Affijn ik houd van techniek en rendement en sportief.
Ik heb veel meer respect voor een merk als ducati,1200 cc twin en 160 pk,dat vind ik knap(ontwikkeling,niet zo laf als hd om 100 hetzelfde te verkopen maar er iedere keer weer een ander "stickertje" op te plakken :r
 
Wat is dat nu weer voor een kulverhaal,ik durf rustig te zeggen dat hd inferieure motoren zijn tov de gemiddelde jap.
Ik kan er voor jouw info morgen 1 cash kopen,maar wat moet ik nou met zo'n hok :Z .
Affijn ik houd van techniek en rendement en sportief.
Ik heb veel meer respect voor een merk als ducati,1200 cc twin en 160 pk,dat vind ik knap(ontwikkeling,niet zo laf als hd om 100 hetzelfde te verkopen maar er iedere keer weer een ander "stickertje" op te plakken :r

voel je je nu een beetje aangesproken ??? hoeft niet !!

ik heb het alleen over diegene die graag een harley willen hebben ,maar niet kunnen betalen en ze dus maar afkraken ..

ik kan er ook niets aan doen je hebt ze nu éénmaal.
 
Dat is inderdaad vreemd, veel mensen kopen een motor (een harley of een andere) om vrijheid te beleven. Dat is wat ze er uit willen halen, nu ben ik geen motor rijder

Dan (her)ken je dat gevoel ook niet.
Heb je ook hobby's?
Wielrennen , hardlopen, een teamsport?
 
voel je je nu een beetje aangesproken ??? hoeft niet !!

ik heb het alleen over diegene die graag een harley willen hebben ,maar niet kunnen betalen en ze dus maar afkraken ..

ik kan er ook niets aan doen je hebt ze nu éénmaal.

Ja,je hebt gelijk ik ben er meer 1 v/d supersports,die wel gaan,sturen en remmen.
Ga me daar weer vertoeven...doei :P
 
De baas zuipt meestal meer dan de Harley zelf...

ik zuip niet zoveel als een harley maar rook wel net zoveel :9

i ben idd een type die een harley niet kan en wil betalen vindt het prachtige machines maar voor dat geld heb ik toch wel veel liever een intruder 1800 vanaf 2006
heb hem gister geien bij motoport en ben verliefd dat wordt mijn uiteindelijke streven :}
 
Wat is dat nu weer voor een kulverhaal,ik durf rustig te zeggen dat hd inferieure motoren zijn tov de gemiddelde jap.
Ik kan er voor jouw info morgen 1 cash kopen,maar wat moet ik nou met zo'n hok :Z .
Affijn ik houd van techniek en rendement en sportief.
Ik heb veel meer respect voor een merk als ducati,1200 cc twin en 160 pk,dat vind ik knap(ontwikkeling,niet zo laf als hd om 100 hetzelfde te verkopen maar er iedere keer weer een ander "stickertje" op te plakken :r

Bijzonder om te zien dat verschil in karakter ook zo direct uiting geeft aan het type motor die je rijdt. Er is blijkbaar een imago wisseling tussen het merk (de eigenschappen van de moter, uiterlijk etc) en de persoon die deze motor koopt.

Nu ben ik erg benieuwd wat voor karakter bij welke motor past. En waar die wisseling op afgestemd wordt...
 
Dat is inderdaad vreemd, veel mensen kopen een motor (een harley of een andere) om vrijheid te beleven. Dat is wat ze er uit willen halen, nu ben ik geen motor rijder

Dan (her)ken je dat gevoel ook niet.
Heb je ook hobby's?
Wielrennen , hardlopen, een teamsport?

Natuurlijk, zaalvoetbal veel en organiseer graag activiteiten zoals feesten etc.
 
Om een goede enquête te houden, moet je de juiste doelgroep zien te vinden. Doelgroep "motorrijders" is wat te algemeen daarvoor, dat zie je aan het hoge aantal oh zo grappig bedoelde comments van "rammelbak", "oliebak", "trilt uit elkaar" etc. Totaal nutteloos voor het doel dat je voor ogen hebt, vooral ook omdat de meesten d'r nog geen kilometer op gereden hebben.

Wellicht zou het helpen als je de mods vraagt het topic even te verplaatsen naar de subgroep "choppers, cruisers & customs" of zo. Scheelt al een hele hoop white noise.

Thnx voor je comments! Ik zal dit overwegen al moet ik zeggen dat het 'totaal' beeld van voor en tegenstanders ook erg interessant is. Al denk ik dat je inderdaad wel gelijk hebt.

Deze info wil ik btw gebruiken om me te oriënteren op dit onderwerp, op dit moment helpt alle hulp heel erg goed dus daarvoor zeker mij dannk!! *D 8-) :W
 
Natuurlijk, zaalvoetbal veel en organiseer graag activiteiten zoals feesten etc.


Motorclubs organiseren ook vaak feesten, zoals te zien op de agenda van Pablo.
Ik bedoel een hobby die je individueel zou kunnen doen.
 
Bijzonder om te zien dat verschil in karakter ook zo direct uiting geeft aan het type motor die je rijdt. Er is blijkbaar een imago wisseling tussen het merk (de eigenschappen van de moter, uiterlijk etc) en de persoon die deze motor koopt.

Nu ben ik erg benieuwd wat voor karakter bij welke motor past. En waar die wisseling op afgestemd wordt...

ik denk dat je niets kan opmaken aan karakter of type ,wie een harley rijdt ..

een harley rijder kan zijn, van vuilnisman tot advocaat ...
en van een zeer rustig type tot agressief type zijn ...
 
Bijzonder om te zien dat verschil in karakter ook zo direct uiting geeft aan het type motor die je rijdt. Er is blijkbaar een imago wisseling tussen het merk (de eigenschappen van de moter, uiterlijk etc) en de persoon die deze motor koopt.

Nu ben ik erg benieuwd wat voor karakter bij welke motor past. En waar die wisseling op afgestemd wordt...

Da's nou net het grappige,ik ben een vent met lang haar(type hard rocker/metal),zuip graag bier,heb weleenswaar geen tatoos,zit in de mid life leeftijd,verschillende kennissen en vrienden houden/hebben (van) choppers.
En toch supersports zijn helemaal mijn ding :} ...al jaren(nooit geen chopper/hd gereden)....tot zover stereotypes
 
Ik heb een dragstar gehad en die kostte nieuw rond de 10.000 euro, de Harley die ik mooi vond kost rond de 25.000 euro.
Ik heb hetzelfde rijplezier voor minder dan de helft.
We stonden eens bij een motorzaak in Arnhem (Harley World) en mijn dragstar stond naast een fatboy.
Zegt een vriend van me :'waarom zou je die kopen ze zien er hetzelfde uit!"
Tja, dacht ik toen, waarom eigenlijk......................
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat nu weer voor een kulverhaal,ik durf rustig te zeggen dat hd inferieure motoren zijn tov de gemiddelde jap.
Ik kan er voor jouw info morgen 1 cash kopen,maar wat moet ik nou met zo'n hok :Z .
Affijn ik houd van techniek en rendement en sportief.
Ik heb veel meer respect voor een merk als ducati,1200 cc twin en 160 pk,dat vind ik knap(ontwikkeling,niet zo laf als hd om 100 hetzelfde te verkopen maar er iedere keer weer een ander "stickertje" op te plakken :r


Je hebt denk ik mensen die 'het merk an sich' kopen om de lifestyle die er omheen hangt te beleven. Kan een midlife crisis zijn, een yup die een hobby erbij koopt of weet ik veel wat. Die mensen kopen het merk en maakt het verder geen reet uit wat voor techniek erin zit. Op dit type mensen speelt HD het meest in. Kijk maar naar alle wc versieringen, HD kerstballen en '100 modellen met een ander stickertje'.

En je hebt denk ik mensen die het doen omdat ze het mooi vinden. HD maakt niet de beste motoren, vermogen is minder dan andere motoren. Afstelling is slecht, maar het geluid en koppel vind ik geweldig. Er zijn natuurlijk ook andere motoren die zo'n mooi vol geluid hebben (Indian bv), maar die zijn helemaal onbetaalbaar. Voor mijn gevoel zit ik (met een Buell welliswaar) dichter op de techniek en het karakter van de motor dan met een watergekoelde 4 cilinder die klinkt als de stofzuiger van je moeder. (<- niet als reactie op jouw Ducati of je moeder, bedoel ik algemeen)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt denk ik mensen die 'het merk an sich' kopen om de lifestyle die er omheen hangt te beleven. Kan een midlife crisis zijn, een yup die een hobby erbij koopt of weet ik veel wat. Die mensen kopen het merk en maakt het verder geen reet uit wat voor techniek erin zit. Op dit type mensen speelt HD het meest in. Kijk maar naar alle wc versieringen, HD kerstballen en '100 modellen met een ander stickertje'.

En je hebt denk ik mensen die het doen omdat ze het mooi vinden. HD maakt niet de beste motoren, vermogen is minder dan andere motoren. Afstelling is slecht, maar het geluid en koppel vind ik geweldig. Er zijn natuurlijk ook andere motoren die zo'n mooi vol geluid hebben (Indian bv), maar die zijn helemaal onbetaalbaar. Voor mijn gevoel zit ik (met een Buell welliswaar) dichter op de techniek en het karakter van de motor dan met een watergekoelde 4 cilinder die klinkt als de stofzuiger van je moeder. (<- niet als reactie op jouw Ducati of je moeder, bedoel ik algemeen)

Koppel is relatief een 4 cilinder 1000 supersport genereerd al gauw een 110 Nm koppel da's dus aardig.
verder rijdt ik niet alleen 4 cilinders maar ook een 3 cilinder triumph ter info een T675.
Ik vind juist het aanzuiggeluid(in jouw beleving stofzuiger)geluid van die fietsen verslavend,en het loos gaan.
techniek gaat hand in hand met ontwikkeling.

P.s "miele ,er is geen betere" *D
 
Laatst bewerkt:
Een Harley imponeert natuurlijk ook. Als kind werd ik helemaal blij als ik in de verte iets aan kwam horen bulderen en dat bleek dan zo'n prachtige Harley te zijn. Als puber verschoof die aandacht naar Ducati, dat maakte ook zo'n mooi geluid. Mijn droom was een garage met 2 motoren erin: een gechopte Liberator en een 916.

Sinds ik motor rijd is het hele concept van een chopper iets absurds geworden voor mij. Wel ben ik dankzij de Harleys die ik in mijn jeugd voorbij hoorde knetteren nog altijd V-twin gek. Nu is Moto Guzzi het helemaal voor mij (ook een merk met een geheel eigen karakter) alleen ontbreken de pegels ervoor nog. Maar sommige Harleys blijf ik best mooi vinden (zoals die groene in de OP) en het is een merk met een eigen smoel, een eigen traditie en een eigen liefhebbersgroep. Harley hoort er gewoon bij!
 
Op de een of andere manier zijn er altijd mensen die negatief doen over Harley's en de eigenaren ervan. Sneu. Respect is vaak ver te zoeken, terwijl het toch allemaal motorrijders zijn.
Misschien dat sommige zich beter voelen dan HD rijders, of misschien juist in het geniep zich minder voelen. Al met al erg jammer. Vooral als zij zich profileren met een lego poppetje :+ .
Sorry voor de woorden die wellicht gefrustreerd overkomen. Het is alleen zo jammer dat mensen zich zo laten gaan op een forum, terwijl zij face-to-face met een Harley rijder dit niet durven te herhalen.

Zelf heb ik eerst een (verbouwde) Intruder 1400 gereden, met veel plezier. Maar in mijn geval vond ik Harley's toch meer uitstraling hebben. Ik was altijd wel jaloers als ik zo'n Harley zag en hoorde rijden. En het is niet alleen de uitstraling, maar ook het feit dat je hem helemaal kan customizen. Natuurlijk kan dat ook met de Japanse motoren, maar daar zijn vele malen minder onderdelen voor te vinden.

Ook het clubgevoel is anders bij Harley's en dan heb ik het niet over de Hell's Angels. Het zijn inderdaad toch gemiddeld wel wat grotere en ruigere mensen die op een HD rijden. Dat zegt niets over het werk dat zij doen. Er zijn bij ons directeuren, maar ook stratenmakers. En ook al is men wat ruiger, iedereen is even aardig en praat vol passie over zijn Harley.

Natuurlijk heeft iedereen een eigen smaak, maar persoonlijk vind ik Harley's altijd toch wel mooier dan de Japanse look-a-likes. Neem nou de nieuwe Honda. Van een afstand erg mooi, maar een en al plastic :N . En dan heb je het nog niet over het geluid. Moet je natuurlijk ook maar net mooi vinden, maar ik ben er gek op.

Ik denk dat het grote verschil tussen 'chopper' rijders en de buikschuivers de passie is. De choppers hebben een passie voor de motor en alles wat er omheen zit en de buikschuivers hebben een passie voor het hard optrekken en hard rijden. Jammer alleen dat de laatstgenoemde groep de andere groep niet begrijpt van de andere groep. Terwijl er natuurlijk ook veel HD drag racers zijn. Voorbeeld.

Zelf rij ik op een Harley van > 20 jaar oud. Vrijwel geen problemen. Natuurlijk kan de accu kapot gaan, maar dat had ik met de Suzuki ook. Verder is het blok opgehangen in rubbers en heb je van de trillingen geen last. Dus ook niet dat er onderdelen af trillen.

Succes in ieder geval met je onderzoek!

Misschien dat een paar plaatjes van mijn motor meer zeggen dan al deze woorden...
full

full
 
Waar volg je die studie CMD? Heb deze studie zelf ook gedaan in Breda. Mijn vader heeft een Harley Fatboy, ik zal de lijst is invullen.

Waarvoor gebruikt u de Harley motor? Of waarvoor zou u deze gebruiken?
Toeren met vrienden.

Waarom zou u Harley Davidson aanraden bij anderen?
Het is een gevoel/ervaring die je hebt met de motoren/merk.

Is er spraken van een sub-cultuur binnen Harley Davidson? Zo ja, hoe ziet deze er uit?
harley rijders groeten vrijwel nooit "normale"motorrijders is me opgevallen, alleen elkaar. Zelfde als laffe goldwingrijders. De doelgroep is heel breed, van stratenmakers tot directieleden.

Als u het logo van het merk ziet staan, waar denkt u dan aan?
-

Wat voor soort mensen spreek Harley Davidson volgens u aan?
Midlifemannen, liefhebbers.

Wat is volgens u typisch iets voor Harley Davidson?
Luide pijpen, aandachtstrekker en waardevast
 
Laatst bewerkt:
Antoine, ik zie geen kenteken. Is dat een circuitmotor? _O-

Nee best een gaaf ding voor de liefhebber. En zeker een stukje waardevaster dan een intruder van 20 jaar oud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan