quote:fighterfeytel schreef op 03 maart 2010 @ 22:50:
en van het weekend nog wat aan het draaien geweest 2e pijpje gedraaid en nog een ring op het uiteinde om het af te werken .
wil de lassen na de demper straks verkleurd laten dus ze worden eerst nog gepolijst en daarna weer met een lage stroom opnieuw afgevloeid[afbeelding]

broembroem
quote:fighterfeytel schreef op 03 maart 2010 @ 23:35:
ja zo zou het inderdaad ook kunnen maar in de brug zit een hevel systeem en de brug is van aluminium dus wil er eigenlijk niet direct de krachten hierop krijgen.
als de schokbreker direct op brug en frame bevestigd word bedoel ik dan.
misschien dat het met de krachten wel mee valt .
maar heb hier eerlijk gezegd geen idee en geen verstand van dus wil op safe gaan en het toch zo proberen eigenlijk.
je hebt me aan het denken gezet .
kan dit stelgedeelte ook van boven maken natuurlijk .
nog even een n achtje over slapen ,thnx
broembroem
quote:fighterfeytel schreef op 04 maart 2010 @ 17:50:
nood breekt wetten he roel als je niks anders voor handen hebt.
goed gereedschap is het halve werk ,heb het geluk dat ik een hele metaalfabriek met machines tot de beschikking heb waar ik in kan en mag als ik zin heb.
en suz ben al bezig met een stalen blokje waar m 16 in getapt zit ,moet nog een vork \gaffel maken en dan kan het getest worden van het weekend.
draadeind in het verlengde van de schokker zetten wel even belangrijke info.
nogmaals dank dacht zelf weer veel te moeilijk
grtz andre
quote:fighterfeytel schreef op 04 maart 2010 @ 22:15:
weet niet of het wel te zien is zo.
alles staat zo in de stand waarvan ik denk en hoop dat het gaat werken .
enige punt wat nu nog variabel is is de schuinte van de schokker en tegelijk dus de hoogte [afbeelding]
wel lekker korte wielbasis
quote:fighterfeytel schreef op 16 maart 2010 @ 20:23:
even een kleine tegenslag gehad vorige week.
maar van de nood weer een deugd gemaakt![]()
maat van me kwam effe helpen en na praatje ,biertje en klein beetje handenarbeid zat alles voor tijdelijk op zn plek .
niet netjes gedaan in eerste instantie , puur om te zien of het werkte en de maten .
krik onder de fiets en testen ,beetje op en neer bewegen ,.
dik voor mekaarshow allemaal ,gaat die veer lek.
waarschijnlijk keerringen uitgedroogd tijdens het lange stil liggen ,dan ineens intensief gebruik.
maar goed zoals gezegd ,kon kiezen uit revisiesetje a 40 pleuro of een goeie 2e hands
voor een leuk prijsje .
weer wat meer en beter instelbaar natuurlijk ,als het dan toch moet.
[afbeelding]
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3