Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Het Grote ONK Supermono topic

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

Sound of the singles.

Reg. datum:
13 okt. 2004
quote:
boutje schreef op 15 februari 2010 @ 22:05:

[...]

De inhoud uitrekenen heb ik bij iemand gedaan die daar een software programma voor heeft dus dat zou ik je zo niet kunnen vertellen.
Maar ik heb meerdere voorbeelden uitgerekend met het programma en kwam meestal uit op 5 tot 6 keer je cilinderinhoud.
De diameter van de inlaat (van je airbox) heb ik uit een boek vandaan.
Zal van de week eens kijken of ik het in een exelsheet kan zetten zodat je dat zelf kan uitrekenen.(bij belangstelling wil ik dat dan wel op mijn site zetten om te downloaden)

Ik heb mijn inlaat nu voor in de kuip zitten.
Verder heb ik ervoor gezorgd dat er geen overdruk in de airbox kan ontstaan om afstel problemen te voorkomen.
Mijn carbs. hangen volledig in de airbox.
Bij belangstelling zal ik daar een foto van maken zodra de boel weer in elkaar zit.

En hoe zorg je er dan voor dat je geen over druk kan krijgen in je airbox. Ik ben net met de airbox bezig dus al die info is welkom ! En foto´s van je fiets hoe hij er nu bij staat ook ! Heb je ook een plaatje van de inlaat die naar voren naar de kuip gaat. :)
Supermono under construction.

Reg. datum:
11 jun. 2004
Verdorie, vrouwlief is er een weekje tussenuit en heeft het fototoestel mee.

De box is klaar. Ik heb hem daarstraks vol water gegoten, en kwam uit op een nuttige inhoud van net geen 7 liter (MET de filter gemonteerd)

Ik plaats foto's van zodra ik mijn toestel terugheb.
Misschien maak ik in de toekomst nog een nieuwe, want deze is met 850 gr. vrij zwaar uitgevallen. Het was ook mijn eerste klus met polyester, en we hadden enkel dikke zware matten ter beschikking.

Maar eerst moet ik natuurlijk nagaan of het werkt.

Voordeel van een zwaardere box is natuurlijk wel dat die het geluid waarschijnlijk beter dempt.

Reg. datum:
11 jun. 2004
Zo, de box is klaar en gemonteerd. Hij is aardig wat stiller geworden. Ik hoop morgen een proefrit te kunnen maken.

Ik heb nog een probleem. Het tuitje van mijn benzinekraan zit erg dicht tegen mijn airbox, waardoor de leiding een te scherpe bocht moet maken. De slang knijpe een beetje toe.

Ik heb een TZR tank met een simpel kraantje om aan te draaien. Bestaan er geen benzinekranen die hierop passen die kunnen gedraaid worden, of kranen die recht naar beneden vertrekken? Alle sis beter dan wat ik nu heb.

Reg. datum:
11 jun. 2004
http://cgi.ebay.de/Benzin...em4ceaa7c63a#ht_500wt_956

Zoiets misschien? Iemand een idee of alle TZR's dezelfde gatafstand hebben van benzinekranen?
nopper wijzigde dit bericht op donderdag 18 februari 2010 00:54 (34%)

Sound of the singles.

Reg. datum:
13 okt. 2004
quote:
nopper schreef op 18 februari 2010 @ 00:23:
Zo, de box is klaar en gemonteerd. Hij is aardig wat stiller geworden. Ik hoop morgen een proefrit te kunnen maken.

Ik heb nog een probleem. Het tuitje van mijn benzinekraan zit erg dicht tegen mijn airbox, waardoor de leiding een te scherpe bocht moet maken. De slang knijpe een beetje toe.

Ik heb een TZR tank met een simpel kraantje om aan te draaien. Bestaan er geen benzinekranen die hierop passen die kunnen gedraaid worden, of kranen die recht naar beneden vertrekken? Alle sis beter dan wat ik nu heb.

Ik heb geen iedee vraag het anders eens op het supermono forum.
De mensen daar weten net wat meer denk ik.
Ik ben wel benieuwd naar de foto's, ik wacht het af. O-)

Reg. datum:
15 dec. 2007
quote:
nopper schreef op 18 februari 2010 @ 00:23:

Mogge,

Bij de supermono's is er bijna niemand die een benzinekraan gebruikt!!! Probleem van platte leidingen worden meestal tegengegaan door er een stalen/koperen bocht tussen te zetten of er komt een veer aan de slang zodat deze op zijn plaats blijft en niet knikt,

Wim

Sound of the singles.

Reg. datum:
13 okt. 2004
quote:
tigerente41 schreef op 21 februari 2010 @ 09:05:

[...]

Mogge,

Bij de supermono's is er bijna niemand die een benzinekraan gebruikt!!! Probleem van platte leidingen worden meestal tegengegaan door er een stalen/koperen bocht tussen te zetten of er komt een veer aan de slang zodat deze op zijn plaats blijft en niet knikt,

Wim

Ooh wat handig. Dit heb ik nooit gezien.
Maar geen benzine kraan ?? Waar sluit je dan de slang op aan ?

ja toch, niet dan?

Reg. datum:
16 mrt. 2004
quote:
fighterfan schreef op 21 februari 2010 @ 10:25:

Waar sluit je dan de slang op aan ?

:?

A: brandstoftank
B: carburateur
C: beide
D: geen van beide

:+

google met 'Brandstofsnelkoppeling':

http://www.race-shop.be/?...d=showprod&cat_id=191

http://www.euroscooters.n...a19627ea6194694b310d9659f
ech wel wijzigde dit bericht op zondag 21 februari 2010 12:48 (36%)

Sound of the singles.

Reg. datum:
13 okt. 2004
quote:
ech wel schreef op 21 februari 2010 @ 12:33:

[...]

:?

A: brandstoftank
B: carburateur
C: beide
D: geen van beide

:+

_O- _O-

Oké dus gewoon een nippel van af de tank gelijk op de carburateur met zo'n Brandstofsnelkoppeling er tussen ?
fighterfan wijzigde dit bericht op zondag 21 februari 2010 21:11 (35%)

Reg. datum:
04 jul. 2004
Ik gebruik ook geen benzinekraan.
Maar dat komt meer omdat mijn tank lager zit dan de carbs. dus ik moet een brandstofpomp gebruiken.
FILMPJES van vvmracing

Sound of the singles.

Reg. datum:
13 okt. 2004
quote:
nopper schreef op 16 februari 2010 @ 23:01:
Verdorie, vrouwlief is er een weekje tussenuit en heeft het fototoestel mee.

Is vrouwlief al terug. O-)

Reg. datum:
11 jun. 2004
Bij deze dus de beloofde foto's van de airboxairbox1.jpg

Reg. datum:
11 jun. 2004
En nog éénairbox2.jpg

Reg. datum:
11 jun. 2004
De airbox dempt mooi het geluid. Ik denk dat ik zonder problemen het circuit op kan voor vrij rijden.

Een paar dagen geleden voor het eerst de kraan opengedraaid. Het verschil met standaard is immens. Hij loopt mooi door tot boven de 7000 toeren en trekt heel gelijkmatig. Ik verwacht dus een vlakke koppelcurve. Ik ben benieuwd of er nog wat extras uit te halen valt door hem fijn af te stellen. 6 maart gaat hij weer binnen. Er wordt een sonde op de uitlaat gelast en dan wordt het finetunen.

Heeel benieuwd dus naar het resultaat op de testbank.

De man die hem heeft getuned is in ieder geval tevreden over het (voorlopige) resultaat.

Hij heeft er snellere gehad zei ie,... maar dat wisten we al. Deze blijft dagelijks bruikbaar en betrouwbaar. Hij heeft de motor getest in een straatje waar hij steeds een soort van dragrace doet tussen 2 vaste punten. Een standaard SZR haalt op dit traject 135 km/u. De mijne loopt op dat stukkie net geen 160. Een heel verschil dus 8-)

Sound of the singles.

Reg. datum:
13 okt. 2004
quote:
nopper schreef op 25 februari 2010 @ 19:46:
Bij deze dus de beloofde foto's van de airbox[afbeelding]

Netjes gedaan nopper ! Ziet er goed uit. :Y
Zij je nu dat je hem met gips gemaakt had ?
Ik ben ook bezig met mijn airbox mal maar ik moet nog het een en ander aanpassen zo dat alles klopt.
Je zij ook dat je een inlaat van af voren liet komen en daar iets op wist om geen overdruk te krijgen, hoe doe je dit dan ?

Dennis. :W

Reg. datum:
11 jun. 2004
quote:
fighterfan schreef op 25 februari 2010 @ 21:13:

[...]

Netjes gedaan nopper ! Ziet er goed uit. :Y
Zij je nu dat je hem met gips gemaakt had ?
Ik ben ook bezig met mijn airbox mal maar ik moet nog het een en ander aanpassen zo dat alles klopt.
Je zij ook dat je een inlaat van af voren liet komen en daar iets op wist om geen overdruk te krijgen, hoe doe je dit dan ?

Dennis. :W

Dennis,
Dat was ik niet hoor. Staar ergens hoger in het topic.
Tot binnenkort ;)

Sound of the singles.

Reg. datum:
13 okt. 2004
quote:
nopper schreef op 26 februari 2010 @ 07:45:

[...]

Dennis,
Dat was ik niet hoor. Staar ergens hoger in het topic.
Tot binnenkort ;)

Hahaha ooh sorry nopper, ik zie je snel.

@ Boutje: Je zij dat je een inlaat van af voren liet komen en daar iets op wist om geen overdruk te krijgen, hoe doe je dit dan ? O-)

:W

schoonheid isniks zonderinhoud

Reg. datum:
13 nov. 2008
Hallo iedereen,

Zit stiekem ook te denken om een mono te maken, niet om te racen maar voor op straat, zit een beetje rond te kijken voor een frame, heb nu 't frame van een rsv op 't oog, aangezien dit normaal een V2 is, lijkt mij het smal genoeg en niet te breed... wat voor blok ik erin wil weet ik nog niet zeker, crf450 blok misschien. Ik weet alleen totaal niet of dit allemaal verstandig is? het frame is puur voor de make-up... het moet een soort fighter worden maar ook een mono.

ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

-GS 550 -Puch Mv 50 -Morini -Orion 110 -Vriendin :)

Reg. datum:
13 nov. 2008
hier een fotoframe.jpg

Reg. datum:
11 jun. 2004
Veel zal afhangen van hoeveel rechterhanden je hebt. Kan je alles zelf? Wat zou je moeten uitbesteden? Hoe hoog is je budget. Ga ervan uit dat veel kan,... maar niets voor niets. Als het je eerste keer is dat je zo'n project aanpakt, is het dan niet beter te starten van een bestaande, straatwaardige motor om die te verbouwen? Zo ben je zeker dat het blok in het frame kan en je de ketting en de wielen uitgelijnd krijgt. Het is volgens mij ook moeilijk de geometrie van een bestaande fiets te verbeteren.

Als je dan merkt dat het helemaal je ding is kan je nadien gaan voor een groter project.

Maar misschien heb je ervaring, 2 rechterhanden, veel centen en een hoop moed. Ga er dan maar voor!

P.S. ik heb stiekem nog een piekfijne Muz Skorpion (traveller)te koop. Mooie basis voor een mono-fighter
nopper wijzigde dit bericht op vrijdag 05 maart 2010 07:35 (0%)

Reg. datum:
15 dec. 2007
quote:
fotsi_nijts schreef op 01 maart 2010 @ 23:23:
Hallo iedereen,

Zit stiekem ook te denken om een mono te maken, niet om te racen maar voor op straat, zit een beetje rond te kijken voor een frame, heb nu 't frame van een rsv op 't oog, aangezien dit normaal een V2 is, lijkt mij het smal genoeg en niet te breed... wat voor blok ik erin wil weet ik nog niet zeker, crf450 blok misschien. Ik weet alleen totaal niet of dit allemaal verstandig is? het frame is puur voor de make-up... het moet een soort fighter worden maar ook een mono.

ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Hoi,

Wil je een Supermono/monostreetfighter bouwen denk dan vooral aan het gewicht!! Een frame wat compleet al boven de 100KG weegt wordt voor een CRF al gauw wat zwaar. Moet zo'n blokje wel erg hard werken, bedenk dat het race gewicht van de minimono's zo rond de 90KG is! En dat is dat met blok!!! Wil je een 1 pitter bouwen voor streetfighterdoeleinden gebruik dan het blok bv van een Suzuki de DR 800, is wat zwaarder maar heeft ook voldoende koppel en is niet kapot te krijgen. Om uit dit blok wat meer vermogen te krijgen is ook niet zoveel werk, en belangrijker het is goedkoop,

Wim

Reg. datum:
13 nov. 2008
Hee Wim

Frame is niet zo gek zwaar, geloof 14kg, heb een set wielen liggen van een GSXR incl. vork achterbrug remmerij etc. bij elkaar was dat 60 kg dacht ik weet niet wat die blokjes wegen? maar een iets zwaarder blok is misschien geen slecht idee, yammie 660 blok? Ga de komende tijd nog wel wat meer informeren op verschillende plekken!

Italian Stallion..

Reg. datum:
16 mei. 2004
quote:
fotsi_nijts schreef op 09 maart 2010 @ 22:22:
Hee Wim

Frame is niet zo gek zwaar, geloof 14kg, heb een set wielen liggen van een GSXR incl. vork achterbrug remmerij etc. bij elkaar was dat 60 kg dacht ik weet niet wat die blokjes wegen? maar een iets zwaarder blok is misschien geen slecht idee, yammie 660 blok? Ga de komende tijd nog wel wat meer informeren op verschillende plekken!

en dan de achterbrug nog.. ter vergelijking, een rs250 frame weegt 9.9 kg - 4 kilo's die je zo al kwijt speelt - blokje erbij zit al snel tussen de 30 - 40 kilo..

kleine edit: zie net dat je niet voor de racerij gaat.. maar ja, een zo licht mogelijk fietsje blijft natuurlijk leuk.. :P
daydreamer wijzigde dit bericht op zaterdag 13 maart 2010 22:46 (9%)
Suzuki SV650S '01 - Aprilia RSV Tuono '03

Simoncelli will always be remembered as a true racer, with the heart and hair of a lion.

Reg. datum:
13 nov. 2008
He ja, ben altijd nog aan het kijken, maar dit frame zou echt voor de make-up gaan. zo licht mogelijk is natuurlijk geen slecht idee! :W

Reg. datum:
12 okt. 2003
quote:
fotsi_nijts schreef op 09 maart 2010 @ 22:22:
Hee Wim

En een zelfbouw buizenframe 6 kilo. Vergeet vooral de kleine dingen niet, die wegen allemaal bij elkaar ook nog aardig wat. Als je een fiets voor straat bouwt, komt de verlichting er ook nog eens bij.

Een kaal 450 blok weegt rond de 30 kilo. Een 660 Yamaha blok rond de 46kg (ongeveer)

Het is maar net wat je wilt, maar ik zou zeker geen 140kg fiets bouwen met een 450 blok. Daar ga je niet veel lol aan beleven. Ter vergelijk:

Mijn 450 racer woog 84kg (tz125 met 450 blok, met een 56pk aan het wiel)
Mijn 660 racer kale yamaha szr, woog rond de 126kg met 76pk aan het wiel.

Ik zou zelf nog wel een mono voor straat willen bouwen met een 450 blokje, maar die mag dan zeker niet meer dan 100kilo wegen....

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True