Dit onderwerp is gesloten.
quote:boutje schreef op 15 februari 2010 @ 22:05:
[...]
De inhoud uitrekenen heb ik bij iemand gedaan die daar een software programma voor heeft dus dat zou ik je zo niet kunnen vertellen.
Maar ik heb meerdere voorbeelden uitgerekend met het programma en kwam meestal uit op 5 tot 6 keer je cilinderinhoud.
De diameter van de inlaat (van je airbox) heb ik uit een boek vandaan.
Zal van de week eens kijken of ik het in een exelsheet kan zetten zodat je dat zelf kan uitrekenen.(bij belangstelling wil ik dat dan wel op mijn site zetten om te downloaden)
Ik heb mijn inlaat nu voor in de kuip zitten.
Verder heb ik ervoor gezorgd dat er geen overdruk in de airbox kan ontstaan om afstel problemen te voorkomen.
Mijn carbs. hangen volledig in de airbox.
Bij belangstelling zal ik daar een foto van maken zodra de boel weer in elkaar zit.
quote:nopper schreef op 18 februari 2010 @ 00:23:
Zo, de box is klaar en gemonteerd. Hij is aardig wat stiller geworden. Ik hoop morgen een proefrit te kunnen maken.
Ik heb nog een probleem. Het tuitje van mijn benzinekraan zit erg dicht tegen mijn airbox, waardoor de leiding een te scherpe bocht moet maken. De slang knijpe een beetje toe.
Ik heb een TZR tank met een simpel kraantje om aan te draaien. Bestaan er geen benzinekranen die hierop passen die kunnen gedraaid worden, of kranen die recht naar beneden vertrekken? Alle sis beter dan wat ik nu heb.
quote:nopper schreef op 18 februari 2010 @ 00:23:
Zo, de box is klaar en gemonteerd. Hij is aardig wat stiller geworden. Ik hoop morgen een proefrit te kunnen maken.
Ik heb nog een probleem. Het tuitje van mijn benzinekraan zit erg dicht tegen mijn airbox, waardoor de leiding een te scherpe bocht moet maken. De slang knijpe een beetje toe.
Ik heb een TZR tank met een simpel kraantje om aan te draaien. Bestaan er geen benzinekranen die hierop passen die kunnen gedraaid worden, of kranen die recht naar beneden vertrekken? Alle sis beter dan wat ik nu heb.
quote:tigerente41 schreef op 21 februari 2010 @ 09:05:
[...]
Mogge,
Bij de supermono's is er bijna niemand die een benzinekraan gebruikt!!! Probleem van platte leidingen worden meestal tegengegaan door er een stalen/koperen bocht tussen te zetten of er komt een veer aan de slang zodat deze op zijn plaats blijft en niet knikt,
Wim
quote:
quote:ech wel schreef op 21 februari 2010 @ 12:33:
[...]
![]()
A: brandstoftank
B: carburateur
C: beide
D: geen van beide
![]()
quote:nopper schreef op 16 februari 2010 @ 23:01:
Verdorie, vrouwlief is er een weekje tussenuit en heeft het fototoestel mee.
quote:nopper schreef op 25 februari 2010 @ 19:46:
Bij deze dus de beloofde foto's van de airbox[afbeelding]
quote:fighterfan schreef op 25 februari 2010 @ 21:13:
[...]
Netjes gedaan nopper ! Ziet er goed uit.![]()
Zij je nu dat je hem met gips gemaakt had ?
Ik ben ook bezig met mijn airbox mal maar ik moet nog het een en ander aanpassen zo dat alles klopt.
Je zij ook dat je een inlaat van af voren liet komen en daar iets op wist om geen overdruk te krijgen, hoe doe je dit dan ?
Dennis.
quote:nopper schreef op 26 februari 2010 @ 07:45:
[...]
Dennis,
Dat was ik niet hoor. Staar ergens hoger in het topic.
Tot binnenkort
schoonheid isniks zonderinhoud
quote:fotsi_nijts schreef op 01 maart 2010 @ 23:23:
Hallo iedereen,
Zit stiekem ook te denken om een mono te maken, niet om te racen maar voor op straat, zit een beetje rond te kijken voor een frame, heb nu 't frame van een rsv op 't oog, aangezien dit normaal een V2 is, lijkt mij het smal genoeg en niet te breed... wat voor blok ik erin wil weet ik nog niet zeker, crf450 blok misschien. Ik weet alleen totaal niet of dit allemaal verstandig is? het frame is puur voor de make-up... het moet een soort fighter worden maar ook een mono.
ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
quote:fotsi_nijts schreef op 09 maart 2010 @ 22:22:
Hee Wim
Frame is niet zo gek zwaar, geloof 14kg, heb een set wielen liggen van een GSXR incl. vork achterbrug remmerij etc. bij elkaar was dat 60 kg dacht ik weet niet wat die blokjes wegen? maar een iets zwaarder blok is misschien geen slecht idee, yammie 660 blok? Ga de komende tijd nog wel wat meer informeren op verschillende plekken!
quote:fotsi_nijts schreef op 09 maart 2010 @ 22:22:
Hee Wim
Frame is niet zo gek zwaar, geloof 14kg, heb een set wielen liggen van een GSXR incl. vork achterbrug remmerij etc. bij elkaar was dat 60 kg dacht ik weet niet wat die blokjes wegen? maar een iets zwaarder blok is misschien geen slecht idee, yammie 660 blok? Ga de komende tijd nog wel wat meer informeren op verschillende plekken!
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1