Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Het Yamaha XT660Z Ténéré topic deel 3

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

KLE+XT660Z Tenere+690 enduro R

Reg. datum:
10 dec. 2004
quote:
Johan V schreef op 09 maart 2010 @ 19:56:
Wederom een podiumplaats? 8-)

Bij de eerste 20% lijkt me leuk, maar ga pas naar het klassement kijken als ik op de boot terug zit.

Maar om ontopic te bijven:

HJ hoe beviel de motor, TKC, dikke binnenbanden en een schuimfilter toch? Zou je het weer doen op deze of nog meer veranderen?
Lees dat Oossie er weer eens af is gestuiterd :( , verder nog veel valpartijen, schade of probleempjes?

Reg. datum:
04 jan. 2010
quote:
hjr1100s schreef op 22 februari 2010

Heb nu dit van www.off-the-road.de :

[afbeelding]

€300,- confectie in 3 maten

HJ

@hjr1100rs; hoe bevalt het zadel je? (ik lees dat je er inmiddels mooie off-road kilometers hebt opgezeten/staan :) )
Ik overweeg eenzelfde zadel (met rode zijvlakken) te bestellen bij www.off-the-road.de maar aangezien er 3 standaardmaten zijn twijfel ik welke te bestellen. Misschien kun jij me op weg helpen? Ik ben 1.85m dus zal het gaan tussen een standaard en een +4 cm.

Groet, Bart
Raskolnikov wijzigde dit bericht op woensdag 10 maart 2010 11:37 (6%)
Als triathlon makkelijk zou zijn had het wel voetbal geheten.

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
quote:
GezwindeSpoed schreef op 10 maart 2010 @ 10:29:

[...]

Bij de eerste 20% lijkt me leuk, maar ga pas naar het klassement kijken als ik op de boot terug zit.

Maar om ontopic te bijven:

HJ hoe beviel de motor, TKC, dikke binnenbanden en een schuimfilter toch? Zou je het weer doen op deze of nog meer veranderen?
Lees dat Oossie er weer eens af is gestuiterd :( , verder nog veel valpartijen, schade of probleempjes?

Voor mijn niveau van rijden deed ie het prima. Als ik nog eens zou gaan zou ik de vering aanpassen, en waarschijnlijk toch de TK-pipes demper met gereedschapvak (+dBDawg ofzo) er op zetten.
Er was niet veel stof, vanwege de (recente) regens, dus schuimfilter is in dit geval niet nodig geweest, maar dat weet je van te voren nooit.

Heb twee keer de pech gehad van een lekke voorband: 2 keer een doorn die er een klein gaatje in prikte waardoor de band langzaam leeg liep. Had een compressortje bij me en de banden heb ik in het bivak gerepareerd. Bandenlichters hadden idd wel een maatje kleiner gekund, maar zaten me niet in de weg (aan het frame). Wellicht dat ik de volgende keer Michelin Deserts of zo zou monteren, vanwege de extra koordlagen en beter bestand tegen ... idd scherpe voorwerpen. ... hoewel ze het op asfalt slechter doen (heb ik me laten vertellen).

Schades:
- kontenwipper bij BMW F650GS (twin): lakschade, spiegel er af en gekneusde enkel
- DRZ400 met voorwiel in spoelgeul terecht komen: bloedneus en blauw oog, helm beschadigd
- kontenwipper bij BMW R1100RR (Oossie): gekneusde ribben en schaafplekken dankzij/ondanks body protector
- verbogen voetsteun bij BMW R1150RR (Bert)
- omvallen met Honda AT: kuipschade
- 2x rempedaal rechtgebogen bij mijn eigen Tenere + beugel aan zijstandaard half afgebroken bij low-speed omvallen

... en misschien nog wel wat dingen

Eigenlijk allemaal kleine schades bij overwegend low-speed valpartijtjes.

Oossie breekt blijkbaar 1x per 2 jaar wel een bot, dus viel deze keer nog mee ;) Hij rijdt volgens mij wat woest.

HJ
...hier zou eigenlijk iets zinnigs moeten staan.... maar ja ....

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
quote:
Raskolnikov schreef op 10 maart 2010 @ 11:34:

[...]

@hjr1100rs; hoe bevalt het zadel je? (ik lees dat je er inmiddels mooie off-road kilometers hebt opgezeten/staan :) )
Ik overweeg eenzelfde zadel (met rode zijvlakken) te bestellen bij www.off-the-road.de maar aangezien er 3 standaardmaten zijn twijfel ik welke te bestellen. Misschien kun jij me op weg helpen? Ik ben 1.85m dus zal het gaan tussen een standaard en een +4 cm.

Groet, Bart

Zadel bevalt mij uitstekend. Geeft je veel meer ruimte om te bewegen op de motor. Kost wel een paar dagen om er aan te wennen vanwege de hogere zitpositie en bijbehorende hogere zwaartepunt. Kwaliteit is goed. Ik ben 1,76m en kom niet met goed fatsoen met mijn voet a.d. grond, maar zou voor jou al een stuk makkelijker moeten zijn.

HJ

KLE+XT660Z Tenere+690 enduro R

Reg. datum:
10 dec. 2004
quote:
hjr1100s schreef op 10 maart 2010 @ 12:44:
Heb twee keer de pech gehad van een lekke voorband: 2 keer een doorn die er een klein gaatje in prikte waardoor de band langzaam leeg liep. Had een compressortje bij me en de banden heb ik in het bivak gerepareerd. ....

Had je dan wel van die 4mm binnenbanden of de originele. Heb me laten vertellen dat de dikke niet lek gaan van doorns of snake bites, wel van spijkers natuurlijk.

Deserts zijn hard dus met nat weer op de weg erg avontuurlijk. Met droog weer geen probleem, of je moet je knie aan de grond willen rijden. Ze zijn wel pokke duur.

Ik heb nu een Kenda 777 die moet ook een steviger carcas hebben. Achter 2x AC10 voor de prijs van 1 desert.

Reg. datum:
04 jan. 2010
@HJ, bedankt voor je reactie. Nog één vraagje; heb jij het 'standaard' zadel of het 4 cm. verhoogde?

Groet, Bart
Als triathlon makkelijk zou zijn had het wel voetbal geheten.

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
quote:
GezwindeSpoed schreef op 10 maart 2010 @ 13:26:

[...]

Had je dan wel van die 4mm binnenbanden of de originele. Heb me laten vertellen dat de dikke niet lek gaan van doorns of snake bites, wel van spijkers natuurlijk.

Deserts zijn hard dus met nat weer op de weg erg avontuurlijk. Met droog weer geen probleem, of je moet je knie aan de grond willen rijden. Ze zijn wel pokke duur.

Ik heb nu een Kenda 777 die moet ook een steviger carcas hebben. Achter 2x AC10 voor de prijs van 1 desert.

Ik had Heavy Duty, volgens mij is dat 2mm? Ik reed met 1,5bar om idd snake bites te voorkomen (zware fiets, zware velgen).

HJ

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
quote:
Raskolnikov schreef op 10 maart 2010 @ 13:42:
@HJ, bedankt voor je reactie. Nog één vraagje; heb jij het 'standaard' zadel of het 4 cm. verhoogde?

Groet, Bart

ik heb het +4cm verhoogde.

HJ

Allrounder

Reg. datum:
08 jan. 2010
quote:
allan schreef op 10 maart 2010 @ 08:59:
Ik ben op zoek naar een foto waarop een Tenere te zien is met Touratech kofferset (of andere alu set) + originele topkoffer.

Heb me zopas een TT zega Pro set besteld en daarvan is er geen topkoffer. Op zich heb ik genoeg aan die zijkoffers, maar dacht eraan om misschien een originele topkoffer te combineren voor de langere reizen.
Die originele koffer kan je zo op de moto bevestigen dacht ik? Iemand een idee van de prijs?

http://www.sw-motech.com/swmotech2010/index.php
Ik heb de Trax zijkoffers en de topkoffer staat in bestelling.
Je heb ze in zwart en zilver/grijs met zwart.
Zal wel zsm foto's plaatsen.
http://niels-bouwmans.hyv...y/fotos/738815029/0/dxVP/

kan zo effe geen foto plaatsen vanwege firefox :/
BMW R1150GS Adventure '05

Reg. datum:
13 apr. 2008
quote:
Nelis04 schreef op 10 maart 2010 @ 17:27:

[...]

http://www.sw-motech.com/swmotech2010/index.php
Ik heb de Trax zijkoffers en de topkoffer staat in bestelling.
Je heb ze in zwart en zilver/grijs met zwart.
Zal wel zsm foto's plaatsen.
http://niels-bouwmans.hyv...y/fotos/738815029/0/dxVP/

kan zo effe geen foto plaatsen vanwege firefox :/

Ik heb de TT koffers al besteld, zoek een foto van een Tenere met alu koffers gecombineerd met de originele Yamaha topkoffer.

Heb even getwijfeld om die Trax combo of de Gobi combo te bestellen, maar vond de TT's mooier vandaar. Omdat ik misschien enkel voor de lange reizen toch een topkoffer zou willen gebruiken denk ik eraan om een originele van Yamaha zelf bij te kopen.
Maar wil eerst eens zien of die verschillende koffers een klein beetje bij elkaar zouden passen.
Aan volledige koffersets van andere merken heb ik dus niet zoveel ;)

thumpers all the way!!

Reg. datum:
19 jan. 2009
quote:
allan schreef op 10 maart 2010 @ 08:59:
Ik ben op zoek naar een foto waarop een Tenere te zien is met Touratech kofferset (of andere alu set) + originele topkoffer.

Heb me zopas een TT zega Pro set besteld en daarvan is er geen topkoffer. Op zich heb ik genoeg aan die zijkoffers, maar dacht eraan om misschien een originele topkoffer te combineren voor de langere reizen.
Die originele koffer kan je zo op de moto bevestigen dacht ik? Iemand een idee van de prijs?

Hier een piccie van een Tenere met Zega koffers.
Greetz, Hans.100_4251.JPG
XT660Z Tenere '08 XT rules! Make the world beautiful, get a tattoo!

thumpers all the way!!

Reg. datum:
19 jan. 2009
Of bedoel je deze?myyamaha.jpg

Reg. datum:
13 apr. 2008
Ik heb de onderste besteld, maar daar heb ik afbeeldingen/voorbeelden genoeg van.

Het is de combinatie van die koffers (maakt niet uit welke, als het maar alu koffers zijn) met de originele Yamaha topkoffer die ik zoek.

thumpers all the way!!

Reg. datum:
19 jan. 2009
Ik denk niet dat je die kombinatie snel zult vinden; misschien kun je fotoshoppen? Of misschien kun je bij je dealer een topkoffer uitproberen, als je zijkoffers erop hebt zitten? Hoe dan ook, succes. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van topkoffers, maar dat is ieders eigen keus/smaak.. Rij zelf met alu koffers van Hepco&Becker en (alleen op trips en vakanties) een Ortlieb roltas; bevalt zeer goed.
Greetz, Hans.

Allrounder

Reg. datum:
08 jan. 2010
Ik vind topkoffers ook niet mooi.
Maar moet anders iedere dag die dingen erop zetten in de ochtend.
En dan 's avonds er weer af halen.

Kan er namelijk niet mee achter het huis komen.
BMW R1150GS Adventure '05

XT660Z Tenere XT1200Z

Reg. datum:
09 nov. 2007
quote:
allan schreef op 10 maart 2010 @ 17:36:

[...]

Ik heb de TT koffers al besteld, zoek een foto van een Tenere met alu koffers gecombineerd met de originele Yamaha topkoffer.

Heb even getwijfeld om die Trax combo of de Gobi combo te bestellen, maar vond de TT's mooier vandaar. Omdat ik misschien enkel voor de lange reizen toch een topkoffer zou willen gebruiken denk ik eraan om een originele van Yamaha zelf bij te kopen.
Maar wil eerst eens zien of die verschillende koffers een klein beetje bij elkaar zouden passen.
Aan volledige koffersets van andere merken heb ik dus niet zoveel ;)

Allan , wij hebben de h&b alu standard, koffers, (die frietpannen) incl topkoffer,
Die topkoffer is vrij eenvoudig te wijzigen , zodat die zonder drager in de originele
Yamaha sleuven past.
mvg Mark
mijn vrouw heeft (bijna) altijd gelijk...

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
@Gezwinde: we waren bij Merzouga en daar heb je een duinengebied. Ik heb me laten vertellen dat meestal de top van de hoogste duin (200m) als waypoint in die etappe zit.

Nou reed er ook ene Jan Hofland (van Hofland motoren) mee: prettig gestoorde kerel die z'n motor kan rijden als kozak op z'n paard. Hij knalde met z'n KTM (dacht een 530) in 2,5 minuut naar de top van die duin .... via de steile kant :o :} .... prachtig om te zien!

Sterkte daar ... en hou de boel heel (ook jezelf).

HJ

What else?

Reg. datum:
07 mrt. 2006
Vandaag met Rednose (Ruud) een stukkie aan het toeren geweest, we zouden de Vijfherenlandroute (ofzoiets -O- ) gaan rijden, maar die bleek bij nader inzien toch niet goed op mijn Zumo te staan, foutje van deze navi-noob :$
Dus toen maar een beetje aan het random-cruizen geweest, en dat was best grappig :Y
Ik heb weer hele stukken Nederland gezien waar ik nog niet geweest was, en dat in zo'n klein landje!
En nog even bij Goedhart motoren in Bodegraven gekeken, wat een JOEKEL van een motorzaak, wow :}
En daarna weer net voor de ergste files naar huis, toch weer een slordige 300 km.op de klok.
Mooi dagje gehad, weer voor herhaling vatbaar Ruud :Y
En dan hopelijk met route op navigatie :+
Mijn werk is zo geheim, ik heb zelf ook geen idee wat ik doe
Wie teveel drinkt leeft maar half zo lang...maar ziet dubbel zoveel

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
Hier nog wat piccies:

http://lh6.ggpht.com/_7JwvF2Ofj-M/S5T6HzOmvYI/AAAAAAAAAJU/TYYEo1Rf1KI/s640/DSC00463.JPG

http://home.planet.nl/~scho3025/Tenere/Marokko/DSCF7763_2.jpg

http://lh5.ggpht.com/_dM0U6Hxld0o/S5aCX4eDWWI/AAAAAAAAAXU/91GoLTgSQKM/s640/DSCF7935.JPG

http://lh5.ggpht.com/_YIAhxVKuPTE/S5a05glIezI/AAAAAAAAAPs/DPJ31Jg1lhk/s640/Marokko%202010%20184.JPG

de rest staat hier:

http://picasaweb.google.com/100321009159007024823/MAROKKOTour2010#

http://picasaweb.google.com/113400412879795956605/Marokko2010#

http://picasaweb.google.com/Transalpista/Marokko2010?authkey=Gv1sRgCPSwtMmYovefcQ&feat=email#

HJ
hjr1100s wijzigde dit bericht op donderdag 11 maart 2010 21:27 (11%)

Reg. datum:
18 jan. 2009
Nice HJ!
En ik zag dat mijn ms-maatje Alexander, van de Rally Adv Shop, er ook bij was!!!
Doe hem de groeten moest je hem nog horen of zien!
Wanneer hobby's elkaar ontmoeten... www.flandersfieldsoutrider.be

Riding the Mad Mule

Reg. datum:
21 aug. 2005
Ik heb trouwens nog mooie routes liggen welke bij vorige gelegenheden niet gereden zijn: een stuk Sallands Zand Challenge, eventueel te combineren met een stuk Trans Twente Rally.

Prik een datum en we kunnen gaan!

HJ

Reg. datum:
04 mrt. 2003
@hjr1100s: Hoe heb je je Zumo boven je teller gemonteerd? Vind dat de mooiste plaats, maar zoek alleen een mooie strakke montage en geen 150€ aan Touratech spul.

O ja, heb witte tenere *O*
All of life is a risk, so dare, and act boldly, after all, remember the fact that nobody will get out of this alive!
Volg mij ook op http://twitter.com/#tl147
www.stuuruitslag.nl

- MEAN BIG THUMPER MACHINE-

Reg. datum:
23 jun. 2006
Echt gaaf man, zoooo!
:9~ :9~ :9~ :9~

Gr. Johan.
Past: Suzuki T500 "74, Suzuki DR800S "96, Aprilia ETV1000 "02 , Honda NX250 '91 --- Now: Honda XR250R "92, Honda NPS50 "08, KTM 250EXC-F "07, Yamaha XT660Z "09!! * www.codegroen.com *

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True