Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij ongeveer 1 op 18,5 dus 1 op 16 valt dan reuze mee, het is ook erg afhankelijk van je rijstijl.
 
Vandaag mijn koppeling uit elkaar gehad, het enige minpunt van mijn divje, hij klapte nog steeds behoorlijk bij het schakelen.
Zowel de koppelingsplaten als de stalen tussenplaten waren nog als nieuw wat betreft de dikte, ook mooi gelijk van dikte allemaal.
Maar er was wel goed te zien dat de platen "kleefden", dit komt waarschijnlijk omdat de Div bijna een jaar heeft stilgestaan voor ik 'm kocht.
Alle platen dus eens lekker een uurtje in een badje gelegd, daarna heel iets opgeschuurd, Zagen er weer nieuw uit. Alles weer gemonteerd en testen............
Dat scheelt behoorlijk zeg, je hoort 'm nog duidelijk schakelen maar dat schijnt een Divje eigen te zijn maar de harde klappen zijn verleden tijd. En dat alles koste niet meer dan een uurtje of 3 werk.
Ik was een beetje huiverig voor dit klusje maar het stelt echt niet veel voor.
koppeling.jpg
koppeling_XJ600_5.jpg
koppeling_XJ600_6.jpg
koppeling_XJ600_12.jpg
koppeling_XJ600_8.jpg


EDIT: Ik moet hier wel even bij vertellen dat ik een man met "gouden handjes" ken, die alles weet van motoren en die dit keer dit klusje voor me heeft gedaan, ik heb alleen maar toegekeken. Maar een volgende keer kan ik het zeker zelf.
 
Laatst bewerkt:
Welke maat heb je besteld?
Ik ben lui, scheelt meten aan m'n motor, en ik wil binnenkort een bestelling voor van-alles plaatsen bij Louis... Die trillingen wil ik graag kwijt voor 8 euro!


Ik heb gewoon de M5 besteld, volgens mij is dit de standaard :? Zodra ik ze binnen heb zal ik het weten. Je kan namelijk niet uit veel kiezen.
 
En stomtoevallig kwam ik erachter dat ik niet alleen RVS dempers heb maar dat ook de uitlaatbochten RVS zijn.
Toen maar eens even iets geprobeerd met BelGom-Alu poetsmiddel, na een kwartiertje poetsen was dit het resultaat; Foto 1: zo was het ... Foto 2: zo kan het worden
Dus binnenkort maar eens de complete uitlaat eronderuit halen en dan heel goed poetsen want dat lijkt toch wel fff anders. Het wordt steeds mooier met dat "ouwe" fietsje van me :Y
bochten.jpg

uitlaatbochten_XJ600_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan is een Diversion 600 toch aanzienlijk zuiniger in gebruik, zelfs bij een vrij pittige rijstijl verbruikt mijn '94 er XJ600S 1:21 :] *O* :]

Mijn afstelling is ruk en moet eens nagekeken worden, maar met stevig rijden zit ik op 1: 20. 1:16 Is niet helemaal jofel voor een 600...... :N
 
En stomtoevallig kwam ik erachter dat ik niet alleen RVS dempers heb maar dat ook de uitlaatbochten RVS zijn.
Toen maar eens even iets geprobeerd met BelGom-Alu poetsmiddel, na een kwartiertje poetsen was dit het resultaat; Foto 1: zo was het ... Foto 2: zo kan het worden
Dus binnenkort maar eens de complete uitlaat eronderuit halen en dan heel goed poetsen want dat lijkt toch wel fff anders. Het wordt steeds mooier met dat "ouwe" fietsje van me :Y
[afbeelding]
[afbeelding]


Heb jij aandelen in BelGom-Alu ofzo :P

Maar goed: waar koop je dat spul, want ook mijn bochchies zijn rvs en na deze pekelwinter mogen ze weleens opgepoetst worden.
 
Bensi ==> Goed bezig! Weet ik ook wat er in m'n koppeling zit :)
Mijn uitlaatbochten zullen geen RVS zijn, tot nog toe heb ik ze met poetsen altijd overgeslagen, maar ik zie nu wel een nieuwe uitdaging :)
 
Heb jij aandelen in BelGom-Alu ofzo :P
Maar goed: waar koop je dat spul, want ook mijn bochchies zijn rvs en na deze pekelwinter mogen ze weleens opgepoetst worden.
Hahaha, nee, ik heb het ook pas ontdekt omdat er hier in andere topics over werd gesproken. Daarom heb ik het ook eens geprobeerd en het resultaat is werkelijk geweldig. :}
En volgens mij heeft iedere motorzaak dat spul ik heb het hier bij MotoPort gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Bensi ==> Goed bezig! Weet ik ook wat er in m'n koppeling zit :)
Mijn uitlaatbochten zullen geen RVS zijn, tot nog toe heb ik ze met poetsen altijd overgeslagen, maar ik zie nu wel een nieuwe uitdaging :)
Nadeel van stalen bochten is dat vuil / pekel / roest echt gaat invreten, of je dat ook weer netjes krijgt betwijfel ik.
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd wat ik ongeveer in gedachten had, maar 131 euries is wel erg veel om op goed geluk uit te geven. Vandaar dat ik graag wat ervaringen zou horen als die er zijn.


Bij MDI schijnt het dat je ze mag testen als ze ze op voorraad hebben.


Hallo ammelaal, Rijd sinds 2 weken een div 900.

Ik heb posts voorbij zien komen van mensen die een verbruik halen van 1 op 22 ???
Ik zit zo rond de 1 op 13/15 (ben wel een sportieve rijder. Moet ik mijn blok laten controleren of is er iets anders aan de hand?

De groeten. (iemand die zijn droom na 20 jaar heeft vervuld)


Welkom hier, ik rijd ook ongeveer 1 op ..... Geen id ik tank weer als de tank leger word :]

Kan het niet komen als een motor wat langer stil heeft gestaan dat die de eerste keren meer verbruikt??


Gebruiken jullie altijd Euro 95? ik hoorde dat je met Euro 98 wat meer pk hebt maar is natuurlijk wel wat duurder(hobby mag geld kosten :Y )...

Ik tank op het moment ook 98, kan het verschil nou niet echt merken.... O-)
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals voor de brandstof discussie;

Mijn div doet ook niet zuiniger dan 1:15 a 1:16
Op de autobahn met 150 km/h zelfs de tank leeg na 150 km..(+-1:10)

Ik denk dat het voornamelijk aan je eigen rijstijl ligt.
 
Mijn 600 loopt ook 1 op 20 met een pittige rijstijl.
Ik gebruik gewoon euro 95.

Met euro 98 heb je geen meer vermogen, 98 maakt een hogere compressie wel mogelijk.
Daardoor zou je iets meer vermogen kunnen hebben.
Maar moet de motor dus aangepast kunnen worden.
Verder koelt 98 wat meer het inwendige van de cilinder.
Dus zomers als het heet is en met flinke belasting (passagier of bagage) is 98 aan te bevelen.
Dit om pingelen te voorkomen ( geen extra vermogen)

Het is dus niet noodzakelijk om 98 te gebruiken, maar als jij hem daar lekker op vind lopen moet je dat gewoon blijven doen. Slecht is het zeker niet.

Mijn koekblik heeft ook genoeg aan 95 , maar zomers met sleurhut gebruik ik ook 98 waarbij Total Ecxelium of Shel Vpower de voorkeur geniet omdat hij dan ook nog eens zuiniger loopt.

Groeten Ron
 
Nogmaals voor de brandstof discussie;

Mijn div doet ook niet zuiniger dan 1:15 a 1:16
Op de autobahn met 150 km/h zelfs de tank leeg na 150 km..(+-1:10)

Ik denk dat het voornamelijk aan je eigen rijstijl ligt.
Ik rijd deze dagen echt stevig door, maar lager dan 1:16.8 ben ik nog niet gekomen.

En die laatste berekening klopt niet, of je moet een tank van 10 liter hebben.
 
Hij gaat lekker! Gisteren tijdens een stukje rijden sloeg de motor de hele tijd af als ik op een laag toerental kwam.. Heb al even gezocht, en is waarschijnlijk iets met de koppelingsplaten of misschien een te laag stationair toerental.
Vanochtend bij het testen kwam er echter een flinke hoeveelheid rook uit de voorkant van de motor :(. Of bij de aansluiting van de (buitenste) uitlaatpijp, of bij die schroef die er naast zit. Kon het niet goed zien....

Iemand enig idee? Durf er nu niet meer op te rijden :| Wat een miskoop *huil*
 
Hij gaat lekker! Gisteren tijdens een stukje rijden sloeg de motor de hele tijd af als ik op een laag toerental kwam.. Heb al even gezocht, en is waarschijnlijk iets met de koppelingsplaten of misschien een te laag stationair toerental.
Wat is het toerental bij warme motor stationair? Dat moet rond de 1200 zitten.
 
Volgens mij zit-ie daar wel op, zal voor de zekerheid morgen even controleren. Ik maak me alleen erg zorgen over die rook :-]
 
waarschijnlijk iets met de koppelingsplaten of misschien een te laag stationair toerental.
Ik kan de link koppelingsplaten of laag toerental niet helemaal leggen, check eerst je stationair toertental eens.
Vanochtend bij het testen kwam er echter een flinke hoeveelheid rook uit de voorkant van de motor :(. Of bij de aansluiting van de (buitenste) uitlaatpijp, of bij die schroef die er naast zit. Kon het niet goed zien....
Ik neem aan dat je de uitlaatbocht bedoelt, en die schoef, is dat één van de twee waarmee de bocht aan de cilinder vast gezet is?
Heb je al gecontroleerd of dat allemaal wel vast zit dan?
Als dat niet zo is, en er ontsnapt gewoon uitlaatgas daar op die plek zullen de bochten er waarschijnlijk even af moeten en misschien nieuwe pakking ringen ertussen.
Iemand enig idee? Durf er nu niet meer op te rijden :| Wat een miskoop *huil*
Niet gelijk wanhopen, meestal is het vrij eenvoudig zelf op te lossen, als je maar weet wat er mis is en daarvoor zul je één en ander even moeten checken, geef dus wat meer details hier, eventueel ondersteund met wat foto's.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan