Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Transalp rijders gezocht!

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
worthless.gif

Plaatjes willen we zien! ;)
Wilddam wijzigde dit bericht op dinsdag 23 februari 2010 17:12 (24%)
CX 500 eurosports, GSX 550EF, GT 750, GPZ 750, GPZ 900R, ZZ-R 1100, XVZ 1200 TF Venture royal, ZX-12R, CBX750FII, Transalp Honda XL600V Transalp, BMW R1200RT, Kawasaki ZZ-R1100.

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
quote:
Wilddam schreef op 22 februari 2010 @ 20:06:
[afbeelding]

89010MM9000 WERKZEUG SATZ 89,67 EUR0

Ook hier te bestellen:

http://zsf-motorrad.de/

Wat vindt je van dit setje als vervanger?

http://www.japparts.nl/in...c1c1ka2lsefqfi4dt5h4lbul4

http://www.japparts.nl/images/rmcp/1807054.jpg

Kan ik hiermee de algemene dingen een beetje (ketting spannen etc.)
jw1985 wijzigde dit bericht op donderdag 25 februari 2010 20:29 (6%)

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
Oja me Alpie staat nog steeds stil. Ik denk dat het een lege accu is, alleen gaat de verlichting wel gewoon aan, maar als ik op de startknop druk gebeurd er niets. Zal het toch de accu zijn en heeft de motor niet genoeg spanning om te starten of kan het ook nog niets anders zijn?

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
quote:
jw1985 schreef op 25 februari 2010 @ 20:26:

[...]

Wat vindt je van dit setje als vervanger?

http://www.japparts.nl/in...c1c1ka2lsefqfi4dt5h4lbul4

[afbeelding]

Kan ik hiermee de algemene dingen een beetje (ketting spannen etc.)

Die bougiesleutel heb je niets aan. Je kan beter een paar losse stukken gereedschap kopen om je ketting te spannen. Als je helemaal niets hebt zou ik gaan voor een setje met allerlei gereedschappen. Bijvoorbeeld van www.motozoom.nl bestelnummer: 12003628.

Niet echt superkwaliteit maar om mee te beginnen prima te doen. Ik zou in ieder geval op zoek gaan naar een goed passende bougiesleutel waarmee je bij de bougies kunt komen zonder de halve motor te slopen. Lees anders ook eens het gereedschaptopic op dit forum.
CX 500 eurosports, GSX 550EF, GT 750, GPZ 750, GPZ 900R, ZZ-R 1100, XVZ 1200 TF Venture royal, ZX-12R, CBX750FII, Transalp Honda XL600V Transalp, BMW R1200RT, Kawasaki ZZ-R1100.

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
quote:
jw1985 schreef op 25 februari 2010 @ 20:49:
Oja me Alpie staat nog steeds stil. Ik denk dat het een lege accu is, alleen gaat de verlichting wel gewoon aan, maar als ik op de startknop druk gebeurd er niets. Zal het toch de accu zijn en heeft de motor niet genoeg spanning om te starten of kan het ook nog niets anders zijn?

Een startmotor vraagt meer stroom dan een lampje dus zou het heel goed kunnen zijn dat je accu (bijna) leeg is. Als je je motor start met het licht aan gaat dan je lamp helemaal uit?
Ik zou in ieder geval eerst de accu maar eens laden.

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
quote:
Wilddam schreef op 25 februari 2010 @ 21:02:

[...]

Een startmotor vraagt meer stroom dan een lampje dus zou het heel goed kunnen zijn dat je accu (bijna) leeg is. Als je je motor start met het licht aan gaat dan je lamp helemaal uit?
Ik zou in ieder geval eerst de accu maar eens laden.

Hij geeft geen krimp als ik op de startknop druk. Hoor helemaal niets. Lamp blijft branden inderdaad.

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
Je dodemansknop staat wel goed? Klinkt stom maar veel mensen vergeten dat knopje. ;) Als die op Off staat dan draait de startmotor wel rond maar de motor slaat niet aan. Anders ben ik bang dat je accu toch (bijna) leeg of kapot is. Kijk ook de dikke kabel die vanaf de accu naar de startmotor gaat na. Schud een beetje met die kabel als je tegelijkertijd op de startknop drukt. Je startmotor kan natuurlijk ook stuk zijn.

Succes!

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
quote:
Wilddam schreef op 27 februari 2010 @ 16:58:
Je dodemansknop staat wel goed? Klinkt stom maar veel mensen vergeten dat knopje. ;) Als die op Off staat dan draait de startmotor wel rond maar de motor slaat niet aan. Anders ben ik bang dat je accu toch (bijna) leeg of kapot is. Kijk ook de dikke kabel die vanaf de accu naar de startmotor gaat na. Schud een beetje met die kabel als je tegelijkertijd op de startknop drukt. Je startmotor kan natuurlijk ook stuk zijn.

Succes!

Bedankt! Ik ga nu even naar beneden en het nog een keer controleren.

[update]
Lichten doen het allemaal (groot licht/ knipper enz) en blijven het doen.
Krijg de schroef dus niet los van die kap die over de accu zit dus ben niets verder gekomen.

Nog één keer geprobeerd aan te duwen in me eentje en dat is ook geen succes :')
Ik bel morgen lekker de anwb en die mogen het oplossen. Hopelijk is het gewoon een accu probleem.
jw1985 wijzigde dit bericht op zaterdag 27 februari 2010 17:46 (23%)

Honda Transalp XL 600 V

Reg. datum:
14 nov. 2004
JW1985 als de verlichting cq knipperlichten en toeter het goed doen hoeft dit niet niet aan de accu te liggen dat de startmotor niks laat horen ,waarom niet ga ik je nu uitleggen.
een paar maanden geleden had ik ook ineens met dit euveltje te maken ,wist dat het niks met de accu te maken kon hebben omdat deze reeds nog maar net erin zat.
Het zelfde als jij nu hebt sleutel om alles deed het behalve de motor starten, dit deed mij besluiten de bedrading vanaf de startknop onder het stuurkuipje eens te volgen.
Omdat goed te doen heb ik het kapje wat om de klokken heen zit verwijderd zodat ik beter bij de bedrading kon komen.
Er zitten daar 2 stekkers en heb daaraan een beetje zitten rommelen en waarempel de motor starte met èèn klap, dus lag het aan de verbinding van het stekkerblok.
Dus de stekkerblokjes goed gereinigd met wat contactspray en de stekerblokjes met een klein tayripje gezekerd zodat een goede verbinding blijft gewaarborgd.
Sindsdien heb ik nooit meer problemen gehad met starten, bij onze wat oudere motoren komen dit soort probleempjes weleens vaker voor door de corrossie (vocht) en ruimte op de stekkers
de beste bakstenen zijn diegene die al gepensioneerd zijn

Brullen en donderen!

Reg. datum:
18 mei. 2004
dat zal best, maar het is wel zo slim om eerst de accu even uit te sluiten dmv een lader er aan...
Ik verslijt bandjes als stoepkrijt ;-)

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
Dinsdag heb ik weer tijd om bij me motor te kijken dan volg ik even de tip van xeneos op en anders bel ik de ANWB. Heb toevallig vandaag wel een gereedschapssetje voor 25euro i.p.v. 95 op de kop getikt voor onder me zadel.

Oja om die klote schroef weer los te krijgen kan ik daar dan het beste maar een beetje WD-40 tussen spuiten?
jw1985 wijzigde dit bericht op zondag 28 februari 2010 23:36 (20%)

Honda Transalp XL 600 V

Reg. datum:
14 nov. 2004
quote:

Oja om die klote schroef weer los te krijgen kan ik daar dan het beste maar een beetje WD-40 tussen spuiten?

Als ik het goed begrijp bedoel je dat ene boutje aan de onderkant van het zijpaneeltje?
Als je dat met een beetje kruipolie inspuit ,wd40 kan ook (via de achterzijde)zal die beter los moeten komen.
Gebruik daar een dopje van een doppenset voor met een verlengstukje voor ,mocht hij dan moeilijk loskomen draai dan niet door en spuit eerst weer de boel bij en probeer dan
weer een stukje in te draaien , herhaal dat een paar keer totdat het boutje soepeler begin te draaien.
Betreft de stekkerblokken ,aan de ene zit een dikke rodedraad en het andere blokje zit een groenedraad grote kans dat het euvel zit.
Controleer wel eerst of de accu nog goed is met een spanningsmeter of er wel nog 12 volt wordt afgegeven.
Ben benieuwd JW

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
En hij doet het weer, het was niet de accu. Het waren inderdaad de stekkers! Allemaal bedankt! Nu op zoek naar een leuk beginners (maar kwalitatief hoog) sleutelsetje!
quote:
xeneos schreef op 28 februari 2010 @ 15:38:
JW1985 als de verlichting cq knipperlichten en toeter het goed doen hoeft dit niet niet aan de accu te liggen dat de startmotor niks laat horen ,waarom niet ga ik je nu uitleggen.
een paar maanden geleden had ik ook ineens met dit euveltje te maken ,wist dat het niks met de accu te maken kon hebben omdat deze reeds nog maar net erin zat.
Het zelfde als jij nu hebt sleutel om alles deed het behalve de motor starten, dit deed mij besluiten de bedrading vanaf de startknop onder het stuurkuipje eens te volgen.
Omdat goed te doen heb ik het kapje wat om de klokken heen zit verwijderd zodat ik beter bij de bedrading kon komen.
Er zitten daar 2 stekkers en heb daaraan een beetje zitten rommelen en waarempel de motor starte met èèn klap, dus lag het aan de verbinding van het stekkerblok.
Dus de stekkerblokjes goed gereinigd met wat contactspray en de stekerblokjes met een klein tayripje gezekerd zodat een goede verbinding blijft gewaarborgd.

Sindsdien heb ik nooit meer problemen gehad met starten, bij onze wat oudere motoren komen dit soort probleempjes weleens vaker voor door de corrossie (vocht) en ruimte op de stekkers

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
Zit er in een Transalp (mijn transalp) eigenlijk H4 of H7 lampjes? Kan het in het werkplaatshandboek nergens vinden.

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
quote:
jw1985 schreef op 02 maart 2010 @ 18:19:
Zit er in een Transalp (mijn transalp) eigenlijk H4 of H7 lampjes? Kan het in het werkplaatshandboek nergens vinden.

H4

Kijk maar eens op je koplampglas. Staat er met grote letters op ;)
Wilddam wijzigde dit bericht op dinsdag 02 maart 2010 19:19 (13%)

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
quote:
Wilddam schreef op 02 maart 2010 @ 19:18:

[...]

H4

Kijk maar eens op je koplampglas. Staat er met grote letters op ;)

:$

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
Een LASER ProDuro slip-on uitlaat ruilen voor mijn originele Transalp uitlaat en dan 150euro bijbetalen. Is dat een goede deal? Hij wordt er 'gratis' opgezet/ omgeruild.

http://www.japparts.nl/in...1130&products_id=8795 Die dus.

Transalp Truttenschudder !

Reg. datum:
08 jan. 2009
Zo demper koop je meestal 2e hands voor rond de 150 euro !

Ik zelf zou de originele demper bewaren ( voor het geval dat ) en mocht je hem ooit weer willen verkopen.

Zelf ben ik al een tijd op zoek naar een Arrow Paris Dakar Replica demper voor mijn Transalp uit '96 :
http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/arrow.jpg
Zo 1 dus

Iemand enig idee waar ik zo demper nog kan kopen ? ( 2e hands mag ook )
Post niet vaak , maar lees wel graag mee !

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
quote:
Rommit schreef op 04 maart 2010 @ 21:18:
Zo demper koop je meestal 2e hands voor rond de 150 euro !

Ik zelf zou de originele demper bewaren ( voor het geval dat ) en mocht je hem ooit weer willen verkopen.

Zelf ben ik al een tijd op zoek naar een Arrow Paris Dakar Replica demper voor mijn Transalp uit '96 :
[afbeelding]
Zo 1 dus

Iemand enig idee waar ik zo demper nog kan kopen ? ( 2e hands mag ook )

Waar kan ik mijn zoektocht starten naar die demper dan (2e hands :P ) ?

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
Ik zou ook de originele demper bewaren. Al is het alleen maar omdat er misschien ooit een APK voor motoren komt en er dan zeker E gekeurde uitlaat op moeten zitten.

Tweedehands dempers moet je inderdaad ook wel kunnen vinden voor dat geld zonder je oude te moeten inleveren.

Persoonlijk heb ik het niet zo op "meer laawaaige dempers". Veel mensen ergeren zich daar aan. Als ik zomers lekker rustig op een zondag in mij tuin zit en er komt regelmatig een auto of motor met een hoop lawaai langs dan ben ik er ook niet erg blij mee.

Toch vind ik het wel mooi als er een motor met goed geluid langs komt maar niet motor of auto liefhebbers storen zich daar al snel aan.

Neemt niet weg dat ik zelf ook ooit jong ben geweest en dat ik het toen ook prachtig vond. O-)

Succes met je zoektocht JW!

Oh ja, Zoek eens op www.veilingkijker.nl Daar kan je op meerdere marktplaatsen tegelijk zoeken. Gewoon "Demper Honda Transalp" in typen.
Wilddam wijzigde dit bericht op vrijdag 05 maart 2010 09:01 (7%)

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
@Wilddam: tnx! Heb een advertentie op marktplaats gezet we gaan het zien.

Nu even een nieuwe lampje in me Transalp zetten. Philips motovision. Kijken of me zicht gaat verbeteren.

Honda Transalp XL 600 V

Reg. datum:
14 nov. 2004
Wat je ook kan proberen je aantemelden bij www.transalpclub.nl deze mensen hebben ook regelmatig spulletjes te koop staan zoals bijv. uitlaatdempers.
Betreft motorvisionlampen heb ik wel op andere motoren ervaring ze geven iets meer licht oftewel de bundel wordt iets beter verspreid maar om nu over een sterke lichtopbrengst verbetering te praten neuh.
Wel geven bluevisionlampen beter licht vanwege het witter is maar er gaat niets wat dat betreft xenon, maar dan praat je weer over een andere prijsklasse :Y
Produrodempers geven een mooi maar niet te harde donkere brom ,ik kan het weten want ik heb er zelf èèn onder de Alp zitten :z

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
Die Produro is er toch ook in een legale straatversie te koop?

http://www.kommermotorpar.../contents/nl/d356_02.html

Zelf rij ik met Philips X-treme power lampen (H7) in mijn beemer, meer en witter licht, alleen weet ik nog niet zoveel van de levensduur. Zitten er nu ongeveer 10.000 km in.

Wilddam Racing Holland

Reg. datum:
11 mei. 2003
Ik heb gisteren handvatverwarming besteld en nu wil ik deze niet rechtstreeks op de accu aan sluiten omdat ik dan bang ben dat ik het vergeet uit te zetten als ik de motor weg zet. Iemand enig idee waar ik deze kan aansluiten zodat het alleen werkt als het contact aan staat?

Moet ik een relais gebruiken of zou het nog ergens rechtstreeks kunnen? Setje is max. 40 watt.

Welke lijm kan ik het beste gebruiken om de handvatten vast te zetten? Dit i.v.m. warmteontwikkeling.

@ JW 1985, Had jij die handvatverwarming nog besteld en aangesloten?

VStrom1000

Reg. datum:
09 mei. 2007
quote:
Wilddam schreef op 11 maart 2010 @ 19:45:
Ik heb gisteren handvatverwarming besteld en nu wil ik deze niet rechtstreeks op de accu aan sluiten omdat ik dan bang ben dat ik het vergeet uit te zetten als ik de motor weg zet. Iemand enig idee waar ik deze kan aansluiten zodat het alleen werkt als het contact aan staat?

Moet ik een relais gebruiken of zou het nog ergens rechtstreeks kunnen? Setje is max. 40 watt.

Welke lijm kan ik het beste gebruiken om de handvatten vast te zetten? Dit i.v.m. warmteontwikkeling.

@ JW 1985, Had jij die handvatverwarming nog besteld en aangesloten?

nee niet meer besteld, dus ik wacht jou review af ;) *D

Iemand nog tips om mijn knipperlicht weer goed werkend te krijgen :') Als ik nu naar links of rechts aangeef moet ik blij zijn dat dit na 10sec gebeurd.
jw1985 wijzigde dit bericht op donderdag 11 maart 2010 21:45 (9%)

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True