Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

HET grote Husqvarna 610 topic 2

Pagina's:
«
»

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
haha ik heb hem nog niet.. maar de eerste vraag is er al:

hij rijd goed meer wanneer je stil staat valt de motor uit als je niet iets gas geeft.. hoe kan ik hem bijstellen dat hij wel goed blijft lopen?
'k heb een stier gemolken...... en nu?

Husky 360 & 610SM- Aprilia

Reg. datum:
15 mei. 2005
quote:
Rave80 schreef op 06 maart 2010 @ 11:34:
haha ik heb hem nog niet.. maar de eerste vraag is er al:

hij rijd goed meer wanneer je stil staat valt de motor uit als je niet iets gas geeft.. hoe kan ik hem bijstellen dat hij wel goed blijft lopen?

Draaien aan de grote stationair knop op je carb.
Project: Husqvarna 360 tweetakt

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
nog een probleem.. ik krijg hem dus echt niet aan de praat.. soms loopt hij even en valt meteen weer uit.

nu viel mij op dat er 3 slangetjes van de carb komen 2 aan de linkerzijde en 1 aan de rechterzijde.. die komen nergens op uit.. wat zijn dit voor slangetjes?

Reg. datum:
15 mei. 2005
quote:
Rave80 schreef op 07 maart 2010 @ 12:59:
nog een probleem.. ik krijg hem dus echt niet aan de praat.. soms loopt hij even en valt meteen weer uit.

nu viel mij op dat er 3 slangetjes van de carb komen 2 aan de linkerzijde en 1 aan de rechterzijde.. die komen nergens op uit.. wat zijn dit voor slangetjes?

Ruik je benzine als je kickt? Zo dan dan is hij hoogstwaarschijnlijk verzopen.

Even de bougie eruit draaien en droogmaken. Kijk of de bougie niet dichtgeslagen is en dus de juist afstand heeft. Je kunt ook even met een schuurpapiertje ertussen vrijven.

Hang de bougie aan de bobine en leg de bougie op het blok of houdt hem tegen het blok. Geef hierna een kick en kijk of hij vonkt. Zo ja, top!

Draai de grote stationair helemaal dicht(met de klok mee en draai hem dan 1,5 of 2 slagen uit. (1 slag is klokje rond)

Als je kick geen gas geven, want dan verzuipt hij weer.

Als dit allemaal niet werkt en hij was om te beginne al niet verzopen, dan kun je naar je carb kijken. Haal hem eraf en geef gas. Kijk of er een straaltje benzine uitkomt.
Draai de moer aan de onderkant van het vlotterbakje open en haal het bakje er onderuit. Oude benzine valt nu op de grond. Kijk de twee sproeiers na of deze neit verstopt zitten.

als de carb nog aangesloten zit aan je tank, dan zou doordat de vlotters naar beneden hangen je tank moeten leeglopen. kijk of of dit klopt. Uiteraard stopt dit als je ze omhoog drukt.

Weet je eigenlijk wel hoe je moet kicken op een viertakt? (is geen schande als het je nog niet makkelijk afgaat. ik heb het ook moeten leren)

Dus houdt even in de gaten of je benzine ruikt. Dan vonk hij meestal niet meer.

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
Vrijdag toen ik hem heb bekeken liep hij en kon ik hem zelf ook aan trappen. geen probleem mee gehad.

we hebben net het volgend gedaan:

bougie er uit.. schoon gemaakt. en hij vonkt.

toen de hebben de de carb. bakje er onder weg gehaald en leeg gemaakt.

wanneer we de benzienekraan opendraaien loopt hij nonstop door. ook als we "vlotter ding" omhoog drukken loopt hij door. als we het gas losdraaien zien we geen verandering in stroomsnelheid.

bakje er weer onder gezet en gekeken of hij wil starten. niets....
maar zie foto. het dunste slangetje blijft door lopen wanneer we de benzienekraan open zetten.

is hij stuk? en moet er een nieuwe op?

http://img97.imageshack.us/img97/7296/dsc9951.jpg
Rave80 wijzigde dit bericht op zondag 07 maart 2010 17:49 (75%)

Reg. datum:
03 mrt. 2010
lijkt erop dat de vlotter niet goed afsluit en dat de benzine nu uit de ''overloop''
van de vlotterkamer komt zetten.
(niet iets vergeten terug te zetten na demonteren vlotterkamer, of perongeluk laten vallen)

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
alles wat ik er af heb gehaald is er ook weer zo onder gekomen.
ik heb nix meer over dus alles zit er weer onder.

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
morgen naar Oss om te sleutelen volgens de anwb was alles goed.. alleen de afstelling liet te wensen over.. ik hoop morgen te kunnen rijden.. afwachten

Reg. datum:
15 mei. 2005
Ik ben het met basser eens. Het klopt niet dat hij door blijft lopen. Je kunt je carb schoonmaken door hem in een bakje warm water met biotex te leggen voor een paar uurtjes. hierna goed doorspoelen met remmenreiniger en uitblazen met een compressor (vind je bijvoorbeeld ook bij een klein tankstation in de binnenstad waar ook brommers tanken)

Je kunt hem testen door het benzineslangetje in je mond te doen en te blazen. Door de vlotter dan omhoog te tillen (waarmee je een volle vlotterbak simuleert, zou hij moeten sluiten, waardoor je niet meer kunt blazen.

edit: zat er neit een circlipje op het stangetje waar de vlotters aanhangen, wat ervoor zorgt dat het stangetje mee omhoog gaat als de vlotters omhoog haan?
Frits! wijzigde dit bericht op zondag 07 maart 2010 22:18 (12%)

JW meets HVA

Reg. datum:
07 apr. 2004
Vlotternaald is weg of sluit niet mee goed af door gom (oude benzine ) of vuil.
Als je carb overloopt door een te hoog benzineniveau omdat hij niet goed afgesloten wordt leidt tot een verzopen motor.

De tip om de grote st.schroef totaal in te draaien en weer 2/2,5 slag uit te draaien klopt niet volgens mij ,dit geldt voor de luchtschroef.
De st. schoef zet alleen de gasschuif iets hoger en laat zo wat meer lucht /benzine mengsel door.
Belangrijk is om een 2/2,5 mm vrije slag op je gashendel te hebben en ABSOLUUT geen gas geven bij het starten!
stelen is strafbaar........de regering duldt geen concurrentie

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
we hebben hem vandaag gestript. alles is er af geweest en schoon gemaakt. maar geen resultaat of afwijkingen.. hij pompt de brandstof goed door en knalt zo nu en dan uit de uitlaat. dus wel benzine en ontsteking.. maar hij wil niet verder aanpakken.

we hebben even gebeld met een bekende van ons die veel in de endurosport zit en alles voor gelegd. hij riep meteen dat het de ontsteking is.. misschien een spoel kapot. (wij hebben dit niet kunnen nakijken).

gebeld met van Erp voor een afspraak daar en het verhaal uitgelegd. hij zegt dat het naar alle waarschijnlijkheid idd de ontsteking maar hij denkt dat de magneten er af liggen.

morgenvroeg ga ik de motor weg brengen en na laten kijken/afstellen

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
quote:
singlerider schreef op 08 maart 2010 @ 19:53:
De tip om de grote st.schroef totaal in te draaien en weer 2/2,5 slag uit te draaien klopt niet volgens mij ,dit geldt voor de luchtschroef.
De st. schoef zet alleen de gasschuif iets hoger en laat zo wat meer lucht /benzine mengsel door.
Belangrijk is om een 2/2,5 mm vrije slag op je gashendel te hebben en ABSOLUUT geen gas geven bij het starten!

de stelschroef is idd voor de luchttoevoer. (deze werkt zoals het moet. als de carb open is kun je het goed zien.)

Reg. datum:
21 nov. 2007
Deze carburateurs hebben nog wel eens het kwaaltje dat de vlotterbeugeltjes zo ver naar onderen staan met monteren, dat het volternaald gekanteld in de geleiding zit. Als je dan het vlotterbakje monteerd dan komt het naaldje klem te zitten en gaat niet meer dicht. Als je het vlotterbakje monteerd als de carb op z'n kop staat heb je niks geen last.

Heb hier 2 dellorto's liggen met dat probleem (zal wel slijtage zijn).

Wat het stationair lopen betreft... soms is de gasschuif bij de afstelschroef zo ver ingeslagen dat deze niet meer omhoog geschroefd kan worden. Ook slijtage..
Als hij stationair niet blijft lopen, dan gaat het starten over het algemeen ook niet makkelijk.

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
vanmorgen afgeleverd bij van erp en markelo.

nu afwachten!

Reg. datum:
15 mei. 2005
quote:
Rave80 schreef op 09 maart 2010 @ 13:20:
vanmorgen afgeleverd bij van erp en markelo.

nu afwachten!

ben benieuwd

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
anders ik wel.. baal enorm!

een andere vraag.. (zie foto boven) waar is dat schroefje onder de tank voor?

Reg. datum:
03 sep. 2009
Omdat je benzine tank in twee is gesplits onderaan, en je benzinekraan maar aan 1 kant van de tank zit, zou je alleen de benzine uit het rechter deel kunnen krijgen. Als je dat schroefje open draait gaat de benzine via het slangetje naar het benzinekraantje. normaal gesproken staat die dus altijd open tenzij je je tank eraf moet halen ofzo..
Als jij die nu dicht heb, zet hem maar open dan kom je een stuk verder met een tank!

Gr Hesdy

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
haha goed idee!! bedankt..

nee we vroegen ons het gisteren af.. en ja nu je het zo zegt..
dom van ons haha

Power to the Husky!

Reg. datum:
23 jan. 2008
Om nog even terug te komen op de 570 en 610 blokken. De nieuwe 610blokken hebben dezelfde bovenverdieping als een 570, alleen het onderblok is compleet anders. Ik heb daarom dus gewoon een TC570 nokkenas in mijn 610blok uit 2006 kunnen zetten. En wat betreft dei 630 die net uit is. De vraag is of die bovenverdieping weer op het 610 onderblok past :)
Suzuki GSF 400 - KMX 125- YZF-R6 2002 & XR600R 1995 SM610 2005
Husqvarna SMR450 2006 & Yamaha XJ 550 Oldtimert

I am The Stig

Reg. datum:
06 jan. 2008
Rave, ik betwijfel of het je ontsteking is, maar mocht die kapot zijn heb ik nog een gebruikte voor je. Nieuw zijn die dingen niet te betalen, gebruikt val je trouwens al achterover van de prijzen.... Had m maar even langs geduwd toen je in Oss was, das bij mij om de hoek.

Edit: erg gewaagd om een oude 610 te kopen als je geen volleerd monteur bent :)
trouwens, dat wordt je dan vanzelf :P
Paulus de crosskabouter wijzigde dit bericht op dinsdag 09 maart 2010 16:47 (18%)
Offroad, omdat je voor voetbal en tennis maar één bal nodig hebt.
(Verstuurd vanaf mijn commodore 64)

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
nou de 1 denkt dat het een probleem is in de spoelen. de ander (van erp) denkt dat het in de magneten zit.

was idd wel makkelijk geweest om gisteren dan langs te komen jah... als ik dat wist??

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
haha heb er dus echt geen verstand van.. maar gisteren zo veel gesleuteld dat ik bijna weet waar ik alles kan vinden en demonteren

Reg. datum:
23 feb. 2007
Ik rij momenteel met een 610 TC uit 1999. Deze heeft helaas maar 4 versnellingen. Nu kan ik een complete versnellingsbak-set kopen van een TE met 6 versnellingen. Alleen komen de onderdelen uit een blok van 1997. Gaat dit passen in mijn blok van 1999? Heeft iemand misschien nog onderdelen in de aanbieding om mijn versnellingsbak om te bouwen?

ZX-6R/husqvarna 610

Reg. datum:
03 okt. 2009
update

dinsdag motor weg gebracht. woensdag was ie klaar.. hij starte weer.. ik blij naar huis, pak aan en trappen maar... niet dus! GVD

ik bellen met van Erp "wat doe ik verkeerd?" moest vandaag maar weer langskomen.
ik begon al te denken dat het aan mij lag.. maar gelukkig niet! ook hun kregen hem niet meer aan de praat.. vermoedelijk iets met de kickstarter..

ik hoop dat hij vanavond weer klaar is en morgen eindelijk eens een stukje kan rijden.

Reg. datum:
15 mei. 2005
quote:
Rave80 schreef op 11 maart 2010 @ 15:22:
update

dinsdag motor weg gebracht. woensdag was ie klaar.. hij starte weer.. ik blij naar huis, pak aan en trappen maar... niet dus! GVD

ik bellen met van Erp "wat doe ik verkeerd?" moest vandaag maar weer langskomen.
ik begon al te denken dat het aan mij lag.. maar gelukkig niet! ook hun kregen hem niet meer aan de praat.. vermoedelijk iets met de kickstarter..

ik hoop dat hij vanavond weer klaar is en morgen eindelijk eens een stukje kan rijden.

Heb je hem niet geprobeerd om hem aan te douwen? (als het aan de kickstarter zou liggen... :S Maar was was het volgens hun in eerste instantie?

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True