Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

XTZ750 Super Ténéré - Deel 5

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

Moderator

www.bolski.nl

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
*Thomas* schreef op 11 maart 2010 @ 20:07:
hallo,

weer een zeer vaag probleem, nieuwe cdi binnen gekregen dus maar meteen monteren, lekker simpel ging dat, en toen wou ze niet meer starten... deed niets meer ...

eergisteren de motor nog gestart, draaide zoals altijd (op 1 cil :P), maar nu helemaal niets meer ...

oude cdi er weer op, niets, nieuwe, niets, enz.

benzine liep nog door, dus daar ligt het ook niet aan (tenzij de carbs plots verstopt zouden zijn).

een vonk is er ook (blauw, dus 'normaal')

dus nu weet ik het niet meer, weet iemand raad, want ik zit met de handen in het haar

thx,

Thomas

Is de cdi exact van hetzelfde type? Wat staat er op de cdi zelf?
Yamaha XT600 Tenere

Leovince MIVV Akrapovic Laser Marving Remus Arrow GPR uitlaten - Excel velgen - EBC remschijven koppelingsplaten etc

XTZ 850

Reg. datum:
28 apr. 2005
Toch, als ie wel vonkt zou de CDI niet mijn eerste keus zijn.
De carbs toevallig los gehad? Benzineslang geknikt? Valse lucht via de aansluitingen van de carbs op luchtfilter en/of spruitstukjes?
Zo maar wat suggesties.......
Onderdelen nodig voor je XTZ?

Moderator

www.bolski.nl

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Hij moet wel op het goede moment vonken ;) Een cdi van een verkeerd type vonkt wel, maar op het juiste moment. Het is het makkelijkst te controleren.

Daarna komen alle zaken waarvoor je moet slopen. Water in je benzine bijvoorbeeld. Dat water ruikt gewoon naar benzine, je merkt het bijna niet.
Yamaha XT600 Tenere

Leovince MIVV Akrapovic Laser Marving Remus Arrow GPR uitlaten - Excel velgen - EBC remschijven koppelingsplaten etc

Hier ook!

XTZ750 & TT600

Reg. datum:
16 apr. 2008
Functie:
Hier ook!
quote:
d02500 schreef op 11 maart 2010 @ 17:13:
je kunt toch een m6 inbus kopen

:? Ik bedoel de beruchte boutjes waarmee de remblokken geborgd zitten. Dikke imbuskop met draad op de kop, en verder glad stangetje.
Nou ja, morgen ga ik naar siccama sales voor de remblokjes, wellicht hebben ze wat liggen.
nait soezen man, moar deurbroezen ja

Reg. datum:
29 jul. 2007
@ Bolski en Dré, ik weet niet meer wat er exact op de cdi staat, MAAR, ik heb voor het wisselen de nummers gecontroleerd, en die kwamen overeen, het was iets met 3LD 8......

Wat ik zo vreemd vind is dat hij het eergisteren deed, startte - ook al was het op 1 cil - gewoon vlotjes. Ik heb eerst de simpele zaken gecontroleerd:

- of er bijvoorbeeld benzine uit de kranen kwam OK
- dodemansknop OK (paar keer aan/uit gezet)
- leidingen nergens zichtbaar lek OK
- vonk (en dan nog wel de cil die het normaal niet altijd doet) OK

Dit alles met beide cdi's getest.

Morgen zal ik de bougies even vervangen.

Bedankt voor het meedenken,

Cheers,

Thomas

Super Ténéré

Reg. datum:
07 okt. 2004
quote:
*Thomas* schreef op 11 maart 2010 @ 20:07:
hallo,

weer een zeer vaag probleem, nieuwe cdi binnen gekregen dus maar meteen monteren, lekker simpel ging dat, en toen wou ze niet meer starten... deed niets meer ...

eergisteren de motor nog gestart, draaide zoals altijd (op 1 cil :P), maar nu helemaal niets meer ...

oude cdi er weer op, niets, nieuwe, niets, enz.

benzine liep nog door, dus daar ligt het ook niet aan (tenzij de carbs plots verstopt zouden zijn).

een vonk is er ook (blauw, dus 'normaal')

dus nu weet ik het niet meer, weet iemand raad, want ik zit met de handen in het haar

thx,

Thomas

Wat langer doorstarten, zou ik persoonlijk doen.
Het kan soms heel lang duren
Jeden Tag erhöht sich zwangsläufig die Zahl derer die mich am Arsch lecken können!

on any sunday

Reg. datum:
25 apr. 2008
Doorstarten? Ik loop soms een half uur aan te rennen voor dat dat hok weer eens op 1 poot loopt. :+ :+
Goed voor de conditie!
maar niet voor de hechte band tussen mij en mien super
XTZ 750 / TTRE 600

Super Ténéré

Reg. datum:
07 okt. 2004
quote:
Relaxtz schreef op 12 maart 2010 @ 18:33:
Doorstarten? Ik loop soms een half uur aan te rennen voor dat dat hok weer eens op 1 poot loopt. :+ :+
Goed voor de conditie!
maar niet voor de hechte band tussen mij en mien super

Hoezo rennen, heb je de startmotor eraf gehaald?
Jeden Tag erhöht sich zwangsläufig die Zahl derer die mich am Arsch lecken können!

Reg. datum:
29 jul. 2007
Ding hing aan de snelstarter (via de accu), en wilde nog niet starten ;).

Reg. datum:
29 jul. 2007
succes !

nieuw setje bougies derin + de nieuwe cdi, motor loopt - al is het wat rijk - mooi op 2 cils :D

maar een nieuw probleem (probleempje?) kwam aan het licht. Rond de bougies (ook de nieuwe) zit een beige drap (olie + water/kvs), dus ergens is er een lek waar kvs de motor binnengaat, is er een plaats waar dit bij de tenere geregeld voorkomt? Naar welke zaken zouden jullie het eerste kijken (koppakking, ... ?)

thx, Thomas

Super Ténéré

Reg. datum:
07 okt. 2004
Koelwaterpomp kan ook doorlekken, komt ook voor.

Reg. datum:
08 mei. 2008
nooit eerder van gehoord. Ik zou idd denken lekke koppakking, maar dan zou je de eerste zijn in 2 jaar van wie ik daar op het NL forum of ook het internationale forum iets over lees. Olie is ververst neem ik aan? Heb je het blok eventueel 'gespoeld' met ultradunne olie? (jij had toch een blok dat lang had stilgestaan?)

on any sunday

Reg. datum:
25 apr. 2008
quote:
Peke Esu schreef op 12 maart 2010 @ 18:40:

[...]

Hoezo rennen, heb je de startmotor eraf gehaald?

Dat zou ik best eens kunnen doen, wat het ding heeft af en toe toch geen nut. Als ik 'm niet gestart krijg met de startmotor biedt aanduwen nog wel eens soelaas. Behalve als het geregend heeft, want dan blokkeert het achterwiel te makkelijk bij het opkomen van de koppeling |(
XTZ 750 / TTRE 600

Reg. datum:
29 jul. 2007
quote:
mattijsw schreef op 13 maart 2010 @ 18:26:
nooit eerder van gehoord. Ik zou idd denken lekke koppakking, maar dan zou je de eerste zijn in 2 jaar van wie ik daar op het NL forum of ook het internationale forum iets over lees. Olie is ververst neem ik aan? Heb je het blok eventueel 'gespoeld' met ultradunne olie? (jij had toch een blok dat lang had stilgestaan?)

nee, olie is niet ververst ...

nu je dat zegt, motor is enkele keren gestart deze winter zonder te rijden, had daarvoor ook lang stilgestaan, misschien het gevolg van condens opstapeling in het blok?...

zal dat komende week allemaal eens doen, want het kvs niveau in het reservoir zakt niet... en dat hoort niet wanneer er een lek is.... hmm ... hopen dat ze over een maandje toch klaar is voor wat reizen ;)

Reg. datum:
08 mei. 2008
Rooiejan in "Motor blok spoelen van binnen."

kijk s ff hiernaar van ene rooie jan. Ook op MF. Condens in olie, mayonaise-vorming, klinkt een beetje als jouw probleem.

'k heb nog wat verder gegoogled op motor spoelen, engine flush enz. Ik zou om te beginnen eerst gewoon olie verversen, desnoods met goedkoop spul, motor half uurtje laten draaien (liefst rijden) en dan aftappen en de echte verse olie erin. Dan weet je zeker dat je maximaal veel troep uit je blok hebt gehaald. Er zijn ook wat cleaning- spulletjes in de handel die je bij je olie kunt gooien maar daar heb ik geen ervaring mee.

succes!
mattijsw wijzigde dit bericht op zaterdag 13 maart 2010 22:49 (48%)

Reg. datum:
25 dec. 2007
Zo, de Yam heeft eindelijk zijn grote beurt gehad: alle sappen ververst, dynakit, verse pitten, goed afgesteld, nieuwe x-ketting en tandwielen en een betere regelaar. En toen liep hij zwaar knudde: gigantische knallen uit de uitlaat, horten en stoten in z'n 3, max 60 in z'n 4, kortom geen vermogen onder de tank. Plastic maar weer d'r af, tank eraf en toen bleek een van de klembanden om de aanzuigrubbers compleet los te zitten dus volop valse lucht. Dat probleempje verholpen (fijn dat je overal zo makkelijk bij kunt) en nu gaat hij eindelijk als een speer. Ben nu toch benieuwd naar het verbruik, moet een stuk beter zijn.

Reg. datum:
29 jul. 2007
quote:
mattijsw schreef op 13 maart 2010 @ 22:39:
Rooiejan in "Motor blok spoelen van binnen."

kijk s ff hiernaar van ene rooie jan. Ook op MF. Condens in olie, mayonaise-vorming, klinkt een beetje als jouw probleem.

'k heb nog wat verder gegoogled op motor spoelen, engine flush enz. Ik zou om te beginnen eerst gewoon olie verversen, desnoods met goedkoop spul, motor half uurtje laten draaien (liefst rijden) en dan aftappen en de echte verse olie erin. Dan weet je zeker dat je maximaal veel troep uit je blok hebt gehaald. Er zijn ook wat cleaning- spulletjes in de handel die je bij je olie kunt gooien maar daar heb ik geen ervaring mee.

succes!

Bedankt !

Deze week - hopelijk - eens werk van maken.

kloon

vaak be'j te bange !

Reg. datum:
19 aug. 2009
Functie:
kloon
gister ff vlot op en neer naar groningen, over de snelweg maar ff..en wat wordt je dan horendol van die blast op je helm, wat een lawaai....dus ik vraag me af, wat moet ik met dat ruitje doen, verhogen of juist verlagen, ben 1,94...

Reg. datum:
08 mei. 2008
rij ns een dag zonder ruitje. Vooral ook snelweg. Dan weet je het meteen.
Mijne is flink afgezaagd en staat wat meer rechtop. Dat werkt. En ik ben 1.95m

Moderator

www.bolski.nl

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Ik heb afgelopen zaterdag ook voor het eerst een flink stuk gereden met de Super, met snelheden van ca 150, over de snelweg. Ik had er erg veel last van dat mijn hoofd alle kanten op wiebelde. Maar ik moet wel zeggen dat ik een crosshelm op had, met een lange klep er aan. Ik zal het eens een keer uitproberen met mijn integraalhelm.
Yamaha XT600 Tenere

kloon

vaak be'j te bange !

Reg. datum:
19 aug. 2009
Functie:
kloon
mattijs, heb je een foto ?

Reg. datum:
08 mei. 2008
lage ruit maatwerk (dank aan 3LDré !!)11052009127.jpg

Reg. datum:
08 mei. 2008
afgezaagde orig ruit werkt ook uitstekendverlaagderuit_orig.jpg

Reg. datum:
08 mei. 2008
zoek ook even in de topics 3 en 4 zoekterm ruitje. Daar vind je uitgebreide discussies, experimenten enz. Inmiddels zijn de meeste rijders het er geloof ik wel over eens dat voor lange rijders een ingekort ruitje meer oplevert (vooral geen turbulentie rond de helm) dan een extra hoge. Tenzij je een ruit van een halve meter erop zet (heb ik geprobeerd) waarbij de turbulentie boven je helm zit. Maar geen gezicht. In de huidige situatie zit de turbulentie / bulderzone onder mn helm op borsthoogte. Dus wel meer winddruk, maar niet meer van dat geruk en getrek aan mn kop.

Hier ook!

XTZ750 & TT600

Reg. datum:
16 apr. 2008
Functie:
Hier ook!
quote:
Bolski schreef op 15 maart 2010 @ 09:39:
Ik heb afgelopen zaterdag ook voor het eerst een flink stuk gereden met de Super, met snelheden van ca 150, over de snelweg. Ik had er erg veel last van dat mijn hoofd alle kanten op wiebelde. Maar ik moet wel zeggen dat ik een crosshelm op had, met een lange klep er aan. Ik zal het eens een keer uitproberen met mijn integraalhelm.

Dat is deels te wijten aan de klep. Ik rijd ook met allebei de soorten helm, en integraal is veel rustiger, maar ook daarmee heb ik last. Inderdaad op de snelweg met een endurohelm op een ST is geen grapje.
Ik ben 1.92 , dus ook lang.
nait soezen man, moar deurbroezen ja

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True