Dit onderwerp is gesloten.
quote:Ilja schreef op 10 maart 2010 @ 23:03:
Zo.. weer wat wijzer. Ik ben erachter waardoor de asjes zwaar lopen denk ik. De tweede versnelling (op de countershaft/ voortandwielas) is in het midden blauw geworden van het aanlopen. Dit is het tandwiel wat het dichtste bij het voortandwiel zit.
Daardoor is het tandwiel waarschijnlijk vervormd/groter geworden o.i.d, en klemt het zich tegen het tandwiel van de tweede versnelling op de main shaft (koppelingsas) wanneer de twee blokhelften tegen elkaar worden gedrukt.
Als ik de assen monteer zonder dit tandwiel lopen ze prima los. Met dit tandwiel superstroef.
De as is ter plaatse van het tandwiel ook blauw, en het busje ook.
Zie pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Spidi Gonzalez schreef op 11 maart 2010 @ 12:48:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat er bij jouw van 2 versnellingsbakken 1 is gemaakt. Ik heb zelf 2 bakken liggen, 1 uit '89 en 1 uit '90.
Van deze twee bakken wil ik dus één bak maken, maar ik heb dus waarschijnlijk hetzelfde probleem als jij wanneer ik de boel opbouw uit 2 verschillende bakken, de boel past niet. Dat lag volgens mij aan dat ene tandwiel. Wanneer ik dat tandwiel omwissel is er geen probleem meer.
Draaien de assen wel goed als je de assen maar in één carterhelft kant plaatst? Want dat doen ze bij mij dus niet.
Op het ook lijken de tandwielen precies hetzelfde, maar er zit dus wel verschil in. Ik zal binnenkort wel eens kijken waar de verschillen precies inzitten.
quote:Spidi Gonzalez schreef op 11 maart 2010 @ 17:27:
Ik heb waarschijnlijk nog wel een setje over van een blok uit 1990, maar ik wil eerst zeker weten dat ik mijn eigen blok goed in elkaar kan zetten voordat ik spullen ga verkopen.
Zal even kijken of ik zaterdag tijd heb om eea uit te zoeken.

Onmeunig knap'n

quote:barry86 schreef op 12 maart 2010 @ 10:31:
Ik heb een originele XL250 1990 waarvan ook de tellerunit origineel is.
Nu zijn de contact sleutels kwijt. Als ik de bekabeling losgooi van dit contact slot. Dan behoort de motor toch te lopen?
quote:barry86 schreef op 12 maart 2010 @ 10:31:
Ik heb een originele XL250 1990 waarvan ook de tellerunit origineel is.
Nu zijn de contact sleutels kwijt. Als ik de bekabeling losgooi van dit contact slot. Dan behoort de motor toch te lopen?
quote:Makrolon schreef op 12 maart 2010 @ 11:14:
Ik had trouwens speling tussen het lager en het wiel van mn supermoto voorwiel. Dat heb ik vakkundig verholpen door er een oude 0.05 voelermaat tussen te drukken en het lager er toen ingeslagen
quote:El Snorro schreef op 12 maart 2010 @ 11:23:
[...]
Ze moeten jou niet aan vliegtuigen laten sleutelen
![]()
Michiel 1995 XR600R
Volle gaas!!
quote:
quote:mvdlans schreef op 12 maart 2010 @ 12:06:
Moge mannen,
Blabla..
Nog ff een vraagje, bij m'n oude landrover is het heel normaal om nieuwe pakkingen eerst week te maken met warme motorolie. Zo worden ze lekker soepel en lekt het spul na montage niet meer. Moet je dit bij een xr carterpakking bijv ook doen?
Blublu....
quote:Makrolon schreef op 12 maart 2010 @ 12:25:
Ja Ilja, Maar als je zonder middenpakking je blok test op schakelen dal hij dit niet doen wss, omdat de ruimte van de pakking nodig is om de assen vrij te laten draaien. Zonder pakking klem je de assen vast in je blok.

quote:Makrolon schreef op 12 maart 2010 @ 11:38:
[...]
Dat lijkt me inderdaad geen goed idee neeMaare, wat is er ontzettend onverstandig en onveilig enzo aan mijn oplossing dan?
quote:hondaxl schreef op 12 maart 2010 @ 12:28:
[...]
je wiel gaat een beetje excentrisch lopen zodat je lager het telkens op hetzelfde punt hard te verduren krijgt.
Aan een wiel zou ik niet te veel prutsen, je hebt ze alletwee nodig.
quote:Ilja schreef op 12 maart 2010 @ 12:26:
[...]
Ik bedoelde met pakking, zonder vloeibare pakking.
Maar opzich schakelt ie ook zonder volgens mij. De assen hebben (althans bij mij) toch wel een beetje axiale speling. (je kunt ze in lengterichting een beetje verschuiven)
© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3