Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

BMW S 1000 RR

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

~HP2 Sport~ R1200GSAdventure

Reg. datum:
16 apr. 2004
quote:
Incredible Me schreef op 07 maart 2010 @ 11:41:
Weet niet of jullie hem al kende, maar ik vond hem wel geinig :)

http://www.youtube.com/wa...AzU28&feature=popular

Dies leuk _O-
Stampertje_35 wijzigde dit bericht op zondag 07 maart 2010 11:50 (89%)
Brommerts met hangtieten ... Horsepower is how hard you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

>> S1000RR <<

Reg. datum:
01 sep. 2007
quote:
gR1d schreef op 07 maart 2010 @ 09:53:
Weet iemand al of er een achterlicht unit te krijgen is met geintegreerde knipperlichten ?

Ben ook al aan het zoeken geweest, maar tot op heden nog niks kunnen vinden...

Dat krijg je als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben :')
2010 BMW S1000RR Motorsports

S1000RR

Reg. datum:
17 dec. 2001
quote:
ZuperZlet schreef op 07 maart 2010 @ 13:20:

[...]

Ben ook al aan het zoeken geweest, maar tot op heden nog niks kunnen vinden...

Dat krijg je als je het nieuwste van het nieuwste wil hebben :')

Heb al contact opgenomen met CustomLED maar de BMW elektronica werkt niet echt mee. Oa felheid van de lichten wordt door de motorelektronica geregeld
Geniet, je leeft maar 1 keer

Reg. datum:
18 okt. 2006
Ik heb net wel gehoord dat de xenonkitjes van mijn fireblade wel op het cam-bus systeem passen, gelukkig.
Heb ik weer wat te knutselen als ik hem weer terug heb van hyperpro.

S1000RR

Reg. datum:
17 dec. 2001
http://www.youtube.com/watch?v=-cM9S2AzU28

_O-

S1000RR

Reg. datum:
17 dec. 2001
Motor staat op transport *O*

mooi he !!

Reg. datum:
08 apr. 2008
quote:
gR1d schreef op 11 maart 2010 @ 17:04:
Motor staat op transport *O*

En het goede weer moet dan wel komen.
nooit te oud om te leren

S1000RR

Reg. datum:
17 dec. 2001
quote:
Senior46 schreef op 11 maart 2010 @ 19:26:

[...]

En het goede weer moet dan wel komen.

Geloof me eind volgende week is het schitterend weer 8-)

Reg. datum:
18 okt. 2006
quote:
gR1d schreef op 11 maart 2010 @ 20:53:

[...]

Dat is wel te hopen want dan heb ik hem ook weer terug van hyperpro, ik wil nou wel eens sturen met dat ding.

Bmw S1000rr

Reg. datum:
25 jun. 2001
ik ga zaterdag even proefrijden bij franklin van motorhoutrust,....ik ben heel benieuwd....!
S1000rr (2010) ikke op brno http://www.youtube.com/watch?v=19H4Il_kVJI

>> S1000RR <<

Reg. datum:
01 sep. 2007
quote:
gR1d schreef op 11 maart 2010 @ 20:53:

[...]

Geven ze wel af inderdaad... Ik hoop het!

Ik ga mijn S1000RR namelijk woensdag ophalen *O*
2010 BMW S1000RR Motorsports

Reg. datum:
16 apr. 2004
quote:
NapO ... eindelijk weer es op een echte brommert:
ik ga zaterdag even proefrijden bij franklin van motorhoutrust,....ik ben heel benieuwd....!

Toch wel hier een stukkie krabbelen hè :]

en hier nog een bietje lees voer ... ;)

http://www.ultimatemotorc...is_Peris_2010_BMW_S1000RR
Stampertje_35 wijzigde dit bericht op vrijdag 12 maart 2010 09:44 (60%)
Brommerts met hangtieten ... Horsepower is how hard you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

The Ultimate Riding Machine

Reg. datum:
27 jul. 2007
Kwam vanmiddag nog een S1000RR tegen in het wild, achtervolgd door een MV F4... iemand van hier??? 't Was in de buurt van Uddel, rond kwart voor vijf...
BMW R1100S : BMW F650GS Dakar : 4x MF-petfles vinder

Bmw S1000rr

Reg. datum:
25 jun. 2001
quote:
Stampertje_35 schreef op 12 maart 2010 @ 09:41:

[...]

Toch wel hier een stukkie krabbelen hè :]

en hier nog een bietje lees voer ... ;)

http://www.ultimatemotorc...is_Peris_2010_BMW_S1000RR

ik zal mijn bevindingen hier neerzetten....ben heel benieuwd. helaas zal het te koud zijn om maximaal in de bocht te hangen,...maar ik ga zeker de verschillen van rain, sport, race en slick proberen,....

kompt goe.

Bmw S1000rr

Reg. datum:
25 jun. 2001
Ok, gister een half uur gestuurd met 9 graden celsius en droog...dus een redelijke impressie kunnen krijgen.

De blauw/wit/rode stond klaar met abs, dtc en quickshifter.

zit positie voor grote mannen niet superruim maar wel te doen (ben zelf 1.88m).
hendels zoals koppeling en remhendel staan standaard veels te hoog, maar dat is een kwestie van afstellen.

contact aan, startknop even zoeken (apart knopke ;)) koppeling in, 1st gear, waarbij de koppeling zich niet echt licht laat bedienen. (tov een honda of yam/suus)

quickshifter werkt op elk toerental super, naadloos lepel je m in de volgende versnelling waarbij wel meer voetkracht nodig is als een brommert zonder quickshifter. wat ik me afvroeg is of je de quickshifter ook uit kunt zetten, dat kon ik zo snel niet vinden.

even warmdraaien, en na een km of wat even de kraan open waar bij 9000 toeren bruut de begrenzer er in hakte. (even terug gereden en gevraagd of dit klopte en inderdaad die gare inrij begrenzer zit er op)

op de begrenzer na komt het vermogen onder de 9000 tpm er vloeiend uit zonder rare dips of duwtjes in de rug waarbij de electronica van de tractioncontrol het uitstekend doet.

ik heb de rainmode geprobeerd en het vermogen is nog vloeiender (vind ik zelf erg fijn), de sport modes is gewoon volle pijp en de race stand is volle pijp met snelle reactie van de gaskleppen.

wat heel tegenstrijdig is dat je heel vroeg je gas open moet draaien om de tractioncontrol in werking te krijgen, het gaat tegen je natuur, t klopt niet....maar toch voor zo goed en kwaad het ging geprobeerd.

voor track use is de tractioncontrol fantastisch, toch vind ik dat ie nog iets teveel/te snel onderbreekt waardoor met een (standaard veer setup) de fiets van achter gaat pompen (wat een kwestie is van rebound/compressie in stellen)

t voelt zeer doordacht aan wat zeker voor beginnende rijders een livesaver zal zijn.

de race mode laat iets meer toe, wheelie hupjes van 20 cm waarbij de tractioncontrol het wel welletjes vindt en brengt het voorwiel netjes naar de grond waarbij de sport mode echt niets toe laat. (ook geen koppeling wheelies, geprobeerd en helaas).

slick mode was niet beschikbaar.

abs is voor straatuse, en de rijders die geen geld over hebben voor een VRO training ;) en gewoon niet optimaal kunnen remmen een absolute aanvulling op de ontrbrekende rijkwaliteiten.

de abs in sport stand geeft je wederom geen enkele ruimte tot kloten zoals een stoppie of achterwiel slip. de race stand laat meer toe, kont komt in de laatste remmeters los van het asfalt (paar cm).

rain mode heb ik niet geprobeerd met remmen.

het is wel duidelijk dat de gekozen setup voor vering voor mensen boven de 80kg veels te licht is, aanpassing van de ingaande/uitgaande demping zowel voor als achter is absolute noodzaak. ik denk zelf dat de gebruikte veren te licht zijn om een allround karakter mee te geven. de instelbare demping zal voor de gemiddelde rijder prima in orde zijn kwa bereik.

de quickshifter, wat een geile optie is dat, wat een dik sound tijdens het overschakelen, superbike/motogp nu begrijp ik het eindelijk wat een heerlijke optie!!!
geloof me de eerste paar keren dat je doet wil gebruiken draai je automatisch je gashendel open/dicht bij het omhoog drukken van het voetpadaaltje, maar geestelijk moet jezelf dwingen om de kraan open te houden....ik vertel je als je dat goed lukt is de beleving wennen maar heel dik!!

het voordeel is je trekt geen onbalans meer bij schakelen in je stuur (door opendicht reactie) je acceleratie blijft gewaarborgd waardoor de fiets veel rustiger blijft en je rondetijd al zakt op basis van je schakelmomenten want in 20ms per schakelmoment kan jij niet tegen op met gas open/dicht schakeling.

nadelen:
zijn er min puntjes, na een half uurtje rijden:

- het duidelijk aangeven of je tcs of abs uit is wordt aangegeven door lampjes en niet door tekst (is niet echt duidelijk, moet je echt weten)

- de windbescherming met basisruitje is onvoldoende (met een puig aftermarket ruitje prima op te lossen is)

- veersetup voor de niet-pedrosa's onder ons,...voor normale hollandse kerels te licht wat er voor zorgt dat de fiets onrustig wordt bij zeer sportief rijden. (is ook goed instelbaar maar je zal toch aftermarket spullen nodig hebben om het echt goed te krijgen)

- irritante 9000 toeren regel door bmw gesteld, hun bepalen dat je 1000km met die klere begrenzer moet rijden,...(anders vervalt je fabrieksgarantie). Stel nou voor dat die begrenzer er af gaat, en je jankt je blok de eerste paar tot 14.500 toeren, heeft je blok ook lekker kunnen wennen gezien die de eerste 1000km nooit boven de 9 is uitgeweest.

- comprisloze zithouding, een blade of suus is comfortabeler dus lekker toeren is het niet....alles is ge-end op blaffen.nl over het lokale dijkje.

- knipperlichtschakelaar te hoog voor je duim waardoor je de eerste paar met je tengels op de laptimer of de claxon drukt....(dit is wennen)

- weet niet of dit echt een nadeel is, maar je kan tijdens het rijden de modussen rain, sport, race niet wijzigen. je kan m wel selecteren maar je moet eerst even stil staan voordat deze geactiveerd wordt.

- aftermarket spullen makkelijk te monteren? zoals andere rempomp en bijv stalen leidingen direct naar je klauwen ipv op het abs systeem, ontregel je dan niet alles? vernaggel je dan niet bijv. je traction control?

- stuurdemper is leuk, maar zet er dan een instelbare op. deze zal weinig tot niets bijdragen vrees ik als het echt spannend wordt. een troost, een tankslapper zal je niet snel krijgen want de traction control heeft al ver van te voren in gegrepen. dus op dat vlak no worry.

Voordelen:

wat een geweldige dikke fiets is dit, niet alleen op basis van uitstraling maar de complete package, ze introduceren een brommer die maximum fun geeft voor een dagje zandvoort of assen (of andere baan).

Je valt op, mensen kijken hey wat is dat, witte brommert, en de duimpjes komen ook voorbij.

tis een fiets voor iedereen, de electronica maakt de fiets geschikt voor elke rijder. de fout kan alleen maar gemaakt worden als je je zelf overschat en te hard rijd waar het eigenlijk niet kan.

de combinatie van electronica met abs, dtc en quickshifter is als je deze fiets koopt geen optie (standaard namelijk wel) je MOET het erbij nemen, simpel as that...het geeft een extra dimentie aan het rijden.

voor de gevorderde rijders zullen op de trackdays hard aan de bak moeten met hun andere merk, want de gemiddelde rijder rijdt met electronica die goed is voor zeer snelle ronde tijden. leer je het vertrouwen weet ik zeker dat dat seconden per ronde oplevert!

rijwiel gedeelte is op een slappe vering na erg goed, de fiets laat zich goed plaatsen voor een bocht, je kijkt waar je m wil hebben en zonder slag of stoot zal de beamer volgen.

de sound is voor een standaard fiets dik in orde, lekker aanzuiggeluid en prima sound uit de standaardpijp. inmiddels heeft remus, akrapovic, laser en bos al een vervangingspot of een volledig systeem. (waarbij ik of alleen full system zou kopen of gewoon lekker standaard laten (anders zit je tijdens een trackday te kloten met geluid)

helaas de brommer nog niet echt kunnen rijden zoals het hoort, maar ik durf absoluut te stellen dat japanners zich stuk bijten op wat bmw "even" neerzet voor 20.500 euro. los van het feit dat het rete veel geld is voor een fiets met opties (wat eigenlijk geen opties zijn maar een must) is dit absoluut een nightmare voor de japanse verkopen....

de japanners komen zeker te weten volgend jaar met dezelfde opties als tractioncontrol en abs,....het wordt of we het willen of niet de standaard....mark my words... :)

tot zover even een half uurtje bevindingen op een rijtje...
ik weet wel wat het wordt voor seizoen 2010, als de R1 verkocht is en de wind blijft financieel in de rug komt er een Bmw,....zonder twijfel.

oja,...ik geloof dat er topics zijn dat bmw rijders alleen oude mannen zijn en nooit zwaaien, nou dat topic kan je wel sluiten, want per ingaande anno 2010 is dat nu echtwe veranderd....wat een dikke fiets!
http://www.deelmaar.nl/NapO.jpg

Met dank aan Motorhoutrust voor het rijden van hun demo zonder begeleiding :)
NapO wijzigde dit bericht op zondag 14 maart 2010 16:24 (4%)

Reg. datum:
16 apr. 2004
:}

Heeeeeeeerlijk stukkie leesvoer Leon :Y

en je had de mooiste kleur mee :9~

S 1000 RR

Reg. datum:
26 aug. 2006
top man wat een uitleg :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Motorloos

Reg. datum:
16 apr. 2009
Mooi en duidelijk geschreven, maar wat lijkt die brommer ineens klein zo :P
Honda CBR600RR
Suzuki DRZ400SM
Honda CBR954RR Fireblade

Bmw S1000rr

Reg. datum:
25 jun. 2001
quote:
artifex schreef op 14 maart 2010 @ 17:03:
Mooi en duidelijk geschreven, maar wat lijkt die brommer ineens klein zo :P

komt ook door motorjas,....want ik weeg maar 80kg...

maar de brommert is inderdaad het formaat van een bigsize 600.... ;)

mooi he !!

Reg. datum:
08 apr. 2008
Intressant verhaal, leuk verword.
Ik hoop de S deze week te gaan halen, en als ik het mag geloven wordt het weer beter.
nooit te oud om te leren

Motorloos

Reg. datum:
16 apr. 2009
quote:
NapO schreef op 14 maart 2010 @ 18:57:

[...]

komt ook door motorjas,....want ik weeg maar 80kg...

maar de brommert is inderdaad het formaat van een bigsize 600.... ;)

Ja dat bedoel ik ook, lijkt inderdaad een 600. Wat weegt zoiets nou eigenlijk?
Honda CBR600RR
Suzuki DRZ400SM
Honda CBR954RR Fireblade

Reg. datum:
18 okt. 2006
Het wijzigen van modus moet wel onder het rijden kunnen dacht ik,
modus kiezen en dan gas terug remmen los en koppeling in dan moet hij het doen.

Ik hou namelijk ook wel van een beetje spelen dus het uit en aanzetten van de diverse hulpmiddelen heb ik als eerste doorgelezen in het instructie boekje

Yellow 1000Gix

Reg. datum:
23 dec. 2001
Leuk verslag Leon :)

Je lijkt groot op de BMW,of de fiets lijkt klein bij jouw *D

De achtergrondbrommers op de foto zijn heel apart bij deze S1000RR :+
GSX-R1000

Circuitrijden is toppie bij....www.motorsportlifestyle.nl/

Reg. datum:
18 okt. 2006
quote:
NapO schreef op 14 maart 2010 @ 16:06:

wat heel tegenstrijdig is dat je heel vroeg je gas open moet draaien om de tractioncontrol in werking te krijgen, het gaat tegen je natuur, t klopt niet....maar toch voor zo goed en kwaad het ging geprobeerd.

voor track use is de tractioncontrol fantastisch, toch vind ik dat ie nog iets teveel/te snel onderbreekt waardoor met een (standaard veer setup) de fiets van achter gaat pompen (wat een kwestie is van rebound/compressie in stellen)

Heb je dat echt uitgeprobeerd, meestal kost het een hoop geld als er wat gebeurd met een proefrit.
Ik heb wel op een paar filmpjes gehoord dat het heel goed werkt, gewoon gas erop en wachten tot de hellingshoek weer boven het aantal ingestelde graden uitkomt en hij gaat er als een speer vandoor maar om dat nou op straat met een geleende motor uit te proberen met deze temperaturen :X

GSXR K5 modified

Reg. datum:
19 apr. 2003
Leuk verslag. Maar bv die begrenzing tot 9k vind ik nog eens niet zo slecht _O-

Wat je aangeeft omtrent grote/gewicht is altijd een compromis. Je kunt nu eenmaal geen motor bouwen waarvan de vering geschikt is voor een pluimgewicht vs heavye weight. Hetzelfde met de grootte....

Ben zelf 1.76 dus dat moet goed kunnen. Maar heb er ook al gezien die kleiner zijn en dan moet je die eens op een GSXR zien _O- _O- Die kunnen zowat achter het schermpje kruipen.

Het is nu eenmaal een feit dat NL te groot zijn _O- _O- _O- _O-

Kwam deze nog tegen op gixxer forum http://www.postimage.org/image.php?v=PqJ3cJr

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True