Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Oude Brikken Bochten Toer en Carbs Only

Pagina's:
«
»

Honda CB550F2 1978

Reg. datum:
03 aug. 2009
Goed nieuws allemaal, het hotel heeft nog een plekje vrij voor die dagen. TingTing laat even weten of ik meekan, dan maak ik de boeking definitief...

ToiToiToiToi

Reg. datum:
25 apr. 2003
quote:
Aburani schreef op 28 februari 2010 @ 15:29:
Goed nieuws allemaal, het hotel heeft nog een plekje vrij voor die dagen. TingTing laat even weten of ik meekan, dan maak ik de boeking definitief...

Natuurlijk kan je mee, dus boeken!

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
quote:
Aburani schreef op 28 februari 2010 @ 15:29:
Even gespiekt op een ander topic. En gaat Biene ook mee?
gehad: Honda CB250RS, Kawasaki LTD 305, Honda CX500, Kawasaki GT550, nu: BMW R65

Honda CB550F2 1978

Reg. datum:
03 aug. 2009
@TingTing: Prima de boeking is gedaan...
@jaap43: Biene kan helaas niet mee deze keer vanwege haar werk...

Reg. datum:
01 mrt. 2005
quote:
Aburani schreef op 28 februari 2010 @ 21:47:
@TingTing: Prima de boeking is gedaan...
@jaap43: Biene kan helaas niet mee deze keer vanwege haar werk...

Ahh.. Hadden we bijna een soort van familiefeestje gehad ;)
Maar leuk dat je mee gaat.

Ik woon sinds gisteren op mijn werk, dus wat overuren maken zou niet zo moeilijk moeten zijn. Tenminste.. Als ik niet steeds het hele weekend bezoek krijg ;)
Ik hoop morgen in de gelegenheid te zijn vrij te vragen. Overuren snappen ze hier niet zo goed, want om 17:00 wordt je het kantoor uitgejaagd. Maar de sneeuw is hier intussen zo goed als weg en dan kan ik (zodra het waterpeil weer wat gezakt is) het veld in en dan ben ik niet afhankelijk van kantoortijden. *O*

BMW R1150R BMW R80/7

Reg. datum:
13 mei. 2003
Meer zielen, meer vreugd *O*
Mooi zo
ik word vanzelf een brik............. MOET RIJDEN!!!!

R75/6

Reg. datum:
03 jun. 2002
quote:
j00kje schreef op 28 februari 2010 @ 22:24:

[...]

Ahh.. Hadden we bijna een soort van familiefeestje gehad ;)
Maar leuk dat je mee gaat.

Ik woon sinds gisteren op mijn werk, dus wat overuren maken zou niet zo moeilijk moeten zijn. Tenminste.. Als ik niet steeds het hele weekend bezoek krijg ;)
Ik hoop morgen in de gelegenheid te zijn vrij te vragen. Overuren snappen ze hier niet zo goed, want om 17:00 wordt je het kantoor uitgejaagd. Maar de sneeuw is hier intussen zo goed als weg en dan kan ik (zodra het waterpeil weer wat gezakt is) het veld in en dan ben ik niet afhankelijk van kantoortijden. *O*

Kijk aan, moet ik daar maar gaan werken, net een week van 70 en een van 83 uur gehad...

quote:
J@@ST schreef op 28 februari 2010 @ 23:17:
Meer zielen, meer vreugd *O*
Mooi zo

Vooral die ziel *O*
BM Werner wijzigde dit bericht op maandag 01 maart 2010 18:54 (10%)
Tja...

Reg. datum:
01 mrt. 2005
De hele dag buiten de deur geweest, dus mijn baas niet meer gesproken.

Wel twee motorrijders tegengekomen onderweg. Het kan weer hier. De sneeuw is toch zeker van de straten af. Het regent en waait, maar dat mag de pret niet drukken :}
Ben jaloeoeoeoeoeoers!!!
Ikke wil oooooook!!! :]

ToiToiToiToi

Reg. datum:
25 apr. 2003
Gisteren een Beemer uit zijn winterslaap gewekt, kostte toch ff wat moeite. Tijdens de hevige kou was er aan deze, helaas buitenslaper geen plofje te ontlokken. Draaide maar moeizaam rond en ik heb zelfs en moment gedacht dat de startmotor het euvel was. Evenwel gedemonteerd deed hij het, weliswaar onbelast best gretig. Dus hier en daar de contactvlakken evenals het filterhuis eens lekker kunnen reinigen en de startmotor weer teruggezet. En zowaar, met een wat hogere temperatuur doet hij het gelukkig weer vrolijk.

Eén dezer dagen de route voor de toer maar weer eens ter hand nemen. Met het weer rijdbaar maken van :$ 'de collectie' dan wel verbeteringen aanbrengen, laten aanbrengen gaat nu veel tijd heen. Een aanvankelijk snel uitgevoerde modificatie (Guzzi V7) is nu in een zoektocht naar het verbeteren van de oliedruk en onderdelen (dynamo) uitgemond. De euforie van het eertse momen was dus wat voorbarig. En dat terwijl ik al zulke boute besluiten tot een vergaande modificatie heb genomen met bijbehorende uitgaven in een vrij korte tijd. De liefde voor de motorfiets wordt nu aardig op de proef gesteld. Ik hoop dat het laatste akkefietje nu snel tot een oplossing komt en ik weer wat meer kan focussen. :?

Edit: Trash, plaatje uit de film over de motortoer van Ché vind ik natuurlijk het einde! Zowel de film gezien en ver daarvoor het dagboek gelezen! Het is toch een heel beroemde motorrijder, wellicht meer een duorijder, afgezien van wat éénieder verder van deze historische figuur en zijn overtuigingen vindt.
TingTing wijzigde dit bericht op dinsdag 02 maart 2010 09:16 (11%)

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
Maar weer eens het woensdagse schopje geven:

Ruhrstausee

De Ruhrstausee. Een bekende plek waar veel motorrijdes komen paraderen.
jaap43 wijzigde dit bericht op woensdag 03 maart 2010 09:53 (38%)
gehad: Honda CB250RS, Kawasaki LTD 305, Honda CX500, Kawasaki GT550, nu: BMW R65

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
En omdat het aanpassen van het vorige bericht niet wilde wat ik wou.

Wiesbaden

Boven Wiesbaden (Schlangenbad), een natuurbegraafplaats waar wij onze plas- en rookpauze hielden.

Volgende week meer.

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
Hier weer de wekelijkse kick. Dit keer wat plaatjes uit Luxemburg.

Larochette

Larochette, als je daar op het plein op een terasje zit komen de motorrijders langs paraderen.

En nog een:

Bourcheid

Burg Bourscheid. Met een demonstratie van het toenmalige leven daar.

BMW R1150R BMW R80/7

Reg. datum:
13 mei. 2003
Allemaal mooi en bekend terrein.
Het begint langzaam dichterbij te komen, nu alleen iets betere temperaturen.
Is er nog iets van voorbereiding waar ik deel aan moet hebben??

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
quote:
J@@ST schreef op 10 maart 2010 @ 12:30:
Allemaal mooi en bekend terrein.
Het begint langzaam dichterbij te komen, nu alleen iets betere temperaturen.
Is er nog iets van voorbereiding waar ik deel aan moet hebben??

Nog 8 weken, tijd zat. En de zomer komt ook steeds dichterbij :Y

Zal op een gegeven moment wel eens NAW-gegevens gevraagd worden voor een lijst.

ToiToiToiToi

Reg. datum:
25 apr. 2003
Na ff een wat minder actieve periode vanwege allerhande beslobberingen, ben ik gisteren aan de slag gegaan met de route. De heenreis heb ik nu wel rond en de duizendbochtentoer bestaat in feite al. Nu nog even net via een ander weggetje de 'uitgang' zoeken en.........

.........uitzoeken hoe ik het aan éénieder ga toezenden/publiek zal maken.

Wellicht via de mail?!

:W

R75/6

Reg. datum:
03 jun. 2002
quote:
TingTing schreef op 11 maart 2010 @ 15:34:
...

Wellicht via de mail?!

:W

Dat is wel goed voor het milieu, kunnen wij weer meer kilometers maken O-)
Tja...

Reg. datum:
01 mrt. 2005
J00kje heef 7 t/m 10 mei vrij!!!!!!

:]

Misschien kan ik de 6e ook nog wel vrij nemen (ik schijn nogal wat overuren te maken en heb mogelijk ook nog vakantiedagen waar ik niets vanaf wist). Dan hoef ik niet donderdagavond na het werk nog op de motor te springen en naar Nederland te rijden, om vervolgens een paar uurtjes te slapen en daarna naar Nijmegen te tuffen. :Z

Overigens heb ik hier op mijn werk nog een kaart gevonden met een mooie motorroute hier relatief in de omgeving. Het wordt dus tijd dat die sneeuw hier smelt en mijn happy honda naar Duitsland komt kachelen. Ik zal hier eens op zoek gaan naar een mooi en warm nestje voor hem, waar geen steenmarters aan de kabels komen knagen.

Beetje offtopic, maar heeft iemand ooit gehoord of steenmarters ook aan de bekabeling van motoren knabbelen? Misschien dat een dikke Goldwing nog wel een leuke schuilplaats voor die diertjes kan zijn.

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
quote:
j00kje schreef op 12 maart 2010 @ 16:51:
Overigens heb ik hier op mijn werk nog een kaart gevonden met een mooie motorroute Beetje offtopic, maar heeft iemand ooit gehoord of steenmarters ook aan de bekabeling van motoren knabbelen? Misschien dat een dikke Goldwing nog wel een leuke schuilplaats voor die diertjes kan zijn.
Dat soort beestje schijnt graag droog en warm onder motorkappen te zitten en een motorfiets voldoet minder aan hun eisen :Y
jaap43 wijzigde dit bericht op vrijdag 12 maart 2010 18:38 (0%)

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
quote:
j00kje schreef op 12 maart 2010 @ 16:51:
J00kje heef 7 t/m 10 mei vrij!!!!!!
fijn dat je er bij kan zijn *D
quote:
Overigens heb ik hier op mijn werk nog een kaart gevonden met een mooie motorroute hier relatief in de omgeving.
En welk deel van Duitsland is dat?

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig O-)

Reg. datum:
01 mrt. 2005
quote:
jaap43 schreef op 12 maart 2010 @ 18:37:

En welk deel van Duitsland is dat?

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig O-)

Ik heb niet de tijd gehad om er goed naar te kijken, maar de route liep in ieder geval aan de zuid-oost kant van Hamburg langs. Volgens mij doet het Niedersachsen aan, of het komt in ieder geval in de buurt, anders zouden ze het hier (Landkreis Gifhorn) niet verkopen.

Reg. datum:
01 mrt. 2005
quote:
jaap43 schreef op 12 maart 2010 @ 17:56:

[...]
Dat soort beestje schijnt graag droog en warm onder motorkappen te zitten en een motorfiets voldoet minder aan hun eisen :Y

Ik weet niet of de warmte het nu echt doet, maar beschut zitten (droog en veilig) zal ze in auto's inderdaad wel meer aantrekken dan aan motoren.

Nah ja, we zullen het wel merken. Steenmarters zitten hier wel genoeg.

dglsgxslf

Reg. datum:
06 apr. 2003
quote:
Op topic wel eens iets 'geroepen' maar verder........afwachten geblazen:
Zeroground, Suzuki GS 750 bj. 1977

:$ inderdaad iets geroepen, ik kan ga niet mee, had ik wel eerder kunnen zeggen :/

reden:
quote:
Een modificatie is dan ook gepland, mijn roestige megaton dempt niet echt, het is meer een soort uitlaatgasrichtingsgever. Jammergenoeg zijn de originele 4 in 2's dun gezaaid en nieuwe Marshall een tikje duur.

Ik had een RSV mille demper klaarliggen, met E-keur, maar die paste niet. Nu ivm mijn XL-revisie geen GS-modificatietijd

Veel plezier!
tisniedevalmaardelanding

ToiToiToiToi

Reg. datum:
25 apr. 2003
@ jOOkje, eenvoudig top dat je toch wat ruimer in je tijd blijkt te zitten.
@ Zero, volgende keer en misschien tot kijk bij een OBT.

Hier is de BMW inmiddels wel uit zijn winterslaap, gewassen en wordt er geleidelijk aan ook wat gepoetst. Omdat hij deze winter buiten onder een afdak heeft doorgebracht had ik hem stevig in de preserveer gezet. Dat moet er wel weer af. Zoals het eruit ziet zal het wel het meest trouwe paardje van stal worden waarop de trip gemaak gaat worden en waar al menige Eifelrit tot nu is verreden. Over de tijd heen is zijn uitrusting er helemaal op berekend. Kortom, heel veel gebruikersgemak.

Helaas heb ik momenteel wat last van griepverschijnselen en komt de flow nog niet echt op gang. Ook is veel van mijn aandacht noodzakelijk ergens anders naartoe gegaan in de eerste maanden van het jaar. Ik hoop dat nu afgerond te hebben en meer te kunnen focussen op de Eifeltrip.

Edit: deelnemerslijst O.P. aangepast en met 8 zitten we goed om en nabij het streefgetal.
TingTing wijzigde dit bericht op zaterdag 13 maart 2010 07:51 (4%)

BMW R1150R BMW R80/7

Reg. datum:
13 mei. 2003
Dit is een mooi lijstje.
Een prima aantal om lekker mee te rijden :] :]

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
quote:
j00kje schreef op 12 maart 2010 @ 23:41:
Ik heb niet de tijd gehad om er goed naar te kijken, maar de route liep in ieder geval aan de zuid-oost kant van Hamburg langs. Volgens mij doet het Niedersachsen aan, of het komt in ieder geval in de buurt, anders zouden ze het hier (Landkreis Gifhorn) niet verkopen.
Met een toertocht met collega's 4 dagen rondgetoerd door het Weserbergland :] Een plaatje van de Rattenvanger komt nog wel een keer. Jouw plek ziet er in Google-maps ook behoorlijk groen uit. :Y

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True