suzuki intruder vs700 geschikt voor beginners?

Jodokus

Rookie
11 sep 2003
4
0
Groningen
als het allemaal een beetje meezit, ben ik in juni in bezit van mijn motorrijbewijs. ik ben alvast op zoek naar mijn beginners droommotor.nu is mijn oog gevallen op de suzuki intruder vs700. denken jullie dat deze motor geschikt is voor mij? dan heb ik het over vermogen, handling enz.
alvast bedankt
 
Hhmm ik heb nu ruim 5 weken mijn rijbewijs, en ik heb 3 weken een vs700.

Ik leef nog steeds, en heb nog geen angstig moment meegemaakt. Toch heb ik geen noemenswaardige (1 cm ongeveer) schaamranden op mijn achterband.

Of hij voor jou geschikt is kan ik niet bepalen, ligt nogal aan je rechterhand natuurlijk en hoe je bochten in kan schatten. (en hoeveel pech je hebt natuurlijk)
Vermogen is niet echt superveel, 50/55 pk meen ik op ruim 200 kilo, koppel weet ik niet precies, maar is iig genoeg om met 50 in zijn vier nog enige acceleratie te hebben, maar met haast is terugschakelen beter op dat moment.
Handling is zoals het hoort bij een chopper, ff wennen na je lesmotor (1 dag ongeveer), het gaat allemaal wat stroever, je moet er wat meer moeite voor doen om hem een bocht in te "gooien".

Al met al bevalt hij mij prima op het moment, maar de enige andere motor waar ik ooit op gereden heb is een cb500 (precies ja de lesmotor :) )

Maar ik denk dat het wel iets voor je is om mee te beginnen, hij nodigt niet echt uit om te jagen, is een lekkere tourmotor.
 
niet om the flagg af te vallen, maar zijn er ook chopperaars die al wat meer ervaring hebben met de intruder op het gebied van beginnners gemak
 
Je bent iig wel verstandig, nooit afgaan op wat 1 dumbass te vertellen heeft. :)

..HEY wie noemde mij daar een dumbass!?!?!!?...

..oh wacht deed ik zelf... ahum...hehe.. :X :+
 
Zelf heb ik ooit een VS700 gehad en het is een heel gemoedelijke motor. Even wennen aan het twin-karakter, maar het lijkt me voor een beginner goed te doen. Door de customstyle wel oppassen met remmen, het gewicht ligt niet op het voorwiel. Het voorwiel blokkeert nl. gemakkelijk bij hard remmen is mijn ervaring. Het motorblok heeft voor een custom een behoorlijk 'sportief' karakter; ik kon er behoorlijk hard mee na enige tijd. Veel plezier er mee !

:]
 
Ik heb .......uh ,bijna alles gehad op twee wielen, maar ik ken je verzekeren dat de intruder700 een leuk begin is m.n omdat ie neit uitnodigd tot gassen maar de je rustig leert het verkeer te absorberen en te overzien en als je eruit bent wat je definitief wilt gaan rijden dan heb je intussen de ndige verkeers ervaring opgebouwd. en DAT is het belangrijkste 8-) suc6
 
Ik heb zelf ook een vs700 en hij rijdt prima.

Het grootste nadeel (en zeker niet verwaarloosbaar) is dat de voetensteuntjes heel laag zitten. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik de motor een bocht ingooide en dat ik dan bijna viel doordat de stepjes in de weg zaten.

Met forward controls moet dat echter wel een eind te verhelpen zijn en zelf heb ik mijn voeten veel op de highway steps dan maakt het minder uit of je de grond raakt.

Ik weet ook wel dat een chopper niet bedoeld is om plat mee door de bocht te gaan maar als je wat 'sportiever' (lees: harder) rijdt komt dit wel eens voor.

Ik heb echter niets om het mee te vergelijken, ik heb ook pas sinds een maand deze fiets.
 
als jullie zouden moeten kiezen tussen een handa shadow en een suzuki intruder, welke zouden jullie dan kiezen?
 
Hoi.

Ik rij nu een klein ½ jaartje VS700 en bevalt me nog steeds prima. Ik ben een mooi weer rijder, moet ook wel met al dat chroom ;)

kijk of je nieuwe bike een rechtstuurtje heeft, voor de zithouding toch wel fijner, en ook forward controls is een must. voor Lekker toeren is hij perfect zeker om te beginnen.
 
Is de vs700 eigenlijk ook als 25kw?

Nee maar hij is eenvoudig te tunen, heb ik ook laten doen.
Ik heb hem voor €125,- laten tunen in Woudenberg (Heiden Tuning).
Gewoon verzekerd bij Interpolis (Rabobank) daar heb ik al mijn verzekering/bankzaken lopen en ze hebben heb zonder al te veel vragen verzekerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan