Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

GPZ900R first fighter

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
27 dec. 2007
om het forum even levend te houden... een fotootje van 1 van ons :+
-raad maar wie het is!

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/MOTORbeurs_2010_zondag_245_big_245_.jpg

motorupdate:
-achterbrug ingemeten, volgende week tijd maken om bussen te draaien *D

Toercommissie BOC

Reg. datum:
30 nov. 2004
Ehm, gokje Erik *D

Het meisje ken ik niet *D
motorpsycho wijzigde dit bericht op woensdag 10 maart 2010 18:53 (45%)
www.blackbirdownersclub.eu

Honda CBR1100XX Super Blackbird onderdelen

Reg. datum:
27 dec. 2007
quote:
Ehm, gokje Erik *D

helemaal waar!

het meisje ben ik :P hahahahahahaha
-foto van de motorbeurs die ik vandaag binnen kreeg op de mail en niet voor mezelf kon houden

brôôôhp!

Reg. datum:
10 jun. 2003
quote:
yoeri.sigterman schreef op 10 maart 2010 @ 12:46:
om het forum even levend te houden... een fotootje van 1 van ons :+
-raad maar wie het is!

[afbeelding]

motorupdate:
-achterbrug ingemeten, volgende week tijd maken om bussen te draaien *D

Da's Jamai :Y

btw: vet project, ga m volgen! :Y
Ervaring is iets wat je krijgt kort nadat je het nodig had

Je Moeder:

Reg. datum:
17 nov. 2004
quote:
yoeri.sigterman schreef op 10 maart 2010 @ 19:56:

[...]

helemaal waar!

het meisje ben ik :P hahahahahahaha
-foto van de motorbeurs die ik vandaag binnen kreeg op de mail en niet voor mezelf kon houden

Had je met niemand anders een foto dan _O-

Ga 'm volgen ;)
Gixxer 750 SRAD "Hooligan" Facta non Verba

Reg. datum:
27 dec. 2007
vandaag in de mooie warme werkplaats wat werk verricht: schetsplaten verzaagd om de achterbrug passend te kunnen maken en een duozitter onmogelijk te maken
-met de hand zagen is natuurlijk niet half zo leuk als met een lintzaag :+

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/LGIM0283.jpg

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/LGIM0280.jpg

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/LGIM0282.jpg

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/LGIM0281.jpg

And The Cradle Will Rock..

Reg. datum:
10 nov. 2002
quote:

Die is niet meer maagd :o nu maar hopen dat Yoeri dat wel is :P
Sharp Dressed ZX10 *Hysteria*
It's all about minimalism,it's about not having anything on your bike that it doesn't need....

Reg. datum:
27 dec. 2007
pff Jamai en Erik die grap is echt te vaak gemaakt hahahahahahahaha vooral vroegah toen idols nog de bomb was en Jamai zogenaamd nog geen homo...en Erik net een nieuwe Dieselbril had

zoek de 10 verschillen:
http://members.multimania.nl/zonzeel2003/Myrthe/Jamai_pagina162x330.jpghttp://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/MOTORbeurs_2010_zondag_245_big_245_.jpg

btw Erik komt net m'n kamer binnen: CHECK BART OP DE ACHTERGROND!!!
(voor de info dat is een neef van ons :P) zegmaar helemaal rechts in het beeld meegenietend van het moment

ps: Bart is getrouwd dus geen testritjes voor hem

Reg. datum:
27 dec. 2007
***zaterdagupdate***

-vandaar weer het 1 en ander gedaan, waaronder bussen gemeten (nu eindelijk goed), allerlei geslijp en een goede schoonmaakbeurt.

'k kon Erik vandaag toch eindelijk duidelijk maken dat de originele steun voor de achterveer echt never nooit niet gaat werken met de showa en ander linksysteem + achterbrug....dus weggehakt :P

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/LGIM0285.jpg

ps: gister kwam moeders met een mooie tl-bak aanzetten die "nog ergens op zolder" lag. Nogmaals bedankt! (want met licht werkt het toch een stukje makkelijker)

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/LGIM0284.jpg

Reg. datum:
27 dec. 2007
een vraagje.....aangezien we nu wat meer aan het frame moeten verbouwen bijvoorbeeld nieuwe beugeltjes, subframe en de shockmount willen we toch een tig-er aanschaffen.
Iemand een goed adresje/merk/aanbieding? De eisen: 220V en hoeft geen alu (want dat kan ik toch niet :+ )

zodat ik straks mooie rupsjes kan leggen ;)

http://www.jeroen.com/images/rupsje.jpg

gemini

Reg. datum:
22 aug. 2005
jij bent een eigenaardige kerel :-)
sepp wijzigde dit bericht op zondag 14 maart 2010 14:53 (18%)

Reg. datum:
27 dec. 2007
quote:
jij bent een eigenaardige kerel :-)

aw mooi! -heb ik meteen een argument voor m'n tandheelkunde applicatie waarmee ik kan aangeven dat ik anders/beter ben dan anderen: "Sepp van het motor-forum vindt mij een eigenaardige kerel" (afsluitend met een smiley).

btw ik haat posts zonder pics dus vandaar O-)

uitlaat bouwer

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:
yoeri.sigterman schreef op 14 maart 2010 @ 14:12:
een vraagje.....aangezien we nu wat meer aan het frame moeten verbouwen bijvoorbeeld nieuwe beugeltjes, subframe en de shockmount willen we toch een tig-er aanschaffen.
Iemand een goed adresje/merk/aanbieding? De eisen: 220V en hoeft geen alu (want dat kan ik toch niet :+ )

[afbeelding]

op ebay staan wel leuke tig toestellen voor weinig
motogp stijl uitlaat bouwer voor r1 r6 enzovoort zie foto's op mijn motorstek

Reg. datum:
27 dec. 2007
quote:
op ebay staan wel leuke tig toestellen voor weinig

ik had idd mp en ebay al bekeken, maar waar moet ik op letten bij de aanschaf?
-ik ga de lassert alleen gebruiken voor dit soort werkstukken; ik hoef echt geen I-balken te lassen van 10mm CrMo legeringen...

uitlaat bouwer

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:
yoeri.sigterman schreef op 14 maart 2010 @ 15:17:

[...]

ik had idd mp en ebay al bekeken, maar waar moet ik op letten bij de aanschaf?
-ik ga de lassert alleen gebruiken voor dit soort werkstukken; ik hoef echt geen I-balken te lassen van 10mm CrMo legeringen...

dan is 160 ampere wel genoeg
en de inschakelduur is wel belangrijk
anders jerryt even vragen die heeft er wel verstand van
motogp stijl uitlaat bouwer voor r1 r6 enzovoort zie foto's op mijn motorstek

Reg. datum:
21 okt. 2008
he youri ik zou kijken of er hoog freqent start erop zit anders moet je hem aanstrijken en dan is je wolfraam punt al bot voor je begint .
karretje tot 140 amp volstaat prima voor wat je ermee wilt doen .
voor de rest hoeven er niet teveel toeters en bellen op te zitten voor de hobbyist
I used to be a chizofrenic, but we are OK now.

gemini

Reg. datum:
22 aug. 2005
quote:
yoeri.sigterman schreef op 14 maart 2010 @ 14:58:

[...]

aw mooi! -heb ik meteen een argument voor m'n tandheelkunde applicatie waarmee ik kan aangeven dat ik anders/beter ben dan anderen: "Sepp van het motor-forum vindt mij een eigenaardige kerel" (afsluitend met een smiley).

btw ik haat posts zonder pics dus vandaar O-)

voila perfect ;)

de pics maken het leuk lezen van de thread, dus doe zo maar verder ;)

Reg. datum:
27 dec. 2007
Erik heeft er ook een missie bijgekregen: zoeken naar tig apparaten. And he's loving it! Om de zoveel minuten: "Yoeri moet je dit zien!" (schreeuwend over de gang) als ik aankom heeft Erik weer een site gevonden waar alles over lastechnieken staat uitgelegd. Ik moet zeggen er is al wat pro spul langsgekomen deze middag.

Verder even de vieze met olie besmeerde aantekeningen vertaald in wat *kuchkuch technische tekeningen van de assen voor de achterbrug:
http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/LGIM0286.jpg

GS500e + TRX850

Reg. datum:
16 okt. 2006
Nou wil ik geen rare vraagtekens zetten bij je tekening / meetkunsten, maar 14.9 :? Komt hier een achterbrugas doorheen? Vind het een beetje apart, waarom niet gewoon 15? Weet niet wat voor passing je gaat nemen, en of je die achterbrugas nieuw draait?
Living life to the fullest

Reg. datum:
27 dec. 2007
ik had voor mezelf even 14,9 neergezet omdat ik de achteras nog wil nameten met een nauwkeurigere asmeter. Ik wil namelijk wel de nieuwe assen (in ieder geval 1 kant) vastzetten op de as oftewel een iets kleinere afdraaidiameter nemen zodat ik deze erop kan persen. Natuurlijk is 14,9 dan wel erg overdreven als de as 15,0 is maar het is een aantekening voor verdere meetnauwkeurigheid. Daarbij de afdraaibank die ik ga gebruiken heeft aflezing op de 1/100 mm dus de meetgegevens die ik nu heb kunnen straks toch allemaal over gedaan worden ;(

Reg. datum:
27 dec. 2007
helaas gaat het niet zelf lukken de bussen te draaien ivm het materiaal en de boren/beitels, maar wees niet getreurd we hebben al een oplossing verzorgd in de vorm van Glenn de werktuigbouwer.
-En je weet hoe die zijn: "ik wil wel goeie tekeningen, anders lukt het niet"
Tja en toen moest ik goeie tekeningen maken...deze keer geen smokkelkunde in solidworks (of wel) want volgens mij zou m'n tecdoc docent moeten huilen bij de bemating ;(

ik zeg :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :Z :Z :Z :+ :+ :+ :+ :W :W :W :W :W *O* *O* *O*

http://i353.photobucket.com/albums/r390/sigterknul/GPZ%20fighter/afdraaienachterbrug.jpg

And The Cradle Will Rock..

Reg. datum:
10 nov. 2002
quote:
yoeri.sigterman schreef op 14 maart 2010 @ 14:12:

[afbeelding]
Een vage kennis had een Tig in me schuur gemietert maar heb toch een ''Mig'' app aangeschaft,,knop in drukken en lassen maar! werkt voor mij makkelijker aan een frame en kun je ook mooie rupjes mee leggen :z

Ook kijk ik naar de kosten van het app zelf maar nog veel belangrijker het stroom verbruik!! jaren geleden maakte ik samen met een maat minibike framepjes met tig afgelast tot na een jaar de Eneco rek door de deur kwam,,was even slikken en maar geen Tig meer lassen,,tis maar dat je dat weet ;)

Met het RVS spul hier en daar heb ik het uitbesteed...

1_sharp_dressed_900r_138_186.jpg

Edit :)
gixxerron wijzigde dit bericht op maandag 15 maart 2010 20:03 (0%)
Sharp Dressed ZX10 *Hysteria*
It's all about minimalism,it's about not having anything on your bike that it doesn't need....

>>xtremebikez<<

Reg. datum:
07 apr. 2008
quote:
gixxerron schreef op 15 maart 2010 @ 19:07:

[...]
Een vage kennis had een Tig in me schuur gemietert maar heb toch een Tig app aangeschaft,,knop in drukken en lassen maar! werkt voor mij makkelijker aan een frame en kun je ook mooie rupjes mee leggen :z

[afbeelding]

Ron, bij welke van de twee moet mig staan? :W

Heb zelf ook een mig app, misschien als ik tegen een leuke tig aanloop en genoeg geld heb...... ;)

Gaat lekker hier! :Y
GPZ900r The Original---------Turbocharged Z1r racer

GS500e + TRX850

Reg. datum:
16 okt. 2006
Gok de 2e :P
Living life to the fullest

Reg. datum:
27 dec. 2007
quote:
Ook kijk ik naar de kosten van het app zelf maar nog veel belangrijker het stroom verbruik!! jaren geleden maakte ik samen met een maat minibike framepjes met tig afgelast tot na een jaar de Eneco rek door de deur kwam,,was even slikken en maar geen Tig meer lassen,,tis maar dat je dat weet ;)

oei...laat moeders dat maar niet horen (energiefreak :P)
-Maar Ron wat heb jij dan qua mig gedaan en wat is er aan jouw frame tig afgelast? De rede dat ik liever tig wil is natuurlijk het feit dat mig/mag een beetje simpel is...en saai...Maar als jullie aangeven dat een mig/mag las net zo goed (spanningsvrij?!) is als tig natuurlijk ga ik dan niet stom de andere kant op kijken maar gewoon luisteren naar mensen met veel meer ervaring :Y

Luisterend naar deze adviezen is het dus voor dit soort project wel wijzer om voor mig te gaan, maar de vraag blijft hetzelfde: adresje/merken/aanbiedingen en specs; waar moet ik naar kijken???
yoeri.sigterman wijzigde dit bericht op maandag 15 maart 2010 21:50 (11%)

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True