quote:poedelschaap schreef op 14 maart 2010 @ 18:44:
tof!
deze ga ik volgen. veel foto's maken, deze vertellen meer dan 1000 woorden

quote:Kevjan schreef op 14 maart 2010 @ 19:35:
Ik had als doelstelling om de motor dit weekend draaiende te krijgen.
't Lijkt me een hele geruststelling als ze het gewoon doet en daarna zien we wel verder.
In het type blok heb ik wel vertrouwen, gezien het aantal modellen waar ze ingebruikt zijn...
[afbeelding]
De bedrading was m'n eerste kopzorg, overal kroonsteentjes en stukjes tape. Onder het contactslot een aantal gebroken draden en heel veel corrosie.
Eerst de stekker van de CDI unit maar gerepareerd. Ik kan nog steeds moeilijk geloven dat deze motor op deze manier gereden heeft. Sommige stekkerpennetjes hingen nog echt aan 1 koperdraadje
Eerlijk is eerlijk, hier heb ik weer vertrouwen in
[afbeelding]
Ook was er voor het startrelais flink geknoeid met de bedrading. De originele zwart-wit kabels werden niet gebruikt en hingen er los bij
Waarom weet ik niet, want ze werkte wel gewoon...
Er zat ook een wissel relais voor het startrelais ingebouwd. Deze stond ook op schema maar ik zag hier het praktisch nut niet van. Dus die heb ik maar weg gelaten![]()
Ook ergens midden in de kabelboom de kroonstenen weg gehaald en alles gesoldeerd. Contactslot gerepareerd en vervolgens een stroombronnetje aangesloten voor de eerste test
.
Het startrelais kwam in en het motortje ging rond
Nu was het zaak om de carbs te zuiveren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier ook weinig problemen op één aftapschroefje na, die erg vast zat.
Aan het eind van het verhaal hield ik alleen een complete vlotter over![]()
Carburateurs technisch weer in orde, dus ik kon de brandstof en een klein extern accuutje aansluiten voor de proef start
[afbeelding]
En werkelijk waar! Twee seconden op de startknop hoeven drukken! Motor sprong met een hoop kabaal direct aan![]()
![]()
Uitlaat is extreem gaar, daar zit het meeste werk aan waar ik nog niet helemaal 100% vertrouwen in heb, maargoed...
M'n doelstelling voor dit weekend was behaald...
quote:sjeffie schreef op 14 maart 2010 @ 21:51:
hallo ,ik heb vandaag een gpz 400 gekregen !!!
misschien kan je wat onderdelen van me over nemen ,bv de uitlaat !!
ik rij zelf op een cb 750 ! dus heb niet erg veel aan bepaalde onderdelen ,misschien zet ik wat over op de cb als er iets past ,maar die zijn misschien juist wel weer intressant voor jou project !!
gr andreas
quote:Kevjan schreef op 16 maart 2010 @ 07:18:
Dat accu beugeltje met rubbers wil ik graag hebben. Uitlaat twijfel ik nog aan, dus daar zie ik van af...

quote:Kevjan schreef op 16 maart 2010 @ 20:13:
Ik ga het toch vragen!
Hier is een stukje van de kentekenplaat te zien...
[afbeelding]
Het is zo'n bijzondere volgorde, er zit wel een blauw vierkantje met NL op zoals verplicht is.
Alleen de opbouw vind ik zo raar, nooit gezien iig.
MT9
9TT
Zoals het op nieuwe motoren zit:
..MT
99-TT
Zal ik voor deze plaat een bekeuring kunnen krijgen??
quote:dr. Kawa schreef op 18 maart 2010 @ 19:47:
Hey Kev - mooi projectje heb je daar staan !
Ik heb je toch niet aangestoken he ?![]()
Wat voor stijl ga je de bike geven ? Normaal zit er toch een kuip op dacht ik.
Oja - dat kenteken .. is dit al zo'n nieuwe (kleinere) kentekenplaat ?
Zo ja - dan heb je geen probleem want die worden nu volgens strengere regels gemaakt.
Zo nee - dan is het een eigen ontwerp kentekenplaat, en niet legaal.
Vroegah .... toen had ik zelf een plaat laten maken met 3 boven en 3 onder, ben toen eens aangehouden en op het buro is e.e.a. uitgezocht; mocht niet volgens de mannen omdat de officiele plaat dus AA-BB-CC moet aanhouden.
Een jaar of 15 geleden haalde je gewoon een blanco kentekenplaat bij de autoshop en zaagde je er een flink stuk af, bij de boekhandel van die pick-up letters en cijfers halen en klaar istie ! Met kleine lettertjes had ik mijn woonplaats tussen de bovenste en onderste rij gezet, waaromgeen idee, gewoon lekker pimpen !
Veel succes met de Kawa, Kev !

quote:Kevjan schreef op 18 maart 2010 @ 20:25:
[...]
Jah joh, lekker hobbyapparaat. Er hoort inderdaad een kuip op, niet echt modern meer naar huidige maatstaven
[afbeelding]
Ik vind deze kleurstelling wel ongelofelijk cool![]()
quote:Kevjan schreef op 18 maart 2010 @ 20:25:
Overigens is eerst de verlichting van m'n knutselhokkie aan de beurt. Van 1 lullig spaarlampje naar 2 tl-balken + 3x stopcontact

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1