Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

New dimension; GPZ550

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
14 sep. 2004
Tsja, Voor mij een nieuwe dimensie in het motorrijden...
Ik had al een fonkelnieuwe ZX-6R, ondertussen al weer 1 jaar oud. Ik ben nu in een andere tijdzone gestapt door voor heel weinig een GPZ550 Unitrack te kopen :P .

Zo is de motor binnen gekomen...
Meer dood dan levend en verre van mooi.
http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/831900/2f4fa5b66a8c33afc26f1578e7bb5d2c

http://lh3.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50Sy30ysXI/AAAAAAAAAkU/25inSeV23wI/_MG_4033.jpg

http://lh4.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S0Yi92UI/AAAAAAAAAkY/iMvMKG8bKh4/_MG_4034.jpg

http://lh3.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S12zy3gI/AAAAAAAAAkc/zalmMGeANp8/_MG_4035.jpg

http://lh4.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S3F4ObVI/AAAAAAAAAkg/D1G0gtLZUdg/s512/_MG_4036.jpg

Ik had de motor met een tie-wrap op de rem gezet voor het transport. Helaas liet de rem niet meer los :/

http://lh4.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S-FRq9NI/AAAAAAAAAk0/k4U9hUolOoo/s512/_MG_4041.jpg

Voorvork staat muur vast. 1cm veerweg, misschien in het antiduiksysteem :? .
Keerringen zijn ook lek en stofkappen ontbreken, dus de voorvork moet sowieso uit elkaar :)

http://lh5.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S8qsp_5I/AAAAAAAAAkw/rqqaW6XpCek/s512/_MG_4040.jpg

Achter het plastic (wat ook al niet in beste staat is) trof ik deze ellende aan... En hier had ik even geen rekening mee gehouden |( .

http://lh5.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S4UAuzTI/AAAAAAAAAkk/lnuwYgAaWWs/s512/_MG_4037.jpg

http://lh5.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S52V4hpI/AAAAAAAAAko/1vZ9XfUDF7s/_MG_4038.jpg

http://lh3.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S7CmtOFI/AAAAAAAAAks/xu9I05ORJL8/s512/_MG_4039.jpg

Afijn, daar schrik ik niet van, want gelukkig had ik een werkplaatshandboek mee gekregen (godszijdank!). Dat schema had ik wel even nodig :9

Wat zijn mijn plannen met deze motor??
Tsja, ik wil met weinig geld er een technisch goede en betrouwbaar motortje van maken.

Ik moet nog even een to-do list maken :)

Ik weet niet of er interesse is om zo'n projectje te volgen, maar ik vind het iig leuk om bij te houden dus dat ga ik dan ook lekker doen! :)

Zometeen een update; eerst eten
"Ben je al op je bek gegaan?"

GSX 600f 1996

Reg. datum:
13 sep. 2009
tof!

deze ga ik volgen. veel foto's maken, deze vertellen meer dan 1000 woorden
rebel 250, vulcan 700, VF700, GSX 600F

Reg. datum:
14 sep. 2004
quote:
poedelschaap schreef op 14 maart 2010 @ 18:44:
tof!

deze ga ik volgen. veel foto's maken, deze vertellen meer dan 1000 woorden

Nice! Eén aanhanger! *O*
Ik ben zelf ook erg van de foto's, dus dat zit wel goed :)

Reg. datum:
14 sep. 2004
To do:
  • Draadboom repareren.
  • Carburateurs schoonmaken
  • Remklauwen voorzijde gangbaar maken
  • Remklauw achterzijde nazien
  • Anti-duiksysteem nazien
  • Voorvork repareren / Keerringen vervangen
  • Bougiekabels vervangen
  • Luchtfilterelement ontbreekt
  • Kleppen stellen
  • Koplamp montage
  • Slangklem carburateur 2 ontbreekt
  • Schoonmaken
  • Stickers verwijderen
  • Onderhoudsbeurt
  • Tank spuiten
  • Uitlaat opknappen
  • Accu beugel zoeken

Lijst zal steeds langer worden, maar dit weet ik nu even te verzinnen :P
Kevjan wijzigde dit bericht op zondag 14 maart 2010 19:17 (4%)

Reg. datum:
14 sep. 2004
Ik had als doelstelling om de motor dit weekend draaiende te krijgen.
't Lijkt me een hele geruststelling als ze het gewoon doet en daarna zien we wel verder :) .
In het type blok heb ik wel vertrouwen, gezien het aantal modellen waar ze ingebruikt zijn...

http://lh3.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50S_cssifI/AAAAAAAAAk4/2nkk2WgKAto/_MG_4042.jpg

De bedrading was m'n eerste kopzorg, overal kroonsteentjes en stukjes tape. Onder het contactslot een aantal gebroken draden en heel veel corrosie :/ .

Eerst de stekker van de CDI unit maar gerepareerd. Ik kan nog steeds moeilijk geloven dat deze motor op deze manier gereden heeft. Sommige stekkerpennetjes hingen nog echt aan 1 koperdraadje :X

Eerlijk is eerlijk, hier heb ik weer vertrouwen in :Y
http://lh4.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50TA2BzM_I/AAAAAAAAAk8/k2y9igRGcfI/s512/_MG_4043.jpg

Ook was er voor het startrelais flink geknoeid met de bedrading. De originele zwart-wit kabels werden niet gebruikt en hingen er los bij :?
Waarom weet ik niet, want ze werkte wel gewoon...
Er zat ook een wissel relais voor het startrelais ingebouwd. Deze stond ook op schema maar ik zag hier het praktisch nut niet van. Dus die heb ik maar weg gelaten :')

Ook ergens midden in de kabelboom de kroonstenen weg gehaald en alles gesoldeerd :) . Contactslot gerepareerd en vervolgens een stroombronnetje aangesloten voor de eerste test :) .
Het startrelais kwam in en het motortje ging rond *O*

Nu was het zaak om de carbs te zuiveren :P .

http://lh6.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50kCGEwqYI/AAAAAAAAAlk/LR8vWb7_0WA/s640/_MG_4047.jpg

http://lh5.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50kAlNVNNI/AAAAAAAAAlg/tUZv0akd1xk/s640/_MG_4046.jpg

Hier ook weinig problemen op één aftapschroefje na, die erg vast zat.

Aan het eind van het verhaal hield ik alleen een complete vlotter over _O-

Carburateurs technisch weer in orde, dus ik kon de brandstof en een klein extern accuutje aansluiten voor de proef start :)

http://lh3.ggpht.com/_xPGvWpwRu50/S50kD9vOYrI/AAAAAAAAAlo/ABzbpdBSm2c/s512/_MG_4049.jpg

En werkelijk waar! Twee seconden op de startknop hoeven drukken! Motor sprong met een hoop kabaal direct aan *O* *O* *O*

Uitlaat is extreem gaar, daar zit het meeste werk aan waar ik nog niet helemaal 100% vertrouwen in heb, maargoed...
M'n doelstelling voor dit weekend was behaald...

Reg. datum:
14 sep. 2004
quote:

Nog een volger *O* :P

Reg. datum:
24 feb. 2005
Toegevoegd aan notificatielijst 8-) *D
1emotor: Kawasaki Z1000 LTD, 2emotor: Honda CB450S

Donderpoes '01

Reg. datum:
22 aug. 2009
Oei, ik ga dit zeker volgen }) , spannend om te zien wat ik eigenlijk allemaal moest doen om de fiets lopend te krijgen.

Enneh, sorry voor de knipperlicht O-)
4 wheels move your body, 2 wheels move your soul. 3 wheels move the physically incapasitated

Reg. datum:
16 jul. 2006
quote:
Kevjan schreef op 14 maart 2010 @ 19:35:
Ik had als doelstelling om de motor dit weekend draaiende te krijgen.
't Lijkt me een hele geruststelling als ze het gewoon doet en daarna zien we wel verder :) .
In het type blok heb ik wel vertrouwen, gezien het aantal modellen waar ze ingebruikt zijn...

[afbeelding]

De bedrading was m'n eerste kopzorg, overal kroonsteentjes en stukjes tape. Onder het contactslot een aantal gebroken draden en heel veel corrosie :/ .

Eerst de stekker van de CDI unit maar gerepareerd. Ik kan nog steeds moeilijk geloven dat deze motor op deze manier gereden heeft. Sommige stekkerpennetjes hingen nog echt aan 1 koperdraadje :X

Eerlijk is eerlijk, hier heb ik weer vertrouwen in :Y
[afbeelding]

Ook was er voor het startrelais flink geknoeid met de bedrading. De originele zwart-wit kabels werden niet gebruikt en hingen er los bij :?
Waarom weet ik niet, want ze werkte wel gewoon...
Er zat ook een wissel relais voor het startrelais ingebouwd. Deze stond ook op schema maar ik zag hier het praktisch nut niet van. Dus die heb ik maar weg gelaten :')

Ook ergens midden in de kabelboom de kroonstenen weg gehaald en alles gesoldeerd :) . Contactslot gerepareerd en vervolgens een stroombronnetje aangesloten voor de eerste test :) .
Het startrelais kwam in en het motortje ging rond *O*

Nu was het zaak om de carbs te zuiveren :P .

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier ook weinig problemen op één aftapschroefje na, die erg vast zat.

Aan het eind van het verhaal hield ik alleen een complete vlotter over _O-

Carburateurs technisch weer in orde, dus ik kon de brandstof en een klein extern accuutje aansluiten voor de proef start :)

[afbeelding]

En werkelijk waar! Twee seconden op de startknop hoeven drukken! Motor sprong met een hoop kabaal direct aan *O* *O* *O*

Uitlaat is extreem gaar, daar zit het meeste werk aan waar ik nog niet helemaal 100% vertrouwen in heb, maargoed...
M'n doelstelling voor dit weekend was behaald...

Reg. datum:
16 jul. 2006
hallo ,ik heb vandaag een gpz 400 gekregen !!!
misschien kan je wat onderdelen van me over nemen ,bv de uitlaat !!

ik rij zelf op een cb 750 ! dus heb niet erg veel aan bepaalde onderdelen ,misschien zet ik wat over op de cb als er iets past ,maar die zijn misschien juist wel weer intressant voor jou project !!

gr andreas

Reg. datum:
14 sep. 2004
quote:
sjeffie schreef op 14 maart 2010 @ 21:51:
hallo ,ik heb vandaag een gpz 400 gekregen !!!
misschien kan je wat onderdelen van me over nemen ,bv de uitlaat !!

ik rij zelf op een cb 750 ! dus heb niet erg veel aan bepaalde onderdelen ,misschien zet ik wat over op de cb als er iets past ,maar die zijn misschien juist wel weer intressant voor jou project !!

gr andreas

Wow! Wat een aanbod!
Even op de pb :)

Op je mailadres uit je profiel! :)
Kevjan wijzigde dit bericht op maandag 15 maart 2010 07:02 (4%)

Altijd weer zwarte handen!

Reg. datum:
22 jul. 2005
Leuk topic, ga ik volgen.
Succes met het nieuw leven inblazen van de Kawa!
VF1000F rebuild
CB 450S + Nieuwe opknappert: FJ1200

Reg. datum:
14 sep. 2004
Overigens barst dit model van de technische snufjes!
-Jiffy-uit notificatie
-Olieniveau schakelaar
-Oliedruk schakelaar
-Elektrolyt niveau sensor
-Brandstofniveau meter
-Volt Meter

Dat tankdisplay vind ik echt briljant 8-) .
Zo verschrikkelijk cool hoe die ledjes knipperen, lijkt wel het dashboard van K.I.T.T.
Of tenminste, het worden ledjes genoemd, maar het is gewoon een flauw LCD schermpje. :')

Ik heb me voorgenomen dat alles moet werken!

En ik heb ook al een koplamp uitgekozen... Gewoon de standaard vierkante vissekom uit de kuip geschroefd :Y . Die is best wel cool :9
Kevjan wijzigde dit bericht op maandag 15 maart 2010 21:10 (12%)

Reg. datum:
16 jul. 2006
Hallo kevin,
heb je nog intresse in de spulletjes??
ben vandaag de kawa aan het slopen gegaan en heb evt een uitlaat ,een komplete kabelboom met alle elektra dingetjes eraan ,het accu beugeltje ,met evt rubbers,en een valbeugel van de kawa ,caburateur wil ik zelf houden en de voorvork gaat waarschijnlijk op de cb ...
laat me weten of je er iets aan hebt!!
gr sjeffie

Reg. datum:
14 sep. 2004
Dat accu beugeltje met rubbers wil ik graag hebben. Uitlaat twijfel ik nog aan, dus daar zie ik van af... :)

Miss Kapstok

Reg. datum:
24 okt. 2006
quote:
Kevjan schreef op 16 maart 2010 @ 07:18:
Dat accu beugeltje met rubbers wil ik graag hebben. Uitlaat twijfel ik nog aan, dus daar zie ik van af... :)

Goeiemorgen prins! :j
Yamaha SZR 660 - Husqvarna TC 450---------Lotje's Webklikje

Reg. datum:
14 sep. 2004
quote:
-XX- schreef op 16 maart 2010 @ 07:20:

[...]

Goeiemorgen prins! :j

Hallo prinses! :9

Reg. datum:
14 sep. 2004
Ik ga het toch vragen!

Hier is een stukje van de kentekenplaat te zien...
http://94.100.114.163/902500001-902550000/902518901-902519000/902518951_5_tqiP.jpeg

Het is zo'n bijzondere volgorde, er zit wel een blauw vierkantje met NL op zoals verplicht is.

Alleen de opbouw vind ik zo raar, nooit gezien iig.

MT9
9TT

Zoals het op nieuwe motoren zit:

..MT
99-TT

Zal ik voor deze plaat een bekeuring kunnen krijgen??

Donderpoes '01

Reg. datum:
22 aug. 2009
quote:
Kevjan schreef op 16 maart 2010 @ 20:13:
Ik ga het toch vragen!

Hier is een stukje van de kentekenplaat te zien...
[afbeelding]

Het is zo'n bijzondere volgorde, er zit wel een blauw vierkantje met NL op zoals verplicht is.

Alleen de opbouw vind ik zo raar, nooit gezien iig.

MT9
9TT

Zoals het op nieuwe motoren zit:

..MT
99-TT

Zal ik voor deze plaat een bekeuring kunnen krijgen??

Vorige eigenaar heeft zo 1 jaar gereden, tot ie fiets wegdeed. geen problemen mee gehad, anders zou kenteken ingenomen worden/beboet neem ik aan?

Overigens zou het kunnen dat voor EU de kentekens zo uitzagen en wanneer in 2001 de kenteken werd omgezet van zwarte naar gele de letters gewoon zo bleven.

Interessante vraag overigens.
4 wheels move your body, 2 wheels move your soul. 3 wheels move the physically incapasitated

Reg. datum:
14 sep. 2004
To do:
  • Draadboom repareren.
  • Carburateurs schoonmaken
  • Remklauwen voorzijde gangbaar maken
  • Remklauw achterzijde nazien
  • Anti-duiksysteem nazien
  • Voorvork repareren / Keerringen vervangen
  • Bougiekabels vervangen
  • Luchtfilterelement ontbreekt
  • Kleppen stellen
  • Koplamp montage
  • Slangklem carburateur 2 ontbreekt
  • Schoonmaken
  • Stickers verwijderen
  • Onderhoudsbeurt
  • Tank spuiten
  • Uitlaat opknappen
  • Accu beugel zoeken
  • Schade van de stickers herstellen
  • Boutgaten in cilinderkop tbv uitlaat nazien
Kevjan wijzigde dit bericht op donderdag 18 maart 2010 20:26 (3%)

Qua Patet Orbis

Reg. datum:
13 feb. 2004
Hey Kev - mooi projectje heb je daar staan !
Ik heb je toch niet aangestoken he ? ;)
Wat voor stijl ga je de bike geven ? Normaal zit er toch een kuip op dacht ik.

Oja - dat kenteken .. is dit al zo'n nieuwe (kleinere) kentekenplaat ?
Zo ja - dan heb je geen probleem want die worden nu volgens strengere regels gemaakt.
Zo nee - dan is het een eigen ontwerp kentekenplaat, en niet legaal.

Vroegah .. :P .. toen had ik zelf een plaat laten maken met 3 boven en 3 onder, ben toen eens aangehouden en op het buro is e.e.a. uitgezocht; mocht niet volgens de mannen omdat de officiele plaat dus AA-BB-CC moet aanhouden.

Een jaar of 15 geleden haalde je gewoon een blanco kentekenplaat bij de autoshop en zaagde je er een flink stuk af, bij de boekhandel van die pick-up letters en cijfers halen en klaar istie ! Met kleine lettertjes had ik mijn woonplaats tussen de bovenste en onderste rij gezet, waarom :? geen idee, gewoon lekker pimpen !

Veel succes met de Kawa, Kev ! :)
Kawasaki Z1000R ELR ('83) project

Reg. datum:
14 sep. 2004
quote:
dr. Kawa schreef op 18 maart 2010 @ 19:47:
Hey Kev - mooi projectje heb je daar staan !
Ik heb je toch niet aangestoken he ? ;)
Wat voor stijl ga je de bike geven ? Normaal zit er toch een kuip op dacht ik.

Oja - dat kenteken .. is dit al zo'n nieuwe (kleinere) kentekenplaat ?
Zo ja - dan heb je geen probleem want die worden nu volgens strengere regels gemaakt.
Zo nee - dan is het een eigen ontwerp kentekenplaat, en niet legaal.

Vroegah .. :P .. toen had ik zelf een plaat laten maken met 3 boven en 3 onder, ben toen eens aangehouden en op het buro is e.e.a. uitgezocht; mocht niet volgens de mannen omdat de officiele plaat dus AA-BB-CC moet aanhouden.

Een jaar of 15 geleden haalde je gewoon een blanco kentekenplaat bij de autoshop en zaagde je er een flink stuk af, bij de boekhandel van die pick-up letters en cijfers halen en klaar istie ! Met kleine lettertjes had ik mijn woonplaats tussen de bovenste en onderste rij gezet, waarom :? geen idee, gewoon lekker pimpen !

Veel succes met de Kawa, Kev ! :)

Jah joh, lekker hobbyapparaat. Er hoort inderdaad een kuip op, niet echt modern meer naar huidige maatstaven :')

http://motosvit.com/Kawasaki%20GPZ%20550/kawasaki-gpz550.jpg

Ik vind deze kleurstelling wel ongelofelijk cool 8-)

Wat voor stijl die wordt? :') Ik denk dat het roestige studenten stijl wordt :Y
Ik wil 'm als eerst technisch in orde hebben, daarna mag 'ie wel wat mooier worden :9

Kenteken is wel een nieuwe model. Kleinere plaat met een blauw NL vlakje alleen er staan 3 boven en 3 onder. Lijkt wel een mengelmoes van oud en nieuw :?

Van het weekend nog een paar dingetjes doen... Alle boutgaten voor de uitlaat in de cilinderkop moeten even nagezien worden... En ik wil de voorvork uit elkaar hebben :)

Overigens is eerst de verlichting van m'n knutselhokkie aan de beurt. Van 1 lullig spaarlampje naar 2 tl-balken + 3x stopcontact :)

Miss Kapstok

Reg. datum:
24 okt. 2006
quote:
Kevjan schreef op 18 maart 2010 @ 20:25:

[...]

Jah joh, lekker hobbyapparaat. Er hoort inderdaad een kuip op, niet echt modern meer naar huidige maatstaven :')

[afbeelding]

Ik vind deze kleurstelling wel ongelofelijk cool 8-)

Beter maak je hem in roze tinten! :Y

quote:
Kevjan schreef op 18 maart 2010 @ 20:25:

Overigens is eerst de verlichting van m'n knutselhokkie aan de beurt. Van 1 lullig spaarlampje naar 2 tl-balken + 3x stopcontact :)

Jij durft! :+
-XX- wijzigde dit bericht op donderdag 18 maart 2010 21:44 (44%)
Yamaha SZR 660 - Husqvarna TC 450---------Lotje's Webklikje

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True