Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Silly Season 2010, WSB

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
18 nov. 2003
Nog een leuk nostalgisch filmpje mbt. Alitalia en Aprilia.
Heel veel oude en recente helden die passeren in het eerste stuk :}

KLIK hier voor filmpie

Reg. datum:
07 jan. 2010
Eind januari werd bekend gemaakt dat Marco Borciani en Mirco Guandalini de handen ineen hadden geslagen en op die manier van twee teams een team hadden gemaakt om zodoende, samen met nieuwe hoofdsponsor Pata, toch te kunnen blijven racen in deze nog steeds wat moeilijke tijden.
Onlangs werd het team officieel gepresenteerd in het hoofdkwartier van snackfabrikant Pata. Het Pata B&G team zal met rijder Jakub Smrz op Ducati's deelnemen aan het WK Superbike met als doelstelling het beste prive team te worden.

"Ik wil Pata bedanken voor het vertrouwen dat ze getoond hebben. We zullen ons best doen om ze te belonen met enkele goede resultaten," vertelde Borciani. "Het B&G project is een fascinerend project, Mirco en ik waren voorheen elkaars rivalen voor het beste priveteam maar we hadden veel respect voor elkaar. Het was met deze crisis geen probleem om onze krachten te bundelen en zo voor topposities in het WK proberen te vechten."

"Ik ben blij dat ik samen met Marco Borciani aan het 2010 seizoen kan deelnemen. We hebben besloten voor de Tsjechische rijder Jakub Smrz, die de afgelopen twee jaar voor mijn team reed en steeds beter werd, te kiezen. Jakub, die in de kwalificatie vaak snel is, heeft nog een extra stap nodig om zijn ware talent te kunnen tonen. We vertrouwen er op dat hij met deze nieuwe technische samenwerking die stap zal kunnen maken en dat hij zijn goede resultaten van vorig jaar zal kunnen verbeteren," vertelde Guandalini.

"Het is geweldige kans die me door het Pata B&G Racing team geboden wordt. Beide teammanagers hebben heel veel ervaring wat nodig zal zijn om het nieuwe team vanaf het begin in de top te krijgen. Ik ben er van overtuigd dat we een goede kans maken om het op elke circuit goed te doen. In elke race zullen we de outsider zijn," vertelde Smrz.

30216.jpg
Mijn idolen #58 # 74 ,....Better a bad day on the golf course, then a good day at work.

R.I.P. # 58 Marco Simoncelli

Reg. datum:
24 jul. 2008
Mijn fiets :9

http://images.yamaha-racing.com/photo/high/P20100212133338812.jpg

Go! *O*

Rest kan je hier bekijken :)

Yamaha has also released details about the 2010 R1's upgrades:

- Increased engine power – Maximum engine power increased by 8hp, considerable power benefits over the full rev range.
- Weight reduction – Overall bike weight reduced by 3kg without losing the electric starter.
- Different radiator shape – For increased cooling capacity and also to reduce drag.
- Different fuel tank – Now made entirely from carbon fibre with greater capability and lighter.
- Re-designed bottom fairing – Narrower design for less drag, design allows for easier heat dispersal
- New exhaust system – For increased power in the middle of the rev range.
AppiePappie wijzigde dit bericht op vrijdag 12 februari 2010 15:53 (87%)
Night is starting to fall on the Sepang circuit, and some are turning their eyes to the heavens above, hoping to find a star with the number 58 etched on it.

Reg. datum:
02 apr. 2007
Is de verkeerde! Nummer 35, die moet je hebben!! :P

Joe es of Ee!

Reg. datum:
30 sep. 2005
quote:
twonha schreef op 12 februari 2010 @ 17:19:

:^ , denk dat die het toch een stuk beter gaat doen dan Toseland!

Maargoed, eerst het seizoen maar eens afwachten. Zou het leuk vinden voor Toseland als die weer helemaal opveert in het WSBK, maar mijn gevoel zit toch eerder bij Cruthlow als een potentieel wereldkampioen doen bij Toseland op het moment. :)
I would have cut off the whole finger or two fingers to have Marco here with us - Jorge Lorenzo #99

Reg. datum:
24 jul. 2008
quote:

Eens, maar die staat niet zo mooi op de foto ;)
Night is starting to fall on the Sepang circuit, and some are turning their eyes to the heavens above, hoping to find a star with the number 58 etched on it.

Thnx Sic #58 RIP

Reg. datum:
19 apr. 2004
quote:
AppiePappie schreef op 12 februari 2010 @ 15:47:

- Weight reduction – Overall bike weight reduced by 3kg without losing the electric starter.
Jeetje, hoe krijgen ze het eraf... :?
Het is toch zowieso al geen zware fiets.
CB750F1 '78 / GPZ550 '86 / SRAD750 '96 / FZS600 '02 / FZS1000 '01 / XT600 Ténéré 34L '84

R.I.P. #58

Reg. datum:
28 mei. 2007
quote:

_O- had ik hem ook al gezegd
Vele wegen leiden naar Assen!

Reg. datum:
24 jul. 2008
quote:

Lezen B|

R.I.P. #58

Reg. datum:
28 mei. 2007
quote:

:P
Vele wegen leiden naar Assen!

Member of the BBS

Reg. datum:
03 nov. 2008
Even een vraag, ik weet niet of ik hier voor die vraag moet zijn maar oké!

Met welke kaarten kun je naar de vrijdag training gaan kijken op Assen? Ik ga dit jaar voor het eerst naar de WSB maar wil als het kan ook bij de trainingen gaan kijken.

Ik hoor graag van jullie! :) ...
Kijk gewoon even op: Urbanbikes.nl...Circuitmoto.nl...

Thnx Sic #58 RIP

Reg. datum:
19 apr. 2004
quote:
BL8-BIKER schreef op 18 februari 2010 @ 09:39:
Even een vraag, ik weet niet of ik hier voor die vraag moet zijn maar oké!

Met welke kaarten kun je naar de vrijdag training gaan kijken op Assen? Ik ga dit jaar voor het eerst naar de WSB maar wil als het kan ook bij de trainingen gaan kijken.

Ik hoor graag van jullie! :) ...

Vrijdag en zaterdag kun je gewoon kaarten kopen aan de kassa.
Met die kaarten kun je overal zitten, behalve op de hoofdtribune.
Daarvoor kun je onder de hoofdtribune een extra toeslagkaartje kopen voor €5,-
Vooraf bestellen/reserveren is dus niet nodig.
CB750F1 '78 / GPZ550 '86 / SRAD750 '96 / FZS600 '02 / FZS1000 '01 / XT600 Ténéré 34L '84

Reg. datum:
07 jan. 2010
Nadat begin deze week Broc Parkes tijdens een training het scheenbeen van zijn rechterbeen heeft gebroken is het Echo CRS Honda team op zoek gegaan naar een vervanging. Het is momenteel nog een gerucht meer het ziet er naar uit dat de Australiër vervangen zal worden door zijn landgenoot Josh Brookes.
De keuze voor Brookes is niet zo heel vreemd. De Australiër kent het Phillip Island circuit natuurlijk erg goed - hij won in 2005 als wildcard de Supersport race - en rijdt inmiddels al enkele jaren op een Honda, momenteel in het HM Plant Honda team in het Brits Superbike, daarvoor in het WK Superbike.

Brookes staat onder contract van Honda Engeland maar zou vanuit Japan toestemming hebben gekregen voor deze invalbeurt aangezien het niet botst met zijn verrichtingen in het Brits Superbike. Mocht Parkes ook de races in Portimăo moeten missen dan zal Brookes ook in kunnen vallen aangezien het BSB pas een week later van start gaat.

BRON: Racesport.nl

30260.jpg
Mijn idolen #58 # 74 ,....Better a bad day on the golf course, then a good day at work.

Reg. datum:
07 jan. 2010
Sinds zijn eerste volledige seizoen in het WK Superbike is Noriyuki Haga over het algemeen voorin het veld te vinden, Dat jaar, 1998, werd hij met vijf overwinningen zesde in het wereldkampioenschap gevolgd door een zevende plaats in 1999 maar vanaf dat moment eindigde de Japanner altijd in de top drie met uitzondering van zijn twee 500cc MotoGP seizoenen (2001 en 2003) met daartussenin nog een World Superbike seizoen op de Aprilia, hij werd toen vierde.
In twee van die seizoenen kwam Haga heel erg dicht bij de eindzege; in 2007 was het verschil met James Toseland 2 punten en vorig jaar was het verschil met Ben Spies 6 punten. Toen bekend werd dat Spies het WK Superbike ging verruilen voor de MotoGP waren velen van mening dat 2010 het jaar van Haga zou moeten gaan worden aangezien de strijd in 2009 zich voornamelijk tussen Spies en Haga afspeelde en de Japanner nu dus verlost zou zijn van de Amerikaan, Haga denkt daar echter anders over.

"Vorig jaar ging de strijd voornamelijk tussen Ben en mijzelf, af en toe kwamen Biaggi, Rea of Fabrizio erbij maar het ging voornamelijk tussen ons tweeën," vertelde Haga aan MCN. "Dit jaar zijn er veel snelle rijders, Toseland is ook weer terug en hij zal zeker voorin rijden, elke race zal dus moeilijk gaan worden. Ik denk dat dit jaar het moeilijkste jaar zal worden om te winnen."

Haga liet ook weten dat het vertrek van Davide Tardozzi, de meest succesvolle teammanager in de geschiedenis van het WK Superbike, geen effect heeft op het team.

"Voor mij is er niets veranderd. Mijn werk is racen, niet het communiceren met de teammanager. Dat Davide besloot om weg te gaan was geen probleem voor mij. Alles is onder controle en ik ben er klaar voor."

BRON: Racesport.nl

30265.jpg

Member of the BBS

Reg. datum:
03 nov. 2008
Hoelaat en waar kan k de eerste race van het seizoen zien? Ik weet dat het dit weekend begint maar niet hoelaat en waar?

Thanks alvast :) ...
Kijk gewoon even op: Urbanbikes.nl...Circuitmoto.nl...

www.sport-picture.nl

Reg. datum:
09 aug. 2002
quote:
BL8-BIKER schreef op 27 februari 2010 @ 17:08:
Hoelaat en waar kan k de eerste race van het seizoen zien? Ik weet dat het dit weekend begint maar niet hoelaat en waar?

Thanks alvast :) ...

Eurosport 2
www.sport-picture.nl

Ciao SuperSic!

Reg. datum:
18 sep. 2007
quote:

:(

Give you wings

Reg. datum:
25 jun. 2005
Seizoen is amper begonnen en volgens racesport.nl heeft Charpentier er nu al de brui aangeven vanwege het teleurstellende resultaat afgelopen race op Phillip Island waarbij hij bijna werd gelapt door Eugene Laverty.

Dit vindt ik geen goede instelling als het waar zou zijn :N Je kan en mag niet verwachten dat als je er 2 jaar uit bent geweest je direct weer mee kan strijden om podiumplekken.
(Lukte Schumi vandaag ook niet...)
Suzuki DL 1000 K5

www.sport-picture.nl

Reg. datum:
09 aug. 2002
Triumph BE1 bevestigt vertrek Charpentier

http://www.racesport.nl/nieuwsbericht.php?id=22760

quote:
Eerder deze week verscheen er een bericht dat tweevoudig wereldkampioen Sebastien Charpentier besloten had te stoppen met het WK Supersport. Het Triumph BE1 team komt nu met de bevestiging dat de Fransman per direct zal stoppen, zijn plek zal worden overgenomen door Matthieu Lagrive.
www.sport-picture.nl

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True