Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
We zitten toch al in een dictatuur ( of is het erger ? )
Want naar het volk word niet geluisterd !
Wat ze in den haag verzinnen en willen voeren ze ook door.
Als 80% van de bevolking ergens tegen is trekken ze zich er niets van aan.
Al stemd het hele volk Wilders dan gaan hun ogen nog niet open.
Nee dan laten ze Wilders omleggen net als Fortuin.
Als die partij van harri potter maar niet weer aan het bewind komt die schijnheilige dictator.

Ik gok er op dat jij niet gaat stemmen. Heeft toch geen zin, zonde van je tijd ;)
 
Als die partij van harri potter maar niet weer aan het bewind komt die schijnheilige dictator.
Ik durf er wel wat op te zetten dat het CDA weer in de regering komt (en de premier levert). Van die km-heffing zijn we dus nog niet af, maar zonder PvdA in de regering kan het wel een stuk minder gevaarlijk worden. (Alleen voor vrachtwagens bijvoorbeeld)
 
Ik gok er op dat jij niet gaat stemmen. Heeft toch geen zin, zonde van je tijd ;)



denk meer dat het niet uitmaakt wie er zit links of recht netto globaal het zelfde of je door de kat of de hond gebeten word doet beide zeer.......

maar ik ga wel stemmen,, en ik raad iedereen aan om te gaan , stem desnoods blanco of op een onbekende kleine partij , maar niet op de 5 grote
 
Leuk artikel, nu zegt het cda ineens dit....

'Of wij de kilometerheffing zullen verdedigen, hangt af van de inhoud van ons verkiezings- programma', zegt Tweede Kamerlid Ger Koopmans van het CDA. 'In onze partij gaan Kamerleden daar niet over, maar de 70.000 CDA-leden', aldus Koopmans, die niet wil zeggen wat zijn voorkeur heeft.

Vorige programma stond duidelijk in km-heffing en nu zo vlak voor de verkiezingen weten ze het ineens niet meer.....

En ik zeg niet wat mijn voorkeur is, als dat geen draaikonterij is weet ik het niet meer.....
 
Dus .........

een deel van de 70.000 cda leden zijn bepalend (immers er zijn niet enkel voorstemmers)

Ik vraag me af ;
zijn dat misschien ook de directeuren van bevoorrechte bouwbedrijven,
eigenaren van de toeleveringsbedrijven en andere directe belanghebbende die
zo stellig hun zin doordrijven?
Het lijkt mij een democratische partij , die duidelijk voor gewin aan een klein select groepje voorrang geeft.
Of u bij bovenstaande groep behoort maakt u zelf maar uit.
De rest kan dokken.

linksom of rechtsom
 
Laatst bewerkt:
Dus .........

een deel van de 70.000 cda leden zijn bepalend (immers er zijn niet enkel voorstemmers)

Ik vraag me af ;
zijn dat misschien ook de directeuren van bevoorrechte bouwbedrijven,
eigenaren van de toeleveringsbedrijven en andere directe belanghebbende die
zo stellig hun zin doordrijven?
Het lijkt mij een democratische partij , die duidelijk voor gewin aan een klein select groepje voorrang geeft.
Of u bij bovenstaande groep behoort maakt u zelf maar uit.
De rest kan dokken.

linksom of rechtsom


zie mijn onderschrift maar ,,,

democratie is de dicatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid, en die gedragen ze als meer dan gelijk B|
 
Laatst bewerkt:
Ook leuk dat na jarenlang de parkeertarieven in Amsterdam omhoog geschroefd te hebben, de partijen nu over elkaar heen klauwen om beloftes te maken dat deze weer omlaag gaan. Ze kunnen lekker doodvallen met die beloftes wat mij betreft.
 
Ook leuk dat na jarenlang de parkeertarieven in Amsterdam omhoog geschroefd te hebben, de partijen nu over elkaar heen klauwen om beloftes te maken dat deze weer omlaag gaan. Ze kunnen lekker doodvallen met die beloftes wat mij betreft.


De tarieven in Amsterdam zijn inmiddels zo hoog, dat veel automobilisten de stad gaan mijden, kortom de inkomsten lopen terug. Door de tarieven te verlagen, is de kans groot, dat de inkomsten weer gaan stijgen. Dit is dus een verkiezingsbelofte, die ze graag nakomen B|
 
De tarieven in Amsterdam zijn inmiddels zo hoog, dat veel automobilisten de stad gaan mijden, kortom de inkomsten lopen terug. Door de tarieven te verlagen, is de kans groot, dat de inkomsten weer gaan stijgen. Dit is dus een verkiezingsbelofte, die ze graag nakomen B|

Dacht dat het daar ook juist om te doen was...minder auto´s in de stad... :?
 
De tarieven in Amsterdam zijn inmiddels zo hoog, dat veel automobilisten de stad gaan mijden, kortom de inkomsten lopen terug. Door de tarieven te verlagen, is de kans groot, dat de inkomsten weer gaan stijgen. Dit is dus een verkiezingsbelofte, die ze graag nakomen B|


ze hebben de bedrijven in de jaren 90 weg gejaagd en daar niet echt van geleerd dus ik geef je weinig hoop dat ze het nu weer gaan doen,,, ik ken bedrijven die extra hoge voorrijd kosten in rekening brengen als ze in amsterdam moeten zijn omdat er veel kosten aan zitten ,, parkeren , veel schades/diefstal etc.
 
ze hebben de bedrijven in de jaren 90 weg gejaagd en daar niet echt van geleerd dus ik geef je weinig hoop dat ze het nu weer gaan doen,,, ik ken bedrijven die extra hoge voorrijd kosten in rekening brengen als ze in amsterdam moeten zijn omdat er veel kosten aan zitten ,, parkeren , veel schades/diefstal etc.

Wij komen al jaren niet meer in de grote steden. Te ingewikkeld, teveel ergernis. Snap er niks van, het land is groot genoeg. Gaan ze met z'n allen op een kluitje zitten, daar komen problemen van en het hele land moet lijden.
 
En toen ging Eurlings uit de politiek.... Ik ben benieuwd hoeveel er overeind blijft staan van het originele plan.
 
En toen ging Eurlings uit de politiek.... Ik ben benieuwd hoeveel er overeind blijft staan van het originele plan.

denk dat dat er heel erg aan gaat liggen van welke partij de nieuwe minister van verkeer gaat worden. Feit is dat men, nog voordat de beslissing is genomen of we het wel willen, er al honderden miljoenen euro's zijn geinvesteerd. Dit houd indirect in dat de beslissing al is genomen voordat men erover zou gaan beslissen. Lekkere democratie......
 
denk dat dat er heel erg aan gaat liggen van welke partij de nieuwe minister van verkeer gaat worden. Feit is dat men, nog voordat de beslissing is genomen of we het wel willen, er al honderden miljoenen euro's zijn geinvesteerd. Dit houd indirect in dat de beslissing al is genomen voordat men erover zou gaan beslissen. Lekkere democratie......

Ook zo'n geval :r : netelenbos
 
Vandaar dat Eurlings ging, cda ziet dat de stemmers weglopen dan maar afscheid nemen (voorlopig dan he) van dit onzalige plan...

Kijk er niks gek van op dat men later hier gewoon op terug komt in een iets andere vorm, kiezersbedrog heet dat geloof ik...
 
denk dat dat er heel erg aan gaat liggen van welke partij de nieuwe minister van verkeer gaat worden. Feit is dat men, nog voordat de beslissing is genomen of we het wel willen, er al honderden miljoenen euro's zijn geinvesteerd. Dit houd indirect in dat de beslissing al is genomen voordat men erover zou gaan beslissen. Lekkere democratie......


nee hoor ,, daar denken ze heel anders over (ons) geld dan wij , als ze te weinig hebben halen( lees hogere belasting )ze dat gewoon op.

De overheid moet nu 29 miljard bezuinigen, tjonge eerst was het 35 miljard wat zijn we blij dat het 7 miljard minder is,...


Ik wil weten waar dat geld aan op gegaan is,, naar de banken die wel veel steun gekregen hebben maar het ook zouden terug betalen, en dat zou gebeuren en zelfs met rente dus er word zelfs aan verdient ,, men heeft bepaalde plannen qua investeringen naar voren getrokken om de bouw te helpen ,, maar dat is geen extra geld alleen eerder uitgevoerd,,, blijft over die deeltijd ww ,, maar dat kan dat bedrag nooit zijn.
alleen al omdat anders wel enorm veel mensen en bedrijven naar de knoppen gaan.

en aan de oorzaken van de crisis is nauwelijks wat gedaan ,, men geeft nog steeds dikke bonussen aan mensen die het niet verdienen en al helemaal niet nodig hebben.
en het argument dat ze dan de goede mensen niet kunnen vasthouden in een aantal branches zijn mensen die het daarom alleen gaan juist niet geschikt ,, en van de Balkenende norm kan je toch heel behoorlijk leven dacht ik zo....
en als we in EU verband wat afspraken maken dat dergelijke beloningen niet meer aftrekbaar zijn van de belasting dus van de winst voor de aandeelhouders/eigenaren , moet jij eens opletten hoe kritisch men dan zal zijn... en dat bonussen die meer zijn dan 25% van het brutto loon 100% afromen als we dat in EU verband doen is het afgelopen ,, want als je de Balkenende norm + 25 % pakt doe je het niet slecht.

ik denk dat het gewoon een strijd word tussen Cohen en Wilders ,, en de rest drendeld daar om heen , en ze sluiten elkaar nu al uit verkapt en vol uit.

wij kiezers kunnen daar maar op één manier op reageren ,, blanco stemmen uitbrengen of op niet kleine regerende partijen stemmen , maar niet op de grote 5......
 
Ik wil weten waar dat geld aan op gegaan is,, naar de banken die wel veel steun gekregen hebben maar het ook zouden terug betalen, en dat zou gebeuren en zelfs met rente dus er word zelfs aan verdient

Die banken worden iedere keer genoemd, maar dat is nou typisch een voorbeeld van staatssteun die veel op gaat leveren. Die steun is geleverd doordat de staat grootaandeelhouder is geworden in die banken. Op een moment dat die banken er slecht voor stonden en de aandeelkoersen laag stonden. Die worden vanzelf weer met winst gekocht.

Iets soortgelijks is bijvoorbeeld ook gebeurd toen de staat in 2002 voorkwam dat KPN in buitenlandse handen viel door veel aandelen (die toen rond de 2 euro stonden) te kopen. Een paar jaar later zijn die met bijna een tientje winst per aandeel weer verkocht.
 
Die banken worden iedere keer genoemd, maar dat is nou typisch een voorbeeld van staatssteun die veel op gaat leveren. Die steun is geleverd doordat de staat grootaandeelhouder is geworden in die banken. Op een moment dat die banken er slecht voor stonden en de aandeelkoersen laag stonden. Die worden vanzelf weer met winst gekocht.

Iets soortgelijks is bijvoorbeeld ook gebeurd toen de staat in 2002 voorkwam dat KPN in buitenlandse handen viel door veel aandelen (die toen rond de 2 euro stonden) te kopen. Een paar jaar later zijn die met bijna een tientje winst per aandeel weer verkocht.


Op zich niets mis mee dat dit gebeurd is er is alleen 1 maar, wij kunnen nu met zijn allen dit tekort wel opvullen en als het terug komt zien we er niks van als bijvoorbeeld een korting op de belasting...

Vergeet ook niet dat dit gewoon prive ondernemingen zijn, als de groenteboer op de hoek omvalt krijgt ie geen cent, hoezo bevooroordeeld...

Jaja ik weet, anders gaat de economie om...

Dan zit dus de economie rot in elkaar en daar kunnen we weer naar de staat wijzen dat die het mogelijk hebben gemaakt dat een prive bedrijf zoveel invloed heeft...
 

Even een paar gelijkgestemden:

mao_main.jpg


joseph_stalin.jpg


lenin.jpg


castro2.jpg


Kom op zeg. De kredietcrisis werd net zo goed door "gewone" mensen veroorzaakt die leningen aangingen zonder enig vooruitzicht die ooit terug te betalen.
Je hoeft mensen niet altijd tegen zichzelf te beschermen. Die mensen hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat een krediet aangaan terwijl je nauwelijks inkomen hebt nioet echt verstandig is.

Bonussen extreem belasten heeft geen enkele zin. Dan wordt er wel een andere manier gevonden om mensen te belonen.
 
wij kiezers kunnen daar maar op één manier op reageren ,, blanco stemmen uitbrengen of op niet kleine regerende partijen stemmen , maar niet op de grote 5......

oehh, pas op wat je zegt!

Blanco stemmen heeft geen zin namelijk, deze stemmen tellen alleen mee in de opkomstpercentages, niet in de verkiezingsuitslag!
Als er 80% opkomst is, en 30% stemt blanco, dan stemt feitelijk dus slechts 50% van het volk. vervolgens wordt deze 50% als 100% gezien voor de uitslag.

dus als 10% van het totale volk op CDA stemt, dan krijgt CDA 20% van de stemmen als 50% blanco of niet stemt. (snap je'm nog?)
Met andere woorden: Als je blanco stemt laat je hoogstens zien dat je het niet met het beleid eens bent, maar dan is Balkie gewoon weer premier na 9 juni. En die geeft geen ene reet om wat het volk wil is ons toch onderhand wel duidelijk.


dussse...Marianne for president?!?
 
Die mensen hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat een krediet aangaan terwijl je nauwelijks inkomen hebt nioet echt verstandig is.

Maar dan neem ik toch gewoon een hogere hypotheek om de lening af te betalen? (En ja, dat soort constructies werden echt aangeboden!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan