Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
Dag,
Het CDA heeft zich tegen de kilometerheffing gekeerd. Dus hun eigen demissionaire minister laten vallen.
Voorlopig dus geen kastjes in auto's.
FreBa
 
Die banken worden iedere keer genoemd, maar dat is nou typisch een voorbeeld van staatssteun die veel op gaat leveren. Die steun is geleverd doordat de staat grootaandeelhouder is geworden in die banken. Op een moment dat die banken er slecht voor stonden en de aandeelkoersen laag stonden. Die worden vanzelf weer met winst gekocht.

Iets soortgelijks is bijvoorbeeld ook gebeurd toen de staat in 2002 voorkwam dat KPN in buitenlandse handen viel door veel aandelen (die toen rond de 2 euro stonden) te kopen. Een paar jaar later zijn die met bijna een tientje winst per aandeel weer verkocht.


dat geef ik ook aan ,, daar zouden we geen geld toe hoeven geven.
maar toch moeten we 1700 p.p p/j ophoesten

Even een paar gelijkgestemden:

[http://www.dictatorofthemonth.com/Mao/mao_main.jpg (afbeelding)]

[afbeelding]

[afbeelding]

[http://www.angryfilmsproductions.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/castro2.jpg (afbeelding)]

Kom op zeg. De kredietcrisis werd net zo goed door "gewone" mensen veroorzaakt die leningen aangingen zonder enig vooruitzicht die ooit terug te betalen.
Je hoeft mensen niet altijd tegen zichzelf te beschermen. Die mensen hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat een krediet aangaan terwijl je nauwelijks inkomen hebt nioet echt verstandig is.

Bonussen extreem belasten heeft geen enkele zin. Dan wordt er wel een andere manier gevonden om mensen te belonen.

als die bobo's niet voor het snelle geld hadden gekozen hadden die mensen die leningen niet gekregen , heb eigenlijk ook weinig medelijden met mensen die door schulden voor een luxe leven in de problemen zitten ,, veel mensen vragen niet door,, en houden niet in het achter hoofd,, dat voor niks de zon op gaat,, en de rest gewoon geld kost links om en rechts om ,, maar een aantal instellingen hebben gewoon de boel aan elkaar gelogen en daar konden mensen niks aan doen , is moelijk

en deze "gelijk" gestemde,,,, hebben hele andere ideeën over vrije mening uiting , privé eigendom , zelf beschikking, goddienst vrijheid dan ik..

Het is niet erg als iemand veel heeft,, maar het het gewoon niet goed dat als je 100 mensen van de wereld neemt heeft 20 ervan 80 % van al het geld, en dat daar 18 in het westen wonen ,,,, en de balkende norm is wel een aantal keer modaal ,, dus voldoende prikkel om hard te werken ,, we weten allemaal dat het pure communistische systeem niet werkt, maar daar waren meer factoren in het spel dan alleen te kleine verschillen tussen een bankwerker en een bankdirecteur
 
Laatst bewerkt:
Even een paar gelijkgestemden:

[http://www.dictatorofthemonth.com/Mao/mao_main.jpg (afbeelding)]

[afbeelding]

[afbeelding]

[http://www.angryfilmsproductions.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/castro2.jpg (afbeelding)]

Kom op zeg. De kredietcrisis werd net zo goed door "gewone" mensen veroorzaakt die leningen aangingen zonder enig vooruitzicht die ooit terug te betalen.
Je hoeft mensen niet altijd tegen zichzelf te beschermen. Die mensen hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat een krediet aangaan terwijl je nauwelijks inkomen hebt nioet echt verstandig is.

Bonussen extreem belasten heeft geen enkele zin. Dan wordt er wel een andere manier gevonden om mensen te belonen.

Ja,vooral amerikanen :Y ,waar ik geen fl*kker mee te maken heb :N .
De banken hier hebben risicovolle beleggingen gedaan in de amerikaanse markten,dus ze zijn er wel degelijk voor verantwoordelijk.
Of ik heb iets totaal niet begrepen :? .
 
Ja,vooral amerikanen :Y ,waar ik geen fl*kker mee te maken heb :N .
De banken hier hebben risicovolle beleggingen gedaan in de amerikaanse markten,dus ze zijn er wel degelijk voor verantwoordelijk.
Of ik heb iets totaal niet begrepen :? .


ze hadden nooit moeten toe staan dat de scheiding tussen de delen van waar het betalings verkeer in zit en de zakenbank waar de leningen , aandelen inzitten dan was gewoon dat deel omgevallen en het betaling gedeelte gewoon overeind gebleven

de reserves waren te klein , maar ze moesten van de amerikanen omdat ze een buitenlandse club waren zoveel % in amerikaans ontroerend goed hebben, er was te weinig aanbod van gewone hypotheken.
maar ze hadden natuurlijk ook kunnen zeggen we stappen op en nemen ons kapitaal mee en zak dan maar in de stront ....
hadden ze minder verdient ,, maar dat wilde ook niet ....
 
Ja,vooral amerikanen :Y ,waar ik geen fl*kker mee te maken heb :N .
De banken hier hebben risicovolle beleggingen gedaan in de amerikaanse markten,dus ze zijn er wel degelijk voor verantwoordelijk.
Of ik heb iets totaal niet begrepen :? .

Ach, het hele monetaire stelsel is zo rot als een mispel. En inderdaad: daar zijn de banken verantwoordelijk voor. Maar goed, dat is geen discussie voor motor-forum.
 
Ja,vooral amerikanen :Y ,waar ik geen fl*kker mee te maken heb :N .
De banken hier hebben risicovolle beleggingen gedaan in de amerikaanse markten,dus ze zijn er wel degelijk voor verantwoordelijk.
Of ik heb iets totaal niet begrepen :? .
Dan mis je 'm toch ff volledig.

Beleggen met geleend geld?
Veel te veel lenen?
Belegginshypotheken?

Da's hier in nl net zo hard gebeurd hoor. Sterker nog, dat zootje zeikerds (hun vertegenwoordiger that is) heeft de DSB het laatste duwtje in 't ravijn gegeven.

Vergis je niet, ook in dit land zijn héél veel mensen zwaar 't schip in gegaan met dat soort luchtfietserij.
 
Even een paar gelijkgestemden:

[http://www.dictatorofthemonth.com/Mao/mao_main.jpg (afbeelding)]

[afbeelding]

[afbeelding]

[http://www.angryfilmsproductions.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/castro2.jpg (afbeelding)]

Kom op zeg. De kredietcrisis werd net zo goed door "gewone" mensen veroorzaakt die leningen aangingen zonder enig vooruitzicht die ooit terug te betalen.
Je hoeft mensen niet altijd tegen zichzelf te beschermen. Die mensen hadden zelf ook wel kunnen bedenken dat een krediet aangaan terwijl je nauwelijks inkomen hebt nioet echt verstandig is.

Bonussen extreem belasten heeft geen enkele zin. Dan wordt er wel een andere manier gevonden om mensen te belonen.


Er zijn altijd mensen die niet de gevolgen van hun handelen niet kunnen overzien en varen blind op een adviseur die om zijn bonus maar veilig te stellen zo iemand van alles aansmeert...

Deze mensen moet je dus wel degelijk beschermen tegen zichzelf en een lening geven (of niet) die zij kunnen betalen..


Het interesseert ze verder geen reet of die mensen nu wel of niet betalen kunnen als zij maar de bonus hebben, en zo ging het ook bij de "grote" banken, zolang de directie maar hun bonus kon opstrijken keken ze niet zo nauw, als de targets maar gehaald werden...

De beloning moet gewoon anders ingevuld worden en de bonussen die er eventueel zijn alleen uitkeren als dat wat je doet ook goed is voor de bank en dus niet per se voor de aandeelhouder op de korte termijn...

mooiste is nog gewoon geen bonussen maar maar een vast salaris...
 
Ja,vooral amerikanen :Y ,waar ik geen fl*kker mee te maken heb :N .
De banken hier hebben risicovolle beleggingen gedaan in de amerikaanse markten,dus ze zijn er wel degelijk voor verantwoordelijk.
Of ik heb iets totaal niet begrepen :? .

Spoedcursus kredietcrisis. Wanneer lenen de regel wordt en de massa kan en mag lenen, zal er zoveel geleend worden dat er eens ergens een probleem ontstaat. Banken zijn commerciële clubs, die verdienen aan in- en uitlenen. Een hond moet je niet verwijten dat ie blaft, een bank moet je niet verwijten dat ie zoveel mogelijk uitleent.
Af en toe is een crisis nodig in de wereld. Dat frist het weer even op. Na een paar jaar gaat het als te doen gebruikelijk weer door.

Wat betreft Kilomterheffing: Exit. Mooi werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan