Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

beginnende motorrijder met vraag!

Pagina's:
«
»

Reg. datum:
19 mrt. 2010
ga dit jaar beginnen met mijn motorrijbewijs eindelijk, het plan was vorig jaar februarie te beginnen, maar brak mijn pols dat dat even niet ging. maar had nog wat vraagjes.

Ik wou eigenlijk na dat ik mijn rijbewijs gehaald heb ook een motor te kopen, maar weet nog niet echt wat ik precies wil, weet wel wat ik ermee wil, maar weet niet wat een motor na mijn mening is.

Ik wil graag een motor, die er wel beetje stoer uit ziet en waar je ook lekker op ken touren beetje kilometers maken, maar ik had mijn pols gebroken al wat ik zei, en heb daar nog steeds aardig wat last van. hoe zit dat met motorrijden dan ken je neem ik aan meer een soort tour motor nemen.

Hoop dat jullie het begrijpen, en wat antwoorden hebben voor mij, na wat voor motor ik kan gaan kijken enzo.

Gr Tom

FietsFantastic

Reg. datum:
16 sep. 2009
UTFS,

maar goede beginnersmotoren zijn:

suzuki GS500
honda CB500
honda CBR600
kawasaki ER-5
en zo nog vele andere,

al zijn dit geen tour modelletjes:P
Loud pipes save lives
Verstand op 0 en blik op oneindig
Honda CBR 600 F3 '96 [TL]
Honda CBR 600 FS 2002 "rossi replica"

Reg. datum:
19 mrt. 2010
mijn richtprijs zit beetje tot de 6000 euro

Speedy 1050

Reg. datum:
09 mrt. 2008
quote:
tom20 schreef op 19 maart 2010 @ 19:27:
mijn richtprijs zit beetje tot de 6000 euro

ik zou voor 4000 euro een bandit 650 zoeken, en dan 2000 euro overhouden voor helm, pak, etc. waarschijnlijk heb je dik geld over wat je kan bewaren voor de eerst komende beurt.

succes.
In het echt ben ik minder bot hoor.

FietsFantastic

Reg. datum:
16 sep. 2009
dan komen er veel motoren bij, ik zou zeggen kijk gewoon op marktplaats. gewoon motoren- bv honda. en dan gewoon scrollen en scrollen. op een gegeven moment kom je een motor tegen die kwa looks jou bevalt.

zodra je er een aantal hebt kan je eens vragen wat het verschil tussen de motoren is
Loud pipes save lives
Verstand op 0 en blik op oneindig
Honda CBR 600 F3 '96 [TL]
Honda CBR 600 FS 2002 "rossi replica"

Reg. datum:
07 mrt. 2009
Honda CBR 600F!! Duidelijk voorbeeld van een fijne stuurmotor maar toch ook weer niet extreem. Je kunt er rustig mee toeren want je zit vrij rechtop maar daarbij ziet hij er echt uit als racer. Kweet niet wat je smaak is maar een Kawa Z750 of iets in die richting kan ook super rijden. Is meer rechtop maar kun je ook heerlijk mee smijten. Een 900 of 1000cc zou ik niet mee beginnen net na je rijbewijs te halen.
Verder.....zou eerst goede kleding, helm, enz kopen en dan kijken wat je overhoud voor je motor. Is wel het slimste!! ;)
www.jolanda-racing.nl

Let maar niet op mij

Reg. datum:
22 apr. 2009
Wat vind je dan stoer ? Een chopper of een racer ?
Suzuki GSX-R 600 SRAD '00 - Volvo S60 2.0T Sports Edition '06

Reg. datum:
19 mrt. 2010
ja het liefst wil ik een echte chopper, maar dat kost wat te veel geld nog even denk ik zo. en dan ook een met mooi geluid dat je echt wat moois aan hoort komen. maar weet nog niet echt wat ik mooi vindt om mee te beginnen wat ik zoek. maar wete jullie ook waar je het beste na ken kijken, als je een wat mindere linkere pols heb.

Reg. datum:
19 mrt. 2010
ohja ben 22 dus mag zwaar afrijden, dus ken na zwaardere motors kijken,als dat uithaalt.

captain awesome

Reg. datum:
16 jan. 2008
haal nou maar eerst je pasje ;) Dan weet je al heel wat meer hoe, wat en waar je naar kijkt =)
Te koop: '82 FLH Electra Glide onderdelen

Barbie's aardbeitje

Reg. datum:
24 jan. 2003
quote:
sleeër schreef op 19 maart 2010 @ 19:53:
haal nou maar eerst je pasje ;) Dan weet je al heel wat meer hoe, wat en waar je naar kijkt =)

Yep..... Aai em wit stoepiet!!!! :Y :Y

Grijze muis op blauwe diva ;)

Reg. datum:
16 okt. 2008
Choppers zijn juist veel goedkoper dan racers. De Japanse tenminste, Harleys zijn juist erg duur.

Ga eerst lekker lessen. Dan leer je hoe een motor voelt en wat je liever anders zou willen. Mijn vrouw was helemaal gek van een Shadow. hadden er al een in de garage staan. Toen ze leerde rijden, merkte ze dat mijn Z750 veel lichter en wendbaarder aanvoelde en dat chopperen dus helemaal niet echt haar ding was.
'91 CBR600F - '88 Shadow 800 - '03 Z750 - '01 FZS600 - '08 Daytona 675

Rotterdamse Bandiet!

Reg. datum:
25 aug. 2008
quote:
fietsfanatic schreef op 19 maart 2010 @ 19:26:
UTFS,

maar goede beginnersmotoren zijn:

suzuki GS500
honda CB500
honda CBR600
kawasaki ER-5
en zo nog vele andere,

al zijn dit geen tour modelletjes:P

booooooorrriinnnggg!

CR/XR/CBR

Reg. datum:
20 jul. 2007
Als je nog last van je pols heb (ook straks) goed opletten dat je lekker rechtop zit. Een race type waarbij een groot deel van je gewicht op je polsen rust word je dan niet vrolijk van.
There is no gravity, the earth sucks

FJR1300A (RP13A)

Reg. datum:
07 jan. 2009
quote:
t_captain schreef op 19 maart 2010 @ 20:13:Ga eerst lekker lessen. Dan leer je hoe een motor voelt en wat je liever anders zou willen. Mijn vrouw ... Toen ze leerde rijden, merkte ze dat mijn Z750 veel lichter en wendbaarder aanvoelde en dat chopperen dus helemaal niet echt haar ding was.

stupid.gif

Correct: komt tijd, komt raad... haal gewoon eerst je rijbewijs, kijk een beetje om je heen, en beslis t.z.t. wat je hebben wilt.

I aim to satisfy.

Reg. datum:
23 mrt. 2009
quote:
sleeër schreef op 19 maart 2010 @ 19:53:

:^

Goed idee. Daarna gewon lekker veel gaan proefrijden, kijken wat je leuk vindt en lekker vindt rijden (ook i.v.m. de pols)
Don't get mad...... Get even.

travel mule

Reg. datum:
03 dec. 2008
ga ook eens op een lichte off road zitten ,vaak een prima houding.
ik kan op de mijne een versys gewoon blijven rijden,nergens last van.
vooral mijn armen worden door de houding niet belast, dat heb ik ook
wel eens anders ervaren.

HEFTIG

Reg. datum:
01 mrt. 2006
quote:
Armada schreef op 19 maart 2010 @ 20:25:

[...]

Goed idee. Daarna gewon lekker veel gaan proefrijden, kijken wat je leuk vindt en lekker vindt rijden (ook i.v.m. de pols)

Ik zou zeggen dat tie gewoon een SV moet kopen.

Prima motor, heel gemakkelijk voor de beginnende motorrijder
:9~ geluid.
Prima te touren, wel racie uiterlijk maar niet te veel hangen op je stuur.
Anders kan je ook een stuur stang nemen die wat hoger is (SBK stuur): dan hang je nog minder op je polsen.
wijze woorden van Bazzaz flyingdutchy aka de MF-kneus snapt er weer helemaal niks van

I aim to satisfy.

Reg. datum:
23 mrt. 2009
quote:
Ik zou zeggen dat tie gewoon een SV moet kopen.

Wou ik stiekem ook wel zeggen, maar ik promoot de SV al erg veel as it is. Moet niet TE fanatiek worden natuurlijk ;) :P
Don't get mad...... Get even.

En wel hierom,

Reg. datum:
04 jan. 2006
lightbulb.gif
Never argue with a fool. People might not know the difference.

Amat victoria curam

Reg. datum:
06 jul. 2003
quote:
Armada schreef op 19 maart 2010 @ 20:25:

[...]

Veel proefrijden, en ondertussen de winkels afschuimen naar betaalbare exemplaren.
Minder IN de weg rijden = vlotter OP de weg rijden.
Ik steek mensen graag in vakken, BAANvakken.
Beter een lul dan de lul.
De snelweg is MIJN speelterrein, de BBK voor de zwakke weggebruiker.

Reg. datum:
29 apr. 2007
Volgens iemand hier op MF, kun je ook heel goed toeren met een Yammie R1, hij heeft zelfs een tanktas en een topkoffer :+ .

Misschien een KTM iets? Ik zou rustig beginnen met een 690 :+ ..
Better to reign in hell than serve in heaven

hornet

Reg. datum:
05 okt. 2007
Ik heb zelf bijna 3 jaar geleden de pols gebroken en reed toen op een SRAD. Heel erg leuk, maar bij lange ritten had ik last van de pols. Heb de SRAD een jaar gehad en daarna weer verkocht. Heb toen een Honda Hornet gekocht, CB600. Dit zit stukken beter. Vorig jaar er mee op Assen gereden en naar de Eifel geweest en geen centje pijn. Naar de Eifel had ik een houten reet toen ik over was, maar van de pols geen last en het hele weekend ook geen last gehad.
Met een budget van 6000 kun je een redelijk nieuwe Hornet, Bandit, SV (als je van 2 cilinders houd) etc kopen. Deze motoren zijn er met en zonder topkuip.

Succes met je rijbewijs, maar dat zal vast en zeker goed komen. Als je je rijbewijs hebt ga dan uitvoerig proefrijden voordat je iets koopt. Maar ik zou na aanleiding van je pols zeker kijken naar een motor waarbij je iets rechterop zit.
Beter slap erin dan hard er naast!!

warned user

en niet daarom

Reg. datum:
08 nov. 2006
Functie:
warned user
asjeblief:

http://v8bikes.com/wp-content/uploads/2009/01/boss_hoss_american_cc_v8_motorcycle_bike.jpg

De boss Hoss V8. Lekker stoer..

Maar eerst je roze pas.... dan weet je dat ik nu onzin zit te posten ;)
-----------------SMS "ban uit" naar 4636 (1,50 per bericht)---------------

Reg. datum:
17 okt. 2007
Moet niet gekker worden, CBR, SV.... :( Die jongen heeft last van zijn pols. Dan moet je dus vooral geen sportfiets nemen. Kijk eens naar een Fazer of Bandit oid.

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True