Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

eerste moto

Pagina's:
  1. 1

Reg. datum:
19 mrt. 2010
hallo,

ik ben nieuw op dit forum.
ik zou graag mijn eerst moto aanschaffen.ik twijfel tussen de aprilia dorsoduro
en de ducati hypermotard 796. heb geen enkele ervaring.ik zou hem gebruiken
voor dagelijks naar het werk te gaan en af en toe een rit gaan maken met vrienden.
het is niet de bedoeling om zeer sportief te rijden(wheelies stoppies).welke is het meeste vergevingsgezind voor een beginner?heb al wel op beide eens mogen zitten,
maar nog niet kunnen mee rijden.er waren geen demo's.ben 1m 92.ik wil relaxt willen rijden.mijn vrienden stelden mij voor om een suzuki v-strom of een yamaha 660xtx te kopen.omdat ze beter zijn voor een beginner.ik zie liever de ducati en aprilia.de aprilia heeft ride by wire systeem.zou de regenstand goed zijn om de moto te leren kennen?
als ik juist heb is de aprilia iets agressiever dan de ducati.ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om de knoop door te hakken.

alvast bedankt

groeten John

Moderator

www.bolski.nl

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Welkom op MF!

Ik zal je topic even verplaatsen naar Algemeen, daar is het beter op zijn plek.
Off/Allroads & SM > Algemene motorpraat
Yamaha XT600 Tenere

Leovince MIVV Akrapovic Laser Marving Remus Arrow GPR uitlaten - Excel velgen - EBC remschijven koppelingsplaten etc

ducati hypermotard 1100 evo

Reg. datum:
28 apr. 2003
klikkerdeklik.....

http://www.motorfreaks.nl...prilia-dorsoduro-750.html
all u need in live are 2 things.....a healthy body and a sick mind :)

travel mule

Reg. datum:
03 dec. 2008
volgens mij heb jij slimme vrienden ,knijp je hand maar dicht..

travel mule

Reg. datum:
03 dec. 2008
oja welkom john...........

Reg. datum:
19 jan. 2010
Het zijn allebei hele leuke motoren denk ik (heb er niet op gereden hoor), maar voor woon-werk zijn ze toch wat minder geschikt denk ik. Die motoren zijn toch wel 'speel' fietsen, maar als je die categorie leuk vind, neem je de ongemakken ook wel voor lief ;) Ze zijn wel goed voor iemand met jouw lengte. Andere optie: Triumph Street Triple, ook speelfiets, maar misschien iets beter voor woon-werk.

YZF-R6 2007

Reg. datum:
01 sep. 2007
Hey John,

Welkom op M-F.
Ik zou zeggen, ga eens proefrijden.
Da's vaak een goede manier om tot een keuze te komen.
Ben bang dat hier op het forum iedereen een andere mening heeft, en dat zal niet erg verhelderend voor jou zijn.
Hael ain't a bad place to be

tijd voor wat nieuws

Reg. datum:
12 apr. 2007
Alternatief: Koop een fazer, leer in alle weersomstandigheden een motor beheersen en met power omgaan en ga dan kijken naar iets leuks. De rijwielgedeeltes i.c.m. de 2-cylinders maken het vrij zenuwachtige motoren. Zowel in de acceleratie als ook bij heftige rem manoeuvres. Zeker als je wat langer bent en je zwaartepunt wat hoger ligt is dat de verstandige keuze.

Aan de andere kant ga je niet motor rijden uit verstand, maar uit passie, zucht naar spektakel en algehele hormonale idiotie. Dus als het bovenstaande je niet aanspreekt moet je lekker doen wat je onderbuikgevoel je ingeeft. Gewoon rijden en kijken wat je aanspreekt qua zithouding en karakteristieken.
it's not so much what you ride - it's how you ride it

KTM EXC 300 2006

Reg. datum:
04 jul. 2008
quote:
Schrootmasjien schreef op 20 maart 2010 @ 17:40:
Hey John,

Welkom op M-F.
Ben bang dat hier op het forum iedereen een andere mening heeft, en dat zal niet erg verhelderend voor jou zijn.

:^
Ik ben net als jij. Ik geef alleen wat meer gas en rem wat later :)

Reg. datum:
19 mrt. 2010
bedankt voor jullie reacties.ben al naar motorfreaks.nl geweest en heb motorrijder gelezen
waar de vergelijkingstest in staat van de dorsoduro en hypermotard 796.ik ben al wat wijzer
geworden maar heb toch nog een vraag.in beide tests heb ik gelezen en op de foto's gezien
dat ze dicht bij de tank zitten.is dat om sportief te rijden of is dat de normale zit op zo een moto?
ik wil meer naar achter zitten.is comfortabeler voor mij.is hij dan nog vlot stuurbaar?
ik heb nog niet kunnen proefrijden om dat in beide zaken geen demo beschikbaar was.

alvast bedankt

groeten john

TDM-850

Reg. datum:
19 apr. 2009
Hallo Naamgenoot,

Wat al vaak geroepen is: Ga proefrijden...
Je moet je prettig voelen op je motor, qua zit, maar ook met het vertrouwen dat jij de moter stuurt, en niet andersom.
Kijk eens op deze site, wellicht vind je hier wat invalshoeken waar je niet bij stil hebt gestaan...

Wat je ook kiest, veel veilige en prettige km's gewenst..

Groet,
John

pyromaan

Tuuuuuuuurlijk

Reg. datum:
18 mrt. 2009
Functie:
pyromaan
quote:
Schrootmasjien schreef op 20 maart 2010 @ 17:40:
Hey John,

Welkom op M-F.

:^
<- Honda Deauville te koop: PM
Wat alle motorrijders verenigt, is dat wij, allen individueel, er van overtuigd zijn de beste bestuurder te zijn :)
Disclaimer: Het kan zijn dat je mijn berichten anders interpreteert dan ik ze bedoeld heb.

Godzijdank is mn werk mn hobby

Reg. datum:
19 apr. 2007
quote:

6215.png
De wereld is een gekkenhuis, en dit hier is het hoofdkantoor

Go Your Own Way

Reg. datum:
01 apr. 2009
Welkom, en proefrijden is echt de enige oplossing :)
Kawasaki ER-5 '99 -- Yamaha XJ600S Diversion '93 -- Triumph Street Triple '08

Raceway.nl

Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Hosting by True