Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Het grote rijlesserstopic, Deeltje 35!: "Let the sun shine!"

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

KTM EXC 300 2006

Reg. datum:
04 jul. 2008
quote:
Lottie-R6 schreef op 21 maart 2010 @ 16:46:

[...]

Zo dan rekent mijn rijschool wel veel :X Pffff... Moet dus 330 euro betalen he B| -O- :(

WTF, confronteer ze daar ff mee dan :r
Die dikke 150eu vind ik trouwens meevallen, dan kan je nog eens een keertje zakken :Y _O-

@!#%!#$%, dat bier heb ik geweten :/ _O-
Mooie aankopen hier allemaal, maar ik ga niet alles 1 voor 1 quoten vandaag :N
@ _ Charlie: Sterkte ermee, das wel klote zeg! Best gevaarlijk ook dat wintersport, maarja... Elk jaar bij ons gaat't goed, dus dan koop je toch geen helm e.d...... Denk toch dat ik er binnenkort maar 1 koop voor 't boarden, en de rugprotector is misschien ook geen overbodige luxe...

:W
Erik39 wijzigde dit bericht op zondag 21 maart 2010 16:54 (6%)
Ik ben net als jij. Ik geef alleen wat meer gas en rem wat later :)

Reg. datum:
15 dec. 2009
quote:
mark-k schreef op 21 maart 2010 @ 15:55:

[...]

Van hoe laat tot hoe laat zaterdag? ik heb van 10 tot 12 nog les. En dan Maandag examen.

oehw dan loop ik je net mis, ik moet volgens mij van 13:45 of 14:45 :+ mijn geheugen laat me even in de steek ;)

Reg. datum:
15 dec. 2009
quote:
tetta schreef op 21 maart 2010 @ 16:00:

[...]

Neeeeeee niet doen! Niet daar die rijschool. Niet dat hij slecht is maar mijn broertje heeft daar gelest en die gast is nooit op tijd. Of de motor deed het weer eens niet en dan gingen ze bij mijn rijschool motors lenen etc. Ik zeg je je kan beter meteen naar Lintjes gaan daar heb je het ook binnen een maand.

hahaha ik zal het in ieder geval onthouden ;) die 2 uurtjes voor 60 euro pik ik in ieder geval wel mee. En ook al is Hij te laat ik rijd waar ik recht op heb..

Honda CB 500

Reg. datum:
06 jan. 2009
ja mijn broertje had het wel erg snel maar hij ergerde zich nogal en heeft mijn toen aangeraden om bij Lintjens te gaan.
Done being the rijlesserstopicoma *O*

Wish it, dream it, do it!

Reg. datum:
01 aug. 2009
:W Haai! Weer terug vanuit Oostenrijk!

Hoe is het hier?! Veel geslaagden?!?! Hoop het wel met dit weer! :Y

Death On Wheels

Reg. datum:
07 jun. 2008
quote:
Noorus schreef op 21 maart 2010 @ 18:12:
:W Haai! Weer terug vanuit Oostenrijk!

Hoe is het hier?! Veel geslaagden?!?! Hoop het wel met dit weer! :Y

Zou zeggen lees bij :9 :X

Hoe was t in het Rijke Oosten?
Suzuki Bandit 600N '97
"Evil is relative, do the sheep think anything better about the Shepherd?"

CBR600F '95

Reg. datum:
17 jul. 2009
quote:
tetta schreef op 21 maart 2010 @ 17:42:
ja mijn broertje had het wel erg snel maar hij ergerde zich nogal en heeft mijn toen aangeraden om bij Lintjens te gaan.

Mijn ouders hebben bij Lintjes gelest, en hij heeft het veel te lang gerekt voordat ze op mochten. Uiteindelijk heeft een instructeur die bij hem in dienst was tegen hem moeten zeuren om ze op te laten gaan, beide meteen geslaagd.

En we hebben na 8 jaar nog steeds de spullen niet die hij ons beloofd had.....

Moet idd wel toegeven dat er bij A2motorpoint idd altijd wel een paar minuten inzitten, de ene keer wat meer dan de andere. Maar het zijn wel allemaal bekwame instructeurs en dat vind ik toch wel prettig. Heb bij geen enkele het gevoel gehad dat ze niet echt gericht met me bezig waren. En ik les om veilig en goed voorbereid te mogen gaan rijden, niet om zsm dat pasje binnen te hebben.

Reg. datum:
15 mrt. 2010
Nou, de eerste les AVD viel eigenlijk best tegen. Ik maar denken dat nu het relaxte rijden was begonnen, moesten we alsnog tig rondjes rijden om het links afslaan te oefenen, wat een gedoe. Ook balen dat je weer als echte beginner aan het rijden bent, ik dacht dat ik het behoorlijk onder de knie had na al die AVB lessen, maar ik sloeg als eerste af op de busbaan...oei!

Zijn er onder jullie ook mensen die het AVD gedeelte moeilijker vinden dan het eerste?
Verder natuurlijk wel heerlijk weer om te rijden!

Wish it, dream it, do it!

Reg. datum:
01 aug. 2009
quote:
IjsDuivel schreef op 21 maart 2010 @ 18:22:

[...]

Zou zeggen lees bij :9 :X

Hoe was t in het Rijke Oosten?

Hehe... :9

Het was ge-wel-dig! *D

Death On Wheels

Reg. datum:
07 jun. 2008
quote:
Noorus schreef op 21 maart 2010 @ 19:45:

[...]

Hehe... :9

Het was ge-wel-dig! *D

Mooi zo *O*
Suzuki Bandit 600N '97

Bandit 650 SA

Reg. datum:
09 feb. 2010
quote:
jackie1980 schreef op 21 maart 2010 @ 18:52:
Nou, de eerste les AVD viel eigenlijk best tegen. Ik maar denken dat nu het relaxte rijden was begonnen, moesten we alsnog tig rondjes rijden om het links afslaan te oefenen, wat een gedoe. Ook balen dat je weer als echte beginner aan het rijden bent, ik dacht dat ik het behoorlijk onder de knie had na al die AVB lessen, maar ik sloeg als eerste af op de busbaan...oei!

Zijn er onder jullie ook mensen die het AVD gedeelte moeilijker vinden dan het eerste?
Verder natuurlijk wel heerlijk weer om te rijden!

Ja, ik!

Ook bergen met blokjes linksom en rechtsom gereden... Bij rechtsom moet het een strakke bocht zijn, evenwijdig aan de stoeprand. Bij linksaf moet je de bocht ietwat afsnijden.

En ik had veel moeite met het op een nette manier doorkomen van lange bochten (te vinden als aanloop naar een invoegstrook op de snelweg, of na een uitvoegstrook op de snelweg). Ik moest altijd bijsturen om zoveel mogelijk in het midden van de rijbaan te blijven, en maakte van de bocht dus een soort tandwiel ipv een vloeiende lijn.

O ja, ook nog de balans tussen snelheid en veiligheid! Eerst constant wat te langzaam, daarna weer te snel, en ook nog even te snel waar het niet kon, en te langzaam waar het wel wat sneller had gekund.

Het voorkomen dat je opgesloten wordt door automobilisten op de snelweg is ook soms best lastig!

En waar ik bijna een aparte cursus voor nodig had: het bedienen van de richtingaanwijzer zonder de toeter de gebruiken! Er moet toch een handigere plek te vinden zijn voor de toeter???

Omdat ik weinig moeite had met de AVB-oefeningen, en omdat ik al 15 jaar auto rijd, had ik verwacht dat vooral de AVD me wat makkelijker af zou zijn gegaan, maar er komt nog best wat bij kijken.
1e: Kawasaki ZXR 750 '90 - 2e: Suzuki GSF 650 SA '08

KTM EXC 300 2006

Reg. datum:
04 jul. 2008
Haha, de toeter heb ik nog nooit perongeluk gebruikt _O-
Over dat bocht-nemen-als-een-tandwiel: KIJKEN!!!
Kijk gewoon naar het eind van de bocht, gewoon de bocht doorkijken. Dan stuur je er vanzelf heen... Jij kijkt te dicht voor je voorwiel, en dan "schrik" je als het ware elke keer als je uit het midden komt, waardoor je gelijk corrigieer. 5 meter verder heb je t zelfde verhaal :+
Dit is dan extreem natuurlijk, maar zo gaat't wel.

Kijk je ver vooruit, dan maak je vanzelf een vloeiende bocht.

Snelheid is gewoon afhankelijk van wat je kan zien. Als je met een onoverzichtelijke bocht te maken hebt, dan moet je snelheid zo laag zijn dat je kan stil staan tot waar je ziet. Dus: Staat er ineens een vrachtwagen stil, die je door de onoverzichtelijkheid op het laatste moment ziet, dan moet je stil kunnen staan. Kan dit niet, dan ga je te hard... Zo moet je rijden, dan kan er als het ware "niets gebeuren"... Ga je met 130 door een bocht, hoeft niet gevaarlijk te zijn. Als jij stil kan staan tot waar je kan kijken, is er weinig aan de hand.

Bij een overzichtelijke bocht kijk je gewoon naar de scherpte van de bocht.. De snelheid schat je in, gewicht verplaatsen, knie'tje naar buiten en schrapen maar :]
_O-

aka California Rider

Reg. datum:
09 mrt. 2009
quote:
ErikVonhof schreef op 21 maart 2010 @ 20:27:
Zo moet je rijden, dan kan er als het ware "niets gebeuren"... Ga je met 130 door een bocht, hoeft niet gevaarlijk te zijn. Als jij stil kan staan tot waar je kan kijken, is er weinig aan de hand.

Bravoure... })
Maar goed dat jij eerst op een startersmotor moet... :+
R6 2010

KTM EXC 300 2006

Reg. datum:
04 jul. 2008
Ach, zeg het maar... Als er dan ineens een ligt/staat, sta je op tijd stil.. Wat is dan het gevaar, extra dan op een rechte weg?

aka California Rider

Reg. datum:
09 mrt. 2009
quote:
ErikVonhof schreef op 21 maart 2010 @ 20:37:
Ach, zeg het maar... Als er dan ineens een ligt/staat, sta je op tijd stil.. Wat is dan het gevaar, extra dan op een rechte weg?

Was weliswaar een grapje... |(
Maar gezien je 18 bent en het over bochten met 130km/u heb, wel met een serieuze ondertoon...

Als er namelijk ineens een hond oversteekt in die bocht, dan is 130km/u toch sneller dan je dacht...
Blue_Panther wijzigde dit bericht op zondag 21 maart 2010 20:42 (12%)
R6 2010

KTM EXC 300 2006

Reg. datum:
04 jul. 2008
Das op een rechte weg ook ;)
En ja, met lessen hebk mn rijstijl idd al gevonden.... Dat hebk gewoon van mn vader geërfd, die jaagt echt altijd, maar nooit, nooit één moment dat je denk van :X "dat ging net goed"...
Altijd snelheid aangepast aan hoe ver je kan zien, ookal ga je 130... Nooit uitkomen op de weghelft van de tegenligger, ookal komt er niks aan. Dan sluit je toch wel een hoop gevaar uit :Y

We gaan van de zomer wel eens een stukkie sturen dan :Y Sloop ik die begrenzing eruit *D hahaha
Erik39 wijzigde dit bericht op zondag 21 maart 2010 20:49 (97%)

aka California Rider

Reg. datum:
09 mrt. 2009
quote:
ErikVonhof schreef op 21 maart 2010 @ 20:45:
Das op een rechte weg ook ;)
En ja, met lessen hebk mn rijstijl idd al gevonden.... Dat hebk gewoon van mn vader geërfd, die jaagt echt altijd, maar nooit, nooit één moment dat je denk van :X "dat ging net goed"...
Altijd snelheid aangepast aan hoe ver je kan zien, ookal ga je 130... Nooit uitkomen op de weghelft van de tegenligger, ookal komt er niks aan. Dan sluit je toch wel een hoop gevaar uit :Y

We gaan van de zomer wel eens een stukkie sturen dan :Y Sloop ik die begrenzing eruit *D hahaha

Ja, het is zeker waar dat je gevaar kunt voorkomen. Maar het is wel zo dat je gevaar met jaren ervaring leert kennen, en als je 18 bent heb je op zijn best veel ervaring van kijken naar een ander... Doe maar rustig aan beginnen dus... :]
R6 2010

Death On Wheels

Reg. datum:
07 jun. 2008
quote:

Mijn instructeur heeft daar een leuk foefje voor om dat te leren. Gaat ergens staan en moet dan rondjes om hem heen gaan rijden en hem continu blijven aankijken. En potverdikkie, je merkt dat je dan vanzelf dichterbij komt en kleinere rondjes maakt :Y
Suzuki Bandit 600N '97

aka California Rider

Reg. datum:
09 mrt. 2009
quote:
IjsDuivel schreef op 21 maart 2010 @ 20:50:

[...]

Mijn instructeur heeft daar een leuk foefje voor om dat te leren. Gaat ergens staan en moet dan rondjes om hem heen gaan rijden en hem continu blijven aankijken. En potverdikkie, je merkt dat je dan vanzelf dichterbij komt en kleinere rondjes maakt :Y

Jouw instructeur is zeker 20, blond en cup D?
R6 2010

KTM EXC 300 2006

Reg. datum:
04 jul. 2008
quote:
Blue_Panther schreef op 21 maart 2010 @ 20:51:
quote:

[...]

Dat zou niet verkeerd zijn... Maarja, leren rijden van een vrouw...... B|

quote:

[...]

Wtf heeft dit te maken met op tijd stil kunnen staan in een bocht? :+

Death On Wheels

Reg. datum:
07 jun. 2008
quote:
Blue_Panther schreef op 21 maart 2010 @ 20:51:

[...]

Nee was het maar zo een feest :9 :X

Alhoewel dan zou er van motorrijden weinig toekomen :X _O-
Suzuki Bandit 600N '97

Gedoogd?, nee toegestaan!

Reg. datum:
07 dec. 2009
quote:

[sarcasme mode aan]
Ik heb zo'n vermoeden, weet het niet zeker natuurlijk, durf je natuurlijk niet tegen te spreken, want je weet echt alles, dat kun je zien aan al je opmerkingen, maar ik heb het vermoeden, dat je remweg in een bocht echt stukken langer is dan op de rechte weg.....
[/sarcasme mode uit]

quote:
ErikVonhof schreef op 21 maart 2010 @ 21:00:

[...]

Weer zo'n doordachte rake opmerking....
Wat je ook doet, geef altijd 100%, behalve als je bloeddonor bent...

Death On Wheels

Reg. datum:
07 jun. 2008
quote:
ErikVonhof schreef op 21 maart 2010 @ 21:00:

[...]

[...]

Wtf heeft dit te maken met op tijd stil kunnen staan in een bocht? :+

Oeps sorry zit hier van alles en nog wat te doen :X Dacht dat het ging over de bochten maken met de halve draai hahaha. Denk dak maar op tijd ga slapen _O-
Suzuki Bandit 600N '97

KTM EXC 300 2006

Reg. datum:
04 jul. 2008
quote:
M7H schreef op 21 maart 2010 @ 21:10:

[...]

[sarcasme mode aan]
Ik heb zo'n vermoeden, weet het niet zeker natuurlijk, durf je natuurlijk niet tegen te spreken, want je weet echt alles, dat kun je zien aan al je opmerkingen, maar ik heb het vermoeden, dat je remweg in een bocht echt stukken langer is dan op de rechte weg.....
[/sarcasme mode uit]

[...]

Weer zo'n doordachte rake opmerking....

Ik weet niet waarom je dit post, maar ik heb het helemaal niet over een zelfde remafstand??
Ik heb het over de snelheid aanpassen, zodat je op tijd kunt remmen......... Als de remweg langer is in een bocht (wat uiteraard zo is), moet je dus wat zachter rijden.. WTF is hier nou weer verkeerd aan? Je moet je snelheid niet aanpassen aan de remafstand op een rechte weg, want dan kom je niet uit nee... Maar dat staat er ook niet, en het lijkt ook niet alsof het daar staat. Dus ik begrijp het niet.

En die laatste... Moet ik er echt bij zeggen dat het een grapje is, ja?

@ Ijsduivel: _O-
Erik39 wijzigde dit bericht op zondag 21 maart 2010 21:18 (14%)

Death On Wheels

Reg. datum:
07 jun. 2008
quote:
ErikVonhof schreef op 21 maart 2010 @ 21:16:

[...]

Ik weet niet waarom je dit post, maar ik heb het helemaal niet over een zelfde remafstand??
Ik heb het over de snelheid aanpassen, zodat je op tijd kunt remmen......... Als de remweg langer is in een bocht (wat uiteraard zo is), moet je dus wat zachter rijden.. WTF is hier nou weer verkeerd aan?

En die laatste... Moet ik er echt bij zeggen dat het een grapje is, ja?

@ Ijsduivel: _O-

ja gozer nie normaal, ik zit hier een hyves te beheren, foto's te bewerken, te ouwehoeren met mensen op MSN en dna ook nog eens MF-en :+
Suzuki Bandit 600N '97

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Hosting by True