GPZ600R + GPX600R

ik heb sinds kort ook een gpx600r en rijd perfect zoek nog de europese voor knippers die in de kuip zitten en nieuwe voorpoten zonder antiduik maar komt allemaal wel goed. lijkt makkelijk te vinden zijn zijn er zo veel van verkocht
 
ik heb sinds kort ook een gpx600r en rijd perfect zoek nog de europese voor knippers die in de kuip zitten en nieuwe voorpoten zonder antiduik maar komt allemaal wel goed. lijkt makkelijk te vinden zijn zijn er zo veel van verkocht

idd, er gaan er ook heel wat uit elkaar. Er is een aardig aanbod in 2e handsonderdelen,

Bepaalde dingen kan je alleen beter wel nieuw kopen. Zoals die inlaatrubbers tussen luchtfilterhuis en carburateurs.

Het is met nieuwe rubbers al een pokke klus om ze er goed op te krijgen.
De oude rubbers harder na loop van tijd uit en krimpen. Als je ze er dan aftrekt krijg je ze er met geen mogelijkheid meer goed op en trekt het dus valse lucht.
Maar nu ik ze er weer goed op heb zitten is het verschil echt enorm goed merkbaar, motor trekt weer als vanouds. *O* Weer helemaal blij met m'n gpz'tje :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf inmiddels al te vaak mijn carburateurs er af gehaald en weer er op gezet en ook mijn 19 jaar oude rubbers zijn niet meer al te flexibel. maar daar heb ik nog wel een tip voor die je wat tijd kan schelen. vooral als het koud is buiten zijn die rubbers keihard, eerst even verwarmen met een föhn scheelt héél veel. als je dan ook nog wat motorolie aan de binnenkant smeert dan schuiven ze wat makkelijker om je carburateurs heen.

misschien dat iemand hier nog wat aan heeft. ik ga morgen revisiesetjes voor mn carbs halen en daarna de carbs er weer op. dan hopelijk snel weer rijden want dat is al veels te lang geleden.
 
Ik denk dat het toch verstandiger is om er nieuwe rubbers tussen te plaatsen als ze een aantal jaren oud zijn.

Je gevoel is er vaak ook beter door, als je iets nieuw is ;)

Voor de rest, het weer werkt lekker mee, en koud is het ook niet echt deze afgelopen dagen.

Dus ik wens iedereen veel rijplezier! :)
 
vandaag weer een stuk gereden, eindelijk weer, en de motor liep super met gereviseerde carburateurs. nu nog even kijken of ik iemand kan vinden met een synchronisatie tool zodat ik ze weer synchroon kan zetten.
 
hee vandaag is mijn voorpoten vervangen bij martell voor eentje zonder anti-duik. rijd weer perfect
ooh ja martell veel succes met mijn ouwe(waren wel erg verroest in de antiduik:P)
en bedankt he voor op zondags te gaan werken

ooh ja heeft iemand nog orginele europese voorknippers??
zoek er nog
 
Laatst bewerkt:
nee, de grote overstap van gpx-gpz.net naar hier blijft vooralsnog uit. :)

dus dan maar even een plaatje ter opvulling:

25rmet1.jpg

Het is niet meer de originele kleurstelling,de vorige eigenaar heeft zich erop uitgeleefd.

Inmiddels ook ee duoseatcover op de kop getikt, ik moet hem nog even witspuiten.


Heeft er iemand hier ervaring met het bevestigen van navigatie op z'n gpz/gpx?
Ik heb een streetpilot 2610, maar nu moet ie nog ergens vast. Op het balhoofd lijkt me de beste optie. Daar is wel wat voor te koop, maar die dingen zijn weer zo achterlijk duur :S
 
Laatst bewerkt:
ik heb sinds kort een telefoon met navigatiesoftware, dat werkte echt prima in de auto dus binnenkort ga ik dat eens op de motor uitproberen. wat ik ga doen is gewoon die telefoon in het kaartvak van mijn tanktas stoppen zodat ik het scherm goed kan aflezen. dan is ie ook nog enigszins beschermd tegen regen. met een telefoon kan dat natuurlijk makkelijk, maar ik weet niet hoe dik jouw gps apparaat is.
 
heb ik zo ooit op mijn andere motor gedaan en rammelt allekanten op die telefoon. is wel handig om als je stil staat te kijken maar onder het rijden veel te klein en ziet er niks door
 
toen ik laatst een stukje ging rijden hoorde ik een nogal harde rammel in het blok toen de motor op de choke warm stond te draaien (ik moet hem altijd een paar minuutjes op de choke laten lopen voordat ik gas kan geven en dus weg kan rijden). nu weet ik natuurlijk dat kawa's pas stuk zijn als ze niet rammelen, en hiervoor hoorde ik ook altijd al een rammel/ratel, helemaal bij koude motor. maar nu was het toch vrij overheersend bij stationair toerental. het leek van de linkerkant vandaan te komen, ergens bij het versnellingspookje. maar ik moet zeggen dat ik niet echt moeite gedaan heb om de locatie te bepalen.

primaire ketting of nokkenasketting? gezien de locatie lijkt het mij eerder de primaire ketting. dit is toch ook degene die voor de kawa-ratel zorgt? kan het zo zijn dat deze versleten is? heb hier nog nooit van gehoord namelijk. km stand is nu 37000 ofzo, maar er zit een nieuwe teller op dus zeker weten doe ik dat niet.

ik wil een keer langs de dealer rijden en hem om zijn deskundige mening vragen, maar aangezien ik daar de komende weken geen tijd voor heb ben ik benieuwd naar jullie mening.
 
dat kan ik denk ik wel uitsluiten. ik heb na diezelfde rit, of een ritje er voor, de olie nog gecheckt en die stond netjes tegen het max streepje aan.
 
ik ga binnenkort wel eens naar de dealer. als de motor warm is hoor je hem ook nog wel rammelen, maar dat klinkt allemaal niet zo dramatisch en was volgens mij altijd al zo. als ik de motor start na een dag stil gestaan te hebben hoor je het heel duidelijk, de toeren zijn dan ook nog best wel laag (logisch, want de motor is koud). maar goed, volgens mij valt het allemaal wel mee.

weet iemand nog iets van die GPX/GPZ tourrit trouwens?
 
Hoi GPZ'ers.
Ik heb vorig jaar (2009) een GPZ600R van 1986 gekocht met slechts 21.000 km op de teller. Gewoon nog een prachtige motor :Y . Kort daarna vond ik op marktplaats een exemplaar van het motorblad MOTOR uit 1985 (nummer 13) waarin een test van deze motor stond. Inmiddels heb ik de test in PDF-formaat. Wie heeft er interesse in deze test? Laat maar weten!!
 
21.000 km uit dat bouwjaar is echt helemaal niks.
Is uniek voor een gpz-er :)

ze zeggen dat een auto of motor 10 jaar meegaat, ongeveer.
en een mens 80 jaar.
8x zo lang


dus 1985 - 2010 = 25 jaar x 8
dan zou de motor met 21.000 km nog als nieuw zijn ;)
8-)
 
21.000 km uit dat bouwjaar is echt helemaal niks.
Is uniek voor een gpz-er :)

ze zeggen dat een auto of motor 10 jaar meegaat, ongeveer.
en een mens 80 jaar.
8x zo lang


dus 1985 - 2010 = 25 jaar x 8
dan zou de motor met 21.000 km nog als nieuw zijn ;)
8-)

Mmmm...... iets klopt er volgens mij niet aan deze rekensom. Maar maakt niet uit, de motor ziet er nog prima uit. Je zou 'm geen 24 jaar geven!! :]
 
Je moet het zo zien.

Ze zeggen een hond zijn levens jaren zijn 7 keer zo snel, als dat van een mens.
Zoals ze dat zeggen.

Dus dat betekend, als een auto gemiddeld 10 jaar meegaat, is dat dus 8 keer zo snel.

*D
 
Je moet het zo zien.

Ze zeggen een hond zijn levens jaren zijn 7 keer zo snel, als dat van een mens.
Zoals ze dat zeggen.

Dus dat betekend, als een auto gemiddeld 10 jaar meegaat, is dat dus 8 keer zo snel.

*D
Aha! Dus mijn motor is pas drie jaar oud. Mmm... zo had ik het nog niet bekeken! :}
 
Hoi GPZ'ers.
Ik heb vorig jaar (2009) een GPZ600R van 1986 gekocht met slechts 21.000 km op de teller. Gewoon nog een prachtige motor :Y . Kort daarna vond ik op marktplaats een exemplaar van het motorblad MOTOR uit 1985 (nummer 13) waarin een test van deze motor stond. Inmiddels heb ik de test in PDF-formaat. Wie heeft er interesse in deze test? Laat maar weten!!

heb wel intresssen mail maar door of msn
 
mijn gpx had eerst moeite met blijven lopen vlak na het starten met koude motor. na een tijdje bleek dat de doorstroom door het benzinefilter (wat ik er zelf tussen had gezet) gewoon net niet goed genoeg was.
verder lekte hij wat koelvloeistof aan de achterkant van het blok waar die buis loopt. kwestie van O ringetjes vervangen.
ik heb laatst revisiesetjes in de carbs gezet omdat er een rubber lekte. motor had ook een half jaar stil gestaan dus die rubbers hadden al die tijd droog gestaan.
remlichtschakelaartje en knipperlichtrelais heb ik vervangen.
en tijdens het laatste ritje hield de snelheidsmeter er mee op. ik denk dat de kabel gebroken is.

dus vooral de standaard dingen. mijn tank was trouwens ook doorgeroest, die heb ik schoon gemaakt, dicht gesoldeerd, en gecoat aan de binnenkant.
 
ja die choke is niet echt makkelijk in gebruik. maar dat heet karakter toch? geldt volgens mij voor alle kawa's uit die tijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan